Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Pļāpa, 12.jūnijs 2014 8:35
Vai nav laiks piebremzēt ar instruktoru pārražošanu? Esošiem maz darba, bet Jūs tik cepat un cepat augša jaunos. Ja atmet peļņas gūšanas nepieciešamību par katru cenu, kā tur īsti ir, ko, Griģā k-gs?!
Ēriks Griģis:

Pakalpojums ir jāsniedz, ja to pieprasa!
Instruktori trūkst, jo esošie noveco!
Jaunie nespēj nosegt tās prasības instruktoriem, ko pieprasa autoskolas, nomājot instruktoriem automobiļus par katru cenu ...!
Un pieprasa gan pasniedzējus, gan instruktorus, kas var abās valodās strādāt!
Pasniedzēji un instruktori aiziet no darba, jo viņiem nemaksā algas tajās autoskolās, kurās teorija ir bez maksas un pirmās braukšanas stundas ir par velti!
Šīs autoskolas prasa jaunus mācībspēkus, lai tiem varētu nemaksāt... un ik mēnesi saņemt nomas maksu par mācību auto!
Un neviens no pasniedzējiem vai instruktoriem, kam maz darba, nav atteicies strādāt, lai nebūtu pārprodukcija un, atsākot darbu, saņemtu vairāk!
Un instruktori bez apliecībām, bez eksāmeniem! Tā ir pārprodukcija tirgū, jo autoskolas tādus "izmanto" par ekonomiskāku atlīdzību! Un par apmācības kvalitāti, protams, nav runas. Tikai un vienīgi par peļņu...bet kādu riska cenu?
Citās valstīs mūsu apmācītos instruktorus uzņem ar prieku, jo tiem ir kvalitāte teorijā, kāda nav citur, un praksē tie vēl nav sabojāti...
Jā, peļņu gan atmetam, jo algām minimāli sanāk! Tāpēc ir jāstrādā dažādās skolās, dažādos darbos, pat vairākās valstīs!
Manuprāt, arī autovadītāju varētu pietikt! Un vieglos auto varētu pārtraukt tirgot!
Bet ja ir pieprasījums pēc apmācību pakalpojuma, tad jāmāca!
Skolotajam, 9.jūnijs 2014 23:54
Skolotaj! Sakiet, ludzu, kad pasniedzejiem gaidams tuvakais valsts eksameni?
Ieskaites esmu nokartojis.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Valsts eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem notiks 13.06.2014. plkst. 09:00.
Briedis, 5.jūnijs 2014 15:51
Nesen bija gadījums, kad Vecumniekos zirga saimniecei sastādīja administratīvā pārkāpuma protokolu par to, ka viņas zirgs izraisīja sadursmi ar lokomotīvi. Tad jau valstij arī būtu jāatbild par sava īpašuma- brieža izraisītiem bojājumiem un jāsastāda protokols. KASKO man nebija, ir tikai OCTA. Zaudējumi pēc tāmes automobilim apmēram 1200 eiras. Man stikls, spārns, priekša, plastmasas, dzinēja detaļas, bet briedis zaudēja dzīvību. Policists uz vietas gan apgalvoja, ka meža zvērs ir bezsaimnieka manta un valsts atbildību nenes. Pie tam, ja negadījums būtu noticis zīmes zonā, vēl man pienāktos sods. Vai ir reāli kaut ko piedzīt no šīs trešās personas-valsts šajā gadījumā? Varbūt valsts kaut kādā veidā ir apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību kādā sabiedrībā, ka nekā nodokļus mēs maksājam pamatīgus, plus vēl grasās ieviest maksas ceļu vinjetes. Tāpat neviens nav pasargāts no ceļa remonta tehnoloģijas ar mazajām šķembām, kad apdzenošais BMW tev uzmet sauju šķembu pa stikliem. Tā tomēr ir valsts kā apsaimniekotāja atbildība par šādu brauktuves "piesārņošanu" kamēr tās šķembas riteņu un vēja ietekmē nokļūst līdz nomalei.

Es saprotu, ka uz cēlo soli-transporta ekspluatācijas nodokļa atlaidi man necerēt.
Ēriks Griģis:

Zaudējumus Jūsu nosauktajos gadījumos - meža zvērs, akmeņi, šķembas no ceļa... atlīdzina apdrošinātājs, atbilstoši saviem KASKO noteikumiem, ja attiecīgais risks ir apdrošināts.
Ja rakstiet, ka KASKO Jums nebija, tad jau to zinājāt!
Valsts dod iespēju šādus riskus aprošināt, slēdzot KASKO līgumu!
Tikai Jūs šo iespēju neizmantojāt!
Kristaps, 4.jūnijs 2014 12:37
Labdien, atpūšoties ar draugiem, mēs sēdējām mašīnā pie daudzstāvu mājas stāvlaukumā un lietojām alkoholu. Pirms tam protams bijām braukuši pa pilsētu, bet tad vēl nebiju dzēris. Kad aizbraucām uz stāvvietu es pievienojos kompānijai, bet tad jau sēdēju mašīnas aizmugurējā sēdeklī. Mašīna bija izslēgta un šofera vietā neviens nesēdēja. Piebrauca ceļu policijas ekipāža bez bākugunīm un signāla. Pienāca policists pie mūsu mašīnas un lika man izkāpt no aizmugurējā sēdekļa. Pamatojās uz to, ka esmu vadījis automašīnu tajā pašā stāvlaukumā alkohola reibumā un sastādija man protokolu kuram es protams nepiekritu. Kā man pašlaik rīkoties un ko darīt, lai pierādītu savu taisnību un nezaudētu tiesības.
Ēriks Griģis:

Jāprasa policijai to pierādīt!
Iesaku izmantot jurista vai advokāta pakalpojumus!
Andrejs, 2.jūnijs 2014 21:42
95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!

Tā nevar būt! Kods ir obligāts no septembra un arī Jelgavas autoskolās stāsta, ka līdz tam datumam ir jāapmaina tiesības. Tas gan ir CE gadījumā, ne autobusiem. Arī Polijas transportniekiem nebija iebildumu pret LV tiesībām bez koda.
Ēriks Griģis:

1. Kods ir obligāts visiem autobusu vadītājiem (izņēmumus par armiju, civilo aizsardzību, privātajiem un policiju nepieminēšu).
2. Kods ir obligāts visiem tiem C1 un C kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, kas tiesības vadīt šo kategoriju ieguvuši pēc 10.09.2009. gada (izņēmumus katrs var izlasīt pats).
3. Kods ir obligāts visiem tiem pieredzējušiem C1 un C kategorijas vadītājiem, kas tiesības vadīt ieguvuši pirms augstākminētā datuma, bet C1E vai CE kategoriju ieguvuši pēc tā!

Pārējiem C1, C, C1E un CE kategorijas vadītājiem tiesībās 95. koda atzīme ir jāiegūst līdz š.g. 10.09.
Tomēr jāņem vērā, ka CSDD pirmajā septembra nedēļā tiesības var nemainīt, sakarā ar pāreju uz jauno piecgades koda atskaites sistēmu!
Tātad, ieteicams tiesībās kodu saņemt vēlākais 2014. gada augustā!!!

Koda esamību LV apstiprina tikai un vienīgi 95. koda atzīme pretī attiecīgajai kategorijai vadītāja apliecībā!
vārds Aina Vaivode, 2.jūnijs 2014 20:24
Vai apdrošināšanas kompāniju pārstāvji veic avarējošo mašīnu tehnisko ekspertīzi pirms tiesas sprieduma? Par avarējušās mašīnas mašīnas uzturēšanu ir jāmaksā, īpaši, ja tā atrodas tālu prom no mājām. Piemēram, Madonas SIA "Signāls EM".
Ēriks Griģis:

Jā! Bet par ekspertīzi Jums jāvienojas ar apdrošinātāju!
Antone mulkiba, 28.maijs 2014 10:05
Sakiet, lūdzu, kad sāksies apmācības?
Ēriks Griģis:

07.06.2014. plkst 10:00
Šoferis no Valmieras, 25.maijs 2014 21:49
Lavakar! Sakiet, vai 95. kods CSDD datos ir īsts? Kolēģi transportnirki apturēja un sodīja...Palds!
Ēriks Griģis:

VALMIERĀ vai visās autoskolās vadītājus māna ar 95.kodu!
Zvanīja par 95. kodu no Priekuļiem, tad jau arī Cēsu autoskolās riktīgi nemāca!


95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!
Ja kods ir CSDD reģistrā un vadītājam ir autoskolas izsniegts sertifikāts, tad tas nav profesionālās kompetences apliecinājums, ar to nepietiek un šoferi soda!

Šofera tālākā rīcība, ja autoskolā nepateica par 95. koda obligātumu tiesībās un viņu par to sodīja!
Pēc soda naudas nomaksas šoferis dodas uz autoskolu, kurā viņš mācījās periodisko apmācību, lai iegūtu 95. kodu, uzrāda protokolu par uzlikto sodu un soda nomaksas kvīti, tad pieprasa autoskolai atmaksāt atpakaļ smaksāto soda naudu.

No LAPK: " ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, tad uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro. ..."

Bez tam vadītājs CSDD reģistrā par braukšanu bez 95. koda atzīmes tiesībās saņem trīs soda punktus.
Un ja notiek OCTA ķibele, tad pret vainīgo vadītāju vai viņa darba devēju apdrošinātājs cietušajam izmaksātās atlīdzības apjomā (+ekspertīzes un administrēšanas izdevumi) ir tiesīgs pieprasa atmaksāt visu atpakaļ!
Sabīne, 22.maijs 2014 22:13
Sweiki! man tika uzlikts sods 40 eur apmēra par to ka esmu novietojusi auto tuvak par trīs metriem no nepartrauktas līnijas. Tas ir pie manam mājām. Rakstiju sūdzību, jo tur pēc manām domām nav nepārtraukta līnija jo seko tālāk 3 līnijas pārrāvumi. Tā taču nav nepārtraukta līnija. Uz ko viņi atbildēja ka no plastikāta materiālu masas veidotiem apzīmējumiem atļauts atstāt 5 cm pārrāvumu ik pēc 5m lai būtu iespējama pilnīgāka ūdens notece no brauktuves.
Domāju nu ok. Bet tad izdomāju jāizmēra cik tad cm pārrāvums ir un man sanāca 8cm. Kā man rīkoties? vai iet un rakstīt sūdzību atkārtoti vai tomēr var būt tie 8cm?
Ēriks Griģis:

1. Sods izklausās pareizi uzlikts, atbilstoši CSN prasītam pēc APK noteiktā.
2. Pēc CSN nav paredzēts, ka līnija varētu būt pārtraukta, ne 5 cm un ne 8 cm!
Tehnoloģiski, ja ir pieļauts 5 cm līnijas pārrāvums, tad tas nav 8cm.
Es ieteiktu Tev, principā, rakstīt nākošo vēstuli!
Un pārdomāt, vai rakstītajā nevarētu vēl ko piebilst sev par attaisnojumu!
Ints, 15.maijs 2014 9:10
Vai iegādājoties lietotu mikroautobusu ar 16 vietām, kurš aprīkots ar digitālo tahogrāfu, varu braukt no pirkšanas vietas uz savu bāzes vietu cita pilsētā nelietojot tahogrāfu, jo nav karte.
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Ja iegādājāties autobusu sev, tad pēc regulas EK 561/2006, jābūt iknedēļas grafikam:
" ... 13. pants
Izņēmumi attiecībā uz pārvadājumiem ar:
...
i) transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem; ..."
vai
2. Iegādājāties auto uzņēmumam, tad
veiciet izdruku, ierakstieties par lietotāju, atzīmējiet auto iegādes darbības un faktu, ka tahogrāfs nav piereģistrēts, tāpēc nav lietojams un 7 dienas rakstiet manuāli laika režīmus uz izdrukas.
Ivars, 14.maijs 2014 15:52
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja tiek izpildītas CSN 129.p. prasības, netiek pārkāpti CSN 135. un 136.p. uzskaitītie aizliegumi un nav citu, tad ir atļauts.
Valsts policijas pārstāvis šim gadījumam deva skaidrojumu, ka stāvēšana ir aizliegta braukšanas virzienā aiz zīmes, nevis otrādi. Zinu, ka juristi šo VP "atklāsmi" sekmīgi izmanto!

1. Tieši stāvēšana ar priekšgalu pret zīmes aizmuguri tiek traktēta kā 135.11. pārkāpums.
2. Kur var iepazīties ar šo VP "atklāsmi? Tai ir juridisks pamatojums, jeb tā ir vienkārši VP pārstāvja emocijas?
Ēriks Griģis:

Iesaku pieteikties juridiskai konsultācijai, zvanot pa tālruni 29180099
Anita, 13.maijs 2014 22:08
Jautājums - kādā veidā noņemt auto no uzskaites, tikai klātienē csdd, vai izmantojot epakalpojumu arī var?
Ēriks Griģis:

1. Uz numuru salīdzināšanu jāierodas ar visu auto CSDD!
Otra iespēja
2. Noņemt no uzskaites jāierodas personīgi CSDD un ar savu parakstu jāapliecina, ka atsakāties no numuru salīdzināšanas!
Noņemšanai no uzskaites ir pieci un pat vairāk iemeslu. Zinot, ko ar auto darīsiet pēc noņemšanas no uzskaites, Jums ir iespēja izvēlēties no augstākminētiem variantiem atbilstošāko!
Rihards, 13.maijs 2014 10:07
jautajums taads.izraisiju avariju,nedaudz skaade tika veikta forda vaditajam. uzrakstijam saskanoto,policija netika saukta.es biju vainigs.amm bet mashina ir apdrosinata uz cita cilveka.vai man kaa soferim arii sodis,ar apdrosinasanas palielinasanu? vai ko citu?
Ēriks Griģis:

1. Attiecībā uz OCTA - nesodīs!
Tikai saskaņotais desmit dienu laikā jānogādā savam (auto+īpašnieks) OCTA apdrošinātājam! Ja tas netiks 10 dienu laikā pēc negadījuma izdarīts, tad gan sodīs ar regresu!
OCTA palielinājums uz vadītāju neattieksies, bet gan uz īpašnieku+auto!
2. Attiecībā uz KASKO - ir jāskatās paša apdrošinātāja noteikumi. Var gadīties, ka apdrošināšanas KASKO atlīdzība tiek atteikta!
Imants, 10.maijs 2014 18:24
Es velos nopikrkt autinju anglija un man interese cik ilga laikaa atnak tehniska pase ? jo pagaidam seit darbs ir bet ne paarak ilgam laikam tadel velos uzzinat cik ilgi tas var viklties ??
Ēriks Griģis:

Jautājums nav pa tēmu! Pārsūti to pastam vai DHL!
www.pasts.lv/front/
www.dhl.lv/lv/kontaktu_centrs.ht...
Kristine, 9.maijs 2014 21:49
Labvakar, man tads jautajums vai iespejams kaut kur interneta atrast C profesionl kat. eksamena jautajumus un atbildes.
Ēriks Griģis:

Lielākā daļa no jautājumiem atrodami šeit:
csnt.csdd.lv/
Es mācu pa tēmu grupām un jautājumus apskatām tikai papildus!
Andrejs, 9.maijs 2014 17:05
Kāpēc Latvijā ir jāapdrošina piekabes? Piemēram Anglijā traktoru piekabes uzskata par lauksaimniecības agregātu, kā piem arkls, un nav jāapdrošina, un vieglo a/m piekabēm pārskrūvē numuru no mašīnas un var braukt. Tas ir bizness šeit, vai Eiropas prakse vēl ir ceļā pie mums?
Ēriks Griģis:

Arkls arī LV nav jādrošina! Piekabes reģistrācija VTUA un numura saņemšana nosaka tai OCTA nepieciešamību.
LV galvenā loma ir naudai! Arī Eiropas praksei ir naudas garša!
Ja liksies, ka naudas pietiek un nākotnē nav plānojamas krīzes, tad arī LV varēs pārskrūvēt numurus!
Imanta babīte, 8.maijs 2014 23:23
Labi, ka policistus apmāca kāds cits
Ēriks Griģis:

Visiem labi!
Aigars, 7.maijs 2014 12:27
Imant!
Tavā stāstā labā ziņa ir tā, ka, steidzoties iegūt sekundes, neesi radījis sekas, kas turpināsies visu atlikušo dzīvi, respektīvi, maksājot cietušajam kompensāciju iegūtas invaliditātes vai morāla kaitējuma, nāves gadījumā, dēļ, turklāt sabojājot savu biogrāfiju ar krimināllietu, respektīvi, kriminālsodāmību.
Kā saproti, Tev situācija ir nelabvēlīga esam. Cien., Ēriks iepriekš uzskaitīja, kādu likumu un noteikumu kādus punktus esi pārkāpis.
Balsoties uz Civillikuma 1644. p. un 1645.p.. atgādinu, ka Tu, izvēloties apdzīt priekšā braucošu tr-līdzekli, kurš uzsācis bremzēšanu, nepārliecinoties par satiksmes drošību perspektīvā aiz tr-līdzekļu rindas līdera, esi rīkojies augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi un šāds pārkāpums ir pielīdzināms ļaunam nolūkam, jo Tu nevarēji un nedrīkstēji nesaprast savas pretlikumīgās rīcības iespējamās sekas un, paļaujoties, ka šīs sekas neiestāsies, esi rīkojies augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi.
Turpmāk dzīvei atceries:
- neuzsāc apdzīšanas manevru, tuvojieties neregulējamam ceļu krustojumam, braucot pa galveno ceļu, un citās vietās, kur iespējams nobraukt no ceļa, veicot kreiso pagriezienu.
- jebkurai bīstamai situācijai vārds vārdā iegaumē un, galvenais, saproti pareizi CSN 113.p.:
113. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
Tātad, jebkurā bīstamā situācijā, lai autovadītājs nezaudētu ne laiku sekundēs, ne distanci metros, primāri SAMAZINAM BRAUKŠANAS ĀTRUMU VAI APSTĀJAMIES!!!

Lai labi ripo!
Ēriks Griģis:

Skarbi, īpaši par to ļauno nolūku! Manuprāt, Imants ar auto vairs nebrauks!
Imants, 6.maijs 2014 19:11
Turpinajums...
Jaa,sadursme notika starp A un C automasinaam. Prieksaa braucosa automasina B nebija ieslegusi pagrieziena raditaju,kas C autovaditajam neliedza veikt apdzisanu.A automasina C vaditajam bija redzama tikai peec apdzisanas uzsaaksanas atrodoties blakus joslaa.
Man nav saprotams,kapeec lieta tiek skatiita no ssada griezuma? Autovaditajs A neparliecinaajaas,ka netiek veikta apdzisana. Kam plusaa vel bija B vadiitaja lieciiba,ka ir redzejis C vaditaja apdzissanas manevru un vel uzpipinaajis A vadiitaajam.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Kad mācīju ceļu policistus - nodarbībās lielākoties risinājām strīdīgus gadījumus no viņu prakses, atbilstoši mācību saturam.
Es policistus vairs nemācu, tāpēc nepateikšu, kāpēc pat līdzīgas lietas izskata dažādos griezumos.
Tas jājautā kādam no viņiem!
Imants, 6.maijs 2014 16:02
Labdien!

Man arī ir interesanta situācija. Iesaistītas 3 automašīnas. Bojātas ir divas. Auto A grib veikt pagriešanos pa kreisi ārpus apdzīvotas vietas. Auto B brauc aiz auto A un iespejams samazina ātrumu bremzējot līdz apstājas, pagriezienu nerāda, Auto C veic apdzīšanas manevru pret auto B, neredzot auto A, kas atrodas aiz auto B. Auto A griez pa kreisi, Auto C veic bremzēšanu, kā rezultāta ir sadursme. Lēmums par CSN 10., 3., 4., 119., punktu pārkāpumu. Braucu ar atļauto braukšanas ātrumu. Protokolā, paskaidrojuma, kas tika sastādīts uz vietas bija iekļauts, ka esmu veicis bremzēšanu, lai izvairītos no sadursmes. Kas tika traktēts, kā izvairīšanās no sadursmes ar B automašīnu. Bet bremzēšana tika veikta veicot apdzīšanu, lai izvairītos no A auto sadursmes.
Tieku atzīts par vainigu. Vai situācijas novērtējums un pieņemtais lēmums ir pareizs?

Ceru, ka uztvērāt situāciju un varat dot kādu vērtīgu ieteikumu.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Es arī ceru!
1. Par distances neievērošanu - izsaka brīdinājumu vai 15 eiras sods.
2. Par apdzīšanu, ja priekšā pa to pašu joslu braucošais ieslēdzis kreiso virzienrādītāja signālu - 40 eiras.
Situācija pēc soda apmēra ir novērtēta Jums par labu, ja sadursme notika starp C un A auto!
3. Izmantojot kļūdu policijas darbā, sastādot APK, tiesā varat tikt atzīts par nepamatoti sodītu. Tas gan izmaksās vairāk, jo bez jurista vai advokāta pakalpojumiem tiesā neiztikt.
4. Piekrītu, ka situācijas novērtējums, līdz ar to pieņemtais lēmums ir nepareizs, ja sadursmē iesaistīti C un A automobiļi!
Bet tas ir tikai, lai aizstāvētu Jūsu intereses.
Nedomājiet, ka valsts policija nezin CSN un neko nesaprot no satiksmes drošības, lēmumu pieņemšanas administratīvajās lietās, satiksmes negadījumu izmeklēšanas un objektivitātes situāciju vērtēšanā!
Vēl vairāk!
5. Ja sadursme notika starp C un B auto, tad policija situāciju ir novērtējusi atbilstoši un pieņemtais lēmums ir pareizs!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti