Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Aivars, 6.jūlijs 2016 13:59
Labdien vai policijai pec avarijas jamera riepu protektors vai jauzrada merijumi protokola jo veikti merijumi bet nav atzimets ar ko merits un merijuma tezultati nav tik keksisi ka viss kartiba bet pati redzeju pec avarijas kad bija nodilusas riepas
Ēriks Griģis:

Ne vienmēr!
Ja uz mērījumu nepieciečamību norāda kāda no iesaistītajām pusēm, viņa pārstāvis vai avāriju komisārs, policistam jāmēra!
Armands, 6.jūlijs 2016 13:54
Sveiki kur var sazinaties ar neatkarigu auto avariju ekspertu
Ēriks Griģis:

Tāds jāmeklē Googlē!
Skolotājs, 5.jūlijs 2016 16:59
Lūgums! Lasīju, ka autoskolas meklē pasniedzējus. Sakiet, vai iespējama pārkvalificēšanās no vispārizglītojošās skolas skolotāja par pasniedzēju autoskolā? Vai tas būtu grūts process, paldies!
Ēriks Griģis:

Ir iespējams, ja apmeklē kursus, sekmīgi nokārto sākuma testu, mācību laikā trīs ieskaites, tai skaitā pedagoģiskā kursa darbā Satiksmes drošība, un kursu nobeigumā - mutisku teorijas valsts eksāmenu par jautājumiem no Ceļu satiksmes likuma, Ceļu satiksmes noteikumiem un Satiksmes drošības.
Skolotājam ar labu izglītību, praksi un vēlēšanos mācīties tas nevarētu prasīt daudz pūļu!
www.csdd.lv/lat/vad_kva/csn_pasn...
Ronalds Skarainis, 5.jūlijs 2016 14:18
Sakiet,kāpēc jūsu portāls ...
Ēriks Griģis:

Šeit atbildu uz forumā man uzdotiem apdrošināšanas jautājumiem, nevis par portālu!
Polijā, 4.jūlijs 2016 11:13
smaga autobusa avārija. Vai uzņēmums atbild par notikušo? Paldies
Ēriks Griģis:

Pārvadātāja uzņēmuma riskus un atbildību vērtē un vērtēs pēc šofera pārkāpumu smaguma. Ja šoferim pārkāpumu nav, uzņēmuma pārvadājuma vadītājam, lasi, uzņēmumam atbildību nav par ko noteikt.

Savukārt ar 01.01.2017. stājas spēkā jauna Regula ES 2016/403, kas noteiks uzņēmuma atbildību, lasi, pārvadājuma vadītāja (bijušais nosaukums -padomnieks vai konsultants) iespēju palikt amatā vai nē! Nākošais pasākums būs licences apturēšana vai atņemšana pārvadātājam, kuram, atkarībā no autotransporta skaita šoferi ir savākuši noteiktu smago pārkāpumu punktu skaitu.
Smagākie pārkāpumi būs darba un atpūtas laiku režīmu neievērošana!

Mans piemērs autopārvadātāja riska novērtējumam veikt komercpārvadājumus.
Ja ir bīstami pārkāpumi, tad par vienu skaitīs 3 punktus, par tūlītējiem draudiem ceļu satiksmei - 5 punktus.
Ja autotransporta līdzekļu skaits pārvadātājam ir līdz 10 un šoferiem, par smago pārkāpumu skaitu ir 5 punkti, ja autotransporta līdzekļu skaits ir līdz 50, pārkāpumu punktu skaits 8, vai autotransporta līdzekļi ir vairāk par 50 un punktu skaits ir 11 divpadsmit mēnešu periodā, tad pārvadājuma vadītājam draud darba uzteikšana un pārvadātājam - licences atteikums, t.i. apturēšana vai atņemšana.

Pirmās valstis, kur par iespējamiem sodiem un pašu regulu ir jau ziņots - Vācija, sagaidu aprakstus arī no Beļģijas un Francijas.
Kad par regulas soda punktu piešķiršanu un to sekām skaidrojumi būs lasāmi Latvijā, nezinu pateikt.

Pārvadātājs atbild abilstoši OCTA noteiktajam un, jau nopietni, nākošajā gadā ar savu licenci!
Polija, 4.jūlijs 2016 9:30
Sakait kas šodien Polija uz robežas noticis?
Ēriks Griģis:

No šodienas Polijā ieviesta robežkontrole uz sauszemes un ostās ar visām ES dalībvalstīm līdz 02.08.
Vārds, 2.jūlijs 2016 14:17
Vai migranti izputinājuši Francijas budžetu, ka šie tā ārdās?
Ēriks Griģis:

Domāju, viņi ir pirmie, kas atraduši tam risinājumu!
Ticami, ka pārvadātājiem pārstāvi vajadzēs arī Vācijā, Polijā, Anglijā, tad pamazām arī pārējās ES dalībvalstīs.
Katrā ziņā minimālās algas likums ārvalstu šoferiem Vācijā ir nekas, salīdzinot ar Francijas likumisko pamatīgumu!
vēl kas, 1.jūlijs 2016 11:44
un tas vis?
Ēriks Griģis:

Nebūt nē!

Katrs konteiners, ko ostā ieved šoferis eksportam, pirms iekraušanas kuģī no šodienas ir jāsver.
To nosaka SOLAS-Regula (Safety of Life at Sea), kuras svēršanas nosacījums stājas spēkā 01.07.2016.
Svēršanas metodes nosaka IMO. Par svēršanu maksās nosūtītājs.

www.tally-tech.com/en/container-...
Francija, 1.jūlijs 2016 11:09
Jauns mēnesis un vai ir jaunumi?
Ēriks Griģis:

Ir atkal! Jauns sods 2000 eiro apmērā un tas , liekas, ar šodienu 01.07.2016. ir nopietni!

Francijas darba likums nosaka, ka jebkuram darba devējam, norīkojot darba ņēmēju (šoferi, strādnieku u.tml.) darbā Francijā, ir jāieceļ pārstāvis Francijas (darba) teritorijā, kas nodrošina saikni ar Francijas inspekcijas (kontroles) dienestu.

Kādi noteikumi Pārstāvim?
Nav īpaši noteikumi iekšzemes transporta nozarē attiecībā uz apzīmējumu „Pārstāvis”.
Tā var būt jebkura fiziska vai juridiska, uzņēmumu vai ārējā persona, kuru izvēlas darba devējs, un kurai ir nepieciešamie resursi un prasmes, lai darītu savu darbu, un ar Pārstāvi darba devējs būtu pārstāvēts Francijas teritorijā.
Pārstāvja alga ir noteikta pēc vienošanās ar uzņēmumu, kas Pārstāvi izvēlas! Par nespēju ievērot un izpildīt Pārstāvja pienākumus ir atbildīgs darba devējs, kas Pārstāvi izvēlējās.

Cik ilgi darba devēja Pārstāvja pakalpojumiem autotransporta vai kuģu pārvadājumu nozarēs strādājošiem Francijā ir jābūt inspekcijai pieejami?
Šis periods sauszemes transporta nozarē ir noteikts astoņpadsmit mēneši pēc Pārstāvja norīkošanas termiņa beigām.

Kas notiek, ja darba devējs vēlas mainīt Pārstāvi?
Bijušajam Pārstāvim ir jābūt inspekcijai pieejamam ar materiāliem, kas ir bijuši tā rīcībā norīkojuma laikā, vēl 18 mēnešus pēc darba devēja norīkojuma termiņa beigām.

Sankcijas pret Pārstāvi ir paredzētas, piemēram, ja tas neatbild vai nepilnīgi reaģē uz pieprasījumiem no kontroles dienestiem?
Pārstāvja iespējamās neveiksmes, iespējamie kriminālie vai administratīvie pārkāpumi jārisina ar darba devēju (piemēram, administratīvs sods, ja izrādās, ka darba devējs Pārstāvja darbībai nav devis apstiprinājumu vai Pārstāvis ir rīkojies patvaļīgi).

Kāda ir darba devēja Pārstāvja darba uzdevumi Francijā?
Pārstāvim ir jāreaģē uz pieprasījumiem no kontroles dienestiem.
Šim nolūkam viņa rīcībā ir jābūt noteiktam skaitam dokumentu.
Gadījumā, ja transportlīdzekļa ekipāža veic autopārvadājumu ceļu satiksmē vai pa iekšējo ūdensceļu, Pārstāvim ir jāglabā algas izmaksas lapas par šoferiem attiecīgajā norīkojuma periodā.
Šos algas aprēķinus var aizstāt ar citiem dokumentiem, ja šie dokumenti informē: 1) par darba ņēmēja-šofera bruto algas stundu,
2) tajā ietverts darba laiks stundās (atsevišķi uzrādot stundas ar piemaksām),
3) izdalītas brīvdienas un
4) svētku dienās nostrādātais laiks,
5) kā arī atalgojuma sastāvdaļas.
Turklāt Pārstāvim ir jābūt dokumentiem:
6) kas apliecina faktiski samaksāto algu;
7) kura apzīmējumā (tekstā) ir norādīts pārvadātāja vai algas izmaksātāja uzņēmums;
8) kur darba algas izmaksātāja nosaukums atbilst Francijā norīkotā darba ņēmēja-šofera darba līgumā vai koplīgumā norādītajam

Cik ātri un kādā veidā Pārstāvis ir spējīgs atbildēt uz kontroles jautājumiem?
Viņam jāspēj nekavējoties iesniegt prasītos dokumentus inspekcijas vai tos pārsūtīt. Šiem dokumentiem bija jābūt jau pirms kontroles dienestu prasības izpaust informāciju un ne tikai ar mērķi, ka tie paredzēti tikai kontroles dienestiem, pieprasot tos uzrādīt!
Dokumentu nosūtīšana jāparedz ciparu formātā, izmantojot vienotu formātu (piem., pdf).

Kas ir nepieciešams, lai darītu zināmu kravas saņēmējam, ka viņa darbuzņēmēja ziņojumi darba ņēmējiem, atbilstoši jaunajiem noteikumiem, nonāks Pārstāvja rīcībā?
Klientam ir jāpārbauda, ka norīkojuma apstiprinājums ir likumīgi izsniegts.

Kādas saistības jāveic kravas saņēmējam saskaņā ar pārvadājumu līgumu?
Kopumā kravas saņēmējam nav īpašu pienākumu saskaņā ar pārvadājuma līgumu.

Tad katram šoferim vēl vajag aizpildītu apliecinājumu par pārstāvi Francijā, darba līgumu ar uzrādītu minimālās algas apmēru stundā pēc Francijā noteiktā.

P.S.
Iebraucot Francijā, kravas šoferim ar jebkuru kravas automobili līdz 3,5 PMt un vairāk par 3,5 PMt uz rokas jābūt atestātam franču valodā, līgumam ar pārvadātāja pārstāvi Francijā, kas aprakstīts atestātā, un darba līgumam (iesaku, apstiprinātu tulkojumu franciski), kur minimālā alga uzrādīta brutto, līdz 01.07.2016. ir 9,53 €/stundā vai mēnesī 1445,38 €, bet no 01.07.2016. - 9,67 €/stundā. Pasažieru pārvadātājiem ar autobusu tas pats. Izņēmums abos pārvadājumu veidos - tranzīts.
Minimālās algas kontrole (paredzēts) notiks 18 mēnešu laikā pēc policijas kontroles ceļā.
Antra, 29.jūnijs 2016 19:40
Labdien. Tāda situācija- apdzīvota vieta, 2 joslas viena virziena, ceļa labajā malā atdalīta kabata ar autobusa pieturu, sabiedriskais autobuss stāv pieturā, es braucu pa kreiso malējo joslu, autobusa vadītājs ieslēdz kreiso virzienrādītāju un pārkārtojas nevis uz pirmo (labo) joslu, bet otrajā (kreisajā) joslā, tieši mana auto labajā sānā. Es saprotu, ka man bija jāievēro 67. CSN punktu, bet arī autobusa vadītajam vajadzēja pārliecināties, ka viņam dod ceļu, un viņš taču nevarēja ripot uzreiz pāri divām joslām. Es domāju, autobusa vadītajam priekšroka ir pārkārtojoties no pieturās uz tuvāko joslu, bet lai izbrauktu uz tālākajam joslām tam jau vajadzēja ievērot 68. CSN punktu un bija jādod ceļu transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Bet kā Jūs domājat? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lasu un domāju, ka Jūs visu izdarījāt un aprakstījāt pareizi.
Tikai autobuss pieturā ir identificējams kā iepriekšējā bīstamība, kad situācija vēl nav par tādu kļuvusi, bet jau ir tuvu bīstamības riskam. To autoskolās gan tikai mācīs, sākot ar 01.11.2016.!
Kāpēc rakstu tik gudri!? Autobusa vadītājs neredz automobili otrajā joslā, kurā tas var ietriekties, izbraucot no pieturas. Tieši tajā - autobusa vadītāja neredzamajā pozīcijā atradās Jūsu vadītais automobilis!
Tomēr slavējami, ka Jūs devāt autobusam ceļu, laikus pārkārtojoties otrajā joslā, lai tas varētu uzsākt braukt no pieturvietas. Autobusa vadītājs to novērtēja un uzsāka braukt! Bet vairāk pievēršot uzmanību pasažieriem, netiekot galā ar vadības ierīcēm, pārāk vēlu ieslēdzot kreiso virzienrādītāju un pilnīgi nepārliecinoties par drošību uz brauktuves visās braukšanas joslās, momentāni pēc virzienrādītāja ieslēgšanas uzsākot kustību, nedeva Jums iespēju novērtēt izbraukšanas straujumu no pieturvietas un ar to saistītos riskus un bīstamību, kā rezultātā ietriecās otrā joslā braucošajā - Jūsu automobilī.
raimonds stienis, 28.jūnijs 2016 23:29
kā var uzzināt vai naudas sods zviedrijā ir nomaksāts?
Ēriks Griģis:

CSDD informāciju sistēmā vai tieši pie sodītāja.
Maris, 27.jūnijs 2016 17:55
Sveiki policija atzimejusi avarijas shèmā ceļa platums 6.20m bet izsteniba ceļa platums ir 6 m bet ekspertize veikta ar policijas atzimetiem 6.20m vai to var parsudzet vai ta ir policijas kluda un nav protokila atzimetas 2 bridinajuma zimes
Ēriks Griģis:

1. Vai tas ietekmē eksperta slēdzienu?
2. Pārsūdzēt var un vajag, ja tas var ietekmēt eksperta slēdzienu un līdz ar to tiesas, apdrošinātāja vai policijas lēmumu!
Gariks, 27.jūnijs 2016 13:29
Vai drīkst braukt pie 306. zīmes ar kravas mikroautobusu ar piekabi, ja kravas mikroautobusa pilna masa 3500 kg, piekabes pilna masa 750 kg. Mikroautibuss reģistrēts kā kravas furgons. Vai šī zīme attiecās piem. uz džipu ar tādu pašu pilnu masu, kas velk piekabi? Noteikumos rakstīts ka ailziegts braukt kravas automobiļiem. Tad kā īsti ir, jāskatās tehniskā pasē kā ir reģistrēts transporta līdzeklis?
Ēriks Griģis:

Tikai kā transportlīdzeklis reģistrēts un ierakstīts reģistrācijas apliecībā!
Autoskolas grupā reiz mācījās kravas automobiļa īpašnieks, kura auto marka bija Porsche! Protams, ka viņš arī uzstādīja šādu jautājumu!
Toms , 26.jūnijs 2016 12:08
Sveicinati, kas varetu būt par problemu, kad braucot līkumā vai vienkarši sagriezot sturi un braucot krakšķ sture. Uz labo pusi griežot krakšķ vairāk nekā uz kreiso pusi griežot. Mašīna ir Honda Prelude 1994.g 2.0
Ēriks Griģis:

Iespējams, krakšķi rada augšējais/apakšējais balsts, atspere, stūres mehānisms, rievzobu stienis, trapeces balsts, pusass gultnis, amortozators vai tā kustība statnē, motorbloka stiprinājums, garensija.
Iesaku meklēt krakšķi servisā, kur uz pacēlāja viss ir redzams, sadzirdams, aptaustāms un detaļas nomaināmas!
Atkal Francija, 21.jūnijs 2016 17:16
Liekas, ka jātur roka uz Fransē pulsa!?
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Iebraucot Francijā, kravas šoferim ar jebkuru kravas automobili līdz 3,5 PMt un vairāk par 3,5 PMt uz rokas jābūt atestātam franču valodā, līgumam ar pārvadātāja pārstāvi Francijā, kas aprakstīts atestātā, un darba līgumam (iesaku, apstiprinātu tulkojumu franciski), kur minimālā alga uzrādīta brutto, līdz 01.07.2016. ir 9,53 €/stundā vai mēnesī 1445,38 €, bet no 01.07.2016. - 9,67 €/stundā. Pasažieru pārvadātājiem ar autobusu tas pats. Izņēmums abos pārvadājumu veidos - tranzīts.
Minimālās algas kontrole (paredzēts) notiks 18 mēnešu laikā pēc policijas kontroles ceļā.
vārds, 21.jūnijs 2016 14:29
Sveiki vai 6m ir uzskatams par šauru ceļu
Ēriks Griģis:

Ceļi ir dažādi un uzskati par to šaurību arī!
Emīls, 17.jūnijs 2016 8:39
Dažus gadus atpakaļ, paziņai no pazemes stāvvietas nozaga auto. Auto bija pirkts līzingā, tāpēc bija KASKO apdrošināšana. Bet zādzības brīdī, neuzmanības dēļ otras aizdedzes atslēgas bija atstātas auto. Apdrošinātāji protams atteica kompensācijas izmaksas un pamatoja to, ka īpašnieks nevar uzrādīt otras aizdedzes atslēgas. Interesants fakts ir, ka apdrošinātājiem bija tikai informācija, ka ir otras aizdedzes atslēgas (nav foto)
Jautājums:
Vai ir kāds noilgums?
Vai ir tomēr kāds salmiņš aiz, kā aizķerties?
Vai nav obligāti jābūt foto ar abām atslēgām?

Jau iepriekš Paldies!
Ēriks Griģis:

"Salmiņš" ir šī informācija, jo pats notikušais fakts nav ietekmējams.
1. Ja uz KASKO līguma ir paraksts, kas apstiprina šo informāciju par otru atslēgu, tad "salmiņš" lūzt!
2. Ja šāda līguma nav un tikai uz polises ir paraksts, kur papildus par otru atslēgu nekas nav paskaidrots, tad "salmiņš" vēl turas!
3. Ja par otru atslēgu atlīdzības atteikums ir aprakstīts tikai KASKO noteikumos, bet par noteikumiem nav paraksts uz līguma vai polises, ka tie ir izskaidroti, tad "salmiņš" ir kļuvis spēcīgāks!
4. Ja līguma nav, ir tikai polise, parakstu par otru atslēgu nav un KASKO noteikumu skaidrojumi (mutiski) ar parakstu nav apstiprināti, tad "salmiņš" var palīdzēt, ja talkā nāk Patērētāju tiesību aizsardzība un vēl advokāts, kas zina, kā šis "salmiņš" Jums var palīdzēt!
P.S.
Foto vietā var būt informācija par otrās atslēgas esamību, ko klients apstiprina ar savu parakstu. Foto tikai vizuāli apliecina atslēgas izskatu, lai atbilstošās atslēgas vietā neuzrādītu citu atslēgu.
ING, 14.jūnijs 2016 16:58
Labdien. 15.05.2016 datuma braucot pa galveno ielu, no kreisas puses man uzbrauc virsu masina. Protams vainigais nesmu es, bet no kreisas puses masina, jo man zime Galvenais cels. dokumentus apdrosinasana iesniedz (BALTIKUMS) 16.05.2016 datuma un anketa atzimeju ka masinu taisisu servisa, naudu nevajag. 19.05.2016 datuma masinu apskatijas apdrosinataju eksperts. 19.05.2016 datuma masinu nodevu servisa un 23.05.2016 datuma serviss nosutija tami uz apdrosinatajiem. nu jau pagaja laiks un es 09.06.2016 datuma zvanu uz apdrosinatajiem un vini man saka, ka eksperts galvenais bij atvalinajuma un atnaca tikai 30.05.2016 datuma. atbilde bus vainu 13/14.06.2016 datuma. 14.06.2016 datuma zvanu uz apdrosinatajiem un vini man saka ka masinu norakstis, ka tagad ekspert izsoles vinu, cik kurs piedavas. man bus 2 varianti vai nauda un masina, vai nauda bez masinas. Man rodas jautajums, bet es vinu gribu taisit, vina man ir ideala stavokli, tikai toka janomaina sofera durvis, prieksejaijs sparns, sanspogulis, vejstiklis, un protams pasaziera durvis un sparns ir janokraso. Ka vini manu ipasumu var izsolet, ja man vajag vinu taisit? Es cietusais. paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Neiedziļinoties Jūsu nosauktos skaitļos, remonta izmaksās un par cik procentiem remonta izmaksas pārsniedz automobiļa faktisko vērtību, teikšu, ka likums ir uzrakstīts priekš apdrošinātājiem, nevis priekš Jums.
1. Sūdzību iesniedziet Compensa, jo Vīnes apdrošināšanas grupa pārvalda Baltikumu.
www.compensalife.eu/lv/show.asp?...
2. Ja viņu atbilde Jūs neapmierina, tad sūdzaties LTAB
www.ltab.lv/par-mums/kontakti/
3. Visbeidzot Jūsu intereses aizstāvēs Tiesa, ja iesniegums būs pamatots un atbilstošs OCTA likumam.
4. Ieteiktu Jums sākumā iepazīties ar apdrošinātājiem pieņemto likumu:
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
4.1. MK noteikumiem par ekspertīzēm:
likumi.lv/doc.php?id=106478
4.2. un ekspertīžu metodiku:
www.ltab.lv/wp-content/uploads/2...
Francija, 13.jūnijs 2016 9:45
Rādio dzirdēju jaunumus shoferiem par Parizē, bet tik labi nesaprotu franciski. Vai visiem ir kas jauns,palds.
Ēriks Griģis:

Iesaku pārbaudīt uz vietas loģistikā vai ekspedīcijā!
Attiecas tikai uz degvielas (33/1203 -benzīna) vedējiem cisternās šoferiem!!!
Izņēmumi attiecas uz EK Regulas 561/2006 6.1. un 6.3. punktiem tikai Parīzē un tiem ir sezonāls raksturs. Autovadītāju arodbiedrība ir iesniegusi protestu un vēlas, lai pašvaldība šos izņēmumus atceļ!
Parīzē maija beigās pašvaldība pieņēma tiesiskus izņēmumus Regulā, kas atļauj palielināt šofera darba maiņas laiku līdz 15 stundām, vienlaicīgi atpūtai izmantojot ne mazāk par 9 stundām vienas diennakts - 24 stundu periodā!
Andris, 11.jūnijs 2016 14:41
Labdien vai apdzišana uz nelidzena un slìpa ceļa ir droša
Ēriks Griģis:

Drošas apdzīšanas manevru mācu lekcijās! Ja izpilda visas iemācītās drošības prasības, tad var apdzīt pat uz tiltiem, kur to neaizliedz ceļa zīmes vai ceļa apzīmējumi!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti