Tallinas rallija ātrajās trasēs uz starta stājās 110 dalībnieki. Sastāvs bija ārkārtīgi spēcīgs, pateicoties tam, ka bija ieradies liels skaits Somijas rallistu.
Lai gan šis nebija Latvijas čempionāta posms, tomēr vairāki mūsu zemes sportisti to izmantoja kā iesildīšanos un tehnikas pārbaudi pirms Talsu rallija.Nav noslēpums, ka Somija skaitās pasaules rallija lielvalsts un šoreiz somi dominēja praktiski visās klasēs. Jaudīgākajā A6 klasē un absolūtajā vērtējumā uzvarēja Jouni Ampuja ar Ford Focus WRC automašīnu. Ātrākie no Latvijas bija R-evolution Racing ekipāža Mežaks/Ronis, kuri izcīnīja 4.vietu klasē un absolūtajā vērtējumā. „Augstāku vietu šajā rallijā ar mūsu auto iegūt nebija iespējams. FIA rekomendē vidējo ātrumu rallijos ap 120 km/h, savukārt šajā rallijā lielākajā daļā ātrumposmu tas pārsniedza 130 km/h. Bija ļoti daudz taisnu ceļa posmu, kuros vajadzēja braukt ar maksimālo ātrumu ko rallija auto spēj attīstīt. Mūsu Ford Escort WRC ir aprīkots ar tā saucamo „īso” ātrumkārbu, kas neļauj braukt ātrāk kā 180 Km/h. Savukārt, galvenajiem konkurentiem bija iespējams sasniegt pat 220 km/h. Tas arī izšķīra iznākumu, lai arī mēs cīnījāmies līdz galam. Uzskatām, ka arī 4.vieta no 110 dalībniekiem ir ļoti labs sasniegums.” komentē ekipāžas stūrmanis Arnis Ronis.
N3 klasē bija visspēcīgākā konkurence. To pat varētu uzskatīt par mazo Somijas čempionātu, jo startēja 10 somu ekipāžas, ieskaitot pazīstamo Formula 1 braucēju Mika Salo. R-evolution Racing ekipāža Egle/Aizkalns aizvadīja ļoti labu sacīksti, tomēr finišā piekāpās četrām somu ekipāžām un ieņēma 5.vietu klasē un 11.vietu absolūti. No klases uzvarētāja Aivi Egli šķīra tikai 19 sekundes. Toties, tika apsteigti šobrīd ātrākie Igaunijas rallisti Rauams un Molders, kā arī Krievijas eksčempions Žigunovs un arī Mika Salo. Jāpiezīmē, ka klases līderi startēja ar ievērojami jaunākām automašīnām. Tas pierāda, ka Latvijas čempionu ekipāža spēj kā līdzīga cīnīties arī ar pasaules rallija lielvalsts sportistiem.
Vēl no Latvijas sportistiem šajā rallijā jāatzīmē Andis Neikšāns, kurš ar priekšpiedziņas Lada Samara izcīnīja 2.vietu E7 klasē un 41.vietu absolūti. Nepārliecinoši šoreiz startēja Latvijas pagājušā gada čempions Ivars Vasaraudzis, palikdams tikai 14.vietā absolūtajā vērtējumā. Ivars to skaidroja ar dažādu apstākļu neveiksmīgu sakritību un solīja uz Talsiem atkal būt formā.
Rezultāti (vieta absolūti/vieta klasē, klase, ekipāža, valsts, auto, laiks):
1/1, Ampuja/Lehtinen, A6, FIN, Ford Focus WRC, 44:27,6
2/2, Murakas/Ojamae, A6, EST, Toyota Corolla WRC, 44:56,4
3/3, Saluri/Lepp, A6, EST, Mitsubishi Evo 5, 45:30,8
4/4, Mežaks/Ronis, A6, LAT, Ford Escort WRC, 45:39,8
5/1, Ali-Rantala/Vihavainen, N3, FIN, Mitsubishi Evo 7, 46:06,7
6/2, Laatunen/Lantta, N3, FIN, Subaru Impreza, 46:08,5
…
11/5, Egle/Aizkalns, N3, LAT, Mitsubishi Evo 6, 46:25,9
…
14/7, Vasaraudzis/Spredzis, A6, LAT, Mitsubishi Evo 7, 46:45,5
…
19/12, Svilis/Volmanis, N3, LAT, Mitsubishi Evo 8, 48:18,8
…
31/9, Travņikovs/Jevstafjevs, A6, LAT/RUS, Mitsubishi Evo 8, 49:56,4
…
41/2, Neikšāns/Utāns, E7, LAT, Lada Samara, 50:25,7
…
48/8, Leščs/Vīksna, N2, LAT, Honda Civic Type-R, 50:58,8
Tuvojas Latvijas čempionāta kārtējais posms, rallijs Talsi-2005, kas notiks 21.-22.maijā. Novēlam visiem sportistiem veiksmīgus startus un finišus.
R-evolution Racing
Bija smux rallijs, peedeejie dopi izskatiijaas nenormaali aatri, man liekas tos gaajaa ar pedal to the metal... a paari pa 200kmh pa grunti vispaar izskataas iespaidiigi :)