Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Aleksandrs, 25.aprīlis 2020 19:30
Labdien. Griežos pie jums ar cerību, ka ieviesīsiet skaidrību jautājumā, kas izraisījis asus strīdus starp mums šoferiem : vai var uzskatīt atbilstošu regulas noteikumiem iknedēļas atpūtu 24h, 45h, 24h, 45h un tā tālāk. Vai tomēr jātaisa pirmajā nedēļā trūkstošā(45-24=21h) kompensācija?
Ēriks Griģis:

1. Kompensācija ir jātaisa ne vēlāk kā trešās nedēļas beigās! Bieži vien kompensācija iekrīt pirms trešās iknedēļas atpūtas, kas kopā sastāda vismaz 66 stundas!
2. Kompensāciju trīs nedēļu laikā var izmantot kopā ar kādu no ikdienas atpūtām, kas nav mazāka par 9 stundām!
Tad 21 stundu kompensācija kopā ar ikdienas deviņām līdz vienpadsmit vai vairāk atpūtas stundām veidos vismaz 30 vai vairāk nepārtrauktu atpūtas laiku!

Regulas EK 561/2006 8.panta 6.punkts. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
- divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
- vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas. Tomēr saīsinājumu kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.

7.punkts. Jebkuru atpūtu, kas ir ņemta kā kompensācija saīsināta iknedēļas atpūtas laikposma vietā, ņem kopā ar atpūtas laikposmu, kura ilgums ir vismaz deviņas stundas.

Piezīme attiecībā uz "...kura seko attiecīgajai nedēļai" nozīmē, ka pēc saīsinātās iknedēļas atpūtas ir jāskaita trīs saīsinātai atpūtas nedēļai attiecīgi sekojošās nedēļas!

Piemērs!
Apskatām četras nedēļas ar šādiem skaitļu nosaukumiem:
0, I, II un III.
Ja nulltajā "0" nedēļā vadītājs paņem saīsināto - 24 stundu iknedēļas atpūtu, tad vēlākais līdz "III" nedēļas beigām viņam iztrūkstošā iknedēļas atpūtas daļa ir jākompensē!

eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Ivars France, 25.aprīlis 2020 18:01
Ieprieks paldies! Cik vel spekaa brauksanas laiku pagarinajumi France?
Ēriks Griģis:

Šajā nedēļas nogalē Francijā jau spēkā iepriekšējie liegumi kravas auto no 7,5 PMt, t.i., sestdienās no 22:00 līdz svētdienai 22:00 braukšana tiem ir aizliegta!
Iepriekšējais dekrēts par darba un atpūtas laikiem ārkārtas situācijā bija spēkā līdz 20.04.2020. un tas netika pagarināts!
Šobrīd Francijā atkal no jauna ir spēkā regulas EK 561/2006 prasības, attiecībā uz profesionālo autovadītāju darba un atpūtas laikiem!
Vilnis -Vācija, 24.aprīlis 2020 0:59
Paldies!
Ēriks Griģis:

Vācijā StVO grozījumi spēkā no 28.04.!
Harte Zeiten für Temposünder in Deutschland: Wer ab dem 28. April 2020 zu sehr aufs Gaspedal drückt und dabei erwischt wird, wird kräftig zur Kasse gebeten – oder verliert sogar seinen Führerschein! Denn mit Inkrafttreten der StVO-Novelle von Bundesverkehrsminister Andreas Scheuer (CSU) kosten innerorts schon 21 km/h zu viel künftig 80 Euro Bußgeld, dazu kommen zwei Punkte in Flensburg, und die Fahrerlaubnis wird für einen Monat einkassiert. Bislang war der "Lappen" erst ab 26 km/h zu viel weg, und das auch erst im Wiederholungsfall.

Aber auch Autofahrer, die falsch parken, Radfahrer gefährden oder eine Rettungsgasse missbrauchen, müssen mit einer empfindlichen Strafe rechnen, wenn die von der Bundesregierung beschlossenen Änderungen der Straßenverkehrsordnung (StVO) gelten. Geldbußen für das Parken auf Geh- und Radwegen sowie das Halten auf sogenannten Schutzstreifen für Radfahrer und in zweiter Reihe steigen auf bis zu 100 Euro.
Avots!
www.adac.de/verkehr/recht/verkeh...
Vilnis -Vācija, 9.aprīlis 2020 20:36
Mersedes Sprinter 313 identifikācijas plāksnītē zem vinkoda uzrādīts auto pilnais svars 3500kg, pilna sastāva svars 5500kg. Vai ar pilnībā nepiekrautu auto( piemēram 3000kg) drīkst vilkt piekabi 2500kg? Krievu un angļu interneta saitos ir informācija ka tāds auto drīkst vilkt piekabi līdz 2800kg.
Ēriks Griģis:

5500 - 3500 = 2000 (kg), tā nav atbilde, bet tikai PM (pilnā masa) aprēķins piekabei, kas varētu būt paredzēta automobilim!

1. Tehniskajā auto raksturojumā jābūt datiem par piekabi!
2. Uz Jūsu jautājumu precīzi atbildēs Mersedesa pārstāvis Vācijā!
Tā kā piekabes PM, visticamāk, būs lielāka par minimālo, kas redzama uzlīmē un ir uzlīmēta uz konveijera vēl nezinot auto aprīkojumu, tad Mersedesa centrā Vācijā prasiet pēc maksimālās PM piekabei un arī pēc jaunas uzlīmes.
Iepriekšējo uzlīmi lai Jūsu auto noņem un jauno uzlīmē turpat servisā.
Jaunā uzlīme maksās ap 60 eiro! Čeku saglabājiet!
Ivars, 4.aprīlis 2020 7:56
Sveiki, pie radara 90kmh izvietota 820.ceļa zīme, pats braucu ar kravas auto līdz 7.5t. Kāds tad īsti ir mans atļautais ātrums?
Ēriks Griģis:

CSN 285.12.
820. papildzīme "Transportlīdzekļa veids" attiecas uz vieglajiem automo­biļiem (arī uz vieglajiem automobiļiem ar piekabēm), kā arī uz kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t.

CSN 101.
Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:
101.1. kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t – 90 km/h...

Secinājums.
Pirms radara varētu būt ierobežots ātrums kravas automobiļiem virs 3,5 PMt, kas turpinās arī aiz radara.
denis, 3.aprīlis 2020 13:37
labdien ! ka var uzzinat krasas kodu pec VIN numura ? varat palidzet ludu ?
Ēriks Griģis:

Pēc VIN krāsas kodu var pateikt auto dīleris, tas, lielākoties, ir maksas pakalpojums. Internetā VIN atšifrējumam ir pieejamas japāņu auto ražotājiem:
autokrasas.lv/?p=nxt&gid=30

Diskusija par šo:
www.autokrasas.lv/?p=com&com=284...
Jānis, 2.aprīlis 2020 10:00
Labdien.
Vai un kāda darba uzskaites lapa jāaizpilda, ja ar kravas busu līdz 3,5t brauc uz Vāciju?
Ja jāpilda, tad kad jāsāk vina aizpildīt?
Un par cik dienām tādai jābūt?
Paldies.
Ēriks Griģis:

1) Ikdienas darbu un atpūtas laiku uzskaites veidlapa kravas automobiļa no 2,8 PMt līdz 3,5 PMt vadītājam jāsāk aizpildīt no brauciena sākuma uz Vāciju, t.i., izbraucot no automobiļa (vadītāja) reģistrētās atrašanās (darba) vietas Latvijā katru dienu pa vienai lapai līdz izbraukšanai no Vācijas atpakaļceļā:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl...
Vācijas BAG sākuma adrese šeit:
www.bag.bund.de/cln_011/SharedDo...

2) Pie autovadītāja jāatrodas darbības apliecinošai veidlapai vai darbu un atpūtas laiku apliecinošiem dokumentiem par iepriekšējām 28 dienām (pēc 01.01.2021. - par 56 dienām) pirms brauciena uz Vāciju uzsākšanas.
3) Ja autovadītājs ir izņēmis vadītāja karti (ciparu tahogrāfa čips), tad kartei ir jāatrodas pie viņa!
4) Ja automobilis ir aprīkots ar ciparu tahogrāfu, tad vadītāja laiku uzskaitei jālieto tahogrāfs!!
5) Ja brauciena mērķis ir Holande, Beļģija vai Francija, tad veidlapa ir jāpilda katru dienu līdz atgriešanās brīdim cauri Vācijai Polijā.
6) Ja pēc brauciena 28 dienu laikā sekos nākošais brauciens uz Vāciju, tad ikdienas uzskaites veidlapa ir jāpilda līdz atgriešanās brīdim LV!!! Tad darbības apliecinājums par laiku atgriežoties LV + iepriekšējās ikdienas uzskaites veidlapas jāņem līdzi sākot jaunu braucienu!!!
Un jāņem līdzi 28 iepriekšējo dienu + esošās dienas apliecinājumi! Nedrīkst pie vadītāja atrasties vairāk apliecinājumu periodam, kas pārsniedz 28 iepriekšējās dienas!
Vilnis no Vacijas, 26.marts 2020 19:53
Tev izdevās!
"Ierosinu valdībai mainīt darba un atpūtas laikus profesionālajiem autovadītājiem Latvijā vismaz uz nākošajiem trīs mēnešiem šādi:..."
Apsveicu!
Ēriks Griģis:

Paldies, vismaz kaut kas!
Minētie atvieglojumi paredz, ka no 2020.gada 26.marta līdz 2020.gada 25.aprīlim:
i) ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposms nedrīkst pārsniegt 11 stundas (esošo deviņu stundu vietā);
ii) iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposms nepārsniedz 60 stundas (esošo 56 stundu vietā);
iii) kopējais uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laikposms divu secīgu nedēļu laikā nepārsniedz 96 stundas (esošo 90 stundu vietā);
iiii) pēc piecarpus stundu (esošo četrarpus stundu vietā) transportlīdzekļa vadīšanas stundām transportlīdzekļa vadītājs ņem vismaz 45 minūšu pārtraukumu, izņemot gadījumu, ja viņš sāk atpūtas laikposmu;
iiiii) 45 stundu regulāro iknedēļas atpūtu var saīsināt līdz 24 stundām, neprasot to kompensēt.”

lvportals.lv/dienaskartiba/31459...
Jānis, 23.marts 2020 18:02
Sveicināti!
Vēlos uzināt vai OCTA gadījumā cetušajam auto jānodot tikai tajā servisā ko piedāvā apdrošinātājs?
Vai man ir iespēja izvēlēties sev vēlamo servisu?
Ar cieņu,
Janis
Ēriks Griģis:

No trijiem piedāvātajiem jāizvēlas!
Ja ir pamatoti atteikumi visiem piedāvātajiem, kas saistīti ar remonta kvalitāti iepriekšējās reizēs vai garantijas remontu, tad jāpiedāvā savs variants!
Visam pamatā - vienošanās par naudu!
Vilnis no Vacijas, 23.marts 2020 16:25
Paldies! Vai ir kas zināms par robežu šķērsošanu ar kravām?
Ēriks Griģis:

Kravas auto gaidīšanas laiku karte Eiropas valstu robežpārejās!

Datorprogramu firma Sixfold izmanto telemātikas datus, lai informētu kravu pārvadātāju šoferus par gaidīšanas laikiem valstu robežpunktos:
covid-19.sixfold.com/
tauriņš, 23.marts 2020 11:00
labdien,
protams ka autiņš uz servisu,tik jautājums,,Ja reiz,, t.i. 2018 gada mainita kārbai eļļa,,un tomēr apakšā pa kautkadām trubam,,ir eļļas piles,(bet ne motoreļļā,ar to viss kārtība) tad pastav tak iespēja ka jāskatās ir kārbas eļļa,,līmenis?
paldies
Ēriks Griģis:

Ja tā ir eļļa, tad kārbai ir blīvslēgs pārslēdzēja sliedei! Ja blīvslēgs padilst, tad eļļas garša parādās.
Manam 2004. gada auto tas nebija daudz, tādēļ par to nebēdāju!
Ģirts, 22.marts 2020 20:24
Labvakar, Erik! Es kontekstā ar iepriekšējo jautājumu. Vai nav kas dzirdams par tālmācības ieviešanu teorijas apmācībā autoskolās?
Ēriks Griģis:

Klusums no attālinātās valdības!

Direktīvas ES 2018/645 no 18.04.2018. ar ko groza Direktīvu 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējās kvalifikācijas iegūšanu un periodisku apmācību un Direktīvu 2006/126/EK par vadītāju apliecībām 3.pants par profesionālo autovadītāju e-apmācību nosaka, ka:
i) 3. pants
1. Dalībvalstīs stājas spēkā normatīvie un administratīvie akti, kas vajadzīgi, lai izpildītu šīs direktīvas prasības, līdz 2020. gada 23. maijam...!

ii) 7. pants
Periodiska apmācība
Periodisku apmācību veido apmācības, ko organizē, lai APA turētāji varētu atjaunot zināšanas, kas ir būtiskas viņu darbā, īpašu vērību veltot ceļu satiksmes drošībai, darba aizsardzībai un tam, kā samazināt braukšanas ietekmi uz vidi.
Minēto apmācību organizē apstiprināts mācību centrs saskaņā ar I pielikuma 5. iedaļu. Apmācību veido teorētiskās mācības, praktiskā apmācība un, ja iespējams, apmācība ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) rīkiem vai visaugstākās klases simulatoros. Ja vadītājs pāriet uz citu uzņēmumu, jāņem vērā iepriekš gūtā periodiskā apmācība.
Periodisku apmācību veido, lai padziļināti apgūtu un atkārtotu dažus I pielikuma 1. iedaļā minētos priekšmetus. Tā aptver dažādus priekšmetus, un tajā vienmēr iekļauj vismaz vienu ar ceļu satiksmes drošību saistītu priekšmetu. Apmācības priekšmetos ņem vērā jaunākās norises attiecīgajā juridiskajā un tehnoloģiju jomā un, cik vien iespējams, ņem vērā vadītāja konkrētās apmācības vajadzības.

iii) 4. iedaļa. Obligātā periodiskā apmācība, kas paredzēta 3. panta 1. punkta b) apakšpunktā
Apstiprinātam mācību centram jāorganizē obligātā periodiskā apmācība. Tai jānotiek ik pēc pieciem gadiem un jāilgst 35 stundas, kas sadalītas vismaz septiņu stundu garos laika posmos, ko var sadalīt divās dienās pēc kārtas.
Izmantojot e-apmācību, apstiprinātais mācību centrs nodrošina, ka tiek nodrošināta pienācīga apmācības kvalitāte, tostarp izvēloties mācību priekšmetus, kuros visefektīvāk var izmantot IKT rīkus. Dalībvalstis jo īpaši prasa uzticamu lietotāju identifikāciju un pienācīgus kontroles līdzekļus. E-apmācības maksimālais ilgums nepārsniedz 12 stundas.
Vismaz viens no apmācību kursa posmiem ir veltīts ar ceļu satiksmes drošību saistītam priekšmetam.

eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Autoskola ārkārtas situācijā, 22.marts 2020 17:54
Labdien! Sakiet, vai autoskola var kā rīkoties šajos ārkārtas apstākļos? Paldies
Ēriks Griģis:

Ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību Latvijā līdz 2020. gada 14. aprīlim izsludināta ārkārtējā situācija, kas, protams, rada gan papildu slodzi mūsu veselības aprūpes sistēmai, gan spiedienu uzņēmumiem, kā arī neērtības privātpersonām. Vienlaikus valdības rīkojumā noteikts, ka nozaru ministrijām jāapkopo un jāiesniedz Finanšu ministrijā personu prasījumi pret valsti par nodarīto kaitējumu, ja tādi rodas saistībā ar ārkārtējās situācijas nodrošināšanu.
• Ārkārtējās situācijas laikā pieļaujamais tiesību ierobežojumu apjoms ir noteikts likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” 19. pantā.
likumi.lv/ta/id/255713-par-arkar...
• Vienlaikus šī likuma 3. panta otrajā daļā noteikts, ka valsts institūcijām nav tiesību noraidīt personu prasījumus pret valsti par nodarīto kaitējumu, ja tādi rodas saistībā ar ārkārtējās situācijas vai izņēmuma stāvokļa nodrošināšanu, pamatojot noraidījumu ar īpašā tiesiskā režīma apstākļiem.
3.pants. Īpašā tiesiskā režīma spēks laikā un tā tiesiskās sekas
(2) Valsts institūcijām nav tiesību noraidīt personu prasījumus pret valsti par nodarīto kaitējumu, ja tādi rodas saistībā ar ārkārtējās situācijas vai izņēmuma stāvokļa nodrošināšanu, pamatojot noraidījumu ar īpašā tiesiskā režīma apstākļiem.

Autoskolām darbība ir apturēta!
Saistītie zaudējumi ir aprēķināmi!
No MK Rīkojuma 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" 20.03.2020.:
4. Ārkārtējās situācijas laikā:
4.4. pārtraukt visu veidu izglītības procesu klātienes formā ārpus izglītības iestādēm, …
likumi.lv/ta/id/313191-par-arkar...
Prasījumu par nodarīto kaitējumu var iesniegt gan fiziska, gan juridiska persona, kas ir tiesību subjekts Administratīvā procesa likuma, Civillikuma, VPINZA likuma u. c. likumu izpratnē, ieskaitot autoskolas!
LV pieņemtie lēmumi ārkārtējās situācijas nodrošināšanai ir saistīti ar MK rīkojumā Nr. 103 noteikto pasākumu īstenošanu.

24. April 2020, 11.07 Uhr
Fahrschulen in Nordrhein-Westfalen dürfen seit Donnerstag unter bestimmten Voraussetzungen wieder öffnen. Das ermöglicht eine Ausnahmegenehmigung des NRW-Landesministeriums für Arbeit, Gesundheit und Soziales anlässlich der anhaltenden Corona-Pandemie. Der theoretische Unterricht soll gemäß der sogenannten Allgemeinverfügung unter dem Gesichtspunkt des Infektionsschutzes vorübergehend nach Möglichkeit vollständig oder teilweise im Fernunterricht stattfinden. Zum digital mithilfe von E-Learnings. Ansonsten können Fahrschulen unter Einhaltung von Hygienemaßnahmen und der Sicherstellung eines Mindestabstandes von 1,5 Metern zwischen Fahrschülern sowie einer Begrenzung im Schulungsraum auf maximal eine Person pro zehn Quadratmeter wieder öffnen. Auch beim praktischen Unterricht müssen Fahrschulen jetzt besondere Vorkehrungen zur Hygiene treffen. Es dürfen sich nur der Fahrschüler und der Fahrlehrer im Fahrzeug aufhalten sowie während der Fahrprüfung zusätzlich eine Person.
tauriņš, 22.marts 2020 12:50
.,.,tas arī attiecas uz to,ka gāzas pedalis ir grīdā,,bet nevelk pat uz 70kmH
Ēriks Griģis:

Jebkurā gadījumā serviss!
tauriņš, 22.marts 2020 12:29
labdien, gribu uzzinat spečuka atbildi,,
vakar nomainija autiņam eļļu,dīzelis, šodien autiņš ta ripo,,bet ātrāk par 90km/h nevelk,, uzņemot ātrumu var gāzēt lidz 5tūkst,apgriezieni,bet negrib īsti ripot,, ko darit?
Ēriks Griģis:

Jācenšas aizripināties līdz servisam!
Vilnis no Vacijas, 20.marts 2020 16:29
Sveiks! Kas jauns mūsu šoferu darbā coronvīrusa laikā? Paldies
Ēriks Griģis:

Vispirms mans ierosinājums Latvijas valdībai attiecībā uz profesionālajiem autovadītājiem!
Ierosinu valdībai mainīt darba un atpūtas laikus profesionālajiem autovadītājiem Latvijā vismaz uz nākošajiem trīs mēnešiem šādi:
1) palielināt automobiļa vadīšanas laiku piecas reizes nedēļā līdz 11 stundām;
2) regulāro ikdienas atpūtu noteikt no vismaz 9 līdz 11 stundām;
3) atļaut saīsināt iknedēļas atpūtas laikus divas nedēļas pēc kārtas, t.i., četrās nedēļās pēc kārtas izmantot divus regulāros atpūtas laikus bez kompensācijas;
4) divu iknedēļu maksimālo vadīšanas laiku noteikt līdz 112 stundām;
5) vienas nedēļas maksimālo darba laiku palielināt līdz 66 stundām;
6) izņēmumus darba laiku reģistrēšanā mainīt arī EK 561/2006 regulas 13.pantā un noteikt tos medīcīnisko preču, glābēju aprīkojuma, pārtikas un degvielas piegāžu autovadītājiem;
7) nepieciešamo periodisko apmācību 95.koda iegūšanai veikt attālināti, CSDD reģistrējot grupas un mainot vadītāju apliecības ar 95. koda atzīmi jau noteiktā kārtībā.

Tad Eiropas ceļu kontroles paziņojums:
www.euro-controle-route.eu/news/...

Pēc tam Eiropas mājas lapā lasāmā informācija:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Un BAG paziņojums Vācijā:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Kurzm...

Vēl šodien Vācijas-Francijas robežu var šķērsot: Altenheim-Pflimlin-Brücke, Europabrücke Kehl, Rheinau-Freistett, Iffezheim, Weil am Rhein Palmrainbrücke, Neuenburg am Rhein Autobahn und Breisach.

Vācijas-Šveices robežu var šķērsot šādās vietās:
Konstanz-Autobahn - Kreuzlingen Autobahn, Bietingen – Thayngen, Singen Bahnhof, Weil am Rhein – BAB Basel, Rheinfelden – Warmbach, Rheinfelden – Rheinfelden oder Bad Säckingen-Stein.
Maksims, 16.marts 2020 22:23
Labdien, manā situācija it tāda : nesanāk ar apdrošinātāju vienoties par atlīdzību transportīdzelim.
Kā var ar jums sazināties ? Mans tel. 20017114
Ēriks Griģis:

Varat man šeit uzrakstīt īsi un nosaukt to punktu no OCTA likuma, CSN vai CSL, ko apdrošinātājs minēja/pamatoja, ja viņa atbilde neveicināja vienošanos par atlīdzību Jūsu starpā.
Linards, 14.marts 2020 15:29
Sveiki, braucot ar mašīnu pēkšņi sāk vibrēt stūre un vilkt uz labo pus, tad kad apstājas un izgroza stūrī uz abām pusēm un turpina braukt tad vibrācija vairs nav, kas varētu būt par problēmu?
Ēriks Griģis:

Labā puse ir jāredz! Apskati Jūsu auto veiks remontservisā!
Ģirts, 12.marts 2020 6:22
Labrīt, Ērik! Vai informācija par ārzemēs saņemtu sodu, piemēram, ātruma pārkāpumu atnāk līdz mūsu sodu reģistram, un par to tiek pieskaitīti soda punkti?
Ēriks Griģis:

Kopš 2015.gada novembra Latvijā pilnā mērā darbojas ES Direktīva 2015/413, ar ko veicina pārrobežu apmaiņu ar informāciju par ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpšanu.
No Direktīvas 1. panta: Mērķis
Šīs direktīvas mērķis ir nodrošināt augstu aizsardzības līmeni visiem ceļu satiksmes dalībniekiem Savienībā, veicinot pārrobežu apmaiņu ar informāciju par ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem un tādējādi atvieglojot sankciju izpildi, ja minētie pārkāpumi izdarīti ar transportlīdzekli, kas reģistrēts dalībvalstī, kura nav pārkāpuma izdarīšanas dalībvalsts.
2. pants Piemērošanas joma
Šo direktīvu piemēro šādiem ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem:
a) atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana;
b) drošības jostas nelietošana;
c) luksofora aizliedzošā gaismas signāla neievērošana;
d) transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā;
e) transportlīdzekļa vadīšana narkotisko vielu ietekmē;
f) aizsargķiveres nelietošana;
g) ceļa braucamās joslas neatļauta izmantošana;
h) mobilā tālruņa vai citas sakaru ierīces neatļauta izmantošana, vadot transportlīdzekli.
eur-lex.europa.eu/legal-content/...

Papildus info:
lvportals.lv/skaidrojumi/277032-...
Kaspars, 7.marts 2020 9:30
Sveiki, kā var pārprogrammēt spoguļus renault espace 2008 gada modelim? Uz keyless aizverot auto, tie nolokās un atlokoties atpakaļ nostājas savā pozīcijā, kā šo pozīciju nomainīt? Pārregulējot spoguļus, pēc auto aizslēgšanas, atslēgšanas tie atkal ieņem nepareizo stāvokli.
Ēriks Griģis:

Tā nav pašdarbība!
Palīdzību meklējiet Renault remontservisā!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti