Lasītājs par CSDD tehniskās apskates stacijām 67

 
4.jūlijs 2008 0:00

CSDD sevi vienmēr ir pasniegusi, kā iestādi ar augstu apkalpošanas kultūru un stingru nostāju par dažādu normatīvu ievērošanu attiecībā uz transportlīdzekļiem.

Savukārt realitātē viss izrādās ne tik rožaini, varētu pat teikt, ka atsevišķās epizodēs tehniskās apskates stacijās veiktās transportlīdzekļu pārbaudes darbības tiek veiktas nelikumīgi.   

Nevienam nav noslēpums, ka visas tehniskās apskates stacijas ir apgādātas ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtām un ļoti daudzi transportlīdzekļu vadītāji (gan automašīnu, gan motociklu) ir saskārušies ar problēmu, kad tehniskās apskates stacijās, izmērot transportlīdzekļa atgāzu radīto troksni, apskates darbinieki paziņo, ka tas pārsniedz MK noteikumos noteikto pieļaujamo līmeni un pamatojoties uz veiktajiem mērījumiem neizsniedz tehniskās apskates uzlīmi.

04.04.2007. intervijā motozurnals.lv CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks Aldis Adiņš un CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas inspektors Viesturs Šneiders paziņoja , ka Rīgas tehniskās apskates stacija līdz šim bija vienīgā, kas bija aprīkota ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtu. Šogad ar tādām būs aprīkotas visas tehniskās stacijas, un braukt uz attālāku tehniskās apskates staciju vairs nebūs jēgas.

Ja jau šādas augstas CSDD amatpersonas kaut ko apgalvo, tad tā tam būtu jābūt. Vismaz pirmajā brīdī tā šķiet. Uzdodot jautājumu CSDD, tiek saņemta atbilde, ka mērīšanas metode atbilst direktīvas 70/157/EEK, 97/24/EK un ANO noteikumu Nr.92 un Nr.59 nosacījumiem.

Patiesība izrādījās pilnīgi pretēja tam, ko apgalvo CSDD! Vienīgais LR normatīvais akts, kurā ir kaut kas noteikts par trokšņu līmeni transportlīdzekļiem ir MK 2004. gada 29. aprīļa noteikumu Nr.466 „Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem” 806. punkts - Transportlīdzekļa radītais trokšņa līmenis, transportlīdzeklim nekustīgi stāvot uz vietas nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto vai 80±2dB(A), ja tas nav zināms.

Nav noteikts ne pie kādiem apgriezieniem ir jāmēra trokšņu līmenis, ne kādā vidē, ne attālumā. Nav pat prasību, ka šādai mēriekārtai vispār jābūt verificētai, kaut arī pamatojoties uz šādiem rādījumiem cilvēkiem tiek ierobežotas likumos garantētās tiesības, bet neskatoties uz visu to, vismaz Antenas ielā 2 šie mērījumi tiek veikti regulāri.

Jo tālāk mežā, jo vairāk malkas. Pirmkārt ,mērījumi tiek veikti, pamatojoties uz CSDD izdoto iekšējo dokumentu, kas nav plašākam lokam saistošs. Otrkārt, CSDD savas darbības pamato ar augstākminētajām Eiropas Savienības normām, bet maz kurš zina, ka direktīvās norādītā mērīšanas metode veicama "lai attiecībā uz katru transportlīdzekļa tipu varētu piemērot EEK tipa apstiprināšanas procedūru "(70/157/EEK). Apstiprinājums tam ir arī direktīvā 97/24/EC . Transportlīdzekļiem, kas ir saņēmuši tipa apstiprinājumu, tiek piešķirts atbilstības sertifikāts. Šī procedūra ir nepieciešama, lai laistu tirgū jaunus transportlīdzekļus vai to detaļas un nekādi neattiecas uz ikgadējo transportlīdzekļu tehnisko apskati!

Dīzeļautomašīnu īpašniekiem būs interesanti uzzināt (to apstiprināja arī CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas speciālisti), ka šādas kārtības nav arī dīzeļmotoru atgāzu absorbcijas koeficienta mērīšanai! Tas nozīmē to, ka tehniskajā apskatē „nokauto” dīzeļmotoru īpašnieki var stāties rindā tiesā uz kompensācijām par nodarīto kaitējumu, jo MK noteikumos Nr.466 nav noteikts, ka atgāzu mērīšana ir jāveic iespiežot gāzes pedāli grīdā.

Kādēļ transportlīdzekļu vadītājiem pašiem ir jāstudē normatīvie akti un bez maz jāiegūst juridiskā izglītība, lai ejot ikgadējo tehnisko apskati tos neapkrāptu tehniskās apskates darbinieki (bijuši piemēri, kad tehniskās apskates darbinieks pats izdomā noteikumus, pamatojoties uz kuriem apskates protokolā tiek ierakstīts negatīvs vērtējums), nevis apskates darbiniekiem ir jāievēro, lai tiktu ievērota valsts noteiktā tehniskās apskates kārtība? Pats interesantākais, ka CSDD ir zināma visa aprakstītā situācija, bet neesmu dzirdējis, ka augstākminēto darbību veikšana tiktu pārtraukta.
Varbūt CSDD varētu publiski sniegt komentāru par šo rakstu un apgāzt tajā izteiktās pārdomas par iespējamām nelikumīgām darbībām?

Ronalds C., iAuto lasītājs
 
67 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
258880. viesis 2.jūlijs 2008 9:43
1 0 Atbildēt

Paldies Ronald, ļoti noderīgs info! Ja mums jāievēro likumi precīzi pēc burta, nevis pēc gara, kā būtu normāli civilizētā Eiropas valstī, tad arī mēs varam prasīt likuma ievērošanu pēc burta un pareizi vien ir, ja nav precīzi atrunāta kārtība, labāk, lai nemaz neķeras klāt!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti