«If Latvia» ierosina izveidot e-OCTA 8

 
11.decembris 2006 11:15

If Latvia: atbildīgajām valsts iestādēm ir jāmaina obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas likums, lai OCTA turpmāk tiktu atzīta arī elektroniskā versijā, izmantojot e-parakstu.

AAS "If Latvia" šādu priekšlikumu pauda diskusijas laikā, kuru organizēja Ina Gudele, Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās, lai kopā ar finanšu nozares pārstāvjiem pārrunātu aktuālos sadarbības jautājumus elektronisko pakalpojumu ieviešanā. AAS "If Latvia" gatavo oficiālu priekšlikumu par nepieciešamajām izmaiņām likumdošanā.

Esošā likuma redakcija paredz, ka OCTA ir dokuments papīra veidā ar reālu abu pušu parakstu, kas idejiski ir pretrunā ar valsts īstenoto e-pārvaldes, e-paraksta ieviešanas un e-pakalpojumu attīstības vīziju. Vienlaikus, esošie ierobežojumi paredz, ka klientiem ir jātērē papildus laiks un resursi, lai iegādātos obligātās apdrošināšanas polisi, kuru apdrošinātāji nevar piedāvāt internetā.

"Mūsu pētījumi liecina, ka OCTA polises pircēji vēlētos iegādāties internetā kā pašu pirmo apdrošināšanas pakalpojumu. Patlaban ļoti veiksmīgi mums ir debitējusi ceļojumu e-apdrošināšana - trīs mēnešus pēc tās ieviešanas internetā pārdodam vairāk nekā sesto daļu polišu. Mēs gatavojamies arī īpašuma un arī KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecībai internetā. Tomēr ārpus vajadzīgajiem pārkārtojumiem paliek tieši vismasveidīgāk pirktais produkts. Šo apdrošināšanu regulē īpašs likums, un tas pieprasa tikai un vienīgi pircēja parakstītu papīra polisi. Turklāt šobrīd veidojas paradoksāla situācija - Latvijas apdrošināšanas firmas var internetā pārdot Krievijas Federācijas OCTA polises, bet nevar to darīt ar mūsu valsts polisēm," skaidro Andris Morozovs, "If Latvia" valdes priekšsēdētājs.

AAS "If Latvia" uzskata, ka pēc e-paraksta ieviešanas, Latvijā nav ne juridisku, ne arī tehnisku šķēršļu, kas pamatotu nepieciešamību OCTA apdrošināšanā lietot tikai papīra dokumenta veidu. Vienlaikus, obligātās apdrošināšanas likuma izmaiņas veicinātu e-paraksta ieviešanu un e-pakalpojumu attīstību privātajā sektorā.
       
www.if.lv
 
Visi komentāri
 
220438. viesis 11.decembris 2006 12:33
0 0 Atbildēt

es gribu arī u-octa un z-octa :)

P.S. kā ments uz ceļa pārbaudīs manu e-octa, ja tā būs uz flasha ?

220439. viesis 11.decembris 2006 12:34
0 0 Atbildēt

Viņi jau sen savos automobiļos, ieraugot Tavu numuru, zina, vai esi apdrošinājies...

220444. viesis 11.decembris 2006 13:00
0 0 Atbildēt

Apsveicama ideja. Apdrošinies,idrukā polisi un brauc laimīgs. A ja kādam ''mentam'' (nevis policistam ) ir šaubas,lai telegrafē uz tuvējo nodaļu un tur dežurants apskata datubēzi un pārliecinās.

220455. viesis 11.decembris 2006 13:50
0 0 Atbildēt

wow, IF riktiigie varonji-celmlauzhi! :D

220457. viesis 11.decembris 2006 13:54
0 0 Atbildēt

Kāds tur e-paraksts vai e-neparaksts? Sen jau liela daļa savus rēķinus maksā internetā, un nevienam nevaig nekādu tur e-parakstu! Taisnība deksim- ja viņš var telegrafēt uz nodaļu par to vai es esmu melkēšanā (tiesībām liegums u.c.), tad tik pat labi var telegrafēt arī par manu polisi.

220460. viesis 11.decembris 2006 14:11
0 0 Atbildēt

Ideja laba.Tikai ko Vācu policis darīs ar kautkādu e-polisi.Viņš takš par tādu neko nezinās.Un ja nebūsi izdrukājis, ilgi varēsi ar ES tiesībsargiem skaidoties, ka man ir bet parādīt nevaru. If vienkārši grib parādīt, ka viņi ir orientēti uz e-..., bet aizmirst piebilst, ka tieši OCTA ir saistoša visā ES, nevis tikai Latvijā. Un tur sods par braukšanu bez polises ir tīri smuks.

220465. viesis 11.decembris 2006 14:31
0 0 Atbildēt

Piedalījos tajā diskusijā. If pārstāvis arī godīgi minēja, ka, lai šito norealizētu, ir nepieciešamas izmaiņas LR likumdošanā (par to pasolīja parūpēties ministre, kad no apdrošinātājiem saņems precīzāku infu), kas šobrīd prasa zaļo cedeli. CP jau šobrīd ir iespējas OCTA esamību pārbaudīt ar saviem līdzekļiem. ES valstīs e-OCTA jau ir pieejama labu laiku. Nedomāju, ka viņi īpaši mūsu zaļās cedeles pēta - drīzāk saņem info no kādas vienotas datu bāzes, kurā datus ievada arī mūsējie. Domājams, ka tas ir tehniski viegli realizējams - balta, elektroniski sagatavota, paša drukāta cedele ar vajadzīgo info.

220470. viesis 11.decembris 2006 15:16
0 0 Atbildēt

Nu re,Gasjs jau izklāstījis,cik normāli tas ir iespējams. Esmu bijis Vācijā samērā daudz,ne reizi man neviens nav taujājis uzrādīt apdrošināšanas polisi. Tur nav miliču,tur ir policisti. Un,ja notiktu (tfu tfu) ķeza,tad jau to vai ir polisi uzzinātu pavisam citādi-sazinoties ar Latvijas apdrošināšanas kompāniju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti