Sestdien un svētdien, Alūksnes rajona Trapenes pagastā notika kluba „Mazozoli 4reiz4 un „Wess Motors” rīkotās Latvijas trofi-reidu kausa izcīņas ceturtā posma sacensības apvidus autobraukšanā. Piemirkušā un smagā bezceļu distancē divās automobiļu klasēs (TR2 un TR3) uz starta izgāja 36 ekipāžas.
Par spīti trofi-reida „Trapenes purvi” grūtībām izstājušos dalībnieku skaits bija niecīgs, bet par uzvarētājiem spēcīgākajā TR3 klasē kļuva Arnis Namajuns un Harijs Sils, aiz sevis atstājot Māri Zvirbuli un Bruno Lielkāju, bet trešo vietu izcīnīja Dainis Zeltiņš un Viesturs Balodis.
TR2 klases konkurencē, kur sacensību dalībniekiem tika piedāvāts nedaudz vieglāks maršruts, pirmo vietu ieguva Vitālijs Mateiko un Dmitrijs Birznieks. Otrie palika Didzis Ozols un Ivars Paškovskis, bet trešo pozīciju ieņēma Gints Jātnieks un Alvis Pētersons. Savukārt kategorijā „Reids”, kur sacenšas vienā komandā apvienojušās vairākas ekipāžas, vislabāk veicās jelgavnieku Vladislava Bergmaņa, Jāņa Matulēna, kā arī Ulda Cīruļa ekipāžu trio.
Arņa Namajuna ekipāža TR3 klasē izvirzījās vadībā jau pēc pirmās sacensību dienas un, neskatoties uz priekšējās pusass lūzumu, spēja iekļauties laika normās visās kontrolatzīmēs, saglabājot pirmo pozīciju līdz pat finišam. Savukārt līdzšinējie kausa izcīņas līderi Vents un Indulis Vīduši pirmajā dienā ieņēma otro vietu, taču turpinājumā noslīdēja uz ceturto vietu. Viņu UAZ palika ar vienu velkošo tiltu un, tikai pateicoties spēcīgai mehāniskās piedziņas vinčai, izdevās turpināt sacensību. Rezultātā uz otro vietu pacēlās Māra Zvirbuļa pilotētā ekipāža, kas pēc pirmās dienas bija trešā. Labu sniegumu trofi-reidā nodemonstrēja arī par leģendu kļuvušo Apes bezceļu braukšanas skolu izgājušie rallijreidisti Dainis Zeltiņš un Viesturs Balodis, viņiem abu dienu summā trešā vieta.
TR2 klases uzvarētāju liktenis izšķīrās otrās dienas sākumā. Vadībā esošā Vitālija Mateiko ekipāža zaudēja pirmos divus specposmus tuvākajiem konkurentiem Didzim Ozolam un Ivaram Paškovskim. Ar to pietika, lai pēdējie izrādītos neaizsniedzami, lai gan turpinājumā atkal labāk veicās Mateiko ekipāžai. Visu sacensību stabili trešajā vietā turējās Gints Jātnieks un Alvis Pētersons, kuri tādējādi izvirzījās otrajā vietā kausa izcīņas kopvērtējumā. Trapenē veiksme īsti nebija Andra Kuzņecova un Didža Blūma sabiedrotā, kausa līderi spēja ieņemt tikai piekto vietu. Vēl neveiksmīgāks padevās starts Edgara Zaķa ekipāžai, kas tagad attālinājās no kopvērtējuma labāko trijnieka.
Otrās vietas ieguvējs cēsinieks Didzis Ozols trofi-reidu sacensībās nebija piedalījies ilgāku laiku, trapenē viņš pie stūres aizstāja Gundaru Skudriņu. „Trofi-reidu sacensību raksturs ir jūtami mainījies. Augusi sportiska spriedze un nopietna cīņa par vietām,” pēc sacensībām atzīmēja D. Ozols.
Trofi reids „Trapenes purvi” bija vienas no šā gada grūtākajām sacensībām. Par reida grūtības pakāpi liecināja kaut vai tas, ka dalībnieki nometnē pārradās notašķījušies ar purva rāvu burtiski līdz padusēm. Purvaino pļavu un pārplūdušo grāvju forsēšana nav no vieglajām nodarbēm, taču tieši grūtības piedod trofi-reidiem īstu garšu. Par atraktīvu šovu bija parūpējušies entuziasti no Jelgavas, kuri uz sacensībām ieradās ar trīsasu armijas kravinieku ZIL-131. Smagsvars gan tika „nokauts” jau pirmajā diena, taču ZIL darbībā bija vērts redzēt.
Nozīmīgu atbalstu sacensību veiksmīgā norisē sniedza trapēnieši Austris Gailītis un Zintis Andersons, kuri pašreiz ir apvidus rallijreidu Latvijas čempionāta līderi T1 klasē, kā arī Trapenes pagasta vadība, kas pat bija sarūpējusi speciālbalvu. Tā tika pasniegta ģimenes ekipāžai Mārim un Lindai Krūmiņiem, kuri spēja ierindoties cienījamajā septītajā vietā TR3 konkurencē.
Rezultāti
TR3 klase
1. Arnis Namajuns/ Harijs Sils UAZ (547 soda punkti)
2. Māris Zvirbulis/Bruno Lielkāja LANDROVER (652)
3. Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis UAZ 659)
4. Vents Vīdušs/Indulis Vīdušs UAZ (680)
5. Mārtiņš Gailis/Māris Vīdušs UAZ (944)
6. Andris Užulis/Artūrs Melnis Nissan (1026)
TR2 klase
1. Didzis Ozols/Ivars Paškovskis UAZ (649 soda punkti)
2. Vitālijs Mateiko/Dmitrijs Birznieks Toyota (679)
3. Gints Jātnieks/Alvis Pētersons Mercedes (952)
4. Edgars Bumburs/Harijs Amatnieks Land Rover (1001)
5. Andris Kuzņecovs/Didzis Blūms Toyota (1184)
6. Aleksandrs Žemans/Romans Saharovs Toyota (1350)
Pilna rezultātu tabula ir šeit »»
informāciju sagatavoja
klubs “Mazozoli 4reiz4”
www.mazozoli.lv
Man patiess prieks, ka Māra auto ir pieskaitīts pie bobikiem. Viņš man kādreiz draudēja paskaidrot ar ko Dyskaveri atšķiras no Range rover, bet es tos joprojām jaucu. Acīm redzot ja normālm auto ceļ un ceļ pārgājamību - iznāk bobiks!