Nu nezinu, neesmu redzējis nosēdinātu T4, bet manuprāt mūsu ceļu apstākļiem tas nav pieņemams. Ir arī tāda lieta, ja auto sēdini, tad tam noteikti jābūt cietākam, lai tas nelēkā kā āzis pa lielākām bedrēm. Manuprāt to sēdināšanu var atļauties attīstītās eiropas valstīs, bet ne jau pie mums. Gribi lai Tev auto izskatās zemāks, uztaisi zemus tuninga bamperus, sānos pieliec trubas, izskats būs zems un būs mīksta braukšana. Vai tad Tev ar busu jākantē līkuni ar kaucošām riepām?
Nu nav nekā dīvaina, tās diožu lampas ir pirktas caur ebay, pieļauju ka tās ir ražotas kādā ķīnas pagrabā, un darbojas no 12v bet uz pagriezienu releju nedod to pretestību ko dod 21w lampa. Iespējams ka jaunākiem auto tā nav bēda, bet man ir 1994 gada auto, un pagriezienu relejs, darbojas atkarībā no spuldzes jaudas. Pamēģini ielikt pagriezienā gabarīta lampu, 5w un paskaties rezultātu.
juha rakstīja: Neesi slinks - izrēķini. Formula: P=U*U/R. Pēc šī vari izrēķināt, cik lielu pretestību rada 21W spuldzīte. Tad aprēķini, cik lielu pretestību rada diožu lampa, un starpība būs nepieciešamā pretestība, kas jāieslēdz elektriskajā ķēdē.
Paldies juha par atbildi, bet es tajos U un P galīgi neko nerubīju, tādēļ arī prasīju konkrētu atbildi.
anonimikis rakstīja: ja pirmais būtu fiziku mācījies, tad arī zinātu par led pretestību. tieši tas jau bija iemesls, kāpēc man pirmais ieraksts te augšā likās nepareizs.
Nevajag lielīties ar savu spēju drukāt vietā un nevietā.
Iepriekš minētais par rezistora paralēlo pieslēgumu ir pilnīgi atbilstošs risinājums anonimikis minētajam variantam, ja led spuldzites pretestība ir lielāka par parastās spuldzītes kvēldiega pretestību.
kas tev traucē tukštiržanas vietā pateikt kāda pretestība ir jāpieslēdz lai lampiņa mirgotu normāli?
p.n.
Pirmais joprojām nav ieguvis atbildi uz mūzīgo jautājumu - nauhj pavarotņikos ir tie ledi jābāž?
a) kruta skan
b) visiem pacaniem tādi jau ir
c)esmu nolēmis dzīvot "zaļi" un uzskatu, ka led ielikšana pavarotņikā parastās lampiņas vietā samazinās mašīnas vidējo degvielas patēriņu vismaz par 2 litriem uz sotaka....
d) tāpēc, ka izdega lampa un pie rokas bija tikai tas leds
e) cits variants
tu laikam iestrēgi pie žigulīšiem.
var būt pajautā AUDI rupnīcai ko viņi ar tiem LED sāka ņemties pirms tas nebija saskaņots ar satiksmes noteikumiem?
Pirmais rakstīja: ja nav atbildes uz jātājumu "nauhj tur vajag ledu" tad grūti ir ieteukt ko darīt...
ja jau ļautiņš vēlas pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa, tad tomēr vajadzētu parēķināt kāda veida pretestību tur likt spraust pie tā leda
es personīgi esmu redzējis standarta pretestību tikai max 25 vatiem.... jamā nāk iebūvēta radiatorā... normāli 2vatīgās ir veikalā uz sitiena nopērkamais maksimums...
kāpēc tas ir +- svarīgi, tāpēc, ka tā pretestība karsīs
ar vienu maziņo 0.125 (1/ vata pretestību sistēma teorētiski vienkārši izdedzinātu to pretestību
sakarā ar to, ka izmērs nav svarīgs, paņem 10 gabalas 2vatīgās 100omu pretestības (uz lampiņu) un saliec visas jamās paralēli kopā ar lampu
100 omu pretestības krāsu kods ir (brūns melns brūns pouhj_kāds), kur pēdējās stīpas var nebūt vispār, tā var būt sudrabota, zeltīta vai vispār pēdējās strīpas vietā var būt 2 strīpas)
2 vatīga pretestība standartizpildījumā ir ~2 cm gara
p.n.
tikai šajā gadījumā nekāda "degvielas ekonomija" nesanāks.... jo mašīnas elektrosistēmai būs pilnīgi vienalga kas karst lampiņa vai tur saliktās pretestības....
protams megapačots no korišu puses būs auhjennijs - no sērijas "man ir ledi, bet pavarotņiks mirgo normāli"
nu nez ko visi te tik uz to degvielas ekonomiju caur to ka vājāku spuldzīti...
Guzis rakstīja: Ar iedegšanos vien ir par maz. Tiem jaizlēdzas ieslēdzot normālas lampas:
"212.2. Lukturi drīkst degt vieni paši un tiem jāizslēdzas, ieslēdzot galvenos lukturus, izņemot gadījumus, ja galvenie lukturi tiek izmantoti kā gaismas signalizācija (ieslēgt – izslēgt), lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību."
Šī punkta izpildei es izmantoju pārslēdzošo releju kas kā izejas signālu izmanto gabarītu gasimas.
Tiešām neko neesmu dzirdējis par dzinēja relejiem! Cik man zināms, piem dīzelis sāk darboties ja ir sūknis kas dod uz smidzinātājiem nepieciešamo degvielas spiedienu un ja virzuli spēj dot vajadzīgo kompresiju lai degviela uzliesmotu dzinējs ierūksies nu tik staarterīša palīdzību vajag. Kur šai ķēdē ir relejs?
Aizmirsu kā sauc to shēmu kas ir ģenerātorā kopā ar oglītēm, kas regulē lai elektrosistēma ietu 12v, ģenerātors dod vairāk pie lieliem apgriezieniem. Tātad strāvu priekš tām dienas gaismām nevar ņemt pirms tā releja (vai kā to sauc) jo būs strāvas svārstības!!!
i_edgars rakstīja: Atslēgu mehāniski, slēdzenes utml salst ja auto mazgā ar Kerheri! Ja tajo scaurumos neiegāž ūdeni nekas nesalst.
Man arī aizsala vienreiz mūžā, kad ziemā pie -30 izdomāju iebraukt DUSā un nomazgāt auto - bija ļoti liela atlaide mazgāšanai ar rikām (Kerheri).
Un arī saku to pat par aķi ziemā - nezinu kā teorijā, bet praktiski tālo gaismu ieslēgšana uz pārdesmit sekundēm man ir palīdzējusi vairākkārt. Līdz tam starteris pat nemēģināja griezt, bet pēc tam grieza un palaida dzinēju.
P.s. kraveniekus pats neesmu mēģinājis, bet radinieks saka ka ar palīdz un ļoti.
Ideja ir tāda ka tuvojas ziema un protams ka enerģijas pateriņš ir svarīgs. Ja brauc maz tad ir svarīgi vai deg tikai dienas gaitas lukturi (kas ir sertificēti diožu lukturi) vai deg tuvās gaismas un gabarīti!!! Kam vajadzīgi gabarīti un numura apgaismojums skaidrā dienas laikā ziemas apstākļos? Te nav runa par to ja krīt sniegs, vai ir puteni. Tad jau katram ir jāsaprot ka tie ir nepietiekamas redzamības apstākļi, jālieto tuvās gaismas.
muttabor rakstīja: Kam vajadzīgi gabarīti un numura apgaismojums skaidrā dienas laikā ziemas apstākļos?
Ziemā, lai atkausētu sniegu no numura zīmes
Tas atkausē sniegu un apledo! Sniegu no numura zīmes ir vieglāk notīrīt nekā ledu dauzīt. Bet braucot sniega laikā vienalga visu auzmugugi aizvelk ar sniegu, dažreiz pat gabarīti knapi redzami, kur nu vēl numurs...
i_edgars rakstīja: Ā un galvenais ka vienā cilindrā, pie kam viena kloķenes apgrieziena laikā ir jāielej tāds degvielas (šķidruma) daudzums, lai virzuļa gājiens tiktu ierobežot vēl par papildus 3 mm! Cilindra D = 98 mm!
Cik gramus metilspirta uz vienu kloķenes apgriezienu ir jāieņem, lai lukturu topikā regulētu dzinēju????
Paldies Gauss! Tas ir labais!
P.S
Var būt sāksim te turpināt par sivēnsēklu audzēšanu???
i_edgars rakstīja: ja tas ir VM dīzelis, tad pagaidām pasaule nav redzējusi sliktāku dīzeli par šo, sākot ar R. Dīzeļa pašu pirmo eksemplāru!
Dīzelistu forumi ir pilni pierakstīti ar plejādi gļuku šiem dīzeļiemk.
Es gan nezinu kādus dīzeļmotorus uzstāda Chrysleram, bet esmu lasījis sludinājumos ka zobratu piedziņa, un nomainīta ķēde. Tāpēc jau te to jautāju jo konkrēti no pārdevēja maz ticams noskaidrot patiesību Kādi tad 2,5 D dzinēji tiek uzstādīti Chrysleriem?
i_edgars rakstīja: VM - ir General Motors Itālijas rūpnīcās taisīta vesela motoru sērija. Stipri atgādina kuģu dzinējus, bet ļoti sūdīgā izpildījumā - tipa katrs cilindrs atsevišķs, katra cilindra galva atsevišķa un blakusgalvas pievelkas ar vienām un tām pašām skrūvēm. Tie kam ir bijusi liela darīšana ar šiem dzinējiem iesaka tālāk par 20 km no dīzeļservisa vārtiem nemaz nebraukt! Lielākās problēmas sagādā tieši galvas - tās plīst kā lielveikalu polietilēna maisiņi, katr4u reizi kad noņem kādu galvu ir obligāti jāslīpē visas galvas un cilindru bloks! Metāls ir šausmīgi mīksts - saekonomēts un iebāzts pats lētākais variants. Kā arī regulāri gļučij pjezo datčiks vadošajai sprauslai. Sprauslas izdabūt ārā vēl ir dikti jānopūlas, pakarot mašīnu aiz sprauslas un ar atsitēju sitot ārā. Bija viens kaut kurš gads, kur ar vienu pievadsiksnu tiek piedzīti visi patērētāji un tāds siksnas izmērs bija tikai šim motoram. Līdz ar to siksnas cena, bez nomaiņas ir 270 Ls!
Paldies! Tiešām vērā ņemams komentārs! Nu gan negribētos iekulties tādās kibelēs...
Re ku "slavenā" dīzeļa viena galva! Ieskaties cenā.... un tādu ir attiecīgi 4 vai 6!
Jauna "parastā" 4 cilindru galva manam dīzeļauto arī maksā "kosmosu" - virs 1kLs, bet var taču vecās labot - metināt, frēzēt utt, viss atkarīgs no meistara pieredzes un izmantotajiem instrumentiem, ir vairāki kantori, kas ir tieši specializējušies uz galvu restaurāciju.
Iespējams tā ir izeja, bet man nav ne laiks ne vēlme skraidīt un meklēt tos kantorīšus, lai ietaupītu pāris latus... Man auto vajadzīgs braukšanai. Ja kāds kantorīts ņemās ko restaurēt, tad viņš zina reālo detaļas cenu, un restaurācijas cena arī būs tuvu jaunas detaļas cenai!
To pašu var novērot arī šrotos ņemot lietotas detaļas, cena ir tuvu jaunas detaļas cenai. Labi ja ņem dzelzi, tad vismaz vizuāli vari novērtēt tā nolietojumu un stāvokli. Bet ja pirkums saistīts ar kādu elektronisku pričendālu? Tam novērtēt stāvokli nav iespējams, un tas var nograbēt jau pēc pāris dienām..., bet naudu atpakaļ nedabūsi!
anonimikis rakstīja: Var kaut kur tādus dabūt? Nu kā filmās poliči izvelk no bagažnieka un izrullē pāri ceļam, lai apturētu auto.
Sēžu un prātoju, kas varētu saimniecībā noderēt, un šitāda lieta ienāca prātā. Varētu arī izberamos.
Tev laba doma!
Tik vēl piegudro kādu automātiku, lai tās izrullējas, ka tuvojas policijas ekipāža.