Nacionālā klase: Intriģējošākā sezona tuvojas 2

13.aprīlis 2006 9:41

Līdz Nacionālās klases sezonas sākumam vairs tikai četras nedēļas. Vai sezona izvērtīsies vismaz tik pat spraiga kā pērn – to rādīs jau pirmais posms.

Turpinājumā nedaudz par sezonas gaitu, ieskaitēm un braucējiem.

Šogad Nacionālās klases braucēju sniegums tiks vērtēts divās ieskaitēs. Pērnā gada „X-sports” kauss ieguvis jaunu nosaukumu – „SABI” kauss – tā ietvaros iet visi seši šī gada posmi – pieci no viņiem Rīgā un viens norisināsies Pērnavas trasē. Nacionālajai klasei arī jauns statuss – šogad tā norisināsies arī zem Latvijas čempionāta – līdzās tādām klasēm kā, piemēram, „B2000”, „Super 2000”.

Līdz ar to, teorētiski, arī komandām būs interese iesaistīt papildus braucējus šajā klasē – jo cīņa taču rit par Latvijas labākās autošosejas komandas titulu. Latvijas čempions tiks noskaidrots četros posmos – 3 posmos, kas norisināsies kopā ar Ziemeļeiropas zonas čempionātu(divi Rīgā un viens Pērnavā), kā arī 3. jūnija posmā. Pastāv pat iespēja, ka Nacionālās klases čempioni šogad varētu būt divi. Katrā ziņā šīs pārmaiņas ir noteikti vērtējamas pozitīvi – varbūt tas būs arī stimuls šajā klasē braucošajiem pilotiem padomāt par iespēju startēt kādā no paralēlajām Latvijas čempionāta klasēm.

Sezona, kā arī pērn – gan sāksies, gan beigsies ar treniņiem. Tepat, Biķerniekos, 30. aprīlī varēsim redzēt lielāko daļu Nacionālās klases braucēju – norisināsies šī gada kuplākie treniņi pilnīgi visām NEZ un Latvijas čempionāta klasēm, arī „Honda Challenge” dalībnieki, iespējams, varētu piebiedroties.

Pirmais posms kā jau pērn – Biķerniekos, moto aplī, 6. un 7. maijā. Tieši moto aplis varētu būt liels pārbaudījums īpaši jau tiem braucējiem, kam šī sacīkste varētu būt pirmā viņu karjerā.

Otrais „SABI” kausa posms norisināsies pēc mēneša(3. jūnijs) – tā būs šī gada vienīgā sacīkste Biķernieku trases īsākajā trases konfigurācijā – ovālā. Pēc pērnā gada, sacīkstes ovālā ir bijušas neaprakstāmi aizraujošas – īsākajā Biķernieku trasē, kuru Nacionālās klases braucēji veic aptuveni 53 sekundēs, braucēji radīja šī gadu desmita intriģējošāko cīņu Biķernieku trases vēsturē, ko atzina visi tās dienas skatītāji! Un kā atzina paši braucēji – šajā Biķernieku trases konfigurācijā apdzīšana ir daudz grūtāk veicama kā auto vai moto aplī – tādēļ šis posms jau tagad paredzams kā viens no šī gada naglām.

Trešais posms 8. jūlijā, auto aplī.

Ceturtais posms (5-6. augusts) būs iespēja braucējiem pieredzēt vēl ko pērn nebijušu – startēts tiks ārpus Latvijas robežām – kopā ar NEZ čempionāta dalībniekiem Pērnavas viltīgajā trasē, kas amatieriem pat var beigties ar kārtīgu peldi „Parnu-ring” dīķī.

Piektais posms(20. augusts) sola ne mazākus pārsteigumus – Biķernieku auto aplī kopā ar Nacionālo klasi sola startēt Krievijas prestižais „Lada Cup”!!! Gandrīz katru gadu solītais tiešam šogad piepildīsies – Krievijas kalendārā tas ir ierakstīts kā 5. posms kopā ar Nacionālo klasi. Ja viss izdosies kā plānots, tad šis posms kopā ar Nacionālo klasi pulcēs arī trīs Krievijas čempionāta klases – „LADA Revolution”, „Kubok LADA” un „Kubok Kalina”. Šim posmam arī trīs statusi – Krievijas čempionāts, „RAF” kauss un „Avtovaz” kauss. Viennozīmīgi – šis posms būs viena no grandiozākajām šī gada sacensībām Latvijā.

Pēdējais, sestais posms (26-27. augusts), norisināsies kopā pēdējo Ziemeļeiropas čempionāta sacīksti šogad Biķerniekos, auto aplī – visticamāk ka tikai šajā sacīkstē izšķirsies tas, kurš tuvāko gadu drīkstēs saukties par „SABI” kausa ieguvēju un kurš par Latvijas čempionu. Par prieku Nacionālās klases braucējiem, sezonas nobeigumā(23. septembrī), kopā ar šogad vienīgo Baltijas čempionāta posmu ir ieplānots Nacionālās klases izaicinājuma brauciens, par kuru informācija vēl tikai sekos.

Braucēju frontē pašlaik notiek pati cītīgākā gatavošanās gaidāmajai sezonai – tiek domāts gan par savas mašīnas tehnisko stāvokli, gan vizuālo. Šogad uz starta pirmajā posmā varētu iziet ap 25-30 mašīnām – varu tikai atgādināt, ka pērn jau milzu intrigu sagādāja vidēji 12 riņķojoši automobiļi. Automašīnu ražotāju ziņā šogad arī papildinājumi – bez „BMW 320” un „VW Golf” auto karkasiem uz starta arī trīs „Opel Astra” automobiļi, startēt varētu arī pērnais „Toyota Yaris” īpašnieks, kā arī vēl pērn nestartējušais „Porche 924”.

Lai nu kā, intriga un cīņa arī šogad vārdos pēc posmiem būs grūti izteikt – skaidrs vienīgi tas, ka zaudētājos nepaliks it ne viens šo tik aizraujošo sacensību dalībnieks un skatītājs. Uz tikšanos, trasē!

www.srt.lv

 
Visi komentāri
 
197962. viesis 13.aprīlis 2006 12:41
0 0 Atbildēt

interesants raksts, gaidu 2. un 5. posmu :)))

198059. viesis 15.aprīlis 2006 13:17
0 0 Atbildēt

Kautnu tā būtu kā te rakstīts

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti