Dīzeļdegvielas marķējums 15

16.decembris 2012 14:50

Ņemot vērā sinoptiķu prognozes par gaisa temperatūras mazināšanos, „Statoil Fuel & Retail Latvia” aicina autobraucējus degvielas uzpildes stacijās (DUS) pastiprināti pievērst uzmanību dīzeļdegvielas marķējumam.

 Statoil degvielas uzpildes stacijās pašlaik tiek tirgota 1. klases arktiskā dīzeļdegviela, un uzsāktas 2. klases arktiskās dīzeļdegvielas piegādes, kas izmantojama pat vairāk nekā -32 grādu zemā temperatūrā.

„Atgādinām, ka valstī ir noteikta prasība degvielas tirgotājiem uzrādīt dīzeļdegvielas aukstumizturības klasi, un rekomendējam autobraucējiem šobrīd būt īpaši vērīgiem. Izvēloties aukstajā laikā nepiemērotu dīzeļdegvielu, sekas var būt ļoti nopietnas – līdz pat automašīnās apstāšanās riskam klajā laukā liela sala apstākļos. Statoil pakāpenisku pāreju uz „ziemas dīzeļdegvielu” uzsāka jau oktobrī, un šobrīd notiek 2.klases arktiskās dīzeļdegvielas piegādes visās stacijās.” skaidro „Statoil Fuel & Retail Latvia” degvielas produktu attīstības direktors Viesturs Astičs.

Pēc Viestura Astiča teiktā, tradicionāli dīzeļdegvielas ražošanas procesā filtrēšanās temperatūra tiek nodrošināta par vairākiem grādiem zemāk nekā noteiktajās valsts prasībās, ko apliecina testēšanas pārskats. Šogad Statoil degvielai 1.arktiskās (A1) klases dīzeļdegvielas filtrēšanās temperatūra ir -32 grādi, savukāŗt 2.klases arktiskās klases degvielai pat -38 grādi.

Autobraucējiem, kas izmanto ar dīzeļdegvielu darbināmus transporta līdzekļus, svarīgi arī zināt, ka arktiskās dīzeļdegvielas kvalitāti raksturo gan degvielas filtra nosprostošanās temperatūra, gan arī degvielas sabiezēšanas temperatūra. Degvielas sabiezēšanas temperatūra, pie kuras dīzeļdegvielā sāk veidoties saduļķojumi jeb kristāli, taču dīzeļdegviela vēl saglabā savas plūstamības īpašības. Savukārt filtra nosprostošanās temperatūras parametrs norāda zemāko iespējamo temperatūru, pie kuras dīzeļdegvielas sabiezējuma pakāpe var radīt degvielas filtra nosprostošanos un iespējamu nespēju iedarbināt automašīnu. Diemžēl Latvijas likumdošana neparedz prasību degvielas tirgotājiem – norādīt dīzeļdegvielas sabiezēšanas temperatūru. Tāpēc, rūpējoties par savu auto un drošu pārvietošanos, pircējiem šāda informācija būtu pašiem jāpieprasa no degvielas tirgotājiem.

Pat -5 grādu temperatūrā, automašīnas darbība var būt traucēta

Ja gaisa temperatūra ir zemāka par -5 grādiem pēc Celsija, dīzeļdegvielas plūstamības īpašības mainās, tāpēc ir svarīgi pārliecināties, vai degvielas padeves sistēma, it īpaši degvielas filtrs, ir savlaicīgi nomainīti, tīri, tajā un degvielas bākā nav vasaras degvielas paliekas. Arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības. Svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kurā vietā auto tiek glabāts. Uz klaja lauka vēja un sala ietekme ir lielāka, nekā, piemēram, ja automašīna atrodas slēgtā teritorijā.

 
Visi komentāri
 
288634. viesis 16.decembris 2012 15:13
0 0 Atbildēt

Degvielu uzpildu tikai Statoil, nav bijušas problēmas.

288635. viesis 16.decembris 2012 23:06
0 0 Atbildēt

Īsti jēgas tai saduļķošanās temperatūrai nav. Normāli tā ir par 10 grādiem uz + pusi no filrēšanas temperatūras. Ja degvielas plūstamība tiek nodrošināta ar piedevām (nevis samazinātu parafinītu daudzumu), tad gan var mainīties.

Tāpat lielās jēgas tai temperatūrai nav, jo pie tik smalkām duļķēm normāla degvielas padeve netiek traucēta ne mazākajā mērā.

Nozīme ir citai sabiezēšanas temperatūrai - pie kuras degviela vairs netiek uzsūkt no degvielas tvertnes. Tā savukārt ir aptuveni par 10 grādiem zemāka (uz - , auksto pusi) kā filtrēšanas robežtemperatūra. Ja ir auto ar apsildāmu degvielas filtru, tad var normāli darbināt un braukt līdz šai temperatūrai. Tātas, ja filtrēšanas robežtemperatūra -32C, tad līdz -42C. Protams, šķērsli var radīt citi, ar degvielu nesaistīti parametri (akumulators, eļļas, antifrīza sabiezēšana utt.)

288639. viesis 17.decembris 2012 12:24
0 0 Atbildēt

Leju iekšā sarkano dīzeli, pagaidām problēmu nav. Nav pat bijusi vajadzība slēgt iekšā degvielas filtra apsildi, kas savā laikā uztaisīta tieši šī marķējuma dīzelim.

288646. viesis 17.decembris 2012 14:04
0 0 Atbildēt

par sarkano - pirmajā reizē administratīvais sods, ja gada laikā atkārtojums - kriminālatbildība ar transporta līdzekļa konfiskāciju.

Un to sarkano draņķi praktiski ir neiespējams izmazgāt no degvielas sistēmas.

288647. viesis 17.decembris 2012 14:27
0 0 Atbildēt

Saduļķošanās temperatūrai noteikti ir jēga! Kā jau teikts - pie saduļķošanās temp. sāk parādīties parafīna kristāli, tie visdrīzāk palēnām aizķepēs degvielas filtru. Parafīni ir jebkurā dīzeļdegvielā. Ilgi glabājot, parafīni nosēžās un dīzelis pilnīgi savādāk sadeg cilindros. Ja kas - vakar redzēju samērā lētu dīzeli, nedaudz virs 92snt. tankštellē pirms Sēnītes no Rīgas puses, Virši, laikam. Tad tur bija klāt zīmīte gan ar saduļķošanās, gan sabiezēšanas temp. Visu cieņu tirgotājiem!

288657. viesis 18.decembris 2012 10:58
0 0 Atbildēt

Toties, cik "baudāma" ir braukšana ar sarkano... vēl baudāmāka ir tikai braukšana ar valsts auto.

288658. viesis 18.decembris 2012 11:01
0 0 Atbildēt

Tie pirmie parafīna kristāli ir tik sīki, ka iet cauri filtram. Tādēļ jau ir noteikta Filtrācijas robežtempetatūra - pie kuras filtrs sāk aizķept.

Manējam gan jau oriģināli no rūpnīcas ir iebūvēta filtra elektriskā apsilde. Sāk ieslēgties pie +5C. Lielajos salos filtrs karsts, gandrīz roku nepielikt. Līdz īstajai sabiezēšanas temperatūrai (kad no bākas nenāk augšā) nekas neaizķeps.

288659. viesis 18.decembris 2012 11:04
0 0 Atbildēt

Tagad jau obligāti ir jāinformē par degvielas parametriem (jau no iepriekšējās ziemas). Tirgot gan drīkst kaut vasaras, tikai pircējam par to jāzina, lai novērtē - pirkt vai nepirkt.

288711. viesis 19.decembris 2012 11:45
0 0 Atbildēt

Saduļķošanās temperatūra CP(Cloud Point) vispār ir pavisam cita lieta, nekā

"aukstā filtra nosprostošanas temperatūra" (CFPP, Cold Filter Closing Point).

Ai, kā atminu jaukos padomjlaikus ar lampiņām dīzeļtvertnē ... :-)

288712. viesis 19.decembris 2012 11:46
0 0 Atbildēt

Atvainojos, "plugging point" :-)

288772. viesis 28.decembris 2012 12:46
0 0 Atbildēt

lejos tikai lukoilā un nekādu probzu nevienu ziemu daudzus gadus.

288774. viesis 28.decembris 2012 13:12
0 0 Atbildēt

Ziemās arī leju tikai Lukoilā. Nebija problēmu daudzus gadus, līdz pagājušajai ziemai. Pagājušziem pie -25 varēju uzstartēt tikai ar grūtībām. Uzslila līdz -22, atkal startējās ar prieku.

288777. viesis 30.decembris 2012 0:17
0 0 Atbildēt

288646. viesis=laikam latvietis...skaudīgs...un stukačs...nevar nekādu normālu padomu iedot,tikai draudēt māk...,A,pateikt ko pieliet pie vasaras degvielas nezin,bet var būt tik tālu nespēj aizdomāties.

288778. viesis 31.decembris 2012 0:09
0 0 Atbildēt

BOMBER a huļi man jāmaksā nodokļi lai visādi parazīti ar dranduļetiem, kuri tehniski ir domāti nokaušanai trasē, kas atrodas uz privātas zemes, pārvietotos par ceļiem, par kuriem viņi nemaksā? Man varbūt gribas arī kādreiz braukt pa normāliem ceļiem?

288782. viesis 3.janvāris 2013 14:41
0 0 Atbildēt

kāds sakars dīzeļdegvielas marķējumam ar labiem ceļiem???????

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti