Ģirts Krūzmanis izcīna Baltijas Jūras kausu 3

21.septembris 2004 3:33

Lai arī Ģirts Krūzmanis 19. septembrī kāpa uz Sanktpēterburgas trases "Ņevskoje kaļco" goda pjedestāla otrā pakāpiena, Baltijas Jūras kauss ir nonācis Latvijas komandas "Honda Racing Spice Racing Team" pilota rokās.

Šīs sacensības Krievijā bija noslēdzošais autošosejas sacensību seriāla Baltijas Jūras kauss posms. Šajā izšķirošajā posmā aci pret aci tikās Latvijas, Igaunijas un Krievijas spēcīgākie sportisti. Pirms noslēdzošā posma Baltijas Jūras kausa līderis bija Aivis Ohtla (95 punkti), kurš Ģirtu Krūzmani (85 punkti) apsteidza par desmit punktiem, bet notikumi "Ņevskoje kaļco" trasē bija labvēlīgi latviešu sportistam.

Jau treniņos Ģirta Krūzmaņa automašīnai parādījās tehniskas problēmas, kuru iemeslu nebija iespējams atklāt. Šo problēmu rezultātā Krūzmaņa Honda Civic Type-R pie augstiem motora apgriezieniem nespēja attīstīt maksimālo jaudu un sasniegt maksimālo ātrumu. "Honda Racing Spice Racing Team" komandas mehāniķi līdz kvalifikācijas braucienam nespēja novērst šo defektu, un Ģirts Krūzmanis spēja uzrādīt tikai 5. labāko apļa laiku 1:18.213. Uz pirmā brauciena starta 1. stājās Mihails Uhovs, 2. Grigorijs Komarovs, 3. Aivis Ohtla, 4. Vladimirs Ņečaevs, 5. Ģirts Krūzmanis, 6. Ļevs Fridmans, 7. Aleksandrs Ļvovs, 8. Martins Merisārs, 9. Jevgeņijs Zeļonovs, 10. Oļegs Petrišins, 11. Mihails Zasadičs, 12. Sergejs Nuždins, 13. Janeks Merisārs, 14. Mihails Samoļs, 15. Sergejs Krilovs. Diemžēl Jānim Horelikam kārtējo reizi nepaveicās Sanktpēterburgas trasē – kvalifikācijas brauciena laikā neizturēja viņa automašīnas motors, un viņš no sacensībām izstājās.

Pēc pirmā brauciena starta pārliecinošā vadībā izrāvās Mihails Uhovs, bet 5. aplī viņš kļūdījās un salieca savas automašīnas aizmugurējo piekari, tādejādi izstājoties no sacensībām. Pēc līdera izstāšanās viņa vietu pārņēma Grigorijs Komarovs, par otro vietu cīnījās Aivis Ohtla un Vladimirs Ņečaevs, līdz vienā no līkumiem viņu automašīnas sadūrās un tika bojāta Aivja Ohtlas automašīna, un igaunis kļuva stipri lēnāks, finišējot 8. vietā. Savukārt Ģirtam Krūzmanim neizdevās noturēt savas pozīcijas un viņu apsteidza Ļevs Fridmans, Krūzmanim ļaujot finišēt tikai ceturtajā vietā, bet Martinam Merisāram – 5. vietā.

Pirms otrā brauciena uzlija lietus un visi sportisti gatavojās doties trasē ar lietus riepām, bet, novērojot apstākļus un trases žūšanas ātrumu, Sergejs Nuždins un Ģirts Krūzmanis pirms starta pieņēma lēmumu riskēt un uzlikt sausiem apstākļiem paredzētās riepas "slikus". Viņu piemēram sekoja arī Aivis Ohtla. Uz starta pirmais stājās Grigorijs Komarovs, 2. Aivis Ohtla, 3. Vladimirs Ņečaevs, 4. Ļevs Fridmans, 5. Ģirts Krūzmanis, 6. Martins Merisārs, 7. Sergejs Nuždins, 8. Mihails Zasadičs, 9. Jevgeņijs Zeļonovs, 10. Sergejs Krilovs, 11. Mihails Samoļs. Tieši pēc starta ātrāki bija tie, kuri startēja ar lietus riepām, jo trase vēl bija nedaudz mitra. Vietām sausās riepas zaudēja saķeri, un tādēļ no trases izslīdēja Aivis Ohtla, palaizdams garām gandrīz visus braucējus. Pāris līkumos saķeri zaudēja arī Ģirta Krūzmaņa automašīna, kas ļāva vairākiem krievu sportistiem viņu apdzīt. Pāris apļus vēlāk trase kļuva sausa un visi, kuri brauca ar lietus riepām sāka zaudēt, jo šīs riepas uzkarst un sāk slīdēt. Katrā aplī Krūzmanis kļuva arvien ātrāks un ātrāks līdz ieņēma 2. vietu. Tikpat ātrs bija arī Aivis Ohtla, kurš aizcīnījās līdz trešajai vietai. Nenoķerams vienīgi bija Grigorijs Komarovs, kurš arī šajā braucienā un abu braucienu summā ar 50 punktiem ieguva 1. vietu. Ģirts Krūzmanis ar 33 punktiem ieguva otro vietu, bet trešo vietu ieguva Vladimirs Ņečaevs ar 30 punktiem.

Apbalvošanas laikā tika pasniegtas Baltijas Jūras kausa kopvērtējuma balvas. Uz augstākā pakāpiena kāpa Aivis Ohtla (111 punkti), uz otrā atstājot Ģirtu Krūzmani (105 punkti) , bet trešā Grigoriju Komarovu (50 punkti), bet neilgi pēc apbalvošanas sacensību galvenais tiesnesis saņēma tehniskā komisāra ziņojumu, ka Aivis Ohtla ir braucis ar neatbilstoša sastāva riepām, kas ir tehnisko noteikumu pārkāpums, un Aivja Ohtlas 2. brauciena rezultāts tika anulēts. Tādejādi Aivim Ohtlam ir tikai 103 punkti un Baltijas Jūras kausu ir izcīnījis "Honda Racing Spice Racing Team" komandas pilots Ģirts Krūzmanis. Šo faktu oficiāli vēl nav paziņojis Baltijas Jūras kausa organizators no Igaunijas, un oficiāli rezultāti arī vēl nav publicēti.

Nākamās autošosejas sacensības:
FIA NEZ Kausa un Baltijas Čempionāta pēdējais posms 25. un 26. septembrī notiks Viļņas trasē, kas ierīkota pa pilsētas ielām.

 
Visi komentāri
 
140573. viesis 21.septembris 2004 11:32
0 0 Atbildēt

visu cieņu Krūzmanim, bet sacensties šitādās "trasēs"? es brauktu uz Rietumeiropu sacensties, nevis ar šitādu hondu mēģinātu pa krievu vai leišu pilsētu ielām kaut ko pierādīt...

Krūzmani, ja gadījumā lasīsi šito, padomā par piedalīšanos sacensībās nopietnās trasēs!

140675. viesis 21.septembris 2004 14:31
0 0 Atbildēt

APSVEICU ĢIRTU, UN BSC KOLEKTIVU. TAS IR KRUTA. JA ĢIRTAM BŪTU REALS PIĶIS NOTEIKTU BRAUKTU EIROPAS TRASĒS. BET LATVIEŠIEM NEVAJAG REKLĀMU EIROPĀ.

140749. viesis 21.septembris 2004 18:23
0 0 Atbildēt

Rinald NOMIERINIES!!!!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Modernizētais Honda Civic ASV tirgum (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Honda sagatavojusi uzlabotu Civic modeli, kas paredzēts ASV tirgum. Pārmaiņu skaitā: svaigas vēsmas dizainā, paplašināts komplektāciju klāsts, četrdurvju modelim un kupejai modifikācija Sport. Lasīt vairāk

 

Nojaucot māju ASV, atrod 10 pirmskara automobiļus (+ FOTO) 2

Strādājot pie kāda objekta nojaukšanas ASV, Ziemeļkarolīnas štatā, celtnieks Deivids Maunts atradis vairākus 30.gadu automobiļus. Ēkas īpašniekam tie nebija vajadzīgi, tādēļ automašīnas nonākušas Maunta rīcībā. Lasīt vairāk

 

Testējam “Nissan Leaf” (+ foto) 24

Daudzi Eiropas autoeksperti uzskata, ka jaunais otrās paaudzes “Nissan Leaf” ir šābrīža labākais plaši pieejamais elektroauto. Taču, ja vēlamies Latvijas apstākļos ikdienā lietot elektromobili, pats būtiskākais rādītājs ir attālums, ko iespējams nobraukt ar vienu uzlādi. Nākamais – uzlādes ātrums. Bet viss pārējais – tikai pēc tam. Lasīt vairāk

 

Austrijā ekskursantus vadā 55-tonnīgs pašizgāzējs (+ VIDEO)

Derīgo izrakteņu karjera teritorijā Austrijas kalnos ekskursantus izvadā 55-tonnīgs pašizgāzējs Haulpak 85. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti