Rallijs «Gulbis 2004» - tradicionāli Gulbja stilā (+ foto) 12

9.augusts 2004 10:26

Rallija Gulbis nosaukums, loģiski, cēlies no vietas, kur tas notiek - Gulbene. Arī iAuto ekipāža pagājušās nedēļas nogalē devās uz gulbju pilsētu, lai piedalītos rallijā, kurš šogad šeit notiek jau trīsdesmito reizi.

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Jau dažas dienas iepriekš mūsu sarkandzeltenais auto Peugeot 205 devās uz ierasto pirmsrallija apkopes vietu - «GROS AUTO» servisu, kur tika veikta diagnostika un nomainītas tās detaļas, kas pagājušajā rallijā Talsos ir "beigušās". Papildus vēl pastiprinājām drošību pret bezceļu - ar izturīgu materiālu tika nosegtas bremžu un benzīna šļauciņas.

Piektdienas vakarā auto bija kārtībā un mēs jau devāmies ceļā. Nepatīk braukt mums no rīta - labāk tomēr izbraukt ātrāk, lai tehnisku problēmu rašanās gadījumā tās vēl varētu paspēt novērst. Problēmas neradās un pirms pusnakts jau cēlām teltis un gatavojāmies rītdienas smagajai dienai.



Mūsu ierašanās laiks Mandātu komisijā bija paredzēts no plkst. 8:15 līdz 9:00. Ieradāmies laikā, bet dokumentu pārbaudes process bija ļoooti ilgs. Rindas - kā "padomju laikos". Pēc tam - tehniskā komisija. Tehniskās komisijas galvenais pārbaudes objekts - gaismas. It kā tas spētu radīt vislielāko bīstamību braucējiem vai citiem satiksmes dalībniekiem. Vēl man pajautāja parādīt ugunsdzēšamo aparātu. Jokodams, atbildēju, ka mums viss ir piestiprināts aiz stūrmaņa sēdekļa, nost neplēsīšu. Izrādās, ka šajā pusē ļaudis jokus vispār nesaprot un knapi izdevās izlūgties, lai komisārs apiet mašīnai apkārt un pats ar savām acīm pārliecinās, ka visas nepieciešamās lietas tiešām atrodas nostiprinātas uz grūdas aiz sēdekļa. Un tas bija arī viss - tehniskā komisija ir beigusies.

Nostājāmies laukumā - slēgtajā parkā un varam sākt pievērsties leģendai. Protams, ka stūrmanis (Jānis Karašnieks) devās pārrakstīt neskaitāmos labojumus un papildinājumus, kas izkārti (publicēti) pie ziņojuma dēļa. Pēc tam izrēķinājām laikus un bijām gatavi rallijam.

Piedalies rallija
Dalībnieku sapulce. Šeit daudziem radās jautājumi - piemēram, par virzienu no starta. Uz to distances priekšnieks atbildēja ļoti vienkārši - varat braukt uz priekšu, varat braukt atpakaļ... Leģendā bija iekļautas arī stenogrammas, bet lai kā mēs meklētu, neatradām stenogrammas apzīmējumu skaidrojumus. Organizatori apgalvo, ka visi rakstot vienādi, bet vēlāk izrādījās, ka nē - tā arī nesapratām principus, pēc kādiem tika rakstītas šīs "dopu" stenogrammas. Ja nemaldos, jau iepriekš dzirdējām runas, ka stenogrammas var dot tikai tad, ja ar tām var iepazīties dabā, kā tas notika Talsu rallijā. Arī "Milzī" tas ir paredzēts. "Gulbī" iepazīšanās ar stenogrammām un to rakstīšanas stilu notika pirmās sekcijas laikā - uz laiku...

Pēc sapulces visi varēja kārtoties kopīgam braucienam caur Gulbeni - uz startu pilsētas centrā. Pirms pirmās mašīnas starta tika sveikts šī rallija organizators - Vilhelms Sniedzāns, pateicoties kuram šis rallijs notiek jau trīsdesmito reizi.



Pie starta pie mums pienāca klāt organizators un čukstus skaidroja, kur mums tālāk jābrauc, jo vairākas ekipāžas pēc leģendas to nevarēja saprast un mulsi apstājās pirmajā krustojumā. "Brauciet taisni pa galveno ceļu!". Kāpēc to nevarēja uzrakstīt leģendā vai leģendas labojumos, nav skaidrs. Uzreiz prātā nāca dalībnieku sapulcē par šo tēmu uzdotais jautājums un uz to saņemtā atbilde - drīkstot braukt atpakaļ. Varbūt tas nozīmē "uz mājām"?

Labi, startējam un braucam, kā teikts - pa galveno ceļu. Pirmais ir pārbrauciens uz pirmo PS posmu. Uzbraucot uz grants ceļa pārsteidz "akmeņu putra", pa kuru auto burtiski peld. Pamēģinam dažus manevrus, tā arī nerodas skaidrība par vadāmību. Tā kā pretīm brauc automobiļi, daudz nemēģinu un braucam uz PS. Pa ceļam pamanām pirmo slidenā ceļa upuri Audi Coupe, kas apskādējusi vienu tehnisko mašīnu, kā arī pati sevi.



Ierodoties PS1 startā Jānis dodas pie tiesnešiem iesniegt kontrolkarti, jo jūtami jau pirmie (tiesnešu) kavējumi. Daži to nesaprot un mierīgi sēž mašīnās, gaidot savu kārtu, bet laiks (kavējums) iet. Esam tikuši līdz PS1 startam. Tiek nospriegotas drošības jostas, uzliktas ķiveres. 5,4,3,2,1 GO! Stūrmanis lasa stenogrammu, bet tā arī nevaram "iebraukt" rakstītāju loģikā, jo nav skaidrs kur sākas attālumi starp orientieriem. Izskatās, ka rakstot nav ievērota konsekvence un tāpēc nākas braukt pēc "vizuālā".

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Tā nu mierīgi, bez nevajadzīga riska, izbraucam visus pirmās sekcijas PS-us. Iebraucot Zaķkājās, mūs sagaida supernervoza tiesnese, kas apgalvo, ka mums "pēc nolikuma" šeit jāiebrauc 2 minūtes iepriekš. Sieviete staigāja gar dalībnieku mašīnām un pieprasīja kontrolkartes, lai ierakstītu ierašanās laiku. Tā kā šeit nebija neviena zaļā (dzeltenā) karoga, vispār nebija skaidrs, kas ir šī vieta. Nogaidījām 17 sekundes, lai savā "pareizajā" minūtē iesniegtu tiesnesei kontrolkarti, kas pa to laiku jau bija paspējusi apvainoties un stāvēja pie mūsu mašīnas ar vārdiem "es nepacietīgi gaidu". Mēs "nepadevāmies" un kontrolkarte tika iedota tikai tad, kad mēs uzskatījām par pareizu.

Pēc tam sekoja asfalta posmi, kas acīmredzami bija domāti kā nodeva pilsētai - gulbeniešu izklaidēšanai. Nekāda kaifa no brauciena ar 1.pārnesumu jau nu nav.



Pēc pusdienlaika - otrā sekcija. Šoreiz, pēc "iepazīšanās ar stenogrammu" pirmajā sekcijā, mēs braucam ātrāk. Dažas vietas trasē ir nedaudz izraktas, bet mūsu bezceļiem sagatavotajam auto šādas nelielas špūrītes neko nespēj traucēt. Otro reizi piebraucot pie Zaķkāju PS, tiesnesīte ir nedaudz mierīgāka un kontrolkartes no rokām ārā nerauj, bet mūs pārsteidz saruna, ko tur dzirdam divu tiesnešu starpā - "Tu, ko nezini, kas šeit [kontrolkartē] ir jāraksta? utt." Tas rada mūsos nelielu diskomfortu - ja jau tiesnešiem nav skaidrs, ko rakstīt kontrolkartēs, tad ko mēs šeit varam pareizi aprēķināt? Tomēr nē, vismaz mums viss aprēķināts bez LK sodiem, esam darījuši visu pareizi.



Finišs, kurš nezin kāpēc pārcēlies uz citu vietu - vismaz nesakrīt ar leģendu. Tomēr +/- 70 metri jau neko nemaina, vai ne? Pie finiša - otra tehniskā komisija - tikpat "sarežģīta". Pārbauda gaismas un viss. Tas lika man atcerēties tos ātrumus, kas bija iespējami PS-u laikā. Vai tiešām nevajadzēja pārbaudīt mašīnu ritošo, drošības jostas, ķiveres kādā CSDD stacijā? Bet laikam organizatoriem labāk redzams.

Noslēgumā

Fotogaleriju skatieties šeit »»
Rallija ātrumposmi bija labi, ļoti ātri, ātruma slāpētāji bija plaši un labi izbraucami, arī liekas "benzīna pārvārīšanas" nebija - trases garums tikai 170 km. Tomēr nākamgad Gulbim vajadzētu piedomāt pie Tehniskās komisijas, pie stenogrammas (vai arī ļaut dalībniekiem iepazīties ar to), pie leģendas noformējuma utt. Galu galā - ir jau 2004. gads un dalībnieki par ralliju maksā ne mazu naudu!

Paldies organizatoriem par ieguldīto darbu!

Mūsu rezultāts:
Gulbenē - 8.vieta savā klasē, kā arī 2 punkti pie kopvērtējuma klāt. Šobrīd dalām 7/8 vietu Latvijas Čempionāta ieskaitē klasē līdz 1600 cm3. Kopvērtējumu var apskatīt www.laf.lv

Oficiālā preses relīze ir lasāma šeit »»

iAuto ekipāža #35
Elmārs Biele
Jānis Karašnieks
Peugeot 205 XS 1.4 (nešprice)


 
Visi komentāri
 
135105. viesis 9.augusts 2004 11:03
0 0 Atbildēt

to iauto - tas apskadetais audi coupe nebija dalibnieks, bet gan kads vietejais Shumahers

Redaktors 9.augusts 2004 11:05
0 0 Atbildēt

Jā, zinu, bet otrs apskādētais bija kāda dalībnieka tehniskais auto.

135110. viesis 9.augusts 2004 11:22
0 0 Atbildēt

pilniba piekritu shim rakstam - un veel vairaak, es domaju, ka Gulbis ir tipiska lauku marketinga piemers - "zinam ko, bet nezinam kaa, tapec piljijam, kaa makam" ( nez no kurienes ir celies teiciens - kaa makam, taa maunam :)? )

Stenis - kaukads sviests bez paskaidrojumiem - attalumi nesakrita neviena vieta. shadi posmi ir jadod parbaudiit pashiem - ta tomer nav krosa trase. Sakuma problemas meklejamas jau nolikumaa, kas saglabajies lielos vilcienos, kaa 97aja, no taa ari daudziem sturmanjiem kljudas.

Vienigais pozitivais shaja rallijaa - lieliskie grunts aatrumposmi, kas vareeja buut veel lieliskaaki un droshaki, ja butu ljauts ar tiem iepaziities.

Tehniskas komisija - parodija par tehnisko komisiju. Man tomer liekas, ka ir pienacis laiks saakt braakjeet ara visadas parodiju kjiveres.

Ari dalibnieks.

135132. viesis 9.augusts 2004 12:37
0 0 Atbildēt

ja nositas rally (tfu tfu tfu) , tad nesabojā ielas statistiku .......

135144. viesis 9.augusts 2004 13:40
0 0 Atbildēt

Par to droshiibu, peedeejaas PSaa naacaas atmesties un piipinaat deelj pie pagrieziena aarmalaa (principaa uz trases) dziivojoshiem beerniem, pirms finisha, aizvaacaas vinji no trases ljoti veelu. A ja auto norautos?

135186. viesis 9.augusts 2004 17:19
0 0 Atbildēt

"Ja nemaldos, jau iepriekš dzirdējām runas, ka stenogrammas var dot tikai tad, ja ar tām var iepazīties dabā, kā tas notika Talsu rallijā. Arī "Milzī" tas ir paredzēts."

Pagājušgad bij otrādi - Sarmā bij iepazīšanās ar attiecīgu stenja pierakstīšanu, bet Talsos bij jau gatavi stenji... Nav jau dokumenta, kas limitētu stenja esamību vai neesamību. Galvenais i tas, lai tas daudzmaz atbilstu un būtu izskaidroti apzīmējumi.

Jebkurā gadījumā, palasot atsauksmes te un ieksh 4rati, rodas iespaids, ka rallis i bijis o.k., ja neņem vērā organizatoriskās lažas. :(

135199. viesis 9.augusts 2004 20:51
0 0 Atbildēt

jaa, taa arii bija, manupraat

135276. viesis 10.augusts 2004 12:32
0 0 Atbildēt

Attālumi mulsināja, jo tika ņemti no līkuma sākuma nevis beigām līdz nākamajam līkumam. Stenis tas bij visai nosacīts, drīzāk leģenda, kur nebija pāris līkumi iekšā :D Vecās lapsas atkal nedaudz sapinušās savā viltībā, domāts par apsteidžu korektu rēķināšanu, sodiem tb.

135522. viesis 12.augusts 2004 10:41
0 0 Atbildēt

Manupraat noorganizeets bija galiigi garaam.ok-trases bija normaalas, bet paarbraucieni un to laiki--galiigi garaam.Viss murgs jau saakaas,pie starta,ka nebija katram savs starta laiks.

Otro reizi uz gulbeni nebrauksu.

135528. viesis 12.augusts 2004 11:19
0 0 Atbildēt

Loti zjel ka rikotaji Gulbi izleema rikot tieshi Somijas WRC laikaa :(. Iznaaca sho pasakumu izlaist un doties fanot par Maari - bet vertejot rezultatus skiet ka pietiekami labi mezgjiot smadzenes un tiekot gala ar scenogrammu vareja ieklut labos punktos.

135557. viesis 12.augusts 2004 13:49
0 0 Atbildēt

viesis 12.08.2004 10:41

Kur probleema? Vajag nedaudz arii maaceet reekjinaat. Ar to arii rallijs atshkjiras no rallijkrosa vai shoseju pa apli, daudzciinju, rallijsprintu utml :)

Cita lieta, tiesneshu gljuki. Bet liidz shim lialaaki vai mazaaki tie ir bijushi visur.

136353. viesis 18.augusts 2004 23:28
0 0 Atbildēt

Oj, oj, oj, ja nemaakat braukt nebraucat! Tam jau arii rallijs paredzeets - lai domaatu un tiktu galaa ar gruutiibaam meerkjii ierodoties visaatraak! Ta jau katrs laukjis ar zhiguli vareetu piedaliities un uzvareet! Riikotaajiem PALDIES!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 4

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk