Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Sabīne, 22.maijs 2014 22:13
Sweiki! man tika uzlikts sods 40 eur apmēra par to ka esmu novietojusi auto tuvak par trīs metriem no nepartrauktas līnijas. Tas ir pie manam mājām. Rakstiju sūdzību, jo tur pēc manām domām nav nepārtraukta līnija jo seko tālāk 3 līnijas pārrāvumi. Tā taču nav nepārtraukta līnija. Uz ko viņi atbildēja ka no plastikāta materiālu masas veidotiem apzīmējumiem atļauts atstāt 5 cm pārrāvumu ik pēc 5m lai būtu iespējama pilnīgāka ūdens notece no brauktuves.
Domāju nu ok. Bet tad izdomāju jāizmēra cik tad cm pārrāvums ir un man sanāca 8cm. Kā man rīkoties? vai iet un rakstīt sūdzību atkārtoti vai tomēr var būt tie 8cm?
Ēriks Griģis:

1. Sods izklausās pareizi uzlikts, atbilstoši CSN prasītam pēc APK noteiktā.
2. Pēc CSN nav paredzēts, ka līnija varētu būt pārtraukta, ne 5 cm un ne 8 cm!
Tehnoloģiski, ja ir pieļauts 5 cm līnijas pārrāvums, tad tas nav 8cm.
Es ieteiktu Tev, principā, rakstīt nākošo vēstuli!
Un pārdomāt, vai rakstītajā nevarētu vēl ko piebilst sev par attaisnojumu!
Ints, 15.maijs 2014 9:10
Vai iegādājoties lietotu mikroautobusu ar 16 vietām, kurš aprīkots ar digitālo tahogrāfu, varu braukt no pirkšanas vietas uz savu bāzes vietu cita pilsētā nelietojot tahogrāfu, jo nav karte.
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Ja iegādājāties autobusu sev, tad pēc regulas EK 561/2006, jābūt iknedēļas grafikam:
" ... 13. pants
Izņēmumi attiecībā uz pārvadājumiem ar:
...
i) transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem; ..."
vai
2. Iegādājāties auto uzņēmumam, tad
veiciet izdruku, ierakstieties par lietotāju, atzīmējiet auto iegādes darbības un faktu, ka tahogrāfs nav piereģistrēts, tāpēc nav lietojams un 7 dienas rakstiet manuāli laika režīmus uz izdrukas.
Ivars, 14.maijs 2014 15:52
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja tiek izpildītas CSN 129.p. prasības, netiek pārkāpti CSN 135. un 136.p. uzskaitītie aizliegumi un nav citu, tad ir atļauts.
Valsts policijas pārstāvis šim gadījumam deva skaidrojumu, ka stāvēšana ir aizliegta braukšanas virzienā aiz zīmes, nevis otrādi. Zinu, ka juristi šo VP "atklāsmi" sekmīgi izmanto!

1. Tieši stāvēšana ar priekšgalu pret zīmes aizmuguri tiek traktēta kā 135.11. pārkāpums.
2. Kur var iepazīties ar šo VP "atklāsmi? Tai ir juridisks pamatojums, jeb tā ir vienkārši VP pārstāvja emocijas?
Ēriks Griģis:

Iesaku pieteikties juridiskai konsultācijai, zvanot pa tālruni 29180099
Anita, 13.maijs 2014 22:08
Jautājums - kādā veidā noņemt auto no uzskaites, tikai klātienē csdd, vai izmantojot epakalpojumu arī var?
Ēriks Griģis:

1. Uz numuru salīdzināšanu jāierodas ar visu auto CSDD!
Otra iespēja
2. Noņemt no uzskaites jāierodas personīgi CSDD un ar savu parakstu jāapliecina, ka atsakāties no numuru salīdzināšanas!
Noņemšanai no uzskaites ir pieci un pat vairāk iemeslu. Zinot, ko ar auto darīsiet pēc noņemšanas no uzskaites, Jums ir iespēja izvēlēties no augstākminētiem variantiem atbilstošāko!
Rihards, 13.maijs 2014 10:07
jautajums taads.izraisiju avariju,nedaudz skaade tika veikta forda vaditajam. uzrakstijam saskanoto,policija netika saukta.es biju vainigs.amm bet mashina ir apdrosinata uz cita cilveka.vai man kaa soferim arii sodis,ar apdrosinasanas palielinasanu? vai ko citu?
Ēriks Griģis:

1. Attiecībā uz OCTA - nesodīs!
Tikai saskaņotais desmit dienu laikā jānogādā savam (auto+īpašnieks) OCTA apdrošinātājam! Ja tas netiks 10 dienu laikā pēc negadījuma izdarīts, tad gan sodīs ar regresu!
OCTA palielinājums uz vadītāju neattieksies, bet gan uz īpašnieku+auto!
2. Attiecībā uz KASKO - ir jāskatās paša apdrošinātāja noteikumi. Var gadīties, ka apdrošināšanas KASKO atlīdzība tiek atteikta!
Imants, 10.maijs 2014 18:24
Es velos nopikrkt autinju anglija un man interese cik ilga laikaa atnak tehniska pase ? jo pagaidam seit darbs ir bet ne paarak ilgam laikam tadel velos uzzinat cik ilgi tas var viklties ??
Ēriks Griģis:

Jautājums nav pa tēmu! Pārsūti to pastam vai DHL!
www.pasts.lv/front/
www.dhl.lv/lv/kontaktu_centrs.ht...
Kristine, 9.maijs 2014 21:49
Labvakar, man tads jautajums vai iespejams kaut kur interneta atrast C profesionl kat. eksamena jautajumus un atbildes.
Ēriks Griģis:

Lielākā daļa no jautājumiem atrodami šeit:
csnt.csdd.lv/
Es mācu pa tēmu grupām un jautājumus apskatām tikai papildus!
Andrejs, 9.maijs 2014 17:05
Kāpēc Latvijā ir jāapdrošina piekabes? Piemēram Anglijā traktoru piekabes uzskata par lauksaimniecības agregātu, kā piem arkls, un nav jāapdrošina, un vieglo a/m piekabēm pārskrūvē numuru no mašīnas un var braukt. Tas ir bizness šeit, vai Eiropas prakse vēl ir ceļā pie mums?
Ēriks Griģis:

Arkls arī LV nav jādrošina! Piekabes reģistrācija VTUA un numura saņemšana nosaka tai OCTA nepieciešamību.
LV galvenā loma ir naudai! Arī Eiropas praksei ir naudas garša!
Ja liksies, ka naudas pietiek un nākotnē nav plānojamas krīzes, tad arī LV varēs pārskrūvēt numurus!
Imanta babīte, 8.maijs 2014 23:23
Labi, ka policistus apmāca kāds cits
Ēriks Griģis:

Visiem labi!
Aigars, 7.maijs 2014 12:27
Imant!
Tavā stāstā labā ziņa ir tā, ka, steidzoties iegūt sekundes, neesi radījis sekas, kas turpināsies visu atlikušo dzīvi, respektīvi, maksājot cietušajam kompensāciju iegūtas invaliditātes vai morāla kaitējuma, nāves gadījumā, dēļ, turklāt sabojājot savu biogrāfiju ar krimināllietu, respektīvi, kriminālsodāmību.
Kā saproti, Tev situācija ir nelabvēlīga esam. Cien., Ēriks iepriekš uzskaitīja, kādu likumu un noteikumu kādus punktus esi pārkāpis.
Balsoties uz Civillikuma 1644. p. un 1645.p.. atgādinu, ka Tu, izvēloties apdzīt priekšā braucošu tr-līdzekli, kurš uzsācis bremzēšanu, nepārliecinoties par satiksmes drošību perspektīvā aiz tr-līdzekļu rindas līdera, esi rīkojies augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi un šāds pārkāpums ir pielīdzināms ļaunam nolūkam, jo Tu nevarēji un nedrīkstēji nesaprast savas pretlikumīgās rīcības iespējamās sekas un, paļaujoties, ka šīs sekas neiestāsies, esi rīkojies augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi.
Turpmāk dzīvei atceries:
- neuzsāc apdzīšanas manevru, tuvojieties neregulējamam ceļu krustojumam, braucot pa galveno ceļu, un citās vietās, kur iespējams nobraukt no ceļa, veicot kreiso pagriezienu.
- jebkurai bīstamai situācijai vārds vārdā iegaumē un, galvenais, saproti pareizi CSN 113.p.:
113. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
Tātad, jebkurā bīstamā situācijā, lai autovadītājs nezaudētu ne laiku sekundēs, ne distanci metros, primāri SAMAZINAM BRAUKŠANAS ĀTRUMU VAI APSTĀJAMIES!!!

Lai labi ripo!
Ēriks Griģis:

Skarbi, īpaši par to ļauno nolūku! Manuprāt, Imants ar auto vairs nebrauks!
Imants, 6.maijs 2014 19:11
Turpinajums...
Jaa,sadursme notika starp A un C automasinaam. Prieksaa braucosa automasina B nebija ieslegusi pagrieziena raditaju,kas C autovaditajam neliedza veikt apdzisanu.A automasina C vaditajam bija redzama tikai peec apdzisanas uzsaaksanas atrodoties blakus joslaa.
Man nav saprotams,kapeec lieta tiek skatiita no ssada griezuma? Autovaditajs A neparliecinaajaas,ka netiek veikta apdzisana. Kam plusaa vel bija B vadiitaja lieciiba,ka ir redzejis C vaditaja apdzissanas manevru un vel uzpipinaajis A vadiitaajam.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Kad mācīju ceļu policistus - nodarbībās lielākoties risinājām strīdīgus gadījumus no viņu prakses, atbilstoši mācību saturam.
Es policistus vairs nemācu, tāpēc nepateikšu, kāpēc pat līdzīgas lietas izskata dažādos griezumos.
Tas jājautā kādam no viņiem!
Imants, 6.maijs 2014 16:02
Labdien!

Man arī ir interesanta situācija. Iesaistītas 3 automašīnas. Bojātas ir divas. Auto A grib veikt pagriešanos pa kreisi ārpus apdzīvotas vietas. Auto B brauc aiz auto A un iespejams samazina ātrumu bremzējot līdz apstājas, pagriezienu nerāda, Auto C veic apdzīšanas manevru pret auto B, neredzot auto A, kas atrodas aiz auto B. Auto A griez pa kreisi, Auto C veic bremzēšanu, kā rezultāta ir sadursme. Lēmums par CSN 10., 3., 4., 119., punktu pārkāpumu. Braucu ar atļauto braukšanas ātrumu. Protokolā, paskaidrojuma, kas tika sastādīts uz vietas bija iekļauts, ka esmu veicis bremzēšanu, lai izvairītos no sadursmes. Kas tika traktēts, kā izvairīšanās no sadursmes ar B automašīnu. Bet bremzēšana tika veikta veicot apdzīšanu, lai izvairītos no A auto sadursmes.
Tieku atzīts par vainigu. Vai situācijas novērtējums un pieņemtais lēmums ir pareizs?

Ceru, ka uztvērāt situāciju un varat dot kādu vērtīgu ieteikumu.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Es arī ceru!
1. Par distances neievērošanu - izsaka brīdinājumu vai 15 eiras sods.
2. Par apdzīšanu, ja priekšā pa to pašu joslu braucošais ieslēdzis kreiso virzienrādītāja signālu - 40 eiras.
Situācija pēc soda apmēra ir novērtēta Jums par labu, ja sadursme notika starp C un A auto!
3. Izmantojot kļūdu policijas darbā, sastādot APK, tiesā varat tikt atzīts par nepamatoti sodītu. Tas gan izmaksās vairāk, jo bez jurista vai advokāta pakalpojumiem tiesā neiztikt.
4. Piekrītu, ka situācijas novērtējums, līdz ar to pieņemtais lēmums ir nepareizs, ja sadursmē iesaistīti C un A automobiļi!
Bet tas ir tikai, lai aizstāvētu Jūsu intereses.
Nedomājiet, ka valsts policija nezin CSN un neko nesaprot no satiksmes drošības, lēmumu pieņemšanas administratīvajās lietās, satiksmes negadījumu izmeklēšanas un objektivitātes situāciju vērtēšanā!
Vēl vairāk!
5. Ja sadursme notika starp C un B auto, tad policija situāciju ir novērtējusi atbilstoši un pieņemtais lēmums ir pareizs!
Evita, 5.maijs 2014 22:35
Sveiki!Ja parrakstu auto uz sava varda, cik ilga laika, tas jaapdrosina?Vai taja pasa diena var uzlikt sodu, ja auto vel nav apdrosinats?
Ēriks Griģis:

Var uzlikt sodu, ja tālāk brauksiet ar to bez OCTA!
OCTA jābūt, piedaloties ceļu satiksmē! Tātad pirms braukšanas uzsākšanas.
Nevar uzlikt sodu, ja pārrakstīsiet auto sev un vedīsiet tālāk to piekabē! Tad OCTA jauniegūtajam auto nav nepieciešama.

OCTA nav saistīta ar auto reģistrāciju, bet gan ar piedalīšanos ceļu satiksmē!
Dmitrijs, 5.maijs 2014 19:28
Labdien! Ja nokļuvi avārija, jāiet uz savu apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:

Ne vienmēr!
1. Vainīgais vienmēr iet pie sava, lai paziņotu par notikušo.
2. Cietušais iet pie vainīgā apdrošinātāja paziņot par notikušo un jautā, vai atlīdzības saņemšanu var kārtot pie sava apdrošinātāja. Tālāk rīkojas tā, kā cietušajam pasaka vainīgā apdrošinātājs.
Sandris Bērziņš, 3.maijs 2014 13:01
Ja pamet notikuma vietu ar mopēdu otrs arī bija mopēds,apdrošinātāji apmaksā cietušajam zaudējumus?
Ēriks Griģis:

Likumā nav teikts, ka cietušajam nemaksā!
Bet ne no visiem mopēdiem maksā!
Andris stepanovs, 3.maijs 2014 0:31
Ēriks Griģis:

Tas nu gan nav ne redzams, ne nosakāms!

Ko tad šādā gadijumā darīt?
sanāk,ka abi divi pārkāpj noteikumus,ja nebrauc tuvāk labajai malā un vienā rindā? spoguļu nebija abiem,kā video redzams.
Ēriks Griģis:

Tad policija vērtēs atšķirīgo - CSN 10., 113. un 119. punktu izpildi, atbilstoši noteikumos noteiktajam!
Andris, 2.maijs 2014 21:04
Par iepriekšējo jautājumu.

Jaatvainojas, nepiebildu, ka policija arī ieradās pirms mani aizveda uz traumupunktu un sniedzu viņiem īsu notikušā izklāstu, ieskaitot vainīgā auto reģ. numuru. Interesē kāds sods varētu būt par tīšu dzīvības apdraudēšanu un notikuma vietas atstāšanu, pat nepuloties izsaukt NMP vai policiju.
Ēriks Griģis:

Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no septiņiem līdz piecdesmit pieciem euro, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no septiņdesmit līdz septiņsimt euro un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.
Andris stepanovs, 2.maijs 2014 20:21
www.youtube.com/watch?v=d1WZA771...

Kurš šajā negadijumā ir vainīgs?
Ēriks Griģis:

Tas nu gan nav ne redzams, ne nosakāms!
Andris, 2.maijs 2014 18:52
Labdien!
Man, braucot ar motociklu, no blakus joslas apzināti, mani redzot (ir video pierādījums) autovadītājs "spieda" nost no ceļa līdz uztriecās man virsū un zaudēju kontroli pār motociklu un kritu. Vainīgais pateica, ka man "viss kārtībā" un aizbrauca. Rezultātā bojāts mocis, pašam vieglas traumas - vajadzēja uz slimnīcu braukt. Ir liecinieki un video par notikušo. Kādu sodu/us vainīgais visticamāk saņems? Vai ir iespējams saņemt atlīdzību par bojāto ekipējumu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Vai izpildīji CSN 50.p. prasības?
1. Ziņojums policijai.
2. APK protokola sastādīšana.
3. Tad jāpaziņo par notikušo negadījumu un atlīdzība jāpieprasa zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātājam!
Andris stepanovs, 2.maijs 2014 10:28
Vai apdrošinātāji sedz zaudējumus,ja aizbrauc no notikuma vietas sadūrās mopēds ar mopēdu.
Ēriks Griģis:

Ja mopēds ir tas, kas CSDD reģistrēts kā mehāniskais transportlīdzeklis, tad cietušajam sedz zaudējumus!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti