Audi V8 - «bandītu auto» 111

 
30.maijs 2002 0:08

Vācijā Audi V8 sauc nedaudz savādāk - «Fau 8». Tas tāpēc, ka vācu valodā burts V lasās kā fau. Izbraucot ar šo aparātu, tas jums noteikti iepatiksies...



Diemžēl, pie mums ne visi automīļotāji zina, kas ir Audi V8, bieži jaucot to ar Audi A8. Galvenokārt tas ir tāpēc, ka V8 nav nemaz tik daudz. Audi V8 (lietota) cena tirgū ir kaut kur pa vidu starp Audi 100 un Audi A6, bet tomēr tās var uzskatīt par klasi zemākas. V8 ir tīrasiņu limuzīns, kas iekārdina ambiciozus cilvēkus, kuri vēl nevar nopirkt daudz dārgāku auto - Audi A8.

Bandītu imidžs

Pēc Volkswagen un Audi apvienošanās, vadībai vajadzēja stipri piestrādāt pie imidža, lai tas izkļūtu no "tautas auto" pozīcijas. Tika ieviesti daudz novatoriski izgudrojumi - pilna piedziņa Quattro, 5-cilindru dzinējus utt. Bet visvarīgākais solis tomēr bija pirmā limuzīna parādīšanās Audi V8.

Šī modeļa parādīšanās, lika stipri aizdomāties gan Mercedes, gan BMW īpašniekiem, jo Audi V8 bija astoņu cilindru benzīna dzinējs (par ko norāda ar "V8"), pilnpiedziņa, ko neviens vēl limuzīnam nebija piedāvājis. Jāatzīmē, ka šis modelis tomēr nespēja iekarot tik plašu popularitāti, kā S-klases merši un 7-sērijas BMW. Tomēr, šis solīdais un neapšaubāmi dinamiskais limuzīns kļuva par braucamo daudzām kriminālajām autoritātēm... Tas, pērkot šo auto, liek aizdomāties, vai iekārotais V8 ir "tīrs".



Šiks un komforts

Auto salons iespaido ar savu plašumu un bagātību. Sēdekļi un durvis apvilktas ar ādu, priekšējais panelis - ar riekstkoku, uz grīdas - biezs vilnas paklājs. Viss izpildīts kvalitatīvi un bez ekonomijas - kā jau pienākas tādas klases limuzīnam.

No interesantām lietām, šķiet, pieminēšanas vērtas ir tie divi it kā liekie slēdži pie stūres. Tur oriģināli ir novietoti apgaismojuma un avārijas signalizācijas slēdžus. Bez tam pie logu tīrītāja slēdža atrodas vēl viena papildus poga, ar kuras palīdzību var veikt stikla un priekšējo lampu apmazgāšanu ar koncentrētu šķidrumu, kas ieliets atsevišķā bāciņā.

Sēdekļi atšķiras ar optimāli cietu atsperīgumu, bet priekšējiem, pie tam, ir ļoti stingri sāni. Jāatzīmē, ka sēdekļi ir ar "atmiņu" un atceras trīs stāvokļus. Aizmugures sēdekļi ir ne mazāk ērti un komfortabli. Pasažieru ērtībai, starp priekšējiem sēdekļiematrodas nelielies klimata kontroles bloks. Nezinonošam "draiverim" būs grūti šajā mašīnā atrast akumulatoru, kas novietots zem pakaļējā sēdekļa. Pērkot citu "aķi" nāksies pirkt tieši tādu pašu, jo citu tur nevarēs ievietot.

Auto ergonomika un redzamība neizsauc nekādas iebildes. Pat pie lieliem ātrumiem (150km/h) salonā var mierīgi sarunāties, nepaaugstinot balsi.

V8 bāzes komplektācijā vēl ir centrālā atslēga, elektro logu pacēlāji, elektriskie spoguļi, drošības spilvens vadītājam, firmas audio sistēma un klimata kontrole.

Kas attiecas uz virsbūvi, tad tā kvalitatīvais krāsojums saglabājas ļoooti ilgi. Problemātiski būs atrast kādu rūsas pleķīti, jo tas ir pilnībā cinkots. Bagāžas nodalījums arī ir milzīgs (570 litri).

Audi V8 dzinēji

V8 ir aprīkots tikai ar divu modifikāciju 32 vārstu 8 cilindru dzinējiem: viens ir 3,6 litru (250 zs), bet otrs 4,2 litru (280 zs), kas tiek tikai Exclusive variantiem. Ar šādu dzinēju palīdzību 2 tonnu limuzīns kļūst dinamisks, varētu pat teikt - sportisks. No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 7,9 sekundēs - 3,6 l versija, bet ar 4,2 litru versiju - 6,9 sekundēs. Pie tādas ekstremālas braukšanas apstākļiem jārēķinās, ka auto "rīs" līdz pat 20 litriem degvielas uz 100 km. Tāpēc, iegādājieties šādu auto, nedomājiet par degvielas ekonomiju! Dzinēji ir arī ilgdzīvotāji - normālos apstākļos V8 noripos vismaz pusmiljonu kilometru.

Tikai jāatceras, ka šie agregāti nav paredzēti kapitālajam remontam. Cilindru bloki ir izgatavoti no alumīnija, kā arī sienas, lai samazinātu svaru, ir ļoti plānas, ko remontēt vairs nevar.

Ja spidometrs rāda vairāk kā 250,000 km, tad jābūt gatavam pie dažādām eļļas tecēšanām. Visbiežāk tas notiem ar galvas vāka blīvi sadales vārpstas blīvslēgiem.

Gribas vērst uzmanību uz vēl vienu V8 dzinēju īpašību. Atšķirībā no daudziem 4, 5 un 6 cilindru dzinējiem, tam ir ne tikai siksna, bet arī ķēde, kas paredzēta uz visu motora mūžu. Siksna gan jāmaina ik pēc 100,000 km. Vienmēr jāseko līdzi dzinēja siltuma režīmam, nepieļaut pārkaršanu, kas var novest pie dzinēja priekšlaicīgas "nāves". Bez tam nereti tam sabojājas (sadeg) lambda-zonde, kā rezultātā palielinās jau tā ne mazais benzīna patēriņš.




Galvenais trumpis

Neapšaubāmi, galvenais Audi V8 trumpis ir tā piedziņ - Quattro, kas nodrošināta ar Torsen diferenciāli. Normālos braukšanas apstākļos jauda starp asīm tiek sadalīta 70/30. Buksēšanas gadījumā jauda mainās uz 50/50. Pēdējo gadu V8 bija uzstādīta Haldex transmisija ar elektronisku vadību. Ar to par vissliktākajos apstākļos limuzīna stabilitāte ir garantēta.

Lielai daļai V8 ir uzstādīta 4-pakāpju automātiskā kārba, ko ražo vācu firma ZF. Kārbai ir 3 režīmi - ekonomiskais, kur ātrumi pārslēdzas pie 4000 apgriezieniem, sporta, kur ātrumi pārslēdzas pie 5500-6000 apgr. un rokas, kad pats vadītājs var pārslēgt ātrumus pēc saviem ieskatiem.

Vispārīgi skatoties, V8 transmisija ir pietiekoši droša, tikai atcerieties, ka mūža nodrošināšanai, jāmaina eļļas: ātrumkārbā pēc 70,000km, pārējās kārbās - pēc 100,000 km. Atceries, ka katrā agregātā jālej cita eļļa.

Kas attiecas uz raksturīgākajām problēmām, tad tās nav "mirstamas". Piemēram, var sākt tecēt dažādi transmisijas blīvslēgi, bet to remonts var būt no $20 līdz $120.



Drošība un vadāmība

V8 ritošā daļa ir pietiekoši cieta, bet tai pašā laikā tā nodrošina nepieciešamo komforta līmeni. Limuzīns labi turas uz ceļa ne tikai pa taisnēm, bet arī "ejot" līkumos. Ne velti tas iepaticies tieši tādiem, kam patīk paskriet pa Vācijas autobāņiem. Jāsaka, ka V8 ritošā daļa ir arī pietiekoši droša, nekas bīstams vai "dārgs" šeit notikt nevar.

Stūres pastiprinātāja jauda mainās no mašīnas ātruma. Šāda sistēma īpaši palielina drošību gan lēni parkojoties (liels pastiprinājums), gan ļoti ātri braucot (īpaši zems pastiprinājums).

Bremžu sistēma diezgan droša pateicoties disku bremžu mehāniskam gan uz priekšējiem, gan aizmugurējiem riteņiem. Protams, ka ir arī ABS. Starp citu, bremžu sistēma ir nevis tradicionāli ar vakuumpastiprinātāju, bet gan ar hidropastiprinātāju.

Uzturēšana ne katra kabatai

Pirms sadūšoties uz samērā nedārgā limuzīna V8 pirkšanu, ir vērts aizdomāties, vai spēsiet izpildīt tā prasības. V8 dzinēji ir nežēlīgi benzīna rijēji, kā arī mašīnas apkalpošanas izmaksas būs samērā augstas. Bet ja esat gatavs izpildīt šos noteikumus, tad Audi V8 noteikti atbildēs ar dinamisku braukšanu un augstu komfortu.

iAuto // autocentre.ua
audi-tests

 
111 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
25179. viesis 30.maijs 2002 8:55
1 1 Atbildēt

Kaarbai jau nu gan nevajadzeetu buut ar rokas paarsleegshanas rezhiimu. Tajaa laikaa taadas nerazhoja!!! Bet citaadi nu visai iespaidiigs un ljoti labs auto. It sevishkji QUATTRO.

Audi quattro

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 4

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti