Par šo tēmu jau agrāk biju iedomājies, taču pēdējā laikā vairāk krīt acīs tas, ka manuprāt Rīgā ir diezgan greizs luksoforu novietojums. Ar greizs es domāju to, ka apstājoties pie stoplīnijas, luksofors nav normāli ieraugāms. Tā tas ir ļoti daudz krustojumos. Nē nu ok - var pavingrot un palocīties sēžot pie stūres, taču citās pilsētās Latvijā ar to daudz maz ir ok. Vai nu stoplīnija ir normālā attālumā no luksofora, vai arī luksofors ir nodublēts krustojuma otrā pusē.
Runājot ar Rīgas domes satiksmes departamentu, šie saka, ka atbilstoši LVS 370 standartam - stoplīnija ne tuvāk, kā 3 m pirms luksofora. Šķiet, ka ievērots, bet dabā galīgi nestrādā. Šeit privilēģijas laikam bauda tie, kuriem ir panorāmas vējstikls
Jelgavā tas pats. VIspār nesaprotu, kāpēc neliek pretējā ielas pusē ļoti bieži tos luksoforus augšā. Jo vasarā visi brauc ar nolaistu saulsargu, tad vispār neko neredz šajā pusē krustam no pirmā auto.
Varbūt nepareizi sēžam pie stūres? Es sēžot maksimāli zemu un tālu no stūres katukā neesmu saskāries ar šādu problēmu. Protams, ir bijuši tādi gadījumi, bet ne masveidā. Uz vienas rokas pirkstiem...
Šodien pamēģināju nolikt beņķi uz zemāko - izmaiņas ļoti minimālas. Par attālumu no stūres dīvaini - tālu sēžot, jumta līnija tak daudz vairāk skatu aizsedz. Attālums no stūres tāds, lai komfortabli var darboties un pedālus spaidīt.
Izteiktākie piemēri, kur galīgi viss ir auzās ir Kalpaka bulvāris krustojumā ar Reimersa ielu, kreisais pagrieziens no 13. janvāra ielas uz Merķeļa un luksofors lai palaistu tramvaju uz Maskavas ielas pirms Dienvidu tilta centra virzienā. Šeit ir jākāpj ārā, lai ieraudzītu, kādas gaismas deg, vai jāgaida, kad aizmugurējie sāks taurēt. Bet citādi vingrošana ir teju pie katras stoplīnijas. Laikam baigi sanāk ietaupīt, neuzstādot dublējošo luksoforu pretējā krustojuma pusē.
Taisnība jau ir. Ja Tu apstājies pie STOP līnijas, tad ir jāsāk vingrot. Ir vēl viena problēma ar STOP līnijām. Otrās joslas STOP līnijai jābūt ar atkāpi, jo vilcējam ar puspiekabi nepieciešama vieta manevram. Piemēram Valguma ielas un Uzvaras bulvāra krustojums.
Ja tik vien greizu lietu būtu mūsu satiksmē, šo vēl varētu pieciest, bet novietojums ir nepareizs - laikam paredzēts tiem, kas sēž apkampuši stūres ratu un pieri iestūmuši vējstiklā!
Vēl jau jāņem vērā vadītāju augums. Ja cilvēka augums ir 1,90 m, tad viņa acis auto salonā nenovēŗšami būs novietotas augstāk un tālāk no priekšējā stikla, nekā tiem autovadītājiem ar 1,70 m augumu. Un līdz ar to nav iespējams normālā pozā sēžot saskatīt augstu un tuvu novietotus luksoforus.
Tieši tā, nozīme ir augumam, jo īsāks vadītājs, jo viņš atrodas zemāk un tuvāk jumta līnijai. Ja sieva pie stūres tad viņai nav problēmas ar luksofora saskatīšanu, bet man tajā pašā vietā jāvingro.
Acīmredzot šo standarta punktu rakstīja neliela auguma cilvēks.
Luksoforu novietojums Rīgā
Par šo tēmu jau agrāk biju iedomājies, taču pēdējā laikā vairāk krīt acīs tas, ka manuprāt Rīgā ir diezgan greizs luksoforu novietojums. Ar greizs es domāju to, ka apstājoties pie stoplīnijas, luksofors nav normāli ieraugāms. Tā tas ir ļoti daudz krustojumos. Nē nu ok - var pavingrot un palocīties sēžot pie stūres, taču citās pilsētās Latvijā ar to daudz maz ir ok. Vai nu stoplīnija ir normālā attālumā no luksofora, vai arī luksofors ir nodublēts krustojuma otrā pusē.
Runājot ar Rīgas domes satiksmes departamentu, šie saka, ka atbilstoši LVS 370 standartam - stoplīnija ne tuvāk, kā 3 m pirms luksofora. Šķiet, ka ievērots, bet dabā galīgi nestrādā. Šeit privilēģijas laikam bauda tie, kuriem ir panorāmas vējstikls