Vecā Stendera hronika jeb «Troļļu gājiena» atbalsis 11

12.augusts 2003 0:02

Tikko iAuto publicēja savu skatu par SAAB kluba pasākumu Sēlijā. Tagad piedāvājam iepazīties ar SAAB kluba oficiālo viedokli un pasākuma atstāstu...

Vecā Stendera hronika jeb “SAAB Troļļu gājiens Sēlijā” atbalsis

“Bet kas mūs lielus padara, Tas ir mūsu gaišais prāts” Stenders Ievads. 8.augusta pievakarē divas SAAB “lidmašīnas” klusi nolaižas Sēlijas novadā... Turpceļš. 9.augusta agrs sestdienas rīts pie Rīgas robežas Bauskas virzienā. Veikala autostāvvietā kā dzērves kāsī kārtojas SAABauto cienītāju ierinda. Pieaicinātie viesi no VOLVO saimes atsūtījuši izlūkos savu Prezidentu un Presi, šoreiz nezin kāpēc bez solītajiem daudzgalvainajiem miesassargiem un pavadošā sastāva. Pa ceļam pie Rīgas apvedceļa, izmainot kartē iezīmēto braukšanas maršrutu, pievienojas vēl bariņš SAABauto un rindiņā jau var saskaitīt 24 transporta vienības. Tiek zvanīts uz Bāzi, kur sagaidītāji sāk drudžaini skraidīt un sasteigt pēdējos priekšdarbus – izbraukt trasi, noslaucīt lieveni un izkārt informāciju. Braucēji kopistiski izbauda Skaistkalnes, Neretas un Jēkabpils ceļu līkločus, piestāj aplūkot Ērberģes trošu tiltu, izbaudīt vasarīgo lietutiņu, un te jau bija klāt “Pērlītes” šlagbomis ar trim Vietējiem, kas savāca Pieteikumus, skaidroja maksas stāvvietas un guļvietas Noteikumus un ļāva izvēlēties Starta minūti. Daži jau laicīgi laipni pieteicās uz eventuālajām rezerves daļām no pirmajiem startējošajiem SAABiem. Nu re – kopā sanākam 25 auto, sākot no septiņdesmitajiem līdz mūsdienām. Meiteņu ekipāžai ar 900-to neveicas, jo izbeidzas aizmugurējā riteņa riepa, bet ir jau klāt izpalīdzīgās vīriešu rociņas, kas laipni un ātri to iemaina pret “cīsiņu” jeb “aspirīna tableti”. Meitenes nebēdā - viņām patiešām ir visskaistākā auto apdare – salons ir vienkārši tīģerelegants! Zaļais 96-ais taisa troksni, abi 99-ie uz to neuzķeras un uzvedas mierīgi, pārējie, lieli vai mazi, ar jumtu vai bez turbīnas tikai nolūkojas,- viņi tāpat zin, ka ir “īstie SAABi”. Atklāšana. SAAB kluba prezidente ir priecīga mūs visus redzēt, direktors ir gatavs pacelt karogu, savukārt trases kurators īsumā izstāsta Sēlijas Leģendu. Jautājumu nav, ja neskaita 53 neskaidrības, kas rodas otrās zviedru markas komandas pārstāvjiem. Pusdienas, kā jau lauku kāzās 62 ļaužiem, pēc tam brīvlaišana uz pusotru stundu. Piloti un piesēdētāji dodas peldēt, saviesīgi tērzēt un spēlēt badmintonu, čaklākie stūrmaņi cenšas tomēr izprast Leģendu vai arī atmet tam ar roku un arī pievienojas atpūtniekiem. Čaļi mēģina izšķirt vienīgo meiteņu ekipāžu, bet viņas nepadodas un joprojām ir gatavas stūrēt pašas! Malači! Prese ir konstatējusi, ka GPS koordinātes ir rakstītas tikai viņiem, viens KP ielikts Lietuvā. Kam negadās pārkāpt robežas? Vīri visu ņem nopietni, un tas ir labi. Pirmsstarts. Pirmie un vēl 5 nervozākie jau drūzmējas nelielajā starta zonā, mēģina iežēlināt Palaidēju un iegūt Leģendu ātrāk, kā citi. Iemesli dažādi: “mans stūrmanis nesaprot latviski”, “mēs esam 5 blondas meitenes ar cīsiņu aizmugurē”, “es vispār neko nesaprotu, iedod man vismaz aci iemest tajos papīros” utt. Meitenes mierā neliekas un kārtīgi nolaista savu auto ar šampanieti, - nu tagad var braukt droši, jo auto beidzot ir iesvētīts! Starts. Pirmā ekipāža ir gatava startam: uz auto pakaļas liela pasākuma uzlīme, uz sāniem braucēju asins grupas, paši ģērbušies atbilstoši pasākumam, t.i. ēgiptiešu paranžās un motobraucēju brillēs. Pārliecinoši! Pa vienam mežā sabrauc arī pārējie. Daudzi ļauj stūrmaņa lomu izbaudīt dēliem un meitām, cits sievu pie stūres nolicis, cits pilnu auto ar zīdaiņiem pielicis, cits to piekrāvis ar pāraugušiem konsultantiem, cits līdzi sasēdinājis Cabrio fanus. Visi startē pozitīvi un sirsnīgi. Trasē. Orientēšanās braucienā jābrauc saskaņā ar Stendera agrākajās hronikās aprakstīto un apzīmēto Leģendu. Iespēju robežās noteiktajā laikā jācenšas apmeklēt vēsturiskās vietas, pie tam nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, sabiedrībā pieņemtās ētiskās normas un normatīvus, jo šis pasākums nebija sporta sacīkstes. Pa ceļam bija jāpamana ceļmalās uzsietie kontrolpunkti un uz tiem attēlotie attēli jāpārzīmē savās kontrolkartiņās, pie tam vēl jāpaspēj atbildēt uz tematiskajiem jautājumiem. Protams, ka ne visas komandas spēja stūrēt, lasīt Leģendu un izbaudīt apkārtnes ainavu daili, tāpēc daļa kontrolpunktu palika nepamanīti, ne visi jautājumi atrada atbildes. Jāatzīmē, ka daudzi pasākuma dalībnieki šādi apvidū orientējās pirmo reizi. Pirmā vēsturiskā vieta bija vientuļš ozols ceļmalas izcirtumā, kurš, kā atzīmēja Barons, tomēr nebija vientuļš, jo šajā saulainajā (brīžiem gan arī lietainajā) sestdienā tur braucējus gaidīja divas oranžā tērptas meitenes. Minētais laika kontrolpunkts atradās aiz grāvja, tāpēc stūrmaņiem ar kontrolkartiņu rokās bijā jāpārvar šis “nelielais” šķērslis. Pirmā visatraktīvāk tērpā ekipāža majestātiski piebrauca precīzi viņiem paredzētajā minūtē. Pārējās gan dažbrīd pat sadrūzmējās pa trijām vienlaicīgi un, slaidi lecot pāri grāvim, vienlaicīgi un drudžaini sniedza savas, attiecīgajā vietā atšķirtās leģendas. Vai nu no stresa vai arī nezin kāpēc citādi stūrmaņiem bija piemirsies instruktāžā teiktais, ka laiks tiks ierakstīts kontrolkartiņā nevis leģendā. Kontrolpunkta meitenēm daudz nācās dzirdēt gan par Leģendas aprakstītāju, gan kontrolpunktam priekšā esošā grāvja racējiem, gan arī jautājumus, vai tas tiešām ir tikai pirmais kontrolpunkts, bet bija arī labi ļaudis, kas apjautājās vai meitenēm nav auksti un piedāvāja savus makšķernieku krēsliņus un pretērču līdzekļus. Pa ceļam daži braucēji pacentās izbaudīt ne tikai Leģendā minētos skaistos apskates objektus: stārķa ligzdas, neizžūstošas peļķes, mālainas bedres, asus Labos kreisos pagriezienus un mežā esošos pāri ceļam nolīkušos kokus, bet arī kolhoza skābbarības bedri, nenopļauta lauka garo zāli krustojumā, pa šauru ceļu pretī traucošos autobusa pārsteigumu un citus novada jaukumus. Meiteņu ekipāža trasē pašrocīgi tika galā ar nokritušo izpūtēju, vecie SAABi viens otru pa ceļu “astē” izvalkāja, savukārt, jaunie viens otru nepareizā ceļā ieveda. Otrā oranžā laiku mērošā meitene bija jāatrod pie Vecā Stendera gudrību akmeņa, kas apsargāja Sunākstes luterāņu baznīcu un arī netālu esošo paša Stendera kapu. Steigā ne visas ekipāžas prata lasīt, vēl mazāk spēja pierakstīt, kā rezultātā nācās šo jauko akmenī cirsto atziņu fiksēt šīs hronikas sākumā. Daži izlasīja, aizbrauca un pēc pusminūtes, konstatējuši, ka lasītais ir arī jāpieraksta kontrolkartiņā, atgriezās, lai izlasītu vēlreiz. Bija arī censoņi, kas mēģināja stūrēt vismaz līdz puskalnam (akmens atradās uzkalniņā ceļa malā), lai stūrmanim mazāks gabaliņš skrienams, mitrajā zālē gadījās arī kādam paslīdēt un pašļūkt no kalna lejā. Neskatoties uz to, ka laika nevienam braucienā nebija par daudz, oranžās meitenes noteiktajā laikā atrada lielākā daļa braucēju… Erudīcija. Kā jau minēts augstāk, steigā ļaudis sastrādā visādus brīnumus. Šķiet, laika trūkuma un dabas skaistuma pārkarsētas, daudzas ekipāžas nespēja atcerēties, pie kāda koka bija manījuši pirmo oranžo meiteni, kas bija rakstīts pie otrās meitenes apsargātā akmens, un kad galu galā ir dibināts uzņēmums SAAB… Pavisam maz ekipāžu spēja precīzi saskaitīt trasē redzamās stārķa ligzdas un uz aci noteikt neredzamā Maizīšu pilskalna augstumu, ko nezin arī lielākā daļa Info telefondienestu. Patīkami, ka ar pēdējo “erudīcijas” uzdevumu,- atvest tiesnesim alu, tika galā lielākā daļa ekipāžu! Vakars. Visi cits citam stāstīja savas emocijas un dalījās pārdomās par redzēto un trasē piedzīvoto. Emociju bija daudz, ka ne te visu pārstāstīt. Kā jau tam bija jābūt, ļaudis strīdējās par metriem, par ātrumu, par pagriezieniem, par stārķiem un pierakstiem. Prieks, ka visi atkal bija kopā, trasē neviens nepalika, balle varēja sākties. Siltas vakariņas un aukstas uzkodas pa nakti. Zaļumballe un lauku pirts pie ezera. Tas viss līdz četriem naktī, kad teltī gulošie spēja padzīt pie tām piebraukušo zilo Boombox SAABmobīli, kas vēlējās aizstāt aizbraucošos muzikantus. Dažs “ierakās” sava SAABa bagāžniekā, citi krāca teltīs, citi kempinga mājiņās, bet daži tikai sāka ierasties. Rīts. Pelde, silta duša un lieliskas brokastis. Neskatoties uz garo vakaru, ļaudīm laba ēstgriba un pozitīvs noskaņojums. Lai neaizmigtu, vīri sadrūzmējās pie meiteņu SAABiņa, lai nomainītu arī otro “cīsiņu“. Estrādē tika izsaukta SAAB kluba prezidente un pasākuma direktora vietas izpildītājs. Par abiem viņiem izdevās veiksmīgi sajaukt sponsoru dāvāto balvu saņēmējus, bet beidzās tas viss bez asinsizliešanas, jo katra komanda saņēma pa balvai,- ātrākie pa Siemens telefonam, pārējiem tika piemiņas balviņas no Hansabankas. Pēc tam sākās neorganizēti testa braucieni ar klasiskajiem SAABiem, un daži tā iekarsa, ka bija gatavi mainīt savus 9000-os pret 900-to Ķirsi ar lidmašīnas cienīgu mēraparātu plejādi un Zaļo Aero 96-to ar augstajiem griestiem, sporta sajūgu un ātrumkloķi pie stūres. Daļa viesu devās mājās, bet nekur tālu netika, jo ilgās atvadīšanās rezultātā atkal satikās pie izejas, kur ūsains gids sadomāja piedāvāt ekspress ekskursiju “pa rajonu”. Taču piedzīvojumi turpinājās arī atgriežoties mājās no ekskursijas! Kluba prezidentes SAABa izpūtējs tā aizdomīgi rūca, rūca, līdz pēkšņi vienā grantēta ceļa līkumā ar lielu graboņu atdalījās pavisam. Tad nu ekskursijas dalībnieki nāca talkā un mēģināja līkumoto “trubu” izvilkt, tad sazāģēt, bija doma pat rakt bedri, bet izpūtējs nepadevās pat pēc pāris stundu cītīgiem manevriem. Līdz beidzot tika atrasta drāts no kāda ganību žoga un izpūtējs tika piepīts klāt apakšai. Tad nu līdz pat Rīgai visi trīs SAAB brauca ar rallijam atbilstošu troksni! Pasākums uzskatāms par izdevušos gan no organizatoru, gan viesu puses, tāpēc, jo ļaunāk tiem, kas netika! Paldies: - jums, kas atbrauca un piedalījās, - sponsoriem Siemens, E&S, Hansabanka, - iAuto Redaktoram par piedalīšanos, printeri, daudzajiem jautājumiem :) un informatīvo atbalstu iekš iAuto.lv, Papildus informācija: - viesu redzējums par pasākumu: iAuto Redaktora raksts, - pašu redzējums par pasākumu: šī raksta komentāros un iAuto SAAB zonas diskusiju sadaļā, - iAuto fotogalerijā redzamās bildes (bildes sūtiet uz iauto@iauto.lv), - orientēšanās brauciena rezultāti un “pareizās atbildes” Tiekamies nākošreiz! Jau 6 gadus Jūsu SAAB Klubs
 
Visi komentāri
 
92270. viesis 12.augusts 2003 2:40
0 0 Atbildēt

Jā, izskatās, ka saab klubs ir peiskaitāms pie nopietnajiem auto klubiem!

92271. viesis 12.augusts 2003 8:47
0 0 Atbildēt

Pasakuma dalibnieki

Ludzu sutiet Redam bildes lai ir ko redzet galerijaa :)

92272. viesis 12.augusts 2003 9:21
0 0 Atbildēt

Interesants apraksts

92277. viesis 12.augusts 2003 9:41
0 0 Atbildēt

Rezultaati un pareizaas bildes... - kur tajaa excelii lai atrod taas "pareizaas bildes"??? :(

Redaktors 12.augusts 2003 9:45
0 0 Atbildēt

Parskir EXCEL 1. lapu :)

92279. viesis 12.augusts 2003 9:45
0 0 Atbildēt

to MrSvensons: tur ir 2 sheeti :)

92288. viesis 12.augusts 2003 10:31
0 0 Atbildēt

Red, vai domā ievietot sava brauciena karti ar kustīgo automobīlīti?

92533. viesis 12.augusts 2003 19:43
0 0 Atbildēt

interesanti kuri no tiem "nekaunjaam", kas 6 kp nopelniija 10 punktus alu nemaz nenopirka un - cik to patureeja sev?

Redaktors 12.augusts 2003 20:56
0 0 Atbildēt

Tie Saabisti, kam iepatikās tāda veida rallijs, tiek gaidīti www.rally.zona.lv

92540. viesis 12.augusts 2003 21:05
0 0 Atbildēt

Red

Paldies, bet mees tiekam audzinaati uz Mobil elljam par haljavas cenaam :)

92546. viesis 12.augusts 2003 23:57
0 0 Atbildēt

es skatos uz 1978 ascona ar 90. gada omegas motoru 2.4i un domaaju, ka iehavojot ko taadu droshi vareetu visos shaada veida pasaakumos piedaliities :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai drīkst izmantot brīvo joslu, vai tā tomēr ir nekaunība? (+ video) 40

Automašīnu rinda, kas stiepjas pat uz Dienvidu tilta, taču viena josla atstāta brīva. Šāda situācija regulāri novērojama nobraucot no Dienvidu tilta uz Bauskas ielu. Situāciju precīzi raksturo iAuto lasītāja iesūtītais videomateriāls. Lasīt vairāk

 

Šveice pārtrauks reģistrēt jaunus "Porsche Cayenne" automobiļus ar dīzeļdzinējiem 4

Šveices Federālā ceļu pārvalde (FEDRO) piektdien paziņoja, ka vairs nereģistrēs Vācijas luksusa automašīnu ražošanas uzņēmuma "Porsche" vieglās apvidus automašīnas "Cayenne" ar dīzeļdzinējiem, šādu lēmumu skaidrojot ar kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu. Lasīt vairāk

 

"Audi" piedāvājumu papildina "A4 Avant G-Tron" un "A5 Sportback G-tron" 1

Vācijas autobūves kompānija "Audi" uzņēmusi savā modeļu klāstā divus jaunumus: "A4 Avant G-Tron" un "A5 Sportback G-tron". Abas automašīnas var darboties ar dažādu veidu degvielām. Lasīt vairāk

 

Ticēt vai nē? – 11 gadus veca "Mitsubishi" motorā atrod muciņu no atslēgu komplekta (+ foto) 8

2006.gadā ražota "Mitsubishi Lancer Evolution" motorā atrasta muciņa no atslēgu komplekta, kas tur palikusi no rūpnīcas, atsaucoties uz informāciju no “Jalopnik.com”, vēsta "Motor.ru". Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti