Hibrīdautobuss pilsētā: prototips, kam ir nākotne 14

8.oktobris 2007 12:33

Pateicoties MAN elektriskā un dīzeļmotora hibrīdautobusam, Nirnberga ir kļuvusi par vienu no pirmajām pilsētām ar videi draudzīgāku sabiedrisko transportu.

Jaunais hibrīdautobuss ir aprīkots ar Siemens vadīšanas sistēmas tehnoloģiju. Šis prototips ir ievērojams ar to, ka patērē par gandrīz 25 % mazāk degvielas nekā parastie autobusi un tajā arī ir uzstādīta īpaša bremzēšanas enerģijas atgūšanas sistēma. Vadīšanas sistēmu veido sērijveidā ražoti komponenti, kas nozīmē, ka autobusu masveida ražošana ir iespējama un MAN to plāno īstenot līdz 2010. gadam.



Bez iekšdedzes dzinēja hibrīdautobusam ir arī elektriskais motors, ar kuru transportlīdzeklis uzsāk braukt. Šī sistēma īpaši pozitīvi ietekmē degvielas patēriņu braukšanas situācijās pilsētā un sastrēgumstundās. Ar elektrību darbināmais motors arī kalpo kā ģenerators: transportlīdzeklim bremzējot, kinētiskā enerģija nezūd, bet tiek pārvērsta elektrībā un saglabāta, vēlāk izmantojot transportlīdzekļa darbināšanai. Hibrīdautobusi ir ideāli pilsētas apstākļos, kad autobusiem nākas bieži bremzēt un uzņemt ātrumu (piem., pieturās un pie luksoforiem).
 
Kopīgi ar MAN speciālistiem Siemens Automation and Drives (A&D) savienoja dīzeļmotoru ar elektroenerģijas bloku, ko veido ģeneratori, frekvences pārveidotāji, piedziņas motori un transmisijas komponenti. Sistēmas testus patlaban veic Lion’s City Hybrid prototipa autobuss, ko izmanto Nirnbergā.
 
Atkarībā no motora apgriezieniem minūtē A&D elektroenerģijas vadības programmatūra regulē elektrības plūsmu no elektriskās vai dīzeļmotora piedziņas un tad novada šo elektrību uz autobusa piedziņas vārpstu, izmantojot transmisiju. Īpaši augstas veiktspējas kondensatori uzglabā enerģiju un nodrošina to pietiekamā apmērā, lai transportlīdzeklis varētu uzsākt kustību. Prototips darbojas veiksmīgi un MAN ir pārliecināts, ka hibrīdautobusu masveida ražošanu Eiropā var sākt vēlākais līdz 2010. gadam.
 
Pa to laiku jau trešais A&D un MAN testa hibrīdautobuss izbraucis Nirnbergas ielās. Autobusi Nirnbergā nav vienīgie, kuros izmantota Siemens tehnoloģija, jo patlaban tiek izmantoti 1000 hibrīdautobusu, kas aprīkoti ar A&D sistēmām un kuru testi notiek 30 dažādos projektos.
 
Visi komentāri
 
244502. viesis 8.oktobris 2007 13:42
0 0 Atbildēt

Londonā jau sen tādi braukā. Pats esmu redzējis - ūdens no trubas tek ārā...

newsimg.bbc.co.uk/media/images/...ridbus_416.jpg

244505. viesis 8.oktobris 2007 13:46
0 0 Atbildēt

ja šitais triks darbojas, tad pareizi domājot un plānojot, Rīgas trolejbusus varētu izmest no galvaspilsētas satiksmes. Kas savukārt daudzviet centrā uzlabotu satiksmes plūsmu.

244509. viesis 8.oktobris 2007 13:57
0 0 Atbildēt

to Cypher:

jaa tikai tie nav MAN, un tiem droshi ir kaadas citas firmas vadiibas sisteema (ne Siemens). :D:D:D

Man godiigi sakot patika tie kas bija uz gaazi vai ko tur no MB saimes.

244515. viesis 8.oktobris 2007 14:07
0 0 Atbildēt

2 Wala:

Tas jā, bet raksts jau ir par to, ka "Nirnberga ir kļuvusi par vienu no pirmajām pilsētām ar videi draudzīgāku sabiedrisko transportu". Es saku, ka Londona arī ir tajā skaitā. Izglītoju tautu :)

244520. viesis 8.oktobris 2007 14:38
0 0 Atbildēt

Par tiem kondensatoriem arī interesanti nez cik Faradu tiem ir. Uhh...tādu dabūt ko pie suba piesleegt :) ...atrauties jau remontā arī drošvien var nevāji ja nav izlādēti.

244530. viesis 8.oktobris 2007 16:22
0 0 Atbildēt

Krix - nianse tāda, ka trolejbuss VISPĀR nerada kaitīgos izmešus. Un satiksmes plūsmu bremzē ne mazāk, kā autobusi.

Vēl 1 lieta - kā trolejbuss, tā autobuss aizņem 5 reizes vairāk vietas uz brauktuves, nekā vieglā automašīna, toties pārvadā 30 reizes vairāk cilvēku. Tā ka - nevaig te nodarboties ar demagošiju - satiksmes plūsmu kavē tikai un vienīgi privātais transports.

244534. viesis 8.oktobris 2007 16:46
0 0 Atbildēt

Trolejbuss tieši rada sastrēgumus ar savu manevrētmazspēju un spēka apakštstaciju maiņu. Pie tam elektrība nebūt nav ekoloģiski tīrs produkts un tas, ka no trolejbusa neizplūst dūmi nenozīmē, ka TEC ir mierā vai Ignalīna guļ. Arī Daugavas ekosistēmu HESi neuzlabo, tā kā nevajag demagoģēt pat trolejbusu kā ekoloģisku transportu, kas nerada problēmas. Nez kur ta atīstītajās valstīs tie ir pazuduši???

244538. viesis 8.oktobris 2007 17:19
0 0 Atbildēt

244534. viesis

ar elektrotransportu var piesārņojumu "iznest" ārpus pilsētas...

AES izplūdes gāzes nerada. ja to staciju uzbūvē pareizi, tad tā ir krietni ekoloģiski tīrāka par jebkuru citu enerģija iegūšanas veidu (runājot par analģisku jaudu iegūšanu)

244540. viesis 8.oktobris 2007 17:21
0 0 Atbildēt

p.s.

satiksmu traucē nevis sabiedriskais vai privātais transports, bet gan absolūti neprofesionāla satiksmes plūsmu lānošana kā arī izcilā mūsu šoferīšu braukšanas kultūra!!!!!!!

244555. viesis 9.oktobris 2007 2:48
0 0 Atbildēt

Vispār jau trolejbusi traucē satiksmes plūsmu, un pie tam konkrēti! Vai nu viņi braukt nemāk, vai dara to peciāli - viņi parasti sastājas kopā pa vairākiem, gan pirms, gan aiz, gan blakus... un kad tāda trolejbusu ķēde sasniedz pieturu, tad ar to arī viss izbeidzas... Autobusi kaut kā tomēr ir manevrētspējīgāki un prot iekļauties plūsmā. Šī iemesla dēļ arī es, cik iespējams, cenšos autobusus palaist, jo zinu ka viņi brauks cik spēs, bet trolējbusus gan pēdējā laikā vairs nekur nelaižu - nav vērts, nebrauks tik un tā...

244626. viesis 9.oktobris 2007 15:53
0 0 Atbildēt

nujaka baiss jaunums:

New Flyer DE60LF articulated diesel-electric hybrid bus operated by ABQ RIDE of Albuquerque, New Mexico on the Rapid Ride Route 766 Red Line. Manufactured in 2004.

un btw, Kanibaals [?] 08.10.2007 14:38

tu jau pashlaik sleedz taadus pie sava suba :) peec buutiibas tie pashi molekulaarie "supecapacitor"-i vien ir

244649. viesis 9.oktobris 2007 20:06
0 0 Atbildēt

Kurš te domā ka AES nepiesārņo vidi varētu savā dārzā noglabāt radiaktīvos atkritumus.

244790. viesis 11.oktobris 2007 17:04
0 0 Atbildēt

Nez kur ta atīstītajās valstīs tie ir pazuduši???

===================

Tieshi otraadi, atgriezhas :-)Teiksim, taadas mazattiistiitas valsts, kaa Shveice, mazpilseetaa Zheneevaa skraida, ka prieks :-)

244813. viesis 12.oktobris 2007 0:42
0 0 Atbildēt

tikai neviens nepateica ka tie busi maxsā vismaz 200tk eiro un citām nabagmājām tipa rīga vēl ilgi neredzēt šos.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kalnā braukšana ar Ikarus autobusu (+ VIDEO) 2

Ungārijā notikušas sacensības kalnā braukšanā, kurās piedalījies arī Ikarus 260 autobuss. Lasīt vairāk

 

Lauzīs līgumu ar “Liepājas autobusu parku” (+ VIDEO) 4

Liepājas autobusu parka veiktajos pasažieru pārvadājumos maršrutā Rīga-Jūrmala konstatēti sistemātiski līguma un normatīvo aktu pārkāpumi. Lasīt vairāk

 

Mercedes pikaps ar Maybach detaļām (+ FOTO) 7

Polijas tūninga kompānija Carlux prezentējusi savu jaunāko projektu – Mercedes X-klases pikapu, kas uzlabots ar luksusa kabrioleta Mercedes-Maybach detaļām. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv izmēģina Toyota Camry Eiropas tirgum paredzētā modeļa prototipu (+ foto) 23

Toyota Camry atgriežas Eiropā. Nedēļas sākumā Toyota iepazīstināja Baltijas valstu un Ungārijas žurnālistus ar jaunā Camry prototipu Eiropas tirgum. Paredzēts, ka to sāks tirgot nākamā gada sākumā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti