Mikromobilitātes veicināšanai būtiska pieejamas infrastruktūras attīstība 11

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 22.septembris 2022 10:46

Lai veicinātu mikromobilitāti un iedzīvotāju interesi izmantot dažādas alternatīvas privātajiem auto, būtiska ir ērtas un pieejamas infrastruktūras attīstība, un tas ir arī viens no Satiksmes ministrijas fokusiem pēdējo gadu laikā.

Šodien visā pasaulē atzīmē “Dienu bez auto”, kuras laikā iedzīvotāji aicināti atteikties no auto lietošanas un izmantot videi draudzīgākus pārvietošanās veidus. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits atzīmē, ka tendences jau patlaban norāda, ka sabiedrībā ir ārkārtīgi liels pieprasījums pēc infrastruktūras, kas ļautu biežāk izmantot alternatīvas privātajam transportam. Turklāt daudzu pašvaldību pieredze rāda, ka ieguldījumi veloceļos un velojoslās līdztekus citiem ieguvumiem ļauj arī uzlabot satiksmes drošību. Tāpat ministra uzstādījums ilgtspējīgas mobilitātes attīstībai ir nodrošināt dzelzceļa sasaisti ar pilsētas sabiedrisko transportu, velo un gājēju infrastruktūru.

Ministru kabinets šogad apstiprināja Satiksmes ministrijas izstrādāto valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģiju, kas paredz uzlabot pilsētu un piepilsētu savstarpējo savienojamību. Valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija kalpos kā vadlīnijas gan valstij, gan pašvaldībām par to, kur un kādai vajadzētu būt mikromobilitātes infrastruktūrai, lai mudinātu cilvēkus mazu attālumu pārvarēšanai doties ar kājām vai velosipēdu.

Atbilstoši apstiprinātajai stratēģijai VSIA “Latvijas Valsts ceļi” uzdevumā jau pašlaik veic priekšizpēti par potenciālo gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izveidi nacionālas nozīmes velosatiksmes savienojumiem Ķegums-Rīga, Bauska-Rīga un Dobele-Rīga. Tāpat pašlaik norit un šogad noslēgsies trašu priekšizpēte maršrutos Carnikava-Rīga, Saulkrasti-Rīga un Valmiera-Rīga.

Tādējādi šogad notiek darbs pie sešiem no desmit galvenajiem mikromobilitātes infrastruktūras maršrutiem, kas noteikti kā viena no prioritātēm. Maršrutiem Tukums-Rīga, Jelgava-Iecava, Jēkabpils-Līvāni un Rēzekne-Ludza izpēte notiks nākamajos gados.

Kā svarīgs papildu aspekts mikromobilitātes attīstībai apdzīvotās vietās ir drošu novietņu ierīkošanas nepieciešamība pie satiksmes mezgliem, kā dzelzceļa stacijas, sabiedriskā transporta galapunkti un vietas, kur krustojas sabiedriskā transporta maršruti, kā arī pie citiem galamērķiem, piemēram, izglītības iestādēm. Ar Atveseļošanas fonda finansējumu plānots Rīgas un Pierīgas dzelzceļa stacijas attīstīt kā mobilitātes punktus.

Rīgas pilsētvidē paredzēts integrēt sešas dzelzceļa pieturas, veidojot pilsētas sabiedriskā transporta savienojumus ar dzelzceļu jeb mobilitātes punktus – Bolderāja, Šķirotava, Zemitāni, Sarkandaugava, Dauderi, Ziemeļblāzma. Savukārt Pierīgā – divus mobilitātes punktus Carnikavā un Saulkrastos.

Mobilitātes punktos paredzēts iekārtot infrastruktūru, lai, atbraucot ar vilcienu, varētu pārsēsties citā sabiedriskajā transportā, kas pievestu tuvāk galamērķim. Pie dzelzceļa stacijām plānota segtu velonovietņu izbūve, lai līdz stacijai aizbrauktu ar velosipēdu un tālāk dotos ar vilcienu, tādējādi izvairoties no galvaspilsētas satiksmes sastrēgumiem.

Plānots, ka Ziemeļblāzmas, Dauderu un Sarkandaugavas mobilitātes punktos izveidojamie velosavienojumi iekļausies esošajā Rīgas pilsētas veloinfrastruktūrā. Savukārt Zemitānu mobilitātes punktam pienāks jaunā metrobusa līnija, un tas tiks integrēts esošajā velosatiksmē. Šķirotavas mobilitātes punktu sasaistīs ar tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvi un kopā ar to paredzēto veloinfrastruktūru. Mobilitātes punktu izveidi Rīgā nodrošinās Rīgas pašvaldība, savukārt ārpus Rīgas – Pierīgas pašvaldības.

Mikromobilitāte ir pārvietošanās ar kājām vai videi draudzīgu individuālu transportlīdzekli, kuru darbina cilvēka muskuļu spēks vai dabai draudzīgs dzinējs. Mikromobilitātes infrastruktūra ir gājējiem un velosipēdistiem paredzēta no autotransporta nodalīta infrastruktūra, tajā skaitā kopīga gājēju un velosipēdistu infrastruktūra, kā arī savstarpēji atdalīta.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Viedoklis 23.septembris 2022 8:52
3 0 Atbildēt

Ja būtu jēdzīgs sabiedriskais transports, es uz Rīgu brauktu tikai ar to. Bet man nav alternatīvas kā tikai automašīna, jo pat pašas Rīgas teritorijā ir rajoni, kur sabiedriskais transports iet reizi stundā / pusotrā. Velosipēds nav risinājums, jo ar to nevar pārvietoties cauru gadu. Visas tās runas, ka ar velosipēdu var braukt arī ziemā, ir tas pats, kas pastalās arī var staigāt cauru gadu. It kā var, bet tai pašā laikā nevar. Kad ir sniegs līdz ceļiem, vai putenis, nu piedodiet, bet ir jābūt vai nu velo fanātam vai slimam ar galvu, lai pārvietotos ar velosipēdu. Visa tā mikromobilitāte ir tāda paša reliģija kā Eiropas zaļais kurss. Nav ērta un lēta sabiedriskā transporta, nav mikromobilitāte.

WALA 23.septembris 2022 8:23
2 0 Atbildēt

Mikromonilitāte nebūs pieprasīta vēl ilgi, Rīgas "iezemieši" jau brauc ar sab. trans. utt. , visi kam ir izdevīgi braukt ar sab. trans. uz Rīgu ar jau sen to dara. Ir ap 20% kuriem būtu vienalga ar ko braukt bet brauc ar auto ērtību dēļ, un ar mazu varbūtību ka šo ieradumu mainīs. Un tad ir kaudze ļaužu kuriem sab. trans. vai mikromobilitāte nedz der, nedz arī ir izdevīga, un "aizver" Rīgu ciet, un viņi ies prom no vietām kur auto jēdzīgi netiek klāt.

WALA 22.septembris 2022 14:12
1 0 Atbildēt

Tad kad ierēdnīši un deputāteļi kādu mēnesi pabrauks uz darbu ar velo, tad varbūt arī kaut kas labs no tā iznāks, bet līdz tam var droši nesmērēt papīrus ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nevis elektrība, bet hibrīds: Kenworth parāda nākotnes kravas vilcēju (+ FOTO)

ASV kravas automašīnu ražotājs Kenworth izstrādājis savu nākotnes kravas vilcēja prototipu SuperTruck 2. Vizuāli tas līdzīgs Tesla, taču elektriskās spēka iekārtas vietā izmantos hibrīddzinēju. Lasīt vairāk

 

Eksperts: motociklista riski uz ceļa – ne tikai sadursmes

Kā ierasts, siltajos pavasara un vasaras mēnešos, kad norit aktīvā moto sezona, tiek fiksēts arī lielākais negadījumu skaits. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati rāda, ka katru gadu no maija līdz septembrim notiek pat vairāk nekā 80 negadījumu mēnesī ar motociklu iesaisti. Lasīt vairāk

 

Ko darīs ar vecajiem elektrovilcieniem? (+ VIDEO) 3

“Pasažieru vilcienam” palēnām nomainot vecos elektrovilcienus ar jaunajām “Škodām”, rodas jautājums – kas notiks ar vecajiem? Pagaidām tie vēl stāv depo, un daļa vismaz pārredzamā nākotnē tur arī paliks. Kā rezerve, ja nu saplīst kāds no jaunajiem. Taču daļu varētu arī pārdot. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jaunāko Porsche Taycan (+VIDEO)

Porsche Taycan ir pagaidām vienīgais un arī veiksmīgākais vācu markas elektromobilis. Tā pārdošanas apjomi tuvojas 150 000 automašīnu. Kopš Taycan iznākšanas 2019. gadā fāstbeka virsbūvei pievienojušās arī citas, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Tomēr oriģinālais siluets ir Taycan esence. TV Autoziņu testa auto ir 4S ar visu riteņu piedziņu un krāsu gluži kā Vespai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti