Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas ierīkos vietās, kur tie radīja neērtības gājējiem 2

 
Nozare.lv | 11.septembris 2023 15:51

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas, kur turpmāk iedzīvotāji un rīku iznomātāji varēs novietot koplietošanas elektriskos skrejriteņus un elektriskos velosipēdus, ierīkos vietās, kur tie līdz šim radīja neērtības gājējiem un citiem satiksmes dalībniekiem, aģentūru LETA informēja RĪgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Konsultējoties ar rīku iznomātājiem un iesaistot rīdziniekus, šīs zonas paredzēts izvietot arī populārākajos braucienu sākuma un gala punktos.

Šādu zonu ierīkošana vietās, kur tie iepriekš traucēja gājējiem, invalīdiem, māmiņām ar bērnu ratiņiem un velobraucējiem, ļaus mazināt savstarpējas nesaskaņas, jo mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks ierīkotas tā, lai netraucētu citiem satiksmes dalībniekiem un gājējiem.

"Rīgā ir vairāk nekā 6000 koplietošanas mikromobilitātes rīku. Pēdējos gados to skaits ir būtiski palielinājies, un vienlaikus ir izgaismojušās arī problēmas. Svarīgākā no tām - iedzīvotāju un pašu braucēju drošība. Lai pilsētvide būtu sakārtota un droša, Rīga, tāpat kā citas Eiropas lielpilsētas, sāk ieviest koplietošanas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas," skaidro Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš gan norādīja, ka šo zonu ierīkošana esot tikai tehnisks risinājums, jo svarīgāka koplietošanas pārvietošanās rīku lietotāju integrēšanai ikdienas satiksmē esot visu satiksmes dalībnieku savstarpējā cieņa, uzvedības un braukšanas kultūras maiņa.

Iesaistīties problemātisko vietu noteikšanā tiks aicināti arī rīdzinieki, kuriem būs iespēja līdz platformā "https://iesaisties.riga.lv/" norādīt konkrētas vietas pilsētā, kur būtu ieteicams izveidot šādas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas. Tomēr jāņem vērā, ka pašvaldība var apsvērt izveidot šādas zonas tikai tai piederošās teritorijās. Iedzīvotāji par šo iespēju tiks informēti septembra laikā.

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks izveidotas uz ietvēm starp pilsētvides labiekārtošanas elementiem, kur tās netraucēs ne gājējiem, ne velobraucējiem. Tās tiks apzīmētas ar horizontālo ceļa apzīmējumu - baltu taisnstūri ar vidū iezīmētu mobilitātes rīku.

Elektrisko skrejriteņu zonu ieviešana ir tikai viens no risinājumiem, lai to lietošana būtu droša. Vidēji ik dienu notiek kāds nelaimes gadījums, kurā ir iesaistīts elektriskais skrejritenis. Saskaņā ar Valsts policijas datiem šogad astoņos mēnešos notikuši 290 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi un cietušas 213 personas. Pērn šādā periodā notikuši 324 ceļu satiksmes negadījumi ar iesaistītiem elektroskrejriteņiem, tajos cietušas 242 pesonas un viena gājusi bojā.

Lai uzlabotu mikromobilitātes rīku lietošanas kārtību, pēc Rīgas domes iniciatīvas šogad veikti grozījumi Ceļu satiksmes likumā, piešķirot pašvaldībai tiesības regulēt un uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā un patlaban, Ārtelpas un mobilitātes departaments izstrādā koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus.

"Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumi nepieciešami, lai noteiktu vienotu kārtību, kas jāievēro koplietošanas transportlīdzekļu iznomātājiem un lietotājiem. Konsultējoties ar Pašvaldības policiju, noteikumu mērķis ir padarīt mikromobilitātes rīku izmantošanu drošāku un novērst traumatismu. Paredzēts, ka pilsētas centrā būs noteiktas vietas, kur būs aizliegts novietot un atstāt elektriskos skrejriteņus, kā arī zonas, kurās jāsamazina braukšanas ātrums," skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Viņš norādīja, ka noteikumus plānots izstrādāt un pieņemt līdz nākamās vasaras sezonas sākumam.

Pirmās mikromobilitātes rīku novietošanas zonas jau izveidotas 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, pie ēkas Miera ielā 46 (no Tallinas ielas puses uz ietves), Raiņa bulvārī 13, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, Uzvaras bulvārī pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas, 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, Raiņa bulvārī pie Krišjāņa Barona ielas, 13.janvāra ielā - laukumā pie gājēju tuneļa, Aleksandra Čaka ielā pie Ziedoņdārza.

Informācija par mikromobilitātes rīku novietošanas zonām būs pieejama "georiga.lv", kā arī mikromobilitātes rīku iznomātāji esot aicināti šo informāciju izvietot savās aplikācijās.

 
Visi komentāri
 
imzz 12.septembris 2023 8:01
7 0 Atbildēt

Jā, nu spēcīgs virsraksts ;)

Acīmredzot domāts : Mikromobilitātes rīkus novietos vietās, kur tie neradīs neērtības gājējiem.

0pis 12.septembris 2023 18:08
0 0 Atbildēt

zonas, kurās jāsamazina braukšanas ātrums - kāpēc Dome nepieprasa no zaļajiem opperātoriem, lai tie kartē novelk apgabalus, kuru iekšā zaļais dranduļets pats neļauj attīstīt lielāku ātrumu, nekā noteikts?

Jā, GPS nav dikten precīzs, bet kāda jēga noteikt ierobežojumu, kuru neviens nekontrolēs? Beigsies ar to, ka gājējs ies ar 3metrīgu latu rokās, lai zaļie dulburi nevarētu braukt gar plecu gājējam. Nest priekšmetus nav aizliegts - ja nepatīk, apbrauc ar līkumu. Tirgos izvelkamus mietus, kas saliktā stāvoklī ir nelieli, bet izvilktā - gana gari, lai pasargātu gājēju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti