Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Martins, 2.jūnijs 2016 10:56
Sveiki va celu policijai avarijas vieta bija javeic riepu protektoru merijumu vai ari bija jafotografe riepas un jauzrada protokola merijuma rezultatus katram auto
Ēriks Griģis:

1) Pēc policijas uzskatiem,
2) kā norādīja iesaistītās puses,
3) to pārstāvji vai
4) avāriju komisārs.
vārds, 1.jūnijs 2016 18:52
Paldies par atbildi celu posma bija 2 bridinajuma zimes savalas dzivnieki un nelidzens cels notika avarija tas zimes nav atzimetas un ekspertize veikta bez sim zimem ko varetu iedakt
Ēriks Griģis:

Ja bīstamais posms, par ko brīdināja ceļa zīmes, bija tiešā cēloņsakarībā ar notikušo negadījumu, tad:
a) administratīvā soda gadījumā tās ar papildus iesniegumu jāiedabū protokola pielikumā;
b) ja atlīdzības lieta saistīta ar apdrošinātāju, tad paskaidrojumā par negadījuma apstākļiem zīmju uzstādīšanas vieta jāuzrāda un jāpaskaidro, kā to apzīmētais bīstamais ceļa posms ietekmēja negadījuma rašanos;
c) ja kriminālprocess, tad zīmes ar to darbību, kas saistāma ar notikušā negadījuma vietas aprakstu, jāpievieno lietas materiāliem.
Martins, 1.jūnijs 2016 17:57
Sveiki vai celu policijai avarijas vieta ari janem vera bridinajuma zimes
Ēriks Griģis:

Protams! Aprakstot negadījuma vietu APK protokolā, brīdinājuma u.c. ceļa zīmes, kas attiecas uz negadījuma vietu vai kuras darbības zonā negadījums ir noticis, ir jāņem vērā un jāiekļauj protokolā.
Dainis, 1.jūnijs 2016 14:07
Sveiciens iAuto Dzimenē!
Ēriks Griģis:

Sveicu iAuto Šūpļa svētkos!
, 31.maijs 2016 17:03
Ēriks Griģis:

Te būs diskusija par iepriekšējo jautājumu:
forums.delfi.lv/read.php?f=94&t=...
, 31.maijs 2016 16:58
Ēriks Griģis:

Saķeres koeficientu "φ" vidējie lielumi
Sauss asfalts 0,70 – 0,80
Slapjš asfalts 0,40 – 0,50
Sausa grants 0,50 – 0,60
Slapja grants 0,20 – 0,40
, 31.maijs 2016 16:54
Ēriks Griģis:

No iepriekšējās formulas izsaki braukšanas ātrumu (V)!
V atradīsi, ja izvilksi kvadrātsakni no skaitļa 254 reizinājuma ar saķeres koeficientu "φ" un bremzēšanas pēdu garumu (38,8m).
, 31.maijs 2016 16:50
Ēriks Griģis:

Lūdzu, automobiļa bremzēšanās ceļa aprēķins (bez maksimālā palēninājuma pieauguma laikā nobrauktā ceļa)!
Bremzēšanās ceļš ir ātruma kvadrāts dalīts ar diviem palēninājumiem -
Sbr=V*V/2j

Piemērs.
Noteiktie bremzēšanas apstākļi:
Ātrums V-50km/h = 14m/s,
Palēninājums (j) uz sausa asfalta, j=9,81*0,75=7,4 m/(s*s), kur brīvas krišanas paātrinājums g-9,81m/(s*s), saķeres koeficients - 0,75, tad

Sbr=(14*14)/(2*7,4)=196/14,8=13,24 (m)

Sbr=13.24 m pie noteiktajiem bremzēšanas apstākļiem.
Tas būtu redzamās, garākās bremzēšanas pēdas garums vai attālums no ABS darbības sākumpēdas līdz tās attiecīgajam ritenim.
Martiņš, 31.maijs 2016 15:22
Sveiki kas jāņem verā ceļa posmā 2 bridinājuma zimes savaļas dzivnieki un nelidzens ceļš ceļš slapš vai jaievero apdzišana uz šada ceļa vai atrums jasamazina
Ēriks Griģis:

Jāievēro viss, ko 132 mācību stundās mācu saviem klausītājiem!
Martińš, 31.maijs 2016 14:48
Sveiki kads ir bijis mašīnas ātrums ceļa stāvoklis slapš bridinājuma zime nelidzens ceļš bremzešanas pēdas ceļa nomale bremzešanas pēdu garums 38.8m
Ēriks Griģis:

Uz slapja asfalta vai grantētas nomales ātrums ir bijis mazāks.
Jautājumus par kursa darbu uzstādiet, lūdzu, lekciju laikā!
Sanita, 31.maijs 2016 0:16
Pieņemsim situāciju - pie būvmateriālu veikala vieglo auto noskrāpē nereģistrēts iekrāvējs bez OCTA. Cik saprotu saskaņotais šajā gadījumā neder, jo otra puse savu atbildību nav apdrošinājusi un cietušam nekas nepienākas. Vai pareizs lēmums šajā gadījumā vienoties uz vietas?
Ēriks Griģis:

Tiesiskās robežās - jā!
Ja vienošanās iespējama un tā tiek izpildīta, tad:
zaudējumus nodarījušajam (atbildīgajam) no cietušā būtu jāsaņem rakstisks apliecinājums par to, ka notikušajā CSNg, (kad tas notika, kur notika, kurā kas iesaistīts, abu pušu dati) cietušajam zaudējumus ir atlīdzinājis to izraisītājs un cietušajam nav pretenzijas pret izraisītāju un atbildīgo uzņēmumu (personu), viņa civiltiesisko un savu KASKO apdrošinātāju, ja tādi ir.
Ja vienoties nav iespējams, tad cietušais var iesniegt prasību tiesā.
Martins, 29.maijs 2016 0:00
Sveiki kads atrums ir bijis masinai ja bremzesanas pedas 38 metri
Ēriks Griģis:

Uz sausa asfalta 80 līdz 85 km/h.
Dainis, 26.maijs 2016 21:55
Labvakar. Mums Dānijas ekspedīcija liek dalīt nedēļas īso atpūtu trīs daļās, ostā vismaz 5 st. tad 14 uz prāmja un pārējo Zviedrijā ostā lai sanāk 24 st. Vai tā var,paldies.
Ēriks Griģis:

Nevar! Iknedēļas atpūtu nav paredzēts dalīt!
Te regula būs atrodama arī dāņu valodā:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Valdis, 26.maijs 2016 12:51
Vai rīt būs eksāmens teorijā? Paldies
Ēriks Griģis:

TEO EX sāksies plkst. 9:10 CSDD Rīgā.
Roberts, 23.maijs 2016 16:10
Kā nē - man darbā štropes un uz etiķetes rakstīts LC 2500 daN/5000 kg. Kālab tad šitā raksta aiz svītras tos kilogramus divreiz vairāk nekā daN?
Ēriks Griģis:

Re!
Pats uzrakstīji citādi! Nevis "dan", bet gan "daN"!

Atkal jautāšu, vai pareizi norakstīji?
Ja tā ir rakstīts, tad maini štropi!
Tādas aplamības uz štropes etiķetes pēc LVS EN 12195-2 nedrīkst būt!
Roberts, 23.maijs 2016 15:52
Labdien, sakiet ja uz štropes ir 2500 dan tad tas ir 5000 kg? Sanāk 1 dan ir 2 kg?
Ēriks Griģis:

Nē, pārrēķinot 2500 daN uz kg, būs drīzāk 2500 kg, nevis divreiz tik.

Uz štropes nekad nebūs 2500 dan!
Interesents, 23.maijs 2016 14:51
Labi, lai paliek. Tātad, neesat Latvijā sertificēts eksperts, tas skaidrs. Tomēr, kādā īsti jomā Vācijā un Šveicē esat "eksperts"? Paldies.
Ēriks Griģis:

Eksperts nosaukumu iegūst vai piešķir, ja par tādu uzaicina iegūto vai specifisko zināšanu dēļ, piem., šajā forumā, tiesa, policija, LTRK, projektu vai iepirkumu vērtēšanā.
Kā lietpratēju vāciski runājošās zemēs mani uzklausa dažos jautājumos par kravu nostiprināšanu, autovadītāju darba un atpūtas laiku uzskaiti.

Un, protams, autotransporta un kravu apdrošināšanas atlīdzības jautājumos!
"Eksperts" ar smago CSNg komisāra sertifikātu.
Interesents, 23.maijs 2016 11:28
Redzot izvēlni " Jautā Ekspertam" (starp citu, kāpēc "Ekspertam" ar lielo burtu?), gribu painteresēties, kādās jomās "eksperts" ir eksperts un kadas apliecības/sertifikāti to apliecina. Numurus var?
Ēriks Griģis:

Ir sagadījies tā, ka ar lielo burtu (jautājumu adresējiet Redaktoram), iespējams, tāpēc, ka piedalījos apdrošināšanas projekta izveidē valstī. Sertifikāti man ir no Šveices un Vācijas, bet tiem un to numuriem LV nav nozīmes. Domāju, ka interesentiem svarīgas ir manas atbildes, kas balstītas uz pieredzi!
Kortnija, 18.maijs 2016 21:45
Labdien! Vai apdrošinātājs ņem vērā transportlīdzekļa vadītāja medicīniskās uzziņas derīguma termiņu pie atlīdzības iesniegšanas brīža. Ir noticis negadījums. Autovadītājs nav vainīgais!
Bet auto īpašnieks un polises turētājs ir cita persona")
Ēriks Griģis:

Jā!
Ja šoferim nav derīga medicīniskā uzziņa, tas tiesiski nozīmē, ka auto ir vadīts bez atbilstošas kategorijas - bez tiesībām vadīt automobili.
Cietušajam atlīdzību OCTA apdrošinātājs izmaksās, bet īpašniekam (Jūsu aprakstītajā gadījumā - turētājam) piestādīs regresa prasību atmaksāt izmaksāto atlīdzību, izdevumus par atlīdzības noteikšanu un administrēšanu, arī ekspertīzes izdevumus.
Uldis, 11.maijs 2016 17:05
Labdien Erik! Vai automashiinai VW Passat 2011.gada izlaiduma braucot vienam pasham vadiitaajam ar aatrumu 40 km/h un iebraucot taisni kokaa buutu jaaizshaujas arii blakusseedeetaaja airbagam?
Ēriks Griģis:

Ir dārgāki automobiļi, kuriem neizšaujas!
Par VW zinās tikai tā izgatavotājs. Tā pārstāvis LV notestēs galveno bloku, devējus, tad varēs pateikt - bija vai nebija jāizšaujas.
Cik esmu redzējis lētākas mašīnas tikai ar vadītāju salonā ietriecamies Mūkusalas apļa kādā no stabiem, tik visām ir izšāvušies abi priekšējie spilveni un pa reizei arī sāna spilvens vadītāja pusē.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti