Jāturpina izglītot sabiedrība satiksmes drošības jautājumos 8

5.marts 2010 13:41

Šā gada pirmie divi mēneši atkal ir pierādījums tam, ka ceļu satiksmes drošības situācija Latvijā uzlabojas.

Bojā gājušo skaits negadījumos samazinājies gandrīz uz pusi, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgu periodu.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotie dati liecina, ka pērnā gada janvārī un februārī bojā gāja 44 cilvēki, savukārt šogad šis skaits ir samazinājies līdz 24.

Joprojām jāveicina cilvēku izpratne par ceļu satiksmes drošību un uzvedību uz ceļa. Liela daļa pūļu tiek novirzīta tieši bērnu, jauniešu un jauno autovadītāju sistemātiskai izglītošanai ceļu satiksmes drošības jautājumos.

Lai veicinātu jauno autovadītāju izpratni par ceļu satiksmes drošību, plānots regulāri pārskatīt arī apmācību programmas autoskolās, kā arī kvalifikācijas eksāmenu jautājumu bāzi.

Tā, piemēram, no 1.aprīļa tiks mainīta praktiskās braukšanas eksāmena vērtēšanas sistēma, ieviešot kompetences vērtēšanas principus. Proti, ja līdz šim par pieļautajām kļūdām eksāmenā piešķīra noteiktu punktu skaitu, tad turpmāk tiks vērtētas topošā vadītāja prasmes kopumā.

Arī turpmāk sabiedrība tiks izglītota par aktuāliem ceļu satiksmes drošības jautājumiem – braukšanu reibumā, drošības jostu lietošanu, ātruma pārsniegšanu, autovadītāju nogurumu u.c.

Sabiedrības izglītošanas un informēšanas pasākumos ieguldītā nauda bijusi tā vērta, ja izglābta kaut viena cilvēka dzīvība. CSDD pārstāvji lēš, ka viena izglābta cilvēka dzīvība ir vērtēta vairāk kā 300 tūkstošu latu.

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards uzsvēra, lai gan ir panākts būtisks uzlabojums ceļu satiksmes drošības jomā, pie šiem rezultātiem apstāties nedrīkst. Visai Eiropas Savienībai ir noteikts mērķi līdz 2013. gadam samazināt ceļu negadījumos bojā gājušo skaitu par 70%, salīdzinot ar 2001.gadu. Ministrs aicināja klātesošos institūciju pārstāvjus koordinēt resursus, lai labos rezultātus saglabātu.

Jau ziņojām, ka Latvijai izdevies sasniegt Veronas deklarācijā noteikto mērķi – līdz 2010.gadam samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu uz pusi salīdzinājumā ar 2001.gadu. Latvijā šis samazinājums ir 54,5 %.

Šīs un citas aktualitātes ceturtdien, 4.martā, apsprieda Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē. Tajā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Iekšlietu ministrijas, CSDD, Valsts policijas, Rīgas Domes un citām institūcijām. Iepriekšējā Ceļu satiksmes drošības padomes sēde notika 2009. gada 26. novembrī.

 
Visi komentāri
 
275311. viesis 5.marts 2010 18:27
0 0 Atbildēt

Kad vienreiz bigsim karināt paši sev tos makaronus uz ausīm !!! Kāds uzlabojums mēnešos kad daudzi savas mašīnas nemaz nepakustināja !!!

275315. viesis 5.marts 2010 21:06
0 0 Atbildēt

Idioti ibio rio. Šamie debīliķi laikam naff pamanījuši, ka auto skaits ielās ir samazinājies. Visādi svētdienas braucēji uz ielas vispār sniegā arā mīž braukt.

275320. viesis 6.marts 2010 17:39
0 0 Atbildēt

Sabiedrībai pie pakaļas tāda izglītošana drošības jautājumos . Cik cilvēki palikuši bez darba , tāpēc arī nebrauc . Nav uz kurieni braukt , nav par ko braukt .

275322. viesis 6.marts 2010 18:41
0 0 Atbildēt

ja valstī gada laikā bezdarbs ir pieaudzis 2x, tad loģiski, ka arī satiksme ir samazinājusies uz pusi. Tur arī ir tā statistika - neviens nebrauc, neved, nesteidzas.

Lēni brienam ar saviem treknajos gados pirktajiem velteņiem :D

275325. viesis 6.marts 2010 20:22
0 0 Atbildēt

Ceļu Policija ir zaudējusi savu nozīmi, tagad darbs kriminālpolicijai, jo viņiem ir spiesta lieta savākt līķus no izputinātajām ģimenēm... :(

275326. viesis 6.marts 2010 21:56
0 0 Atbildēt

Kā var salīdzināt attiecīgos periodus, janvāris šogad nav tāds pats kā pagājušo gadu. Jāsalīdzina ir sezonas, cik ziemā cik vasarā, šī nav tāda statistika, kur ātri gaidīt rezultātu. Un daudzi nemaz nevar savu auto izrakt, lai vispār kaut kur dotos. Uh kā CSDD gaida vilšanās, kad ekonomiskā situācija uzlabosies un viss nostāsies savās vietās. Tas, ka auto ar katru gadu paliek drošāki un līdz ar to cietušo ir mazāk, nav CSDD nopelns.

275347. viesis 8.marts 2010 14:53
0 0 Atbildēt

Ka tik sevi uzslavēt.. tik pat labi es par savu auto varu pateikt, ka tas ir kļuvis taupīgāks un labāks, jo- šā gada janvārī un februārī par degvielu esmu iztērējis 2x mazāk kā 2009. gada attiecīgajā periodā un arī riepas ir 2x mazāk nodilušas... :D

Vienīgi teh.apskatē šogad atstāšu 2x vairāk piķa.. :|

275348. viesis 8.marts 2010 14:57
0 0 Atbildēt

Viennozīmīgi, ka bezdarbs veicina šo pozitīvo CSDD statistiku. Drīz vien CSDD dabūs trūkties , jo samazināsies klientu skaits : cilvēkiem bezdarba un socialo problēmu dēļ var arī pietrūkt naudas jaunajiem GADA nodokļiem un auto sagatavošanai TA. Jau pasen esmu ievērojis, ka pie mūsu 10 stāvu mājas zoļļukā visu ziemu neizkustinātas stāv kādas 15 labā kārtībā, ar derīgu TA nodrošinātas vieglās automašinas. Zinu, ka daudzi vietējie bezdarbnieki savus auto ir aizdzinuši uz lauku mājām un glabā tur. Un šaubos, vai viņiem atradīsies nauda priekš TA un nodokļiem. Jūtu, kā šī gada CSDD statistika izskatīsies bēdīgāka par iepriekšējo.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1000 Zs un gara aste – McLaren P1 GT longtail versijā (+ FOTO)

Britu tūninga kompānija Lanzante prezentējusi varenauto McLaren P1 GT longtail versiju, kas atšķiras ar pagarinātu aizmugures daļu. Lasīt vairāk

 
 

"Streipuļojošs" Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā (+ VIDEO) 8

Ar autonomās braukšanas iekārtu aprīkots klasiskais 1965.gada Ford Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā ar mokām nobraucis plānoto distanci, brīžiem tik tikko neietriecoties siena ruļļos, kas nožogoja trases malas. Lasīt vairāk

 

Ar 550 Zs - Maserati parāda Levante GTS versiju (+ FOTO) 1

Itālijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Maserati Gūdvudas Ātruma festivālā parādījis jaunu krosovera Levante modifikāciju – GTS, kas būs otrs jaudīgākais modelis saimē, nostājoties aiz 590 Zs jaudīgā Trofeo. Lasīt vairāk