Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Vjačeslavs, 23.oktobris 2019 15:20
Lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu
2017. gada 24.oktobrī Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle (turpmāk - Compensa) saņēma OCTA apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu par 2017. gada 23.oktobrī notikušo ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk - CSNg) Rīgā, Vējavas ielā, kā rezultātā tika bojāts Jūsu īpašumā esošais transportlīdzeklis XXXX ar valsts reģ. Nr. XXXXX
Pamatojoties uz lietā esošajiem materiāliem, Compensa konstatēja, ka daļēju zaudējumu nodarījušais ir transportlīdzekļa XXXXX ar valsts reģ. Nr. XXXXX vadītājs.
Compensa, balstoties uz lietas materiāliem, ir veikusi ceļu satiksmes negadījuma izvērtējumu CSNg dalībnieku atbildības pakāpes noteikšanai.
CSNg apstākļu izvērtēšanai tika piemērots biedrības „Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs” biedru sapulces 2009. gada 27.marta sēdē, prot. Nr. 2., apstiprināto metodisko norādījumu „Ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana” 5.7. punkts (10.lpp.), atbilstoši kuram abu transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpe noteikta 50% apmērā. Iepriekš minētais atbildības sadalījums ir saskaņots starp abu iesaistīto transportlīdzekļu OCTA apdrošināšanas sabiedrībām Compensa un AAS "BTA Baltic Insurance Company".
Lēmums tika pieņemts pamatojoties uz Latvijas Republikas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (turpmāk - OCTA) likuma 31. panta 7. punktu - ja ir zināmas ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi, tad, zaudējumus atlīdzinot, pieņem, ka atbildības pakāpe ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām ir vienāda.
Ēriks Griģis:

Compensa konstatēja, ka daļēju zaudējumu nodarījušais ir transportlīdzekļa XXXXX ar valsts reģ. Nr. XXXXX vadītājs! Tad, ja tas bijāt Jūs, tad pēc kādiem vadītāja pārkāpumiem to noteica.
Kādas bija abu vadītāju pretrunīgās liecības?
Otrais vadītājs pārsūdzēja, bet uz kādu CSN punktu pamata, ko apdrošinātājs spēja atrast par pietiekošu, lai atzītu arī Jūs par līdzatbildīgu.
Kāpēc policija otrās puses pārsūdzības neņēma vērā?
Ieteikums!
Jums nepieciešams CSN un OCTA zinoša advokāta pakalpojums, lai tiesai sagatavotu pamatotu prasību.
Vjačeslavs, 23.oktobris 2019 13:30
Labdien! Ļoti ceru, ka spēsiet palīdzēt manā jautājumā.
2017 gada Oktobrī notika CSNg. Otrais dalībnieks tīšām notrieca spoguli un aizbrauca no notikuma vietas. Tika izsaukta policija, sastādīts protokols. Par CSNg paziņoju otrā dalībnieka apdrošināšanas kompānijai. Policija atzina otro dalībnieku par vainīgo CSNg, otrais dal. savukārt divreiz mēģināja šo lēmumu pārsūdzēt. Policijas lēmums par otrā dalībnieka vainu beigās tika atstāts spēkā. Tiesas lēmums stājās spēkā 13. jūnijā 2018. gadā, bet apdrošinātājs 2018. gada 11. oktobrī atsūtīja vēstuli par to, ka Compensa un BTA izvērtēja CSNg un pieņēma kopējo lēmumu dalīt vainu 50/50 neskatoties uz policijas lēmumu. Sazvanoties ar Compensa, man sniedza informāciju, ka viņus īpaši policijas lēmums neinteresē un aiz viņiem(apdrošinātājiem) ir pēdējais vārds. Apdrošināšanas atlīdzība joprojām nav izmaksāta. Ko lai iesāktu šādā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Vajadzētu iepazīties ar apdrošinātāja pamatojumu šādam lēmumam!
Marina, 21.oktobris 2019 17:20
Liels paldies :)
Ēriks Griģis:

Paldies arī Jums, ja varēju būt noderīgs!
Marina, 19.oktobris 2019 22:41
Paldies par atbildi. Nē, manam auto ir OCTA. Ar OCTA neremontē?
Ēriks Griģis:

Tad par "nedaudz saskrāpēto priekšējo bamperi no kreisās puses" Jums no OCTA apdrošinātāja bija jāsaņem atlīdzība pēc OCTA vai apdrošinātājam bija Jums jāpiedāvā kompromisa risinājums!
Jums ir iespēja griezties ar sūdzību LTAB www.ltab.lv/
vai/vai pēc tam kopā ar atbildi iesniegt prasību tiesā.
Nauris, 19.oktobris 2019 19:24
Sveiki, cik ilgā laikā apdrošinātājam ir jāizskata un jāapstiprina servisa tāme (OCTA cietušais pēc csn)
Ēriks Griģis:

Trīs mēnešu laikā vai mēneša laikā pēc pēdējā nepieciešamā atlīdzības lietas dokumenta saņemšanas.
Marina, 17.oktobris 2019 10:24
Labdien, būšu ļoti pateicīga par eksperta viedokli. Pirms mēneša vienā un tajā pašā dienā iekļuvu uzreiz divos CSN. Pirmajā es bija vainīgā puse (parakstīts saskaņotais akts), manai mašīnai tika bojāts priekšējs bamperis (ir caurums vairāk uz labo pusi), cietušajai pusei - nedaudz saskrāpēts aizmugurējs bamperis. Otrajā CSN es biju cietusī puse, fūra man nogrieza ceļu un samīcīja priekšējo kreiso spārnu, kā arī nedaudz saskrāpēja priekšējo bamperi no kreisās puses. Fūras šoferis un pati fūra ir no Polijas, ir KASKO (Latvijā to pārstāv Balta). Arī ar fūras šoferi tika parakstīts saskaņotais akts. Sākumā Balta teica, ka apmaksās pilnu remontu manai mašīnai - gan priekšējā kreisā spārna, gan priekšējā bampera labošanu un krāsošanu. Taču pirms pāris dienām man uzzvanīja no Baltas un teica, ka, tā kā uz otrā CSN brīdi mans priekšējs bamperis tāpat jau bija bojāts un tāpat to vajadzēja remontēt/mainīt, tad otrajā CSN iegūtie bampera bojājumi netiks atlīdzināti (netiks apmaksāta bampera krāsošana), atlīdzība tiks izmaksāta tikai par priekšējā kreisā spārna remontu. Gribēju zināt, vai šāds apdrošinātāja lēmums ir likumā pamatots? Vai tiešām, ja kāda detaļa pirms CSN jau bija bojāta, tad tās remonts netiek atlīdzināts gadījumā, ja tā pati detaļa tika bojāta citā CSN?
Ļoti gaidīšu Jūsu viedokli.
Ēriks Griģis:

Ja Jūsu auto ir KASKO, tad apdrošinātāja lēmums bija nepareizs!
Uldis, 12.oktobris 2019 21:29
kurā vietā atrodas konforta bloks 1997 gada VW Sharan TDI
Ēriks Griģis:

Tas jājautā servisam!
Brexit, 11.oktobris 2019 11:57
Vedu dažādas mantas uz UK, vai brexit ko ietekmēs?
Ēriks Griģis:

Presse Francijā brīdina: -Autovadītāj, gatavojies brexitam!
www.douane.gouv.fr/
Ja Anglija nevienosies ar ES par izstāšanos ar līgumu, tad pēc oktobra mēneša autovadītājiem Francijas muitā (piem., Calais) būs jākārto muitas formalitātes ceļā uz Angliju.
Muitas procedūrām kārtība jau ir noteikta un lasāma šeit:
www.douane.gouv.fr/conducteurs-p...
Dzintars, 9.oktobris 2019 21:54
Sveicināti man tāda problēma Opel Astra coupe 2000.gada 2.2 benzīns nevaru piedarbinat ar aizdedzes atslēgu bet ievelkot pieliec un visu laiku paneli mirgo lampiņa mašīna kurai pāri ir atslēga kas varētu būt par vainu un kur viņueklet
Ēriks Griģis:

Iespējams, bojāts starteris. Pa riktīgam vainu atradīs servisā!
Juris, 9.oktobris 2019 13:42
Paldies, Ērik, par izsmeļošu atbildi!
Tomēr, precizēšu - ja pareizi sapratu, tad Lietuvas vai Polijas PILSONIM ar spēkā esošu Lietuvā/Polijā iegūtu 95. kodu citā dalībvalstī "kods" no jauna nav jāiegūst? Koda "pārjauošana" attiecināma tikai uz ES/EEZ nerezidentiem un nepilsoņiem, pareizi?
Liels paldies un veiksmi vēlreiz!
Ēriks Griģis:

Tieši tā!
Derīgam 95. kodam jābūt ierakstītam autovadītāja apliecībā!
Ja tāda ieraksta ES dalībvalsts rezidenta apliecībā nav, tad nav arī 95. koda!
Juris, 8.oktobris 2019 7:54
Labdien, Ērik!
Dzirdēts, kad ar Polijā vai Lietuvā iegūto 95. kodu vadītājs drīkst strādāt tikai uz attiecīgi Polijā vai Lietuvā reģistrētiem transportlīdzekļiem. Vai tā ir tiesa un, ja tā, kurš normatīvs nosaka šo atšķirību?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Precizēšu!
Tas attiecas uz darba devēju un trešo valstu pilsoņiem, kuri ar darba devēju noslēdz darba līgumu, lai nebūtu ES dalībvalstī jāpavada 185 dienas 95. koda iegūšanai!
Strādāt var visā Eiropā un ārpus tās, tikai pie sava darba devēja, kas ierakstīts Transportlīdzekļa vadītāja atestātā.
Mainot darba devēju un ES dalībvalsti, piemēram, pārnākot strādāt no Lietuvas uz Latviju, 95. kods no jauna ir jānoklausās Latvijas autoskolā un CSDD jāsaņem 95. koda kartiņa, bet ATD - vadītāja atestāts, ja vadītājs izbrauks no Latvijas, izņemot uz Krieviju vai Baltkrieviju.
Atšķirība - Lietuvā 95. koda sertifikātu kompetences apliecināšanai ES izdod autoskola, Latvijā - 95. koda kartiņu izdod CSDD!
Skaidrojums!
Kravu pārvadātājiem, kuriem ir Kopienas atļauja un kuri likumīgi nodarbina transportlīdzekļa vadītāju, kurš nav ne kādas Eiropas Savienības dalībvalsts valstspiederīgais, ne pastāvīgais iedzīvotājs (ar Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu), ir jāsaņem transportlīdzekļa vadītāja atestāts šim transportlīdzekļa vadītājam.
Kravu pārvadātājiem, kuri nodarbina Latvijas nepilsoni kā transportlīdzekļa vadītāju pārvadājumos Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas valstīs, jāsaņem transportlīdzekļa vadītāja atestāts šim transportlīdzekļa vadītājam.
Transportlīdzekļu vadītājiem Latvijas nepilsoņiem, kas nodarbināti tikai Latvijas teritorijā vai uz trešajām valstīm nešķērsojot citu Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas dalībvalsti (uz Krieviju vai Baltkrieviju), nav nepieciešams transportlīdzekļa vadītāja atestāts.
Avots!
www.atd.lv
i) meklēt sadaļā "Pakalpojumi"
ii) atvērt "Transportlīdzekļa vadītāja atestāts"
peteris, 2.oktobris 2019 19:56
labdien. man notika negadijums. apstajos pie gajeju parejas. un man aizmugure ietriecas cits transportalidzeklis. uzrakstijam saskanoto. un kad rakstijam saskanoto ieraudziju ka beigusies autovaditaja apliecibas deriguma termins. kadas var but sekas sada gadijuma
Ēriks Griģis:

1. Pēc APK:
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, izņemot gadījumu, kad izmantošanas aizliegums piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,—
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit euro apmērā.
2. OCTA būtu jādarbojas parastā kārtībā.
Буткевич Валентин Анатольевич, 1.oktobris 2019 17:37
Добрый день, я житель Украины, купил авто в Латвии что бы официально оформить в Украине. Снял с учета в Латвии. И утерял техпаспорт. Как я могу востановить техпаспорт если машина снята с учета Латвии. Мне нужен только техпаспорт.
Ēriks Griģis:

Jāraksta pieprasījums CSDD atjaunot reģistrācijas apliecību!
Tālrunis: + 371 670 257 77
e-pasts: csdd@csdd.gov.lv
www.csdd.lv/par-csdd/kontakti-un...
Буткевич Валентин Анатольевич, 1.oktobris 2019 17:36
Labdien, es esmu Ukrainas iedzīvotājs, nopirku automašīnu Latvijā, lai to oficiāli reģistrētu Ukrainā. Dereģistrēts Latvijā. Un viņš pazaudēja datu lapu. Kā es varu atjaunot datu lapu, ja automašīna ir reģistrēta Latvijā. Man vajadzīga tikai datu lapa.
Ēriks Griģis:

Jāraksta pieprasījums CSDD atjaunot reģistrācijas apliecību!
Tālrunis: + 371 670 257 77
e-pasts: csdd@csdd.gov.lv
www.csdd.lv/par-csdd/kontakti-un...
Vilnis -Vācija, 29.septembris 2019 14:11
Labdien. Atomašīna nodod informāciju par dažādiem parametriem darba devējam elektroniski, tajā skaitā datus no tahogrāfa un vadītāja kartes. Vai šis process skaitās kā kartes nolasīšana?
Ēriks Griģis:

Visiem tahogrāfiem nav vienādi!
Tāpēc iesaku pārbaudīt, vai pēc taho ar vadītāja karti info nodošanas kartei tas parādās kā nolasīšanas datums!
Jānis, 27.septembris 2019 23:46
Labdien.

Ja CSN izraisītājs pamet notikuma vietu, bet pēc tam pats ziņo par VP, šāda rīcība ir uzskatāma pr rupju neuzmanību? Vadītājs bija šoka stāvoklī, nēspēja adekvāti spriest. Kasko atsaka remontu.

Ar cieņu,
Jānis.
Ēriks Griģis:

Ja KASKO noteikumos šāds atteikuma iemesls ir aprakstīts, tad šoks nepalīdzēs tikt pie atlīdzības vai remonta!
Guntis, 27.septembris 2019 14:56
Sakiet lūdzu, ja kāds saskādē jūsu auto, tāme par negadījumu ir jāapmaksā vainīgajam vai cietušajam.
Ēriks Griģis:

Vainīgajam, izņemot OCTA un KASKO, kad zaudējumus atbilstoši likumam un noteikumiem atlīdzina apdrošinātājs.
Gunārs, 25.septembris 2019 14:38
Labdien,

Man ir interesējošs jautājums.
Kā jābūt reģistrētam autoiekrāvējam (3,5t), lai ar to varētu šķērsot ielu. Jo ir situācija, ka noliktavas telpas ir dažādās ielas pusēs. Zinu, ka slēgtā teritorijā uz to satiksmes noteikumi, laikam īsti nedarbojas. Varbūt variet ieteikt kur šādu informāciju varētu iegūt?
Ar cieņu,
Gunārs
Ēriks Griģis:

Darbojas noteikumi, jāreģistrē un jāsaņem atļauja - numurzīme pašvaldībā tieši tāpat, kā piedaloties ceļu satiksmē ar motorbloku vai zirga ratiem!
Inga, 23.septembris 2019 19:49
Man ir volvo v70 2006 gada 185 zirgi. Izgriezts pdf filtrs un cipots un 202 zirgiem. Problēma ir tāda kad piektdienas vakarā braucam uz laukiem un radio neskanēja un neslēdzas ārā. Sestdien mašīna stāvēja. Svētdien gribējām braukt atpakaļ uz Rīgu bet mašīna neslēdzas vaļā. Atsledzam mehāniski ar atslēgu. Mēģinām atvērt pārējās durvis. Nobloķēja visas durvis un bagāžnieks izņemot šofera durvis jo viņas var mehāniski atvērt. Mēģinām pie darbināt bet nekas nenotiek pat neviena gaismiņa nedarbojas. Mēģinām pie pīpēt bet neskilas pie akumulatora nevar piekļūt jo akumulators ir bagāžnieka. Vai varētu būt tā kad akumulators ir pie vainas vai kas cits?
Ēriks Griģis:

Reiz manam auto bija līdzīgi, varētu teikt - tāpat!
Radio (saistīts ar motora iedarbināšanu) un durvīm bija bojāts to vadības bloks, kas atradās aizmugurējās durvīs zem augšējā paneļa.
Ja Jūsu Volvo šis bloks tur ir, tad vainojams mitrums, kas pa durvju augšējo spraugu var nokļūt releju blokā.
Manā gadījumā servisā tas bija zināms, tikai neko neteica, jo gaidīja, kad iebraukšu un pieteikšu diagnostiku, pēc tam bloka maiņu!
Valdis NUFAM, 22.septembris 2019 12:00
Sakiet, kad tieši sākas NUFAM Karlsruhe, paldies!
Ēriks Griģis:

Presei no 24.09., apmeklētājiem no 26.09. līdz 29.09.
www.nufam.de/de/nufam/die-fachme...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti