Vācijā atļauj vadīt automašīnu no 17 gadu vecuma 17

20.aprīlis 2004 0:20

Kopš 19.aprīļa Vācijas zemē Lejas Saksijā pirmo reizi jaunieši drīkstēs vadīt automašīnu no 17 gadiem. Šī projekts “Vadītājs ar 17” ir vienreizējs, kas ļauj jauniešiem par vienu gadu agrāk uzņemties atbildību par automašīnu satiksmē.

Pirmajā gadā jaunieši drīkst braukt pie stūres tikai pieaugušā aizbildniecībā un Vācijas teritorijā. Ja jaunais vadītājs pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tad viņam jāšķiras no 50 eiro naudas soda un autovadītāja tiesībām līdz 18 gadu vecumam. Lejas Saksijā ar šo projektu vēlas samazināt autoavāriju skaitu, jo jaunieši brauks aizbildņa pavadībā. Šādi noteikumi ir jau pozitīvi izmēģināti arī citās zemēs.

www.eiropa.lv

 
Visi komentāri
 
123794. viesis 20.aprīlis 2004 10:27
0 0 Atbildēt

Šī projekts ir vienreizējs=Šādi noteikumi ir jau pozitīvi izmēģināti arī citās zemēs.

:)

P.S. Šur tur no 16 gadiņiem šis prieks nav liegts ar ierobežotas jaudas auto.

123795. viesis 20.aprīlis 2004 10:32
0 0 Atbildēt

USA driikst no 16 skiet

123815. viesis 20.aprīlis 2004 11:36
0 0 Atbildēt

Pie mums jauniešiem gan apziņas līmenis ir tāds, ka pirms 21 gada sasniegšanas atļaut braukt nebūtu vēlams.

123819. viesis 20.aprīlis 2004 11:50
0 0 Atbildēt

vo vo

123830. viesis 20.aprīlis 2004 12:52
0 0 Atbildēt

kaut ko tadu es arii no CSDD darbonjiem dzirdeju... bet nu man jau vienalga :P Savukart USA tiesham bez probzam mauc no 16... Shaja vecuma jau isteniba var diezgan labi braukt, bet attieksme laikam mums tada biku nepareiza.

123843. viesis 20.aprīlis 2004 13:24
0 0 Atbildēt

njaa

123853. viesis 20.aprīlis 2004 13:59
0 0 Atbildēt

Nu nu.. Tagad iedodam visiem 16-gadīgiem tiesības, un tajā patvakarā bez tanka ielās rādīties nevarētu...

123855. viesis 20.aprīlis 2004 14:00
0 0 Atbildēt

tb. tajā pat vakarā :)

123860. viesis 20.aprīlis 2004 14:26
0 0 Atbildēt

Murgs. Nu kā to var? Tiesības vajadzētu dot tikai no 30gadiem. Un viss. Drīz jau aizies līdz tam ka varēs rullēt jau no 14.gadiem.

123865. viesis 20.aprīlis 2004 14:51
0 0 Atbildēt

Ok! Es esmu ar mieru, ka atņem tiesības visiem, kam ir mazāk par maniem gadiem(22). Superiigi! Bet piedodiet, es vēl labi atceros, kā bija tajos 16-18 gados, un nevis vecums ir vainīgs pie tā, ka cilvēks ir mudaks pēc būtības. Sasniedzot 21 cilvēks automātiski nekļūst savādāks un gudrāks, bet tikai vecāks. Es 16 gados pie stūres netaisīju sū.dus, tā pat kā netaisu arī tagad. Un nevajag te tagad dir.st uz visiem "sīkākiem" tādēļ vien, ka viņi ir jaunāki par tevi, arī tu pats joprojām esi jaunāks par kādu citu...

P.S. Starp citu, šobrīd es jau pavisam noteikti varu pateikt, ka jo jaunāks tu esi, jo vieglāk ir kaut ko iemācīties.

123876. viesis 20.aprīlis 2004 16:15
0 0 Atbildēt

Kvatrekli!

tavs teiciens gan vairāk attiecas uz cilvēkiem pēc kādiem 30 :D, bet ir arī zināmi kadri kuriem paliek grūti arī pēc 10 gadiem :)!!!

btw Amerikā tikai DAŽOS štatos ir atļauts no 16!

NEATBALSTU, kaut arī vairmums 16gadīgie ir ok...

123880. viesis 20.aprīlis 2004 16:28
0 0 Atbildēt

Varetu domāt, ka Latvijā tas nav iespējams no 16 g.v., kad ir atļauts sākt mācīties braukt :-)

123884. viesis 20.aprīlis 2004 16:49
0 0 Atbildēt

Atceroties, kā es braucu 18 gados, varu tikkai pateikties Dievam ka esmu vēl dzīvs. Ne jau tāpēc, ka baigi ārdījos, bet tāpēc ka nebija nojausmas cik garš var būt bremzēšanas ceļš, kāda nozīme ir riepu izvēlei un vēl dzīves moto "lai ar kādi vēji pūš, visi pūtīs pāri". Uzskatu, ka vadīt auto vajadzētu atļaut vadīt no 21, arī ielas būtu tukšākas...

123889. viesis 20.aprīlis 2004 19:22
0 0 Atbildēt

a mosh no 55 - 60 g.? buutu pavisam tukshas ielas... :D Un ne jau nozime neaptvershana par bremzeshanas celju un aatrumu ir gados, bet gan pieredzee (praksee). Un ja cilveks var sakt macities braukt no piem. 20 nevis 16, tad ka tas ietekme praksi? Tikai attieksme var buut savadaka.

123894. viesis 20.aprīlis 2004 21:47
0 0 Atbildēt

padomija arī par trambaju un troļu vadītājiemvarēja no 18 gadiem - tagad tikai no 21 gada. Jā, arī par deputātu var tikai no 21 gada. Domāju, ka visnotaļaļ loģiski būtu arī vieglo auto vadīt no 21 gada. Man sencis agrāk dakteros strādāja - zināja stāstīt, ka ar mašīnām arī agrāk tieši visvairāk sitās jauniņie no 18-21 gadam. Tieši ar 06-07 žiguļiem fiksākie braucēji savulaik bija. Tagad jau tā bilde ir līdzīga, bet ar rietumu auiņiem. Kā saka - līdz pirmajam cracham. Ja paliek dzīvs, tad dzīvos un brauks vēl vēl ilgi. Bet, ne visi izdzīvo.

124059. viesis 22.aprīlis 2004 1:07
0 0 Atbildēt

nu nezinu. es pilniibaa atbalstiitu, taadu lietu, ja no 16 vareetu braukt ar, kaadu 140, iespeejas kontroleet mashiinu pie mazaakajiem suudiem taada vecumaa nav.

177114. viesis 29.augusts 2005 19:14
0 0 Atbildēt

SOS

Tikko sāku mācīties braukt.Pirmā reizē biju tādā stresā,ka domāju ka kaucu kā traka,arī divas pārējās reizes bija traki stresainas.Vai kādam nav kāda "recpetīte"kā tikt no tām bailēm vaļā un iemācīties braukt?Lūdzu,lūdzu pasakiet ko darīt? Paldies!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 4

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk