Jorens, 27.jūnijs 2014 12:33
Pēc šādas loģikas, šoferis jāsoda arī par nepareizi sagatavotām pavadzīmēm, notecējušām uzņēmuma licencēm-atļaujām un vēl nez ko. Arī par bedrainiem ceļiem. Priekš kam tad uzņēmumā domāta amatpersona ar profesionālās kompetences sertifikātu?
Jorens, 27.jūnijs 2014 10:55
Kāpēc soda šoferi? Viņam nemaz nav tehniska iespēja lejuplādēt datus, nav atslēga, nav uzņēmuma karte!
Ēriks Griģis:
Šoferis ir atbildīgs par savu gatavību veikt darba uzdevumu. Vadot auto, viņš kļūst par ceļu satiksmes dalībnieku un vadītājam ir jāizpilda visu normatīvo aktu (arī Regulu) prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus (CSN 4.p.).
Ja šoferis saņem darba uzdevumu un tā izpildes laiku, viņš drīkst izbraukt maršrutā tikai tad, kad ir pārliecinājies par to, ka, atbilstoši regulas prasībām, ir saņēmis iespēju (karti un atslēgu, vai GPS savienojumu) lejupielādēt datus no vadītāja kartes un tahogrāfa regulas noteiktajos laika periodos, ja tas varētu būt vai būs nepieciešams (no savām lekcijām programmā TI+A)!
Nav pareizi, ka LAPK paredz sodu tikai transportlīdzekļa vadītājam, par ko viņš nevar atbildēt, pildot darba devēja uzdevumu!
Te šoferis atbild par to juristu un tiesības sargu nekompetenci, kas aplam sagatavojuši likumu! Un reizē arī par to deputātu tuvredzību, kas likumu pieņēmuši!
Dace, 26.jūnijs 2014 23:28
Labdien,
Vācijā policija apturēja vilcēju, pārbaudīja šofera digitālo karti, ar darba un atpūtas laiku viss bija kārtībā, un nekādus pārkāpumus neatklāja. Tomēr "piesējās" par laikā nenolasītiem digitālā tahogrāfa datiem, kuri jānolasa ik pa 90 dienām, bet tas netika izdarīts.
Vēlējos uzzināt, kāds sods varētu tikt piemērots Latvijā un vai Vācijā soda apmērs var krasi atšķirties no Latvijā piemērotā?
Ēriks Griģis:
Kopējās soda naudas summas ir līdzīgas!
Vācijā no 150 līdz 1000 €, LV - no 140 līdz 1400 €.
No tiesu prakses.
Ja dati no taho nav nolasīti vairāk par gadu, tad DE, AT sods līdz 2500 €.
Gunārs, 25.jūnijs 2014 12:23
Labdien! Tādu laiciņu nelietoju piekabi, bet nu ir radusies vajadzība, bet atklāju, ka ir pazuduši dokumenti. CSDD saka, ka būs jānobrauc pie viņiem uz numuru salīdzināšanu. Bet braukt bez octa uz turieni nav brīv. Kā lai es apdrošinu, ja internetā prasa valsts numuru un apliecības numuru, kuru es nezinu. Vai ir kāda iespēja apdrošināt octa bez reģ apliecības numura un bez došanās uz pilsētu uz kādu no kantoriem klātienē.
Ceru uz drīzu atbildi. Un vēl ceru, ka Jums svētki bija izdevušies.
Ēriks Griģis:
Paldies!
Izsaukumu uz smagām avārijām nebija. Tā kā svētki pagāja mierīgi!
Lai noslēgtu OCTA neklātienē, vajag Jūsu nosauktos numurus!
Ja iepriekš lietojāt piekabi, tad CSDD datu bāzē jābūt datiem par Jums piederošo transportlīdzekli - piekabi.
Datus par īpašniekam piederošajiem transportlīdzekļiem var atrast e-pakalpojumos!
Lai veicas!
e.csdd.lv/
vārds, 20.jūnijs 2014 8:27
Labi, bet cik liels partraukums tad janem ja nobraukts 3 stundas lai bvaretu braukt vel 3 stundas. 45?
Ēriks Griģis:
Ja runa ir par nakts darbu laikā no 22:00 līdz 6:00, tad gan vadītājiem, kas strādā divatā, gan vadītājam, kas brauc viens pats, pēc trīs stundu vadīšanas laika ir jāņem vismaz 45 minūšu pārtraukums. Šo pārtraukumu var dalīt tāpat kā pie 4,5 stundu vadīšanas cikla, tikai attiecinot to uz 3 vadīšanas stundām!
Avotinē, 20.jūnijs 2014 7:40
Kopš kura laika esam uz Tu!? A?!
Ēriks Griģis:
Ja cieņa mazinās, tad pāreju uz "tu"...ja turpina mazināties, tad izdzēšu!
Avotin;e, 19.jūnijs 2014 19:03
Nu, tad sanāk, ka tieši vienam šoferim jāievēro 3h ierobežojums. Divi var braukt kā līdz šim - 4,5 katrs. Pat ar`būsit iebraucis auzās ar šo te: "..Šajās sešās stundās kopējā vadīšana (stūrīte) nedrīkst būt ilgāk par 4,5 stundām. Bet naktī - ne ilgāk par trīs stundām.."
Ēriks Griģis:
Atbilstoši jautājumam uzrakstīju, kā būtu jābrauc!
Nevajag secināt aplamības! Redzu, ka Tavs rakstītais liecina par neziņu!
Atbildes saņemsi šeit vai apmācībās, ja iemācīsies jautāt!
Ja nepratīsi uzdot jautājumus, kas saistās ar apdrošināšanu, tad, lūdzu, netraucē mani forumā!
Avotinē, 19.jūnijs 2014 15:32
Triju stundu darba ierobežojums naktī attiecas uz ekipāžas darbu (kopš 01.01.2014), nevis, ja vadītājs stradā viens. Vienam - tikai 10h ierobežojums diennaktī!!!
Ēriks Griģis:
Lūdzu parādiet, kur tādas aplamības Jūs izlasījāt!
Un nemulsiniet foruma lasītājus ar savu nezināšanu!
No EK Nr. 1073/2009:
"...
d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām.
..."
No EK Nr.561/2006:
"...
7. pants
Pēc četrarpus transportlīdzekļa vadīšanas stundām transportlīdzekļa
vadītājs ņem vismaz 45 minūšu pārtraukumu, izņemot gadījumu, ja viņš sāk atpūtas laikposmu.
..."
Wilson William, 19.jūnijs 2014 7:46
Paskaidrojiet lūgums!
Priekšnieks man iedeva pusnokopētu lapeli, kur rakstīts, ka pusstunda atputa jaņem pēc sešām nostrādātam stundām.
Braucu uz Liepāju izvadāt kravu, tad atpakaļ. Dienā kopā 7 -8 stundas. Vai pietiek ar 30 minūtēm atpūtas?
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Runa ir par 6 kopā nostrādātām stundām, kurās ietilps gan auto vadīšana (piktogramma - stūrīte), gan kraušanas darbi kā citi darbi ( piktogramma - sakrustoti āmurīši). Tad vēlākais pēc 6 stundām ir jāņem 30 minūšu pārtraukums un vismas pēc 9 stundām - 45 minūšu pārtraukums.
2. Šajās sešās stundās kopējā vadīšana (stūrīte) nedrīkst būt ilgāk par 4,5 stundām. Bet naktī - ne ilgāk par trīs stundām.
3. Ja kopējā vadīšana (stūrīte) tuvojas attiecīgi 4,5 vai 3 stundām kopā ar kraušanas darbiem, kas kopā nesasniedz 6 stundas, tad iesaku ņemt 45 minūšu pārtraukumu. Tad kopējās nostrādātās stundas sāk skaitīt no jauna.
4. Jums kopējais laiks darba vietā netuvojas kritiskajam laikam. Tāpat arī braukšanas laiks nesniedzas līdz 9 vai 10 stundām!
5. Nakts darbs LV ir no 01:00 līdz 05:00. Ja uzsāksiet citus darbus - auto apskati, dokumentu saņemšanu vai kravas iekraušanu, vai uzreiz izbrauksiet kaut vai 5 min pirms 05:00, tad pirmais vadīšanas laiks Jums būs 3 stundas, tad atpūta 45 minūtes!
6. Ja esat iebraucis naktī, tad tajā diennaktī (24 stundās) drīkst strādāt tikai 10 stundas (stūrīte+āmurīši)!
Purva bridējs, 13.jūnijs 2014 15:26
Tieši tā - jautājumiem par apdrošināšanu!
Ēriks Griģis:
Tad sapratāmies.
Purva bridējs, 13.jūnijs 2014 14:23
Interesanta diskusija iesākusies!
Un kā tad vēl var cilvēkus "izmantot", ja ne "nodarbināt"? Kurš duraciņš strādās par "paldies"?
Ēriks Griģis:
Izmanto radinieku un paziņu apmācībai.
Savā forumā nepieņemu apgalvojumus! Respektējiet to!
Forums paredzēts jautājumiem par apdrošināšanu!
Nav tāda, 13.jūnijs 2014 8:29
Atvainojos par populismu!
Ja reiz ir autoskolas, kuras nodarbina nelicencētus instruktorus un pasniedzējus, tad kāpēc aizvien attiecīgās iestādes nevēršas pret šīm nelikumībam?
Ēriks Griģis:
Nav godīgi populiski izmainīt vārda "īzmantot" jēgu pret nodarbina saturu un instruktoriem pievienot pasniedzējus.
Attiecīgām iestādēm ir šāda informācija. Šīm iestādēm ir grūti pierādīt, kad tiek izmantoti instruktoru (ne pasniedzēju) pakalpojumi un kad tiek nodarbināti šādi instruktori.
Bet tas nav neiespējami!
Pļāpa, 12.jūnijs 2014 8:35
Vai nav laiks piebremzēt ar instruktoru pārražošanu? Esošiem maz darba, bet Jūs tik cepat un cepat augša jaunos. Ja atmet peļņas gūšanas nepieciešamību par katru cenu, kā tur īsti ir, ko, Griģā k-gs?!
Ēriks Griģis:
Pakalpojums ir jāsniedz, ja to pieprasa!
Instruktori trūkst, jo esošie noveco!
Jaunie nespēj nosegt tās prasības instruktoriem, ko pieprasa autoskolas, nomājot instruktoriem automobiļus par katru cenu ...!
Un pieprasa gan pasniedzējus, gan instruktorus, kas var abās valodās strādāt!
Pasniedzēji un instruktori aiziet no darba, jo viņiem nemaksā algas tajās autoskolās, kurās teorija ir bez maksas un pirmās braukšanas stundas ir par velti!
Šīs autoskolas prasa jaunus mācībspēkus, lai tiem varētu nemaksāt... un ik mēnesi saņemt nomas maksu par mācību auto!
Un neviens no pasniedzējiem vai instruktoriem, kam maz darba, nav atteicies strādāt, lai nebūtu pārprodukcija un, atsākot darbu, saņemtu vairāk!
Un instruktori bez apliecībām, bez eksāmeniem! Tā ir pārprodukcija tirgū, jo autoskolas tādus "izmanto" par ekonomiskāku atlīdzību! Un par apmācības kvalitāti, protams, nav runas. Tikai un vienīgi par peļņu...bet kādu riska cenu?
Citās valstīs mūsu apmācītos instruktorus uzņem ar prieku, jo tiem ir kvalitāte teorijā, kāda nav citur, un praksē tie vēl nav sabojāti...
Jā, peļņu gan atmetam, jo algām minimāli sanāk! Tāpēc ir jāstrādā dažādās skolās, dažādos darbos, pat vairākās valstīs!
Manuprāt, arī autovadītāju varētu pietikt! Un vieglos auto varētu pārtraukt tirgot!
Bet ja ir pieprasījums pēc apmācību pakalpojuma, tad jāmāca!
Skolotajam, 9.jūnijs 2014 23:54
Skolotaj! Sakiet, ludzu, kad pasniedzejiem gaidams tuvakais valsts eksameni?
Ieskaites esmu nokartojis.
Paldies!
Ēriks Griģis:
Valsts eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem notiks 13.06.2014. plkst. 09:00.
Briedis, 5.jūnijs 2014 15:51
Nesen bija gadījums, kad Vecumniekos zirga saimniecei sastādīja administratīvā pārkāpuma protokolu par to, ka viņas zirgs izraisīja sadursmi ar lokomotīvi. Tad jau valstij arī būtu jāatbild par sava īpašuma- brieža izraisītiem bojājumiem un jāsastāda protokols. KASKO man nebija, ir tikai OCTA. Zaudējumi pēc tāmes automobilim apmēram 1200 eiras. Man stikls, spārns, priekša, plastmasas, dzinēja detaļas, bet briedis zaudēja dzīvību. Policists uz vietas gan apgalvoja, ka meža zvērs ir bezsaimnieka manta un valsts atbildību nenes. Pie tam, ja negadījums būtu noticis zīmes zonā, vēl man pienāktos sods. Vai ir reāli kaut ko piedzīt no šīs trešās personas-valsts šajā gadījumā? Varbūt valsts kaut kādā veidā ir apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību kādā sabiedrībā, ka nekā nodokļus mēs maksājam pamatīgus, plus vēl grasās ieviest maksas ceļu vinjetes. Tāpat neviens nav pasargāts no ceļa remonta tehnoloģijas ar mazajām šķembām, kad apdzenošais BMW tev uzmet sauju šķembu pa stikliem. Tā tomēr ir valsts kā apsaimniekotāja atbildība par šādu brauktuves "piesārņošanu" kamēr tās šķembas riteņu un vēja ietekmē nokļūst līdz nomalei.
Es saprotu, ka uz cēlo soli-transporta ekspluatācijas nodokļa atlaidi man necerēt.
Ēriks Griģis:
Zaudējumus Jūsu nosauktajos gadījumos - meža zvērs, akmeņi, šķembas no ceļa... atlīdzina apdrošinātājs, atbilstoši saviem KASKO noteikumiem, ja attiecīgais risks ir apdrošināts.
Ja rakstiet, ka KASKO Jums nebija, tad jau to zinājāt!
Valsts dod iespēju šādus riskus aprošināt, slēdzot KASKO līgumu!
Tikai Jūs šo iespēju neizmantojāt!
Kristaps, 4.jūnijs 2014 12:37
Labdien, atpūšoties ar draugiem, mēs sēdējām mašīnā pie daudzstāvu mājas stāvlaukumā un lietojām alkoholu. Pirms tam protams bijām braukuši pa pilsētu, bet tad vēl nebiju dzēris. Kad aizbraucām uz stāvvietu es pievienojos kompānijai, bet tad jau sēdēju mašīnas aizmugurējā sēdeklī. Mašīna bija izslēgta un šofera vietā neviens nesēdēja. Piebrauca ceļu policijas ekipāža bez bākugunīm un signāla. Pienāca policists pie mūsu mašīnas un lika man izkāpt no aizmugurējā sēdekļa. Pamatojās uz to, ka esmu vadījis automašīnu tajā pašā stāvlaukumā alkohola reibumā un sastādija man protokolu kuram es protams nepiekritu. Kā man pašlaik rīkoties un ko darīt, lai pierādītu savu taisnību un nezaudētu tiesības.
Ēriks Griģis:
Jāprasa policijai to pierādīt!
Iesaku izmantot jurista vai advokāta pakalpojumus!
Andrejs, 2.jūnijs 2014 21:42
95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!
Tā nevar būt! Kods ir obligāts no septembra un arī Jelgavas autoskolās stāsta, ka līdz tam datumam ir jāapmaina tiesības. Tas gan ir CE gadījumā, ne autobusiem. Arī Polijas transportniekiem nebija iebildumu pret LV tiesībām bez koda.
Ēriks Griģis:
1. Kods ir obligāts visiem autobusu vadītājiem (izņēmumus par armiju, civilo aizsardzību, privātajiem un policiju nepieminēšu).
2. Kods ir obligāts visiem tiem C1 un C kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, kas tiesības vadīt šo kategoriju ieguvuši pēc 10.09.2009. gada (izņēmumus katrs var izlasīt pats).
3. Kods ir obligāts visiem tiem pieredzējušiem C1 un C kategorijas vadītājiem, kas tiesības vadīt ieguvuši pirms augstākminētā datuma, bet C1E vai CE kategoriju ieguvuši pēc tā!
Pārējiem C1, C, C1E un CE kategorijas vadītājiem tiesībās 95. koda atzīme ir jāiegūst līdz š.g. 10.09.
Tomēr jāņem vērā, ka CSDD pirmajā septembra nedēļā tiesības var nemainīt, sakarā ar pāreju uz jauno piecgades koda atskaites sistēmu!
Tātad, ieteicams tiesībās kodu saņemt vēlākais 2014. gada augustā!!!
Koda esamību LV apstiprina tikai un vienīgi 95. koda atzīme pretī attiecīgajai kategorijai vadītāja apliecībā!
vārds Aina Vaivode, 2.jūnijs 2014 20:24
Vai apdrošināšanas kompāniju pārstāvji veic avarējošo mašīnu tehnisko ekspertīzi pirms tiesas sprieduma? Par avarējušās mašīnas mašīnas uzturēšanu ir jāmaksā, īpaši, ja tā atrodas tālu prom no mājām. Piemēram, Madonas SIA "Signāls EM".
Ēriks Griģis:
Jā! Bet par ekspertīzi Jums jāvienojas ar apdrošinātāju!
Antone mulkiba, 28.maijs 2014 10:05
Sakiet, lūdzu, kad sāksies apmācības?
Ēriks Griģis:
07.06.2014. plkst 10:00
Šoferis no Valmieras, 25.maijs 2014 21:49
Lavakar! Sakiet, vai 95. kods CSDD datos ir īsts? Kolēģi transportnirki apturēja un sodīja...Palds!
Ēriks Griģis:
VALMIERĀ vai visās autoskolās vadītājus māna ar 95.kodu!
Zvanīja par 95. kodu no Priekuļiem, tad jau arī Cēsu autoskolās riktīgi nemāca!
95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!
Ja kods ir CSDD reģistrā un vadītājam ir autoskolas izsniegts sertifikāts, tad tas nav profesionālās kompetences apliecinājums, ar to nepietiek un šoferi soda!
Šofera tālākā rīcība, ja autoskolā nepateica par 95. koda obligātumu tiesībās un viņu par to sodīja!
Pēc soda naudas nomaksas šoferis dodas uz autoskolu, kurā viņš mācījās periodisko apmācību, lai iegūtu 95. kodu, uzrāda protokolu par uzlikto sodu un soda nomaksas kvīti, tad pieprasa autoskolai atmaksāt atpakaļ smaksāto soda naudu.
No LAPK: " ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, tad uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro. ..."
Bez tam vadītājs CSDD reģistrā par braukšanu bez 95. koda atzīmes tiesībās saņem trīs soda punktus.
Un ja notiek OCTA ķibele, tad pret vainīgo vadītāju vai viņa darba devēju apdrošinātājs cietušajam izmaksātās atlīdzības apjomā (+ekspertīzes un administrēšanas izdevumi) ir tiesīgs pieprasa atmaksāt visu atpakaļ!