Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
aivis, 3.oktobris 2013 22:06
JA man īrijā uzlikts liegums vadīt auto 3 gadus,man ir īru tiesības,vai varu vadīt auto ar īru tiesībām citā valstī?
Ēriks Griģis:

Par citām valstīm nezinu, bet Latvijā CSDD informēja, ka nevar! To Jūs varat uzzināt CSDD e-pakalpojumos, ir Jums sodi vai liegumi vai nav!
e.csdd.lv/
muller, 3.oktobris 2013 20:55
Vai kravu nostiprināšanā apmaciet arī ārvalstu firmu darbiniekus?
Kāda valoda, lūdzu?
Ēriks Griģis:

Jā, protams! Krievu un vācu!
Ilmārs, 3.oktobris 2013 14:07
Par Alekseja uzdoto jautājumu. Nav tik vienkārši. Lai arī pārkāpis CSN būs apmācāmais, sods viņam par to nav nekur paredzēts (jeb kļūdos?).
"Ja transportlīdzekli braukšanas mācību laikāvadījusi cita persona–apmācāmā persona, par transportlīdzekļa vadītāju uzskatāms, un atbildība par ceļu satiksmi regulējošo normatīvo aktu prasību neievērošanu gulstas uz personu, kura veic transportlīdzekļa vadīšanas apmācību."
www.tiesas.lv/files/AL/2012/09_2... 4.1
Ēriks Griģis:

Jūs kļūdāties, Ilmār!
No LAPK:
"... 149.15 pants. Transportlīdzekļu vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles, bet nepārsniedz 0,5 promiles, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam, ... kura vadītāja stāžs mazāks par diviem gadiem, no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem.
..."
No CSN:
"... 39.1 Aizliegts mācīties vadīt transportlīdzekli:
39.1 1. ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles;
..."
Uz kuru mācību automobilī attiecas alkohola ierobežojums sākot no 0,2 promilēm, instruktoru, kuram stāžs ir vismaz trīs gadi, vai apmācāmo?
Kurš mācās vadīt automobili, instruktors, kurš apmāca, vai apmācāmais, kurš mācās?
Atbilde uz šiem diviem jautajumiem norādīs Jums pareizo risinajumu Alekseja lietā.
Nevajauciet radžotās riepas mācību automobilim ar alkoholu apmācāmā asinīs!
kapurs, 1.oktobris 2013 20:14
Pagajusaja gada krasoju auto sparnu, kasko gadijums, sogad jau ir izrusejis cauri, velejos uzzinat cik ilga ir krasojuma garantija
Ēriks Griģis:

To nosaka auto izgatavotājs vai remonta serviss pie krāsojamās detaļas maiņas. Krāsojot sarūsējušu detaļu, var tikai garantēt, ka detaļas rūsēšana turpināsies!
Aleksej, 30.septembris 2013 14:04
Labdien, ja par braukšanu dzerumā noķers apmācāmo ar instruktoru (dzeris bija apmācāmais), tad kuru sodis? Instruktors taču skaitas ka autovadītājs. Vai instruktoram šaja gadījumā atņems autovadītāja apliecību un instruktora apliecību?
Ēriks Griģis:

Izlasiet, kas ir aizliegts apmācāmajam. Ja viņš aizliegumu ir pārkāpis, tad sodīs apmācāmo, ne instruktoru!
No CSN:
"... 39.1 Aizliegts mācīties vadīt transportlīdzekli:
39.1 1. ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles;
..."
Vitālijs, 30.septembris 2013 6:11
Biju uzdevis jautājumu par dzērumā zaudētām tiesībām.Morāle ir skaidra,tādi jāsoda.Un to,ka jādomā pirms un tiesa lemj pēc pārkāpuma,arī skaidrs.Taču bija jautājums par ko citu...
Ēriks Griģis:

Tiesa var pieņemt lēmumu - nesodīt vai sodu mīkstināt! Citas iespējas neredzu, jo man tādas pieredzes nav! Zinu, ka apdrošinātāji rīkosies atbilstoši tiesas lēmumam!
vārdsVitālijs, 29.septembris 2013 21:45
Vai ir iespējams dzērumā zaudētās tiesības atgūt ātrāk pirms noteiktā termiņa beigām,ja soda nauda ir nomaksāta un arests izsēdēts?Jautājums radās tāpēc,ka darba jautājumu risināšanai aizvien biežāk nepieciešams transports,tāpēc darba devējs uzstāj,lai es par to painteresētos.Paldies!
Ēriks Griģis:

Par to lemj vadītājs pirms pārkāpj, tiesa - pēc pārkāpuma.
Annuškai, 29.septembris 2013 16:40
loģiš, ka jāņem vērā, jāievēro un visādi citādi jāizpilda CS NOT. PRASĪBAS.
Ēriks Griģis:

CSN un CSL prasības!
Anna, 29.septembris 2013 16:25
Sveiki, man ir tāds jautajums. Ja pirms dzelzceļa parbrauktuves ir uzstadīta ceļa zīme 207 un uz luksofora mirdz 2 baltas gaismas, tad vai ir jāņem vēra 207. ceļa zīmi, vai tikai to ir jāvēro, kad deg sarkanas luksofora gaismas? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pirms dzelzceļa pārbrauktuves 207. cz. prasības jāpilda, neskatoties uz signālu luksoforā!
Periodiskā apmācība, 28.septembris 2013 19:18
Vai autobusa vadītājam obligāti jāmaina tiesības, lai tajās būtu 95. kods, vai pietiek ar autoskolas reģistrēšanu CSDD? Paldies.
Ēriks Griģis:

Obligāti jāmaina! Par nesamainītu D kategorijas vadītāja apliecību bez 95. koda tajā autobusa vadītājam sods no 30 līdz 200 Ls un 3 punkti CSDD Soda punktu reģistrā.
sm, 27.septembris 2013 9:15
Vai UK var braukt ar LV OCTA un TA?
Ēriks Griģis:

Ekskursijā var. Uzturēties, mācīties, strādāt - nedrīkst! Jo tad jānoslēdz vietējais UK OCTA līgums!
TA ir derīga, ja tā beidzas, tad var to iziet UK. Atgriežoties LV, no jauna būs jāiet TA!
Izmaksām, protams, jāpievieno vienas kārtas nullīte!
Jānis, 25.septembris 2013 14:58
Stāvot pie stoplīnijas un sarkanās gaismas aizmugurē piebrauc CP automašīna ar zilām ugunīm un skaņas signālu. Pa labi no manis trotuārs, pa kreisi apturēts tramvajs. Vai atļauts izkustēties no vietas un iebraukt krustojumā, lai izpildītu prasību CP auto ruporā "palaid garām"? Ko apdrošinātāji atzīs par vainīgu, ja šādā veidā iebraucot krustojumā man sānos iebrauks slavenais "melnais BMW", kas šoreiz šķērso krustojumu pie zaļās gaismas? Iesakiet kā pareizi rīkoties šādā gadījumā. Jo sods ir gan par braukšanu pie sarkanā signāla, gan policijas likumīgo prasību nepildīšanu.
Ēriks Griģis:

Jāpilda CP prasība!
No CSN:
"... 4. Transportlīdzekļa vadītāja pienākumi īpašos gadījumos
40. Ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem jādod tam ceļš. ..."

Apdrošinātājs nevienu par vainīgu neatzīst un nedrīkst atzīt!
Ja kāds iebrauks sānos, Jums būs japierāda, kāpēc veicāt šādu manevu!
Marks, 25.septembris 2013 13:10
Sveiki! mani šodien apturēja Ceļu policija un meginaja uzlikt sodu 20.ls itka, ka es neesmu uzlicis jostu!
bet reāli, kad es viņam teicu kādi viņam ir pierādījumi, ka man tā josta tiešām nebija viņš atteica tikai ar to, ka viņš redzēja! Nav ne celu policijas video nekā..../

Kā apstridēt policijas lēmumu!

Es soda protokolu neparakstiju!

Kādas darbības vajaga tālāk darīt?
lai šo netaisnīgo lēmumu verētu novērst?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Būs jāraksta, lai apstrīdētu! Konsultācijai laiku sarunāsiet, piezvanot pa tālruni 29180099
Ģirts, 24.septembris 2013 13:08
Situācija: buss(B) velk 2-asīgo trali, tukšu, pa 4joslu ielu (protams, 2 katra virz.), pa pirmo joslu. Aiz busa, otrajā joslā, praktiski blakus piekabei, brauc vieglais auto (A). Priekšā ir krustojums ar luksoforu. Mirklī, kad buss ir apm. 5 metri no luksofora, tajā iedegas zaļais signāls. Ātrums ap 50km/h, (pilsēta). Abi minētie auto turpina kustību bez izmaiņām. Tajā mirklī no kreisās puses viens gudrinieks(C) "izdomāja, ka paspēs", un brauca pāri joslām, pa kurām brauca A un B. Rezultāts: buss saskrējās ar C(Ctaranēja busa kreiso priekšējo stūri ar savu labo stūri), trieciena dēļ piekabe sametās sāniski un uztriecās A. Busu vadīja tā īpašnieks, piekabe palienēta no cita.
CP (saskaņotais nederēja, jo vairāk kā 2 tr. līdz.), "noformējot" CSNeg., informēja, ka vainīgs ir C, kurš arī savu vainu nenoliedza.
Jautajums: Kura apdrošināšana-OCTA- (B, C vai piekabes) segs vieglajam auto A nodarītos zaudējumus?
Ēriks Griģis:

Pēc aprakstītā zaudējumus nodarījušā C automobiļa OCTA apdrošinātājs.
Agnese, 17.septembris 2013 10:04
Ar kādām tiesībām LTABs man un visiem apdrošinājuma ņēmējiem atņēma vienu bonus klasi 2010. gadā un vēl liek atstrādāt 2 klases VĒLREIZ par 2005. gada negadījumu???
Ēriks Griģis:

Jautājiet to LTAB:
www.ltab.lv/
Agnese, 17.septembris 2013 9:51
Labdien! Sakiet lūdzu kāda bonus klase man būs uz šī gada 15. septembri, ja 2009. gada 15. septembrī tā bija 13-tā pie nosacījuma, ka apdrošināšanā nav pārtraukuma un nav izraisīti CSN?
Ēriks Griģis:

Meklējiet savus datus šeit:
services.ltab.lv/lv/BonusMalus
kārlis, 11.septembris 2013 22:29
Labdien!
Gribēju uzzināt,kā tur pareizi ir ar nakts darbu starptautiskajos autopārvadājumos.Regulā (EK) Nr.561/2006 it kā nekā nav,bet tai pašā laikā tur 6panta 2daļā ir atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2002/15/EK - * (2002.gada 11.marts),kur 7 pantā ir noteikts-veicot nakts darbu, katras dienas darba laiks katrās 24 stundās nedrīkst pārsniegt desmit stundas.Arī ceļu satiksmes likuma 31.2 pantā rakstīts tas pats. Vai atrodoties ārpus LV man tas ir jāievēro?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nakts darba noteiktais ierobežojums attiecībā uz kopējo darba laiku diennakts periodā Jums jāievēro, ja strādājat naktī ārzemēs no 01:00 līdz 05:00 pēc Latvijas tiesību aktiem.
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Labdien,
Man ir radies jautājums, cik ilgā laikā apdrošināšanai ir jāapstrina tāme, ko ir nosūtījis konkrētais auto serviss?
Un, ja ir noteikts laika periods un tas nav ievērots vai var vērsties apdrošināšanā ar sūdzību?
Ēriks Griģis:

Nav noteikts.
Sūdzēties var, ja rodas aizdomas par nepamatotu vilcināšanos!
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Labdien!
Kad septembrī notiks TI+A pasniedzēju apmācības?
Ēriks Griģis:

17.09. plkst.15:00 CSDD telpās Bauskas ielā 86.
vārds, 11.septembris 2013 19:16
Atbilde vēl nav

Lasītākie raksti

Jaunie raksti