Droša braukšana ziemā 16

3.novembris 2006 10:19

Līdz ar pirmo sniegu iezīmējas laiks, kas autovadītājiem nozīmē paaugstinātu braukšanas risku, un savas specifikas dēļ tiek dēvēts par ziemas braukšanu.

Drošas braukšanas skolas (DBS) apmācīšanas pieredze liecina, ka tieši ziemā visskaudrāk izpaužas fakts -autovadītājiem trūkst zināšanu un praktisku iemaņu, kā braukt apstākļos, kad nav saulaina diena, teicams ceļš un paļāvība.

"Slideni ceļi, neredzami gājēji un tumsa ir galvenie faktori, kas apgrūtina autovadīšanu, tāpēc svarīgi ievērot vairākus drošas braukšanas pamatprincipus," stāsta Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Drošas braukšanas skola apkopujusi informāciju autovadītājiem, lai izvairītos no sadursmes:

Lielāko daļu informācijas autovadītājs uzņem ar redzi. Laba redzamība uzlabos ne tikai autovadītāja komfortu, bet spēju reaģēt kritiskās situācijās.

Notīri stiklus, pareizi noregulē un izvēlies gaismas!

Svarīgi, lai stikli būtu tīri gan no iekšpuses, gan no ārpuses, un nekas neaizsedz autovadītāja redzesloku, piemēram, pie atpakaļ skata spoguļa piekarinātās smaržu eglītes un plīša mantiņas.
Tuvās gaismas staru kūlis izgaismo ceļu aptuveni 40 metru attālumā. Braucot ar ātrumu 80-90 km/h, autovadītājs šo distanci nobrauc mazāk kā divās sekundēs. Tālo gaismu staru kūlis izgaismo ceļu apmēram 150 metru attālumā, dodot trīsreiz vairāk laika (apmēram 6 sekundes) laika nepieciešamajai reakcijai.

Izvēlies pareizo braukšanas ātrumu un pievērs uzmanību ceļu segumam!
Ja mes varētu paskatīties uz riepu no apakšas, tad redzētu, ka saķeres laukums riepai ar ceļa virsmu ir apmēram plaukstas lielumā. Tāpēc jo sevišķi svarīgi ir izvēlēties labas kvalitātes ziemas riepas.

Vairums gadījumos, kad automašīna ir sākusi slīdēt, par iemeslu ir bijusi nepareiza ātruma izvēlē, pārāk straujas darbības ar stūri un pedāļiem. Tāpēc, lai pēc iespējas samazinātu slīdēšanas draudus, ir jāizvēlas segumam atbilstošs ātrums un visām darbībām ar automašīnu ir jābūt pēc iespējas plūdenām.

Ja automašīnai sāk slīdēt aizmugure, stūre jāgriež uz to pusi, uz kuru ir sākusi slīdēt mašīnas aizmugure. Ja automašīnai sāk slīdēt priekšpuse, tad izplatītākā autovadītāja kļūda ir mēģināt stūri sagriezt vēl vairāk, tādejādi papildus noslogojot priekšējos riteņus. Pareiza rīcība šādās situācijās ir psiholoģiski grūti izpildāma, jo stūre būtu jāatgriež nedaudz atpakaļ, jāatjauno saķere un jāmēģina griezt līkumā atkal.

 
Visi komentāri
 
216363. viesis 3.novembris 2006 10:38
0 0 Atbildēt

Vajadzeetu visus praidistus nokjert un aisuutiit uz shiem kursiem :D

216370. viesis 3.novembris 2006 10:59
0 0 Atbildēt

? kapec tads naids?

216372. viesis 3.novembris 2006 11:02
0 0 Atbildēt

Varbūt iauto varētu noorganizēt tusiņu,kurā pieaicināt šos drošas braukšanas speciālistus vai kādu gudro no CSDD...vai kādu cienījamu autosportistu,lai sniedz padomus praksē,lai pamāca cilvēkus. Tas varētu notikt kādā lielā laukumā.

216373. viesis 3.novembris 2006 11:03
0 0 Atbildēt

izlasot šo es kļuvu drošs un pārliecināts! :)

216379. viesis 3.novembris 2006 11:13
0 0 Atbildēt

"stūre būtu jāatgriež nedaudz atpakaļ, jāatjauno saķere un jāmēģina griezt līkumā atkal" - un sakjeri atjauno pa logu pametot zem ritenjiem sauju smilshu.

216383. viesis 3.novembris 2006 11:26
0 0 Atbildēt

Viesi 216370 tie bij domaati, kas ziemaa gaisu jauc uz celjiem :D

216385. viesis 3.novembris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

un kad saķeri atjaunot jau sen par vēlu, tad metīs 3 saujas smilšu :P

216387. viesis 3.novembris 2006 11:39
0 0 Atbildēt

Varat jau njirgaaties bet es Riiga kad uzlija litus peec ilgaaka sausuma perioda uz liidziigu probleemu uzraavos Briivibas / Peernavas krustojumaa, un logjiski ka stuure momentaa atgriezaas taisnvirziena kustiibai un mashiinu sabremzeeju vel pamtiigaak, un ticat vai ne 2 metri bija pilnigi pietiekoshi, lai vareetu atkaartot manevru un vairs neizsliideet. Preteeja gadiijumaa ja nu izdotos atjaunot priekshas ritenju sakjeri ljoti iespeejams buutu pa priekshu aizgaajusi pakalja, par cik krietni vieglaaka.

216396. viesis 3.novembris 2006 12:15
0 0 Atbildēt

"...psiholoģiski grūti izpildāma, jo ..."

Psiholoģiski vieglāk būs priekšējo ripuļu šļūkšanas gadījumā mēreni pastrādāt ar roceni.

216399. viesis 3.novembris 2006 12:27
0 0 Atbildēt

Un atlaist gaaziiti :)

216404. viesis 3.novembris 2006 12:37
0 0 Atbildēt

"...Ja automašīnai sāk slīdēt priekšpuse, tad izplatītākā autovadītāja kļūda ir ...papildus noslogojot priekšējos riteņus..."

Kāds idiots to ir rakstījis? Jeb vienkārši pārrakstījās ko? Ja ātrums pa lielu tad izstūrēt varēs tikai un vienīgi papildus noslogojot priekēšejos riteņus (atlaist gāzi, piesēdināt) un nekā savādāk!

216432. viesis 3.novembris 2006 14:11
0 0 Atbildēt

gribeju rakstit to pashu ko 216404. viesis :)) raksts kaut kads PR murgojums, loti virspuseja un neko neizsakosha "padomu doshana"

216444. viesis 3.novembris 2006 16:14
0 0 Atbildēt

nu bet protams, ka neko vairāk nestāstīs, kā ūdeni. Viņiem tak par to maksā, ja gribi zināt - ej, piesakies, SAMAKSĀ.

216452. viesis 3.novembris 2006 18:45
0 0 Atbildēt

Mazu,mazu gāzīti,lidz 80,pēc tam līkumā ar roceni,parslēdzamies 2 gaņģī ,pedali grīdā iztaisnojam auto un viss ok.Visi dzīvi un priecīgi.

Katram ir savs braukšanas stils.Nevajag rakstit tādus murgus,jo ja palasa,un gadījuma kāda sieviete,jeb vīrietis izdomās stūri līkumā pagriezt drusku atpakaļ,pēc tam atkal ritigi sagriežot,var gadīties visnotaļ bēdīga situācīja.

Katram autovadītājam novēlu jauki pavadīt ziemu.

216475. viesis 4.novembris 2006 21:21
0 0 Atbildēt

šodien uz Ventpilenes 190km/h un viss O.K.,par ko stress nesaprotu?

216504. viesis 5.novembris 2006 20:37
0 0 Atbildēt

Njaa - virspuseeji - pat stulbi. Konkreeti: nav pareizi maaciit braukt ar pluudenaam kustiibaam un leeni - maacaamais taa NEIEMAACAAS NEKO. Jaamaaca ir pamaaciities laukuminjaa kaa ir , kad pagriezh straujaak, kaa ir, kad pasliid, kaa ir, kad sagriezhas. Bet boreet, ka iistais panjeemiens kaa valdiit paar auto ir braukt leenaak - pie muusu satiksmes intensitaates tas ir aprobezhoti.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1000 Zs un gara aste – McLaren P1 GT longtail versijā (+ FOTO)

Britu tūninga kompānija Lanzante prezentējusi varenauto McLaren P1 GT longtail versiju, kas atšķiras ar pagarinātu aizmugures daļu. Lasīt vairāk

 
 

"Streipuļojošs" Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā (+ VIDEO) 8

Ar autonomās braukšanas iekārtu aprīkots klasiskais 1965.gada Ford Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā ar mokām nobraucis plānoto distanci, brīžiem tik tikko neietriecoties siena ruļļos, kas nožogoja trases malas. Lasīt vairāk

 

Ar 550 Zs - Maserati parāda Levante GTS versiju (+ FOTO) 1

Itālijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Maserati Gūdvudas Ātruma festivālā parādījis jaunu krosovera Levante modifikāciju – GTS, kas būs otrs jaudīgākais modelis saimē, nostājoties aiz 590 Zs jaudīgā Trofeo. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti