Nav jau iespēju pārbaudīt šādas svilpes efektivitāti, tur tā nelaime. Man tādas nav, bet pēdējā laikā reti kad kāds zvērs skrējis ceļam pāri. Būtu uzlicis un priecātos - re, strādā.
Šoziem vēlā tumsā nupat jau gandrīz vai katru brauciena reizi stirnas var redzēt Jūrmalas šosejas malā,virzienā no/rīgas.Fig zin ko viņas tur kaut ko ēd, bet akurāt uz pašas brauktuves (pagaidām) nelien.Dienā reiz lauka vidū ganījās krietns padsmit/galvu bars, starp šoseju un dzelzceļu.Viņas šobrīd ir (un būs!) itin visur, pat tur, kur nekad agrāk nav redzētas.Maijā/jūnijā šogad sagaidāms ir riktīgs ceļagaļas periods.
Wāzes izstrādātājiem būtu sen bijis jāievieš dzīvnieku brīdinājuma simbols un braucējiem būtu jācenšas citam citu brīdināt.
Viens no visefektīvākajiem un simtureiz pārbaudītākajiem "līdzekļiem" ir tieši laba apgaismojuma esamība mašīnai.Šodien lielākajai daļai lietotu auto pēc 5g gaismas nav vispār kā tādas, itin jo īpaši tiem, kam ir xenons. Un pīenācīgu (kvalitatīvu,pareizu) papildlukturu uzlikšanas iespēja kļuvusi ir tehniski sarežģīta un pati šī ideja novārtā atstāta.
Ja xenonus lieto kā paredzēts, tad viņi ilgi ir labi - xenonam nepatīk mirkšķināšana no izslēgta stāvokļa. Esmu ievērojis, ka daudzi neprot lietot DRL, bet kurina xenonus dienas laikā - tad pēc pāris gadiem ksenons ir noguris un samazinās gaismas atdeve. Pārāk agresīvi gaismas sensori arī, kas apmākušās dienā slēdz tuvās.
Ko tu darīsi ar papildlukturiem uz jūrmalenes? Tālos nevar slēgt dēļ plūsmas, no miglas lukturiem pie 90kmh nav jēgas, jo nespīd pietiekami tālu.
Vienīgais risinājums ir braukt lēnāk, vai kasko, un pret alni dzīvības apdrošināšanu
Es personīgi šo te x-suudu lietoju uz visiem saviem auto kopš 2000šā gada,tieši oem variantā,bet nudien neesmu novērojis nolietojuma sakarību ar "mirkšķināšanu" no izslēgta stāvokļa.DRL kā tāds ne visiem vecāka gadagājuma auto bija/ir.Nopērkot lietotu auto, nav jēgas diskutēt par iepriekšējā(-jo) īpašnieku sajēgu kaut kādos tur lietošanas un uzturēšanas jēdzienos.Sekas jānovērš būs vien pašam.Vislielākajā vairumā gadījumu "noguris" ir nevis pats xenons, bet gan viņa "optiskais ierāmējums"- netīrs,apsūbējis, aizsvīdis un/vai daudzos gadījumos pat iekšpusē sakusis un sen pazaudējis savu formu un pārklājumu.
Lai diskutētu par miglas lukturu "jēgu", iesaku 1kārt kā "stage1" izspiest no sevis tos nieka 40eur un sadūšoties uzlikt sev viņus JAUNUS.Un pēc tam jau pie veiksmes tos salīdzināt ar kvalitatīvu "papildus pielikto" miglinieku stara konfigurāciju un gaismasspēju.Ar labiem pieliktajiem migliniekiem var redzēt apgaismotu lauku teju visus 150 metrus uz sāniem.Ja uz j-šosejas ar labiem tālās gaismas papildniekiem tumsā var tālumā labi saskatīt pat 14-15 elektrības stabus, tad ar jebkuru (pat jaunu) oem bixenona lukturi vairāk par 7-8-9 neizspiedīsi.Pie kam, šī gaisma nav pienācīgi fokusēta un telpā orientēta- tā spīd pa visurieni un neizceļ tieši to, ko braucējam visvairāk "vajadzētu" redzēt.
Tu kaut ko neesi sapratis ar saviem argumentiem. Cilvēks runā par tipisko situāciju - kur bihrenons ir de facto tuvās gaismas ksenons ar motoriņu, kas noņem nost aizsedzošo širmi, izveidojot koku galotnes apgaismojošu "tālo" staru. Kliedzošākais piemērs - C6 A6 pirmsfeislifts - kur tas bihrenona projektors ir vienīgais kas apgaismo ceļu un kur tālie ir nožēlojami - feisliftam iekšmalā esošās kvēlspuldzes vairs ir nevis dienasgaitas 21w, bet gan papildus tālie, uzlabojot situāciju. Paturi prātā ka tuvajai un tālajai gaismai stars jānofokusē savādāk, kas bihrenonam nav iespējams - lēca ir viena, tā paredzēta tuvajai gaismai.
Svaru otrajā kausā novietojas tāds lo-tech astoņdesmito gadu risinājums kā manam golfam, bet tāds nāca arī pieklājīgākiem tā laika audī - A200, A90, B4 V6 - kur īstu tālo staru veido 2x60w kvēldiegi + 2x55w kvēldiegi - atšķirībā no tā C6 pirmsfeislifta, kur tālo staru neveido neviena pati spuldze...
Atkarīgs no mašīnas pielietojuma. Tuvie man ir viduvēji - ja man pamatā vajadzētu tuvos, liktu ksenona lukturus - tā kā man vajag tālos naktij, miglas kā dienasgaitas gaismas [kuras iestājoties tumsai izslēdzu] un tuvos tā, starp citu, kad pretī kāds patrāpās, tad slinkums pat domāt par ksenona vai diožu lukturiem.
Jebkurā gadījumā - tu 10 gadus vecam [vai jaunākam] BMW vai audī liktu papildniekus?
Jātaceras, ka tam c6 FL "uzlabotajam" variantam panākt to iekšējo 21W permanentu spīdēšanu varēja tikai ar kolhozu un pārprogrammēšanu.Tur vispār defaultā tas suuds figzin kam bija domāts, tipa īslaicīgai uzmirkšķināšanai.
Galvenais c6 trūkums ir no nespodra skārda izgatavoti reflektori.Kā jau pirms padsmit g apspriedām- tas ir Hellas lohu "rūpes" par "vienmērīgāku" gaismas pleķi uz asfalta.C7 reflektoru viņi gan uzlaboja un keramizēja- abet pieļāva acīmredzamu fufeli luktura stikla līmējumā un izturībā. Rezultātā tūkstošiem c7 radās luktura hermētiskuma un ventilācijas problēmas mitrā laikā jau kopš paša garantijas perioda.Kapotu ciet taisot ja kāds pa kolhoznieka pieradumam pārreiz tā stiprāk uzsitīs- tam stiklam vispār pzc ir garantēts..
PS- ! - tam 5 vai 10g vecajam ne audi ne bwm ne mb neviens pie pilla prāta esošs lietotājs neurbs bamperī cohumus un nevilks liekus kolhoznieka vadus- jo piem c7 gadījumā pr. bamperis ar visām savām zarnām maksā krietnus 4k eur...Tur pat praktiski no tehniskā viedokļa tos papildlukturus ir grūti piedricelēt, ta kur nu vēl pienācīgi nostiprināt pret vibrāciju un pareizi/elektroniski pieslēgt.Kurš to šādi izurōdēto mašīnu pēc tam pirks...
Tāpēc jau es pieminu tos 10 gadus. C6 gadījumā esmu redzējis gan eksemplārus ar diožu stieņiem, gan ir gadījies krasta ielas lido stāvlaukumā redzēt šķūninga domas lidojuma izpausmi uz C6, laikam pirmsfeisliftu - restē izhujārīti caurumi priekš četrstūrainiem papildniekiem kas tur ielikti...
Nu jā, bet zin kā,visdrīzāk tāds normālā vecumā un saprātā esošs lietotājs negribēs to mašīnu bojāt principa pēc.Uz ceļa raustīties ka esi nelegāls un uz TA ņemt nost arī būtu necienīgs variants.Taisnība gan,ka tas c6 ir jau iekļuvis tādā nedārgo/zināmo "ejošo" auto kategorijā.Ja pa to slaveno cenu 6-7k eur viņš šodien ir labā stāvoklī, tas bampera krāsojums un caurumojums varētu būt mazāk būtisks.Kamēr kādam 2-3x dāgākam c7 vai f11 potenciālais nopircējs katru puteklīti būs gatavs uzskaitīt un vel "pieprasīs" pierādīt 120k noskrējienu.
Tas faktors, ka xenona spuldze "zaudē" savu gaismasspēju, tas NAV tas noteicošais iemesls, kapc visiem shitiem jau 4-5g vecuma audi un bwm un mb nav gaismas.Gaismas trūkumu galvenokārt nosaka no ārpuses nesaredzamaias luktura "iekšu" stāvoklis.Pat ārējā stikla stāvoklim līdz zināmai robežai ir mazāka loma.Xenona spuldze savu gaismas atdevi teorētiski sāk zaudēt jau tikko pirmoreiz ieslēgta.Un ļooti reti ir, ka kāds tas xenona lietotājs būtu mainījis spuldzi vienkārši tāpat aiz ziņkāres.Es nevienu tādu (izņemot vienīgi pats sevi) nekad neesmu saticis.
Man šobrīd ir lukturi praktiski bez lietojuma pazīmēm un ar jaunākajām nb laser spuldzēm, bet ar visu to var atrast kur piejaaties.Pat relatīvi neseniem audi gaismas risinājumiem (led gaismas iekaitot) diemžēl nav miglaslukturu kā tādu un tiem nav idejiski izvērsta tuvo gaismu spīdēšana uz sāniem. Par to atbild ar gps saistīts vadības bloks un speciāla samērā efektīva sānu gaismas spuldze, bet diemžēl viņa nedarbojas uz taisna ceļa lauka vidū.
Ar to apgaismojumu ir kā ir. Tuvākā [gandrīz] tikšanās ar alni man bija brīdī, kad pretī viens brauca. Attiecīgi ieslēgtas tuvās, viņa gaismas spīd un, kā izrādījas, blakus joslā bija alnis. Kas tur līdzētu? Grūti teikt. Tālās noteikti, bet pretimbraucošā dēļ izslēgtas. Miglas lampas nedotu neko.
Jā, kaut kādi LED tālie pašregulējošie varianti, ko te Kasiņš apraksta, noteikti būtu kruti, bet būsim reālisti - neviens neies tagad tērēt kosmiskas sumas to likšanai. Jaunam auto - jā, varbūt, bet lietotam?
Mazā ātrumā noteikti nestrādā, Zviedrijā briedim bija pilnīgi pofig kad lēnām to apbraucām. Bet kaut kas tur tomēr ir, kad kādas 2 nedēļas biju pabraukājis ar svilpēm, suns pēkšņi atteicās kāpt mašīnā, dabūju plēst nost. Kad braucu tālākos ceļos tad vienmēr uzlieku. Sirdsmieram
Vienam vāģim ir otram nav. Kā jau citi minēja nav iespējama objektīva atbilde. Kad tajā verķī pūtu, mans suns nekādas uzmanības pazīmes neizrādīja.
Piektdien Jelgavas pilsētā uz Dobeles šosejas, rajonā aiz Zanderu kapiem, ap 22.30 pāri 4 joslām pie laba apgaismojuma pārmauca liels buks. Tas lielā ātrumā izleca uz brauktuves, paspēju tik nedaudz sabīties. Tur pilsētu pametošie autobraucēji nedaudz sparingojās par kreisās joslas ieņemšanu un uzmanība daļēji paliek spoguļu vērošanai. Nekur nesteidzos un braucu pa labo malējo zem atļautajiem 70, paveicās. Svilpes nebija. Ps tās svilpes regulāri jāčeko, viņās tiek netīrumi un tad nez vai kas tur vispār skan.
Starp citu nupat tieši noplēsu vienu svilpi atkal nost, lai suns nebaidās, bet tā svilpe izskatījās nu ļoti tīra, lai nobraukts tika daudz gan pa bāni, gan pa kalniem un reizēm pat riktīgi pretīgos laika apstākļos
Atkarīgs no miljons dažādiem faktoriem. Es arī kādu laiku neesmu redzējis nakts laikā zvērus uz ceļa - pēdējoreiz kaut kad pagājušoruden agrā rīta stundā uz A9, braucot augšā kalniņā un izmainoties ar pretībraucošo, pārbraucot pāri tam kalniņam tuvo gaismā ieraudzīju ceļa kreisajā malā un grāvī čupu acu - vienlaicīgi tika pielietoti tālie un bremzes un nokonstatēts stirnu bars... Bet tas bija jau sen, tas nekas ka paša vietējajai A11 malās stirnu bari netrūkst, un pa savas istabas logu, dzīvojot ciemata centrā, varu reizēm novērot stirnas - uz šosejas tās sen neesmu redzējis.
Toties šodien uz stelpes šosejas, dažus kilometrus no iecavas, gaišā dienas laikā uz asfalta trāpījās 4 gabali mazsvarīgāku aļņu sugas radījumu - lāpstas nevienam nebija, tātad tēviņi nebija, bet neveiklie aļņa stāvi bija, tātad kaut kas pa aļņu tēmu bija - pretī braucošais B4 A80 diezgan jūtami sabremzējās, es mazāk...
Speciāli nepirku, bet pirmais īpašnieks bija kaut ko tādu uzstādījis. Uzstādīts bija 3 gadus, līdz beidzot vienam TA speciālistam tomēr neiepatikās un ielika 2. Noņēmu, bet pēc skates vairs neuzliku.
Skaņu deva tikai tad, ja ieslēdza. Kamēr bija ieslēgts, neviens zvērs virsū speciāli neskrēja. Ragainie un nagainie, visu kalibru(stirnas, aļņi, cūkas, lapsas un zaķi) man ceļā gadījās regulāri, pat ļoti. Jo bieži braucu nakts laikā.
Varbūt sakritība, bet bremzēt, lai kādu nenotriektu, iznāca tikai tajās reizēs, kad nebija ieslēgts.
Tomēr uzskatu, ka bez labiem papildniekiem, uzstādot tikai pīkstuli, pilnīgi droši nebūs.
Tā kā mainījusies dzīvesvieta un ikdienas braucamais, tad savu veco pīkstuli varu apmainīt par simbolisku summu vai par pāris nesliktiem vīniem.
Elektrisks skaņas izplatītājs drošivien ir par kārtu labāks par pasīvo svilpotāju.Kaut vai ja vienu gadījumu tas atvaira, ir ok.Nav ok, ka nav garantijas.Reiz man bij par dārgu naudu iegūts suņu ultraskaņas biedētājs.Visi aiz sētām esošie bēga no tā pa gabalu.Bet labi, ka vienureiz svešā pagalmā iekļuvis,to 1mo patiesi/dusmīgo paspēju atvairīt uz agrāk iegūto iemaņu pamata.Pēc kā to suudu nometu plauktā ,pat nezinu kur viņš man palika.
Tas jau ir "labāks" precedents, ja kāds spēj saskatīt arī pļavā vai aiz/grāvja notiekošo.Diemžēl,tādu spējīgo nav pārāk daudz.Lielākā braucēju daļa ir tieši Lohi.Jo viņiem NAV ikdienā stāstīts un mācīts.Viņi nezin- kurp skatīties, KO īsti censties saskatīt un kā vispār UZVESTIES brauciena laikā. Resnvēderainie nopelniem bagātie tie mūsu daudzskaitlīgie drošības-assi viņiem to nav atgādinājuši ikdienā.Varbūt ja vienīgi par Naudu viņi kko tādu alkatīgi/personīgu no sevis varētu izspiest.
Visā pasaulē gadu desmitiem ilgi tiek pētīts un tirzāts, bet tā arī NAV atrasts cita/labāka efektīvāka izdzīvošanas paņēmiena, kā vadītāja paša personība, viņa uzvedība un viņa ieradumi brauciena laikā.Komplektā ar labām gaismām un pareizām to lietošanas iemaņām.Ieraugi šķērsli- 1kārt ir jāmāk bremzēt! Šim instinktam ir jābūt atstrādātam.Nav ko tur plātīties ar kkādām tur reakcijas un ap/stūrēšanas assu iemaņām.
Ja vadītājs pretendē uz ātru un/vai drošu pārvietošanos, viņam nedrīkstētu būt itin nekādi uzmanību novērsoši paradumi.Ar visu savu būtību ir jābūt iekšā pašā braukšanas procesā.Blakussēdētājam (protms,ja arī tas nav Lohs...) tumsā ir jābūt par apkārtnes vērotāju un par palīgu vadītājam- nevis ka par tukšu drirsēju un uzmanības novērsēju.Skaļa mūzika, viedierīču lietošana- jo apgrūtinošāki braukšanas apstākļi, jo lielāks noziegums ar šiem te suudiem nodarboties.Runāt pa telefonu- tas nav tikdaudz atkarīgs, vai to suudu turēt rokā, vai zem dibena, vai vispār uzlikt ausis un brauciena laikā klausīties lohmūziku.Galvenais ir savu smadzeņu notrulināšana un attālināšana no braukšanas procesa.Nevar būt pilnvērtīgs braucējs, ja viņš, pa telefonu runādams, brauciena laikā risina kādu problēmu.
Auto svilpes zem auto pret dzivniekiem
Sveiciens. Kadi uzskati par auto svilpem zem autina pret dzivniekiem? Pasam nav, viens uzlika un rekomende, bet principa viedokli atskiras.