Mērīs autovadītāju nogurumu 24

16.septembris 2010 14:53

Neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz sekundi iesnaužas. Šāds stāvoklis tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā...

Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas – nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes.

Šāda rakstura avārijas Latvijā nav retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādi negadījumi, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli ir kā ātrums, neuzmanība, tā arī nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais fakts.

Apzinoties miegaina autovadītāja bīstamību, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pirmo reizi Latvijā uzsāk pētījumu, kura nolūks ir noteikt autovadītāju noguruma pakāpi. Pētījumu veiks speciālisti - fiziologi, kuri izmantos unikālu aparatūru, ar kuras palīdzību tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.

CSDD uzsver, ka pētījums ir brīvprātīgs un anonīms.

Reids, kurā tiks mērīts autovadītāju nogurums, notiks piektdien, 17. septembrī plkst. 11:00 uz Pleskavas šosejas - stāvlaukumā pretim bijušai kafejnīcai „ Sēnīte”.
 

 
Visi komentāri
 
278812. viesis 16.septembris 2010 17:32
0 0 Atbildēt

Spontānās svārstības acu zīlītēm var mazināt ar nomierinošām tabletēm!

Tikai nevaig pārforsēt, var nonākt narkouzskaitē!

278813. viesis 16.septembris 2010 18:38
0 0 Atbildēt

ceru, ka neviens "brīvprātīgais" nepieteiksies... savādāk vienam otram "valsts un privāto partnerattiecību" rezultātā būs iespēja iepirkt to "unikālo aparatūru" un pelnīt naudu, tā vietā, lai strādātu...

ja būtu normāli ceļi, tad arī noguruma būtu mazāk... pamēģini no D-pils līdz Ventspilij un pa DE to pašu attālumu novilkt... te kārtējā situācija, kad drāzīs sekas nevis cēloni...

278815. viesis 16.septembris 2010 22:15
0 0 Atbildēt

sanāk tā, ka pēc spēles noskrējies un piekusis es vairs nevarēšu braukt, jo būšu pārāk noguris??

278816. viesis 17.septembris 2010 7:51
0 0 Atbildēt

Ja aktīvi brauc, tad ok!

Vajag normālus ātrumus atļaut!

Protams problēma jau tajā, ka ātrumus, tikai samazina LV...

Lai kaut kur aizbrauktu vajag pusdienu - dienu...

Pie tik maza ātruma tōč guļas,,,

(atlaidies beņķi, turi vienmuļi akselerātoru un 2- pirkstos stūri = guli)

Tiko brauc aktīvi, Paātrinājums, Bremze, Stūri grozi, biki pafrēzē = UZREIZ IR ASUMS - REAKCIJA un ENERĢIJA BRAUKT

A_P

278818. viesis 17.septembris 2010 10:20
0 0 Atbildēt

pētījumi rāda tieši pretējo - pie lielākiem ātrumiem visbiežāk aizmieg, paliek neuzmanīgs u.t.t.

278820. viesis 17.septembris 2010 10:29
0 0 Atbildēt

Kādā veidā tā mērīšana izpaužas?

278821. viesis 17.septembris 2010 10:53
0 0 Atbildēt

Domāju, ka šajā ziņā joprojām visvairāk grēko fūristi - tā pie mums ir visvairāk nogurdināto šoferu grupa. Un avāriju skaits pēdējā laikā uz šo fūristu rēķina pēdējā laikā ir būtiski palielinājies. Pieļauju, ka ir kaut kādas problēmas ar fūristu darba stundu kontroles mehanismiem. Džeki noteikti riskē, grib ātrāk nogādāt kravu mērķī, taisa visādas ķimijas ar laika uzskaites mehanismiem...

278822. viesis 17.septembris 2010 11:16
0 0 Atbildēt

IV atkal iebrauc auzās

Tu zini, cik daudz fūristu ir izglābuši dzīvības bembistiem un citiem "profesionālajiem" braucējiem izvairoties no sadursmēm un sabojājot savas fūres?

278823. viesis 17.septembris 2010 11:34
0 0 Atbildēt

278822 komentam

Es neesmu fūrists, nezinu arī kāda šobrīd kārtība ar tahogrāfa izmantošanu LV teritorijā, bet man ir reāls stāsts no pāris gadus vecas vēstures iekš LV

Braucam ar darba kolektīvu piektdienas pēcpusdienā uz sporta/spirta svētkiem Kurzemē. Ved mūs autobuss no Talsiem. Stūrmanis visu dara baigi forši un labi, brauc pa Ulmaņa gatvi naski, jo nav laika kavēties. Te pēkšņi krustojumā iedegas dzeltenais signāls, priekšā atrodas Fiesta, kuras piebremzē.... autobuss arī piebremzē, mazliet vēlāk..... un Fiesta kā biljarda bumbiņa ielido krustojumā ar nu jau saplacinātu pakaļu. Gods un slava Dievam - visi dzīvi un bez miesas bojājumiem. Fiesta bija jauna (testa brauciens :)), bet vairs nav lietojama.

Pagaidam CP, visu tur saraksta kas un kā un velkam pēc pāris stundām tālāk uz svētkiem. Velkam naskāk nekā līdz šim, jo šoferim jāsteidzas. Viņš tad nu stāsta, ka pirms paņēma mūs tikko atvilka no Baltkrievijas, tagad ātri jānogādā mūsu grupu Kurzemē, lai vēl ātrākā tempā viņu ar vieglo auto nogādātu Polijā, kur viņam jāpārņem fūres vadība no šopera, kuram tahogrāfs neļaus tālāk traukt. Vispār čalis teica, ka jau pāris nedēļas nav sanācis normāli pagulēt, jo pasūtījumu daudz un nākas šitā mētāties..... Sakarā ar avāriju viņš nespēja laicīgi mūs nogādāt pasākuma vietā un brauciena vidū mūs pārķēra vieglais auto, kura šoferis turpināja šoferēt mūs uz notikuma vietu, savukārt iepriekšējās šoferis devās uz Poliju....

Un pasaki tikai, ka tas čalis nebija noguris....

Es jau arī negribu apvainot šoferi - gribi dzīvot, jāstrādā, bet fakts, ka šos čaļus nodzenā ir ne vienu reizi vien dzirdēts.

278824. viesis 17.septembris 2010 12:03
0 0 Atbildēt

nezin kā tur fūristiem, partnerībniekiem .. bet man tīri sportiska interese, tā teikt, izmērīt savu nogurumu bik zinātniskāk, nevis "štrems" vai "braucu autopilotā".

Skaidrs, ka, jo vairāk noguris, jo uzmanīgāk jābrauc. Piem.,vienu un to pašu krustojumu (ar galveno ceļu) vakarā, pēc +-10h darba dienas es izbraucu bezmaz apstājoties, kur no rīta varbūt es ;) "gāju iekšā ar 2-o uz kād 49kmh" :D

Vārdsakot, gaidīšu to laboratoriju kaukur sev pa ceļam!

278826. viesis 17.septembris 2010 13:19
0 0 Atbildēt

reku sižets - iespējams, ka laboratorija ir tā pati:

tv.delfi.lv/video/oyxqNQOU/

man jau liekas fufelis... desmit minūtēs jebkuru var iemidzināt.

278836. viesis 18.septembris 2010 15:27
0 0 Atbildēt

278813. viesis pirms 2 dienām

ja būtu normāli ceļi, tad arī noguruma būtu mazāk... pamēģini no D-pils līdz Ventspilij un pa DE to pašu attālumu novilkt... te kārtējā situācija, kad drāzīs sekas nevis cēloni...

=======================

Mhm, un no kurienes tad tie neskaitaamie satiksmes negadiijumi uz DE

autobaanjiem, kuru vieniigais iemesls ir bijis ... nogurums! Attieciigi

koncentraacijas zudums, "mikromiegs" un viss paareejais, kas ietilpst

"dzhentlmenja komplektaa".

278843. viesis 19.septembris 2010 12:30
0 0 Atbildēt

...un to akciju vajadzėja rikot 11 vakarå nevis norita... kårtėja izskėrdiba...

278846. viesis 19.septembris 2010 19:16
0 0 Atbildēt

Es noteikti neizturētu šo testu. Man teātrī vienmēr nāk miegs. Respektīvi vajag tumšu telpu, siltumu, klusas sarunas un man jau velk uz miegu. Tas liekas atbilst šī testa veikšanas apstākļiem. Ar to gribu teikt, ka šī metodika dažiem cilvēkiem var būt neobjektīva.

278847. viesis 19.septembris 2010 19:55
0 0 Atbildēt

278843. viesis

Pareizi ievērots. Kāds nogurums 11.00? Labi izgulējies.

278849. viesis 20.septembris 2010 9:55
0 0 Atbildēt

Atradušies te mega gudrie, kam ar frēzēšanu un ārdīšanos miegs jādzen prom

Frēzēt un ārdīties b rauc uz trassi.

Vācijā kā reizi bānis ar vienmuļu (tieisa ātru) un paredzamu braukšanu tīri feini nogurdina un samazina reakciju.

ja 11:00 no rīta tev uzmēra nogurumu, tas liecina par ilgstošu nogurumu un bieži vien tā nav tikai negulēta pēdējā nakts...

278851. viesis 20.septembris 2010 11:24
0 0 Atbildēt

Crankshaft 246 [?]

278813. viesis pirms 2 dienām

Mhm, un no kurienes tad tie neskaitaamie satiksmes negadiijumi uz DE

autobaanjiem, kuru vieniigais iemesls ir bijis... nogurums! Attieciigi

koncentraacijas zudums, "mikromiegs" un viss paareejais, kas ietilpst

"dzhentlmenja komplektaa".

Palaidniex 738 [?]

Vācijā kā reizi bānis ar vienmuļu (tieisa ātru) un paredzamu braukšanu tīri feini nogurdina un samazina reakciju.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

:D tātad na*uj Vācijas bāņus, lai dzīvo LV safistie ceļi - nogurums kā ar roku atņemts :)

278856. viesis 20.septembris 2010 12:33
0 0 Atbildēt

Neviens nesaka, ka nafig vācu bāņus, bet šķiet tu labākā gadījumā ar pirkstu pa karti pa tiem esi braucis.

Satiksmes intensitāte tur ir n-simc reižu liielāka.

Mums Latvijā īstus bāņus nemaz nevajag, pietiktu ar līdz tādam gandrīz bānim uzlabotiem ceļiem.

Nav jau mums ne to mašīnu tūkstošu, ne mega attālumu, lai starp visām valsts pilsētām būvētu 2+2 (nemaz nerunājot par 3+3) joslu iežogotus ātrgaitas ceļus, pietiktu daudzviet pārskatāmākus, iztaisnotākus ceļus, kaut pēc zviedru piemēra ar 2+1/1+2 ar barjeru atdalītām joslām...

P.S. Kaut braukšanas drošību var elementāri pacelt ar ne pārāk lieliem ieguldījumiem - ik pa 50 metrieim salikt stabiņus ar atstarotājiem un normāli uzkrāsot CHA... Jau par 50% kļūtu vieglāk braukt.

Un vēl - pagaidām pavisam neiespējama liieta - lai cilvēki pie mums pārstādu braukt kā debili. Kas ir pabraukuši ārpus latvijas vairāk par dažiem km sapratīs, kas ar to domāts...

278889. viesis 21.septembris 2010 10:03
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Esmu nobraucis vairākus tūkstošus pa Krievijas (Maskavas) un citu bijušo padomju valstu ceļiem. Atgriežoties Lavijā var uzelpot, cik pie mums ir viegli braukt.

278918. viesis 22.septembris 2010 1:27
0 0 Atbildēt

Palaidniex

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

ir nācies braukt ne tikai pa karti, bet tas nu tā.

Mums nevajag 2+2, mums pietiktu ar poļu/leišu variantu 1+1 un 1.5m buferjoslas, kur vienkārši "pašķirties".

278919. viesis 22.septembris 2010 1:28
0 0 Atbildēt

ups

P.S. un protams saprašanu/kultūru KĀ to izmantot

278925. viesis 22.septembris 2010 9:35
0 0 Atbildēt

Daudzkur šnēlštrāses Vācijā un šaurākās vietrās skandināvijā ir trīsjoslu ceļš, kurš ir norobežots, lai samazinātu pasākumus no sērijas "purns-purnā" un ir zināms cik km 2 joslas būš vienā virzienā un cik pēc tam otrā un visi mierīgi var samainīties un izbraukt neriskējot iebraukt pretējā joslā.

Kāds pluss šādai sistēmai pret 1+1 ar buferzonu? Elementāri nav jāveic apdzīšana pietiek ar elementāru apsteigšanu un tas ir droši pat līkumā atšķirībā no apdzīšanas, kur ar 1,5 metru buferzonu var nepietikt, ja pretējos virzienos braucošie cer uz to labāko un iet garām...

278956. viesis 23.septembris 2010 11:40
0 0 Atbildēt

ja nav prāta, tad ar 3joslu maģistrāli nepietiks... ja ir normāli pārredzams ceļš, tad poļu variants ir ideāla alternatīva superdārgu (LV variantā) maģistrāļu būvniecībā...

P.S. bija/ir čoms norvēģis, viš teica tā: pēc statistikas, Norvēģijā, visbiežāk sūdos iekuļas vācieši, viņi pieraduši pie labiem ceļiem un tur kur zīme 70 mēģina "vilkt" uz 120... bet norvēģos ja ir zīme 40, tad labāk braukt uz to 40...

278958. viesis 23.septembris 2010 12:04
0 0 Atbildēt

Protams, kamēr Latvijā nav barjeras tikām saliksies purns purnā jo pienmāks brīdis, kad divi pretējos virzienos braucoši latvijas braucēji mēģinās apdzīt līkumā.

Prātīģāk ir kā zvieidros - ieroc barjeru starp pretējām kustības joslām un ir vai nu 1 vai nu 2 joslas., un josklu skaits ik pa mirklim mainās.

Protams, Dievu lūdzot muļķis pat punu uzsitīs (kamēr mašīnas stūrē cilvēki CSN ir neizbēgami), bet barjera reāli samazinās iespēju salikties purns purnā un samazinās to minstināšanos, un murgu, kas notiek uz Rīgas apvedceļa - Tallinas šosejas. Kur vieni spītīgi brauc gar viduslīniju, citi apsteidz pa labo pusi utt. Ja ir barjera un ir KONKRĒTS skaits ar joslām patvaļīgu traktējumu nav.

Tādā šumaheru un lūzeru zemā kā pie mums citādāk nevar, jebkura stiepjama traktējuma gadījumā katrs vilks segu uz savu pusi.

Un nevajag - ja vācijā ir zīme ass līkums un ieirobežojums 70 tadf tur patieišām ir 70. Vāciešiem ļodzīģs viedoklis par ātrumu ir tikai uz bāņa.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 1

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti