Ženēvas autoizstāde 2024 - bildes no pasākuma un pārdomas par redzēto (+ FOTO) 1

 
Jānis | 4.marts 2024 13:46

Pasākums, kas simtgadi bija pulcējis praktiski visus aktuāli darbojošos auto ražotājus šogad pēc vīrusa pārtraukuma tukšajiem gadiem bija īpašs. Ielas valodā runājot to varētu nosaukt par viena Eiropas ražotāja Renault un pārīša lielo Ķīnas ražotāju "korporatīvu", bet dēļ seno spēkratu īpaši izveidotās ekspozīcijas – arī par pop-up auto muzeju.

Pie kam – super augstas kvalitātes un ar izcilu estētiski - informatīvo baudījumu, kas dēļ vietas, brīvā laukuma, izstādes gaismām ir "neceļami" nevienam muzejam. Dēļ šīs ekspozīcijas vien bija vērts apmeklēt un kāds vai kāda to vēl var paspēt, jo izstāde tikai ir atvērusies. Tā kā tās titulziņā ir teikts, ka auto nākotne ir šeit, atļausimies apgalvot, ka jā. Ziņa ir patiesa. Pēc 2-3 gadiem arī Latvijā ikviens auto pircējs sākotnēji jau izdarīs izvēli par diviem kritērijiem – pirkt "veco" Eiropas, Korejas vai Japānas zīmolu auto vai Ķīnas auto un pirkt iekšdedzes dzinēja auto (vienalga kādā izpildījumā, jo arī tā sauktie elektriskie hibrīdi tāpat ir auto, kas jāuzpilda ar fosilo degvielu) vai elektrisko.

Tik vienkārši. Tie, kas sociālajos tīklos parasti "izvemjas" – šo pasākumu, protams, var nodēvēt par auto industrijas greznām bērēm, bet katram savs. Tas, ka Eiropa kopumā pārvēršas par novecojošu muzeju – tā gan ir tāda kā mazliet satraucoša ziņa un vēl sliktāk, ka lielie spēlētāji spēj panākt vienotu rīcību tādos jautājumos, kā boikotēt Ženēvas auto izstādi, bet nevar panākt vienotību kā izbeigt karu Eiropā.

Un vēl – par ķīniešiem... Globāla atšķirība šajā jautājumā Ķīnai no mums pierastajām automašīnām, – Eiropā arī mazas mašīnītes jau gadiem var par lielāku naudu iegādāties ar patiesi premium un hi-tech aprīkojumu, kas tuvojas luksusa segmentam, bet "Padebešu" spēkrati ir izteikti augstāko tehnoloģiju un luksusa "direktoru auto" vai arī jau izteikti "prastāki" vāģi tautai. Šī "kastu" atšķirība ir tieši tik izteikta, kā Eiropas un Japānas automašīnām apmēram divdesmit gadus atpakaļ.

Ar maziem izņēmumiem, protams, bet tās ir mirkļa izjūtas, vismaz mums. Atvainojiet, ja kāds vai kāda aizskarti. Suņi rej, bet karavāna iet tālāk – ja civilizācija vēl eksistēs, tad būs arī auto un vismaz vienā jomā Latvija ir apsteigusi Eiropu – Gada Auto mūsu zemē ir nu jau spēcīgāks un efektīvāks pasākums kā tas šogad bija Eiropā. Un vēl – Šveices gaiss nomierina un Ženēvas izstāde tomēr ir un paliek kā auto pasaules Davosa.

 
Visi komentāri
 
Chalenger 4.marts 2024 20:16
0 0 Atbildēt

Jāni, cik maksāja biļetīte?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 27

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti