Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Svetlanai, 10.oktobris 2010 9:48
Paņem personu apliecinošu dokumentu, medicīnisko izziņu un dodies uz CSDD.
35.37.punkts:
www.csdd.lv/documents/normativie...
Atbilde vēl nav
vārds SVETLANA, 9.oktobris 2010 18:33
man atvalinajuma Egipte pazuda tiesibas kas man jadara jo tiesibas vajadzigas ikdienai
Ēriks Griģis:

Augstāk minētajā atbildē būtu nepieciešams pievienot vēl vienu dokumentu - kādas institūcijas apliecinošu dokumentu, kas apliecina, ka Jūs esiet ziņojusi par šo gadījumu, piemēram, policijai vai viesnīcas administrācijai.
Māris, 7.oktobris 2010 15:03
Kāds lūdzu, ir Jūsu e-pasta adrese?
Ēriks Griģis:

egrigis@delfi.lv
Jānis, 5.oktobris 2010 16:29
Labdien! Ja auto īpašnieks ir miris, bet auto ir tehniskā kārtībā ar derīgu apskati un OCTA apdrošināšanu - vai šādu drīkst lietot satiksmē radinieki līdz mantojumu lietu nokārtošanai, jeb jāveic jauna apdrošināšana? īpašnieka maiņu arī, šķiet, 3 mēnešus nevarēs nokārtot?
Ēriks Griģis:

Uzvaniet, lūdzu, darba dienā, t. 67270292, 29180099
Jānis, 5.oktobris 2010 10:44
Kur varētu dabūt ekspertu un cik aptuveni izmaksātu šādi eksperta pakalpojumi?
Ēriks Griģis:

OCTA sertificēto ekspertu saraksts atrodas šeit:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
Viktors, 1.oktobris 2010 14:32
Labdien , iesakiet kā rīkoties - situācija tāda braucu es ar velosipedu lija lietu priekšā bija milzīga peļķe kurai braucu cauri, bet tai mirklī nebremzējot man garā pabruca satiksmes autobuss kā rezultātā nošļakstija mani no galvas līz kājām. vai ir kādi csn kurus viņš ir pārkāpis?
Ēriks Griģis:

Nošļakstot Jūs, bija vai nebija nodarīts zaudējums Jūsu mantai?
1. Ja bija, tad vadītājs nav izpildījis CSN 51. punktā noteiktās prasības.
2. Ja nebija, tad autobusa vadītājs nav izpildījis CSN 10. punkta prasības - ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
3. Jums ir tiesības prasīt atlīdzināt zaudējumus, ja tādi ir radušies, pārvadātājam vai OCTA apdrošinātājam. Jums būs jāpierāda, ka autobuss Jūs apšļakstīja, tādējādi nodarot konkrētu zaudējumu. Liecinieki nebūs pierādījums.

Ceļu satiksmes negadījums — ceļu satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens transportlīdzeklis un kura rezultātā cilvēks gājis bojā, viņam nodarīti miesas bojājumi vai arī nodarīti zaudējumi fiziskās vai juridiskās personas mantai vai videi, kā arī citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, noticis negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis.
Aleksandrs, 29.septembris 2010 21:58
Kur var iekārtot dubultējošas pedaļus Volkswagenam b5 universalam lai strādātu par instruktoru? Cik tas izmāksas? Un ka ir ar tipu apstiprinājumu CSDD, vai to vispar var izdarit?
Ēriks Griģis:

Variet interesēties ADS-Servisā, Margrietas ielā 7, Rīgā vai jebkurā autoskolā, ar kuru gatavojaties slēgt sadarbības līgumu.
Izgatavotāja komplekts izmaksās ap 420 Ls, pašu gatavots - no 200 līdz 350 Ls, uzstādīšana ap 100 Ls, apstiprinājuma sertifikāts - ap 30 Ls.
Ja to veiksiet pie savas autoskolas, cenas var mainīties!
Jānis, 28.septembris 2010 17:59
Situācija sekojoša: tramvajs, kas brauca no Mežaparka uz pilsētas centru, sadūrās ar kravas furgonu. Tamvajs sāka kustību pēc apstāšanās pieturā. Furgons, braucot virzienā uz centru pa Miera ielu, nogriezās pa labi uz Ēveles ielu, šķērsojot sliedes. Tajā brīdī tramvajs ietriecās furgona kravas nodalījumā. Jutājums tāds kā tramvaja vadītāja varēja nepamanīt, ka furgona vadītājs bija jau sācis šķērsot sliedes līdzpusei. Vai ir iespējams pierādīt, ka tramvajs nepamanīja furgonu? Kā? kāds ir tramvaja bremzēšanas ceļš? Vai tramvaja vadītājam pē CSN nav jāpārliecinās par drošību uz ceļa uzsākot kustību no pieturas?
Ēriks Griģis:

Uz Jūsu uzstādītajiem jautājumiem var atbildēt eksperts, veicot rūpīgu izmeklēšanu pēc materiāliem, ko viņam sagādāsiet, ieskaitot APK protokola kopijas.

1. Varēja nepamanīt vai vajadzēja pamanīt, to varam noskaidrot negadījuma vietā!
2. Pierādīt var visu. Ne vienmēr pierādītais ir noticis!
3. Kā pierādīt, tas ir speciālista ziņā.
4. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no ātruma kvadrāta un palēninājuma.
5. Tas ir jādara jebkuram transportlīdzekļa vadītājam.
vārds, 28.septembris 2010 16:41
C kategorija iegūta 2005.g., D kategorija iegūta 2006.g., bet CE, DE kategorija - 2010.g. Vai pēc profesionālo vadītāju periodiskās apmācības (piemēram C kategorijai) sertifikāta iegūšanas, kods 95 tiks pievienots visām kategorijām?
Ēriks Griģis:

JĀ!
Viesturs, 26.septembris 2010 23:16
Es dzivoju Anglija, kadu Latvijas auto apdrosinasanas kompaniju es varu izmantot savai masinai?
Ēriks Griģis:

Tas nebūs iespējams! Tomēr pārbaudiet pie brokeriem Latvijā!
vārds laila, 25.septembris 2010 13:09
Kur var dabūt internetā informāciju par pašmācību,starptautiskiem pārvadājumiem,pilnā apjomā lai nodotu eksāmenu licenzes komisijai,un dabūtu sertifikātu.
Ēriks Griģis:

Pašmācības iespēja tiek dota, bet praktiski nav paredzēta, jo gatavošanās eksāmeniem nav publicēta!
Daina, 25.septembris 2010 13:06
Kur ir iespejams dabut izzinu par to, ka Latvija neesmu izraisijusi nevienu satiksmes negadijumu?
Ēriks Griģis:

Par soda punktiem variet uzzināt šeit:
e.csdd.lv/
vārds, 17.septembris 2010 13:45
Paldies. Un kad varēs mācīties, lai iegūtu 95.kodu?
Ēriks Griģis:

Profesionālo vadītāju piecu dienu kursi 95. koda iegūšanai, ja būs pietiekošs dalībnieku skaits, sāksies 18.10.2010.
Tālrunis uzziņām 22327740

Uzmanību! Autoskolas mānās, konsultējot profesionālos vadītājus!
Autoskolas, kas piedāvā apmācības profesionālā koda iegūšanai un sola, ka vadītāja apliecību varēs samainīt 2014. gadā un tikai tad - no apliecības maiņas dienas, sāksies piecu gadu termiņš iegūtajai profesionālajai kvalifikācijai, māna savus audzēkņus.
Periodisko apmācību piecu gadu termiņu sāk skaitīt no pēdējās reģistrētās periodiskās apmācību dienas CSDD datu bāzē, nevis no apliecību maiņas!
vārds, 17.septembris 2010 11:25
Lūdzu info!
Kad un kur sāksies instruktoru kursi?
Ēriks Griģis:

Tiem, kas samaksājuši, 01.10.2010. Bauskas 86, Rīgā, CSDD ēkā, 412. telpā plkst. 9:00.
Ginta, 16.septembris 2010 11:49
Nepratu atrast info CSDD mājas lapā, tāpēc jautāju šeit.
Ja vieglā automašīna tiek noņemta no uzskaites, cik ilgā laikā tā jāatjauno, vai saglabājas TA un ceļa nodokļa maksājums?
Šajā gadījumā reāli ir runa par īpašnieka maiņu, bet tā kā jaunais īpašnieks atrodas citā pilsētā, bet citam cilvēkam ir iespēja aizvest mašīnu (tā teikt - pa ceļam), lai speciāli nav tai jābrauc pakaļ.
Ēriks Griģis:

No uzskaites noņemtu automobili ved citā transportlīdzeklī - visbiežāk atbilstošā piekabē, jo numurzīme ir jānodod CSDD uz laiku no uzskaites noņemtajiem transportlīdzekļiem! Tad arī vienojaties par laiku, uz kādu noņemsiet auto no uzskaites. Visbiežāk, to izmanto īsāku par gadu.
Ar no uzskaites noņemtu auto vairs nebrauc!
Maksājumi ar gada termiņu ir spēkā, ja tos nepārtrauc.
Maksājums par TA ir vienreizēja maksa par pakalpojumu, tas var arī būt bezmaksas pakalpojums.
vārds Māris, 16.septembris 2010 10:51
Braucu ar VW Bora kuram ir mehāniskā ātrumkārba.Dažas dienas atpakaļ konstatēju ka ieliekot atpakaļgaitas robā un dodot virsū gāzi,kloķis krīt no roba ārā.Pārējie ātrumi slēdzas labi.Sakiet vai tiešām šī iemesla dēļ būtu jāmaina kārba vai arī tikai kāda arsevišķa detaļa?
Ēriks Griģis:

Kloķis ar robu nav saistīts! Man reizēm kloķis paliek rokā, bet auto turpina braukt robā!
Brauciet konsultēties uz servisu!
Līga, 15.septembris 2010 17:13
CSN esmu cietusī puse. Visus remontdarbus sedza apdrošinātājs, bet vai OCTAS apdrošinātājam ir jāatmaksā mani izdevumi par nomas auto un degvielu tai mana auto remonta laikā?
Ēriks Griģis:

1. Par degvielu - nē.
2. Par nomas auto - nē.
3. Ja bojātais auto ir bijis Jūsu - komersanta vienīgais ienākumu gūšanas avots, tad aprēķinot zaudējumus, ko Jums radīja tā īslaicīga atsavināšana, to ievērtējiet. OCTA šos zaudējumus atlīdzina, ja pratīsiet tos pamatoti pierādīt.
Janis, 15.septembris 2010 16:11
Labdien!!!jautajums sekojoss-kados gadijumos celu policijas darbinieks ir tiesiigs veikt automasinas salona parbaudi un pasazieru parbaudi,kaa arii personigo mantu parbaudi piem. sominju?vai nav jadsatdaada kaads administrativais akts par sadu darbiibu veiksanu?kaa iemesls tika mineets aizdomas par antiradara izmantosanu..Paldies!!!
Ēriks Griģis:

1. Aktu stāda, ja šai jautājumā ir fiksēts pārkāpums.
2. Pēc Jūsu rakstītā izklausās pēc pilnvaru pārkāpšanas. Transportlīdzekļa aprīkojuma pārbaude ir viens, bet personas un mantas pārmeklēšana nav automobiļa aprīkojuma (ar radaru vai tml.) kontrole. Jūsu jautājumā iesaku meklēt jurista konsultāciju.
Iveta, 10.septembris 2010 12:11
Kas draudētu autovadītājam,kurš ir vainīgs pie autoavārijas izraisīšanas,bet aizbraucis no notikuma vietas?Es pierakstīju automašīnas numuru,bet manam auto ir nobrāzts bamperis un neliela švīka,tā kā nodarījums nav nopietns policijā es nevērsos
Ēriks Griģis:

1. Sods par negadījuma vietas atstāšanu (sīkāk LAPK).
2. Regress no apdrošinātāja puses, ja piedabūsiet apdrošinātāju līdz atlīdzības izmaksai.
vārds Ievacha, 8.septembris 2010 17:27
Vai ir normāli, ja policijas ekipāža, kas ieradusies konstatēt CSN ar cietušo, atsakās veikt abu iesaistīto vadītāju ALKOhola testu? Nerunājot par NARKOtisko vielu testu, kuru vispār uzskatīja par lieku krāmēšanos. Vnk interesanti, kādas ir vadītāja tiesības uzstāt uz ekspertīzi, ja viņu jau notikuma vietā "pasūta".
Kā dotā testa neesamība var ietekmēt CSN lietas izskatīšanu policijā?
Ēriks Griģis:

1. Tas ir normāli, ja par negatīvu testu jāmaksā policistam!
2. Tad lietu izskata tā, ka vadītāji nav lietojuši aizliegtās vielas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti