Ievērojami pieaudzis uz ceļiem bojā gājušo skaits 17

22.februāris 2007 0:00

Satiksmes ministrijā vakar Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē atbildīgās amatpersonas apsprieda kopīgu stratēģiju satiksmes drošības problēmu risināšanai. Ārkārtas sēdes sasaukta, jo šī gada janvārī ievērojami pieaudzis bojā gājušo skaits - 48 cilvēki, no kuriem 35 bijuši tieši gājēji.

Šie statistikas rādītāji gandrīz divas reizes pārsniedz pagājušā gada janvāra datus, kad bojā gāja 28 cilvēki, no kuriem 17 bija gājēji.

Padomes sēdē visu atbildīgo institūciju pārstāvji sniedza informāciju par veiktajiem pasākumiem, sasniegtajiem rezultātiem, kā arī preventīvajiem pasākumiem, kas nepieciešami gājēju un citu mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošības veicināšanai.

Sēdi vadīja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, tajā piedalījās iekšlietu ministrs Ivars Godmanis, CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš, Valsts policijas priekšnieks Aldis Lieljuksis, Valsts policijas Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks Ainars Pencis, VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Tālis Straume, Katastrofu medicīnas centra direktors Mārtiņš Šics, Iekšlietu, Finanšu, Izglītības un zinātnes, Tieslietu un Veselības ministriju valsts sekretāri un citi.
 
Visi komentāri
 
226983. viesis 22.februāris 2007 0:09
0 0 Atbildēt

nu nekorekti salīdzināt pagājušā gada janvāri ar ša gada.nu nav tak jābūt vienādi. valsts varai bij jāparūpējās lai ziema būtu balta un auksta, ha ha.

226984. viesis 22.februāris 2007 0:41
0 0 Atbildēt

saliidzinaaja jau arii gada tumshaako meensi bez sniega ar taadu kuraa bija sniex.

226988. viesis 22.februāris 2007 8:38
0 0 Atbildēt

Latvijai pilniigi atbilstoshss raadiitaajs - aprobezhotie pofigisti pie stuureem un taadi pashi pofigisti gaajeeji - luuk jums cilveeku bezatbildiibas, zema kultuuras liimenja un vienkaarshi stulbuma rezultaats.

226989. viesis 22.februāris 2007 8:39
0 0 Atbildēt

Apriebusies šī šausmināšanās un statistikas datu interpretēšana kā vien ienāk prātā.

Pamatā pie gājēju notriekšanas ir vainīgi paši gājēji. Pirms maukt pāri neskatoties, lai arī ir pāreja vai deg zaļais vajag pārliecināties, ka uz ceļa jūs palaidīs t.i. vai automašīnas vadītājs jūs redz un vai viņš spēs apstāties, vai viņš jūsu dēļ neizraisīs avāriju utt. Cik avārijas notiek gājēju vainas dēļ...

Var tik piesaukt gājējus vairāk skatīties un pie reizes novērtēt situāciju, nevis muļķīgi neskatoties maukt pāri ceļam.

Un cerēt, ka mūsu valdība ne tikai šausmināsies par nesmukajiem skaitļiem, bet arī ko darīs lietas labā un šeit es nedomāju muļķīgos sodus par atstarotāju nenēsāšanu, jo tas nav atrisinājums, tā ir bezpalīdzīga cīņa ar sekām. Jācīnās ir ar cēloņiem, kā piemēram, slikti apgaismotas, nepamanāmas un nepareizi izveidotas pārejas. Un nevaig arī aizmirst, ka Rīga nav vienīgā vieta kur ir gājēju pārejas.

Ejat un palasat, ja nemaldos bij kautkur atrodams neliels izvilkums no CSDD iekšējā audita ziņojuma tieši par šo tēmu.

226990. viesis 22.februāris 2007 8:57
0 0 Atbildēt

atstarotaajus... un kaadu meenesi divus daliit na sharu.. peecaak reaali draazt tos kas neneesaa ://

k

226991. viesis 22.februāris 2007 9:03
0 0 Atbildēt

Zinat - par iem atstarotaajiem - nau slikti, bet reaali uz ljoooti daudziem celjiem cajag nevis atstarotaajus bet atstarojoshaas vestes un skoleeniem visu somu atstarojoshu, citaak tie atstarotaaji kas ir vienkaarshi piearinaami ne vienmeer ir redzami ( ir teiksim pagriezushies paraleeli gaimas staru kuulim), vai arii ir ar kaut kaadu ne paraak izdevushos gaismas speeju. Tie kas ir apliekami kaa aproces a roku/kaaju ir reaalaa dziivee bijushi labaak pamanaami.

226995. viesis 22.februāris 2007 10:10
0 0 Atbildēt

"Jau ziņots, ka šonedēļ valdības komitejā atbalstīta ceļu satiksmes drošības programma, kas paredz līdz 2013.gadam par 70% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu, salīdzinot ar 2001.gada rādītājiem.

Lai sasniegtu šo mērķi, jāuzlabo mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku un bērnu drošība, jāgarantē drošas braukšanas ātruma ievērošana, jāizskauž transporta līdzekļu vadīšana alkohola reibumā, kā arī jāsamazina transporta līdzekļu vadīšana nogurumā, teikts programmā."

LETA

Šis ir tā kā raksta turpinājums, no cita portāla.

Kā es jau iepriekš minēju, uzskatu, ka lielākajā daļa vainojami paši gājēji, bet kā redzams, tad par gājēju izglītošanu te vispār netiek domāts.

Piekrītu iepriekš minētajiem viedoklim, ka atstarotāji maz ko dod, jo reti ir pamanāmi.

226999. viesis 22.februāris 2007 10:41
0 0 Atbildēt

lai stulbi gaajeeji neliistu uz celja turkur vinjiem nav jaalien ir jaauzcelj 3 metru muuris un veelviens metrs dzelonjdraadis! Ljoti labs piemeers ir izbraucot cauri dzelzcelja tiltam pie stokmana, prom no centra, ir pa vidu nodobezhots, kaadu tas krata? pat tantinjas ar velkamajiem ratinjiem lien vinjam cauri peec atstraadaatas tehnologjijas, taa vietaa lai 30 metrus liidz luksaforam aizietu

227005. viesis 22.februāris 2007 11:39
0 0 Atbildēt

Tas jau bija gaidāms. Ja valsts uzsāk nez kādas muļķīgas kampaņas, kur visa vaina par sadursmi ar gājēju tiek uzvelta pašam gājējam (ko vērts vien ir sauklis "gājējs - bojāgājējs"), un tā attaisno autobraucēju bezatbildību, upuru skaits ir likumsakarīgs. Bet nu nav pirmā reize, kad taukmūļu nekompetences dēļ mirst cilvēki :(

227010. viesis 22.februāris 2007 13:07
0 0 Atbildēt

es zinu, kas jādara

vajadzētu kādu sodīt vai palielināt sodus!

227012. viesis 22.februāris 2007 13:36
0 0 Atbildēt

------------------------------------------------------

227005. viesis 22.02.2007 11:39

Tas jau bija gaidāms. Ja valsts uzsāk nez kādas muļķīgas kampaņas, kur visa vaina par sadursmi ar gājēju tiek uzvelta pašam gājējam (ko vērts vien ir sauklis "gājējs - bojāgājējs"), un tā attaisno autobraucēju bezatbildību, upuru skaits ir likumsakarīgs. Bet nu nav pirmā reize, kad taukmūļu nekompetences dēļ mirst cilvēki : (

-----------------------------------------------------

Kampaņa bija muļķīga, mudinot nēsāt atstarotājus, kas nelīdz tāpat, bet

Tu acīmredzot pa gaisu lidinies un ne reizes nav nācies redzēt, kad it īpaši lietus laikā, kad redzamība ir reāli slikta (bet ne tikai lietus laiā, arī citos gadījumos) gājējs mauc pāri pa gājēju pāreju lietussargu priekšā pielicis, neskatoties ne pa labi ne pa kreisi. Man tipa ir priekšroka un pārējais ir pie kājas. A tu ar savu autiņu kaut kokā kāp, jo apstāties laicīgi nevari, varbūt vēl aizmugurē braucošais neietur pietiekamu distanci.

Ne reizi neesi braucis ar mašīnu, kad tu redzi gājēju uz gājēju pārejas, kas nepārprotami uzsāk iet pāri ceļam, bet ir slidens, tu spied bremzes, bet tik ātri apstāties nevari.

Ne reizi nav nācies redzēt, kā gājējs stāv ar muguru pret ceļu, te pēkšņi apgriežas un mauc pāri pa gājēju pāreju.

Es nesaku, ka lielai daļai vadītāju nepieklibo braukšanas kultūra, bet ja gājējs PĀRLIECINĀTOS par to ka vadītājs viņu palaidīs un spēs apstāties, tad šo te bojā gājēju daudzums būtu par 90% mazāks.

Paliek jau arī 10% kur ārpus apdzīvotas vietas, naktī, meža vidū, pāri ceļam izdomā pāriet kāds traktorists, vai vienkārši iet gar ceļa malu, kad ceļš par šauru.

227017. viesis 22.februāris 2007 14:00
0 0 Atbildēt

Cluber..........Effektīvākais atrisinājums šai problēmai-bojāgājušo skaits uz LV ceļiem ir tikai viens un tas ir sakārtot ceļmalās atrodošos atstarojošos stabiņus, stabiņu atrašanās inervālam vienam no otra jāsamazina par 40% un tad Jūs uzreiz redzēsiet rezultātu, ja neticat aizbraucam uz kaimiņvalstīm-Lietuva un Igaunija, tur arī statistikas dati ir krietni savādāki.

227020. viesis 22.februāris 2007 15:56
0 0 Atbildēt

Muldonjas. Nekaadi atstarotaaji neliidz, ja tam gaajeejam reaali nav pa kuru vietu iet gar to celja malu. Un tgad kad tie celji taadi pustiiriiti vispaar no coments.

Un visos gadiijumos tu arii nevari paredzeet ka liidzi ir atstarotaajs - situaacijas ir daudz un dazhaadas.

Un neliidz ne punktu sisteemas, ne veel sazinkaadi murgi pret to, ka valsts iedziivotaaji visi ir depresijaa, dazhi no bezdarba, dalja no paaraak lielas slodzes, citi no alkohola, citi no nezibeegamiibas utt. Par to valstij ir jaadomaa, nevis jaamurgo par atstarotaajiem utt.

Interesanti vaacijaa arii var notriekt gaajeeju uz taada liimenja celjiem (nu vismaz propocionaali) kaa Pleskavas shoseja? Pi emums var - veel uztaisa tik debiilu luksaforu, kas taa spiid, ka gribeedams vairs neko neredzikas uz taas paarietuves notiek utt.

Veel labs piemeers - VIA baltica buuvnieciiba. Tur vienaa vietaa aiz Sulkrastiem ir pljava, kuraa staav visa tehnika utt. Tad apsargam ir taadi prozhektori ielikt, ka apzhilbina braucoshos un ... vieniigais labums ka tur laikam nav kaajaamgaajeeju, bet nu anyway - ar galvu nedomaajam.

227024. viesis 22.februāris 2007 17:07
0 0 Atbildēt

Fui tiem, kas neredz atstarotaju lietderibu. Ja (bojā)gājējam ir atstarotājs, tad pastāv diezgan liela varbūtība to pamanīt, salīdzinot ar tiem, kam tāda nav. Tomēr taisnība, ka daži atsarotāji (īpaši diedziņā iekārtie) ir mazāk efektīvi, nekā, piemēram, atstarotāji-aproces.

227029. viesis 22.februāris 2007 21:04
0 0 Atbildēt

Būtu valdībai tak vienreiz laiks saprast, ka ar sodiem tā lieta nav atrisināma. Laiks vienreiz normāli ORGANIZĒT SATIKSMI.

227031. viesis 22.februāris 2007 21:38
0 0 Atbildēt

Atstarotāji vismaz kaut nedaudz ,bet padara pamanāmākus tos gājējus.

Un piekrītu tam ka gājēji bieži vien paši ir vainīgi.

Kā nekā gājējam ir vieglāk(ātrāk) apstāties nekā mašīnai.

Un par bremzēšanas ceļa garumu derētu mācīt ne tikai autoskolās,bet visās skolās.

nesen sanāca iejustie gājēja lomā,un spratu to ka ja gājējs pats ievēro ceļu satiksmes noteikumus,nav vajadzīgs pat atstarotājs lai izdīvotu..:)

227041. viesis 23.februāris 2007 8:36
0 0 Atbildēt

Tā visa muldēšana par atstarotājiem īstenībā ir tukša muldēšana, kas, domāju, tiešā veidā ir saistīta ar bojāgājušo skaita pieaaugumu. Problēma ir apstāklī, ka tie cilvēki, kas tagad staigā ar atstarotājiem ir apzinīgākā tautas daļa, kas ari bez atstarotāja zem mašīnas nepakļuva (lauku veči nekad nav staigājuši un arī nestaigās ne ar kādiem atstarotājiem). Līdz ar to, gājēju bīstamība ir maz mainījusies, taču autobraucējiem ir radusies maldinoša pārliecība, ka var tik spiest gāzi viss būs ok + vēl izvērst kampaņu par "droša braukšanas ātruma ievērošanu" tie klauni aizmirsa, varbūt ar to vajadzēja sākt?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Tesla" sūdz tiesā bijušo darbinieku par firmas noslēpumu zagšanu

ASV elektroautomobiļu ražotājfirma "Tesla" trešdien ierosināja lietu pret bijušo darbinieku, kurš zadzis šīs firmas noslēpumus un izpaudis tos trešajām pusēm. Lasīt vairāk

 

Pērkam lietotu kompaktnieku (+ VIDEO) 3

Raidījuma TAVS AUTO rubrikā NEPĒRC KAĶI MAISĀ šodien pirksim lietotu kompaktklases auto. Toyota Auris, Volksvagen Golf vai Kia Ceed SW, kuru izvēlētos Tu? Lasīt vairāk

 

Tagad tikai piecdurvju versijā - Audi prezentējis jauno A1 (+ FOTO) 26

Vācijas autobūves kompānija Audi prezentējusi jaunās paaudzes A1, kas turpmāk būs pieejams tikai kā piecdurvju modelis. Lasīt vairāk

 

Testējam Toyota Yaris (+ FOTO) 4

Šogad igaunis Ots Tanaks ar “Toyota Yaris WRC” novinnēja Argentīnas ralliju, izcīnot savā karjerā trešo uzvaru pasaules čempionātā. Rallija pilots Tanaks Igaunijā šobrīd ir tikpat populārs kā NBA basketbolists Kristaps Porziņģis Latvijā, un tas neapšaubāmi pozitīvi ietekmē “Toyota” zīmola prestižu. Mēs pie Tanaka “Yaris WRC” stūres pagaidām netiekam, tāpēc testējam “Toyota Yaris” ielas auto jaunāko versiju. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti