Lasītāju pieredze par saviem auto

Citroen Xantia 1997 Novērtējums: 8
Šis nebūs stāsts par sapņu auto, kuru esmu ļoti vēlējies, daudz par to domājis, tad par pēdējo naudu nopircis lolojis un labi kopis. Mana Citroena misija ir būt par darba zirgu, kas pa Latvijas jaukajiem ceļiem mani pavada no punkta A līdz Z.

Auto par 1600 eur tika iegādāts pēc nejaušības principa Lietuvā un uzticami savus pienākumus veic četrus mēnešus. Pērkot lētu mašīnu ikdienai mana stratēģija ir vienkārša - dievs ar marku, modeli, krāsu utt, galvenais, lai tehniski ir normālā kondīcijā. Turklāt man patīk variēt ar markām - cenšos pirkt auto, kurus līdz šim neesmu lietojis, tā sacīt redzesloka paplašināšanai. Pirms Xantias tika apskatīti daži dīzeļgolfi un astras Latvijā - traģiski. Gandrīz jau biju gatavs lielākiem finansiāliem izdevumiem un līzingiem, kad tomēr nolēmu aizdoties uz leišmali, kur savu auto arī veiksmīgi atradu. Bija iekāriens uz XM, bet jāsaka, ka visi apskatītie eksemplāri bija gana briesmīgi, lai vairs par šo interesanto auto pat i nedomātu - laiks pagājis uz neatgriešanos. Konkrētā Xantia iekrita acīs ar savu labo vizuālo stāvokli gan no ārpuses, gan iekšas. Salons tīrs, tumši beņķi, panelis nav salauzts - iebūvēts standarta radio, pretzagļu pults. Pa tādu naudu feins auto! Sākuma cena bija 1800 eur, kas nokaulējās uz jau minētajiem 1600 eur un es nospreidu - pat ja tas auto pēc mēneša izjuks nu nav tas finansiālais ieberziens tik milzīgs lai mūžīgi pārdzīvotu - un pirku nost!

Santīma un biodegvielas mīlestība man visu laiku skandēja ausīs, ka vajag dīzeli, tomēr veselais saprāts un loģika noveda pie tā, ka iegādāts tika 2 litru benzīns. Diemžēl jāatzīst, ka starp 10 gadīgiem auto par manis minēto un nedaudz lielāko cenu atrast dīzeļauto, kurš nerada bažas jau apskates sākumā ir ai cik grūti, tāpēc apmātību par dīzeļa nepieciešamību šoreiz atmet un vairs nepārdzīvoju : )

Tātad auto ir ar universāla tipa virsbūvi, aprīkots ar divu litru benzīna dzinēju, mehānisko ātrumkārbu, elektriskiem logiem priekšā. centrālā atslēga ir, bet pults nedarbojas. Lai izietu tehnisko apskati nācās nomainīt lodveida balstu un uzlikt jaunas riepas, bet citādi inspektors dikti paslavēja manu jaunieguvumu, kā netipiski labu. Un patiesi - no apakšas Citroens izskatās vienkārši lieliski! nekas nav rūsējis, nav locīts, dauzīts vai kā citādi ietekmēts! Paveicās!

Kopš atvešanas uz tēvuzemi Xantia ne reizi nav likusi vilties par sevi (ja neskaita laiku pirms izstrādājās pieradums ikreiz pēc noslāpēšanas ievadīt maģisko ciparu kombināciju, apliecinot īpašnieka statusu). Auto ripo teicami! Dzinējs vispār ir cepuri nost - uzrāviens lielisks, elastīgs visos ātrumos, spēj tik spaidīt pedāli. Kārba slēdzas precīzi. Sākumā nevarēju pierast pie sajūga, bet tagad viss šķiet labi. Mans ikdienas maršruts ir ~ 120 km 50/50 pilsēta šoseja. Pa lielceļu braucu vidēji 110 - 120 km/h, pilsētā neatpalieku no pole position ieguvējiem. Degvielas patēriņš pie šādiem parametriem man sanāk vidēji 9 - 10 litri uz 100 km ceļa. Veicot garāku braucienu ārpus pilsētas ir sanācis iekļauties arī 7 litros uz 100 km, bet tas ir izņēmums.

Pie visnotaļ slavinošā teksta gan jāatzīmē arī pāris ne ļoti labās īpašības - 1. radio ir laba vadības pults uz stūres, bet uztvērējs darbojas sūnaini. 30 km aiz Rīgas ir grūtības ar normālo staciju uztveršanu (salīdzinājumam ir otra auto Voyagera uztvērējs, kurš darbojas ļoti labi); 2. Lielākās bažas raisa Citroena hidrauliskā piekare - auto nesēžas, uz šosejas iet labi, bet ir paciets, jūt bedres un salaiduma vietas. Negreiderēts grants ceļš ir īpaši nepatīkams, bet ne nāvejošs un pagaidām es šim visam uzmanību nepievēršu, mierinot sevi ar domu, ka tai piekarei cietai arī ir jābūt : ); 3. Auto ir vienkāršs kā taburete - te nav ne kondicionieris, ne ABS, ESP - nekā. Tagad jau ir OK, bet pie tā ABS tomēr jau bija izveidojies pieradums un šīs uzpariktes iztrūkums sākumā traucēja. Kā nosacīts mīnuss ir arī neliels grabulis uz bedrēm bagāžnieka apvidū, bet tas nav nekas neparasts un kaitinošs - cik ir bijuši universāli arī stipri jaunāki par šo, grabulis ir bieži novērojams, turklāt Xantiai pat mazāks nekā Škodai Octavia. Un universāļi man principā patīk.

Rezumējums - Xantia nav auto ar kuru zīmēties, rādīt draugiem un lielīties, bet savuis tiešos pienākumus auto veic pat ļoti labi. Kāds varbūt teiks, ka mans vērtējums ir muļķīgs, nepareizs vai vēl sazin kāds, bet gribu uzsvērt, ka es šo auto nekādā gadījumā nelieku vienā līmenī ar Rolls Royce un citiem grandiem, taču izvērtējot tā cenu un par minēto summu iegūto saturu varu teikt tikai tos labākos vārdus!
Zirgs @ 28.decembris 2007 0:00
Visi komentāri
 
zx 28.decembris 2007 16:11
0 0 Atbildēt

Nomaini sfēras (tās zaļās bumbas kuras atrodas pie katra cilindra/amortizatora) auto paliks mīksts, mīksts. Nejutīsi ne zemes ceļus ne ceļu salaidumu vietas. Ja vēl nav gana mīksts nomaini arī centrālās, kuras atrodas starp cilindriem priekšai un aizmugurei.

Dawsons 28.decembris 2007 18:42
0 0 Atbildēt

Ar tādu veiksmi var izmēģināt roku Latloto! =) Labs apraksts!

Agaga 28.decembris 2007 19:49
0 0 Atbildēt

Manuprāt, Citroen tieši ar hidraulisko piekari būs tieši Rolis- Rojs nabagiem.

nazis 31.decembris 2007 15:02
0 0 Atbildēt

Citroen piekare ir viena no viskonfortablākajām, - tapēc, iesaku padarboties ar bumbām!

Zirgs 31.decembris 2007 17:40
0 0 Atbildēt

Ar tām bumbām laikam jau nāksies paņemties, esmu domājis, bet situācija nav tik traģiska, lai skrietu tagad meklēt risinājumu. Šis noteikti nav neatliekami veicamais darbs, kas pārlieku traucētu dzīvot.

Es protams gaidīju repliku par to, ka mans pirkums ir pilnīgas auzas, taču varu atkārtoties - auto ir ļoti labā tehniskā stāvoklī. Piekareiz vajag atjaunot jaunību, bet tā vēl nav mirstamā kaite. Turklāt kā jau minēju, es šo auto pirku ikdienas nodzīšanai par manuprāt lētu naudu un četru mēnešu laikā esmu ieguvis vairāk, nekā cerēju! Ja hidraulikas remonts maksās otru auto cenu es daudz nepārdzīvojot realizēšu auto, bet pagaidām tie visi ir tikai spriedelējumi bez pamatojuma.

nazis 3.janvāris 2008 9:40
0 0 Atbildēt

Kāpēc domā, ka tie ir spriedelējumi? Ja nemaldos, bumbas maksā ap 15,-Ls un tās laikam ir 5, tātad, tas pats, vai pat lētāk, nekā WW amartiņi. Bet, ja auto atgūst savu līgano braukšanu, tas būs nepārspējams un ceļu grumbām un pat grants ceļiem. Arī grabēšanai vajadzētu pazust!

vindoza 2.februāris 2008 10:18
0 0 Atbildēt

Pašam ar ir jamais brīnums.Pirkts pa 600Ls pirms 3.5gadiem,94gada 2.0 benzīns hečbeks.Diemžēl man ar mašīnas tehnisko tā nenoveicās,jo motors kautrur bik eļļu spieda ārā un vēl visādi citi sīkumi bija.Manai xantijai tieši otrādāk piekare supermīksta,dažriez liekas,ka pārāk mīksta.Jāuzpasē vai kautkur lhm nesūcas garām,jo lhm noplūdes nav pieļaujamas.Tākā ja savu mašīnīti uzpasēsi,tad brauksi ilgi.Jo pa tādu cenu citu tik komfortablu mašīnu nenopirkt.Lai labi ripo!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti