Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Gvido, 8.septembris 2011 18:16
Labdien! Gatavojos doties uz Spāniju un tur pārvietoties ar nomas auto. Sakiet kāda apdrošināšana nomājot auto man būtu obligāti jāiegādājas, lai nododot auto būtu maksimāli maz pretenziju no nomas kompānijas?
Ēriks Griģis:

To nosaka auto iznomātājs. Noteikti prasiet to viņam!
Profi, 7.septembris 2011 14:24
Kad būs kursi uz 95 kodu?
Ēriks Griģis:

Sāksies 16.09. un 21.09.
Elvis, 6.septembris 2011 22:34
paldies par izmeļošo atbildi! :) varbūt ir ieteikums/pieredze kādā mājas lapā šo info varētu meklēt?
Ēriks Griģis:

Pacentieties angliski meklētājā ievadīt vārdiņus: "apdrošināšana, asociācija, statistika"
Elvis, 5.septembris 2011 22:43
Labdien! Sakiet lūdzu kur var iegūt statistikas datus par Lielbritānijas apdrošināšanas tirgu (tirgus struktūra/apdrošināšanas sabiedrības)?
Ēriks Griģis:

Anglijas apdrošināšanas asociācijas mājas lapās internetā.
Juris, 5.septembris 2011 16:45
Sveiki, interese tads jautajums, vai es varu dabut KASKO apdroshinashanu uz Anglijas mashinu un ar labo pusi sturi , un ar ANglijas numuriem, un braukat ar KASKO pa ANgliju ar ANglijas mashinu??
Ēriks Griģis:

Latvijas likumdošana Latvijā reģistrētām apdrošināšanas sabiedrībām to neparedz!
Arturs, 2.septembris 2011 14:08
Labdien!
Vai Octa sedz nomas a/m?
Ēriks Griģis:

Latvijā nesedz!
vārds sinaj, 2.septembris 2011 13:44
Man jautājums sekojoš; Vai ir derīgs saskaņotais paziņojums bez parakstiem kurš jau ir iesniegts apdrošinātājam?
Ēriks Griģis:

Atlīdzības saņemšanai nav derīgs!
Instruktors, 1.septembris 2011 21:49
Sakiet, lūdzu, kad pie Jums sāksies satiksmes noteikumu un drošības autoskolas pasniedzēju apmācības? Kāda nepieciešama izglītība, lai mācītos par Tehniskās informācijas un autopārvadājumu programmas pasniedzēju?
Ēriks Griģis:

1. 06.09. plkst. 10:00
2. Augstākā un C kategorijas vadītāja apliecība.
sandis, 31.augusts 2011 0:56
man tads jautajums,ka talak rikoties ar apdrosinasanu,lieta tada ka tevs nomira aprili un palika masina,beidzas apdrosinasana,apdrosinaju un varejam ar mammu braukt,nakamgad aprili butu oficials mantinieks,jo butu mantojuma dokumenti kartiba,bet lieta tada kad,to automasinu nozaga,un izraisija avariju,ar diviem cietusajiem,uz doto bridi ir uzsakta kriminallieta par automasinas zadzibu,ko darit ar apdrosinasanu,kura ir speka lidz novembrim?
Ēriks Griģis:

1. Jums ir tiesības pieprasīt apdrošinātāju atmaksāt neizmantoto OCTA prēmijas daļu par pilniem mēnešiem, sākot ar Jūsu iesnieguma iesniegšanas dienu. Attiecībā uz pieteiktu zādzību un ar to saistītu CSNg Jūsu OCTA līgumam nav nekāda saistība.
2. KASKO gadījumā Jums KASKO apdrošinātājam jāiesniedz tēva miršanas izziņas kopija un jāpieprasa atlīdzināt zaudējumus.
vārds Rolands Lapiņš, 24.augusts 2011 13:01
Sveicināti! jautājums, kāds likums, vai kas nosaka, ka pieķerot šoferi pie stūres reibumā, nav obligāts nosacījums tam, ka mašīna ir jāevakuē, ja viņam ir cits šoferis ar vad apliecību, attiecīgo kategoriju, un protams nav dzēris, vai ceļu policists var vnk pieņemt lēmumu āutomašīnu evakuēt, ignorējot manu lūgumu nodot savu mašīnu citai personai. Paldies!
Ēriks Griģis:

1. MK noteikumi Nrr. 1098, Noteikumi par rīcību ar administratīvo pārkāpumu lietās izņemto mantu un dokumentiem.
Noteikumu 14. punktā ir aprakstīta izņemtās mantas pārņemšanas kārtība gadījumā, ja lēmums administratīvā pārkāpuma lietā paredz izņemtās mantas vai dokumenta nodošanu glabāšanā aģentūrai.
Kādā gadījumā lēmums paredz automobili izņemt un nodot glabāšanā? Lūdzu to noskaidrojiet pie sava advokāta vai policijā. Lūk daži no iemesliem:
1.1. Ja automobilis tehnisku iemeslu dēļ nevar turpināt ceļu.
1.2. Nav cits šoferis, kas būtu tiesīgs to darīt, vai viņam nav attiecīgas vadītāja apliecības.
1.3. Piedzērušais vadītājs ir atzīts par rīcībnespējīgu, lai mutiski pilnvarotu citu šoferi vai savu pasažieri turpināt vadīt viņa automobili un spētu nodot viņam sava automobiļa reģistrācijas apliecību.
1.4. Automobilis atrodas meklēšanā.

2. Konsultācijas par Administratīvo pārkāpumu lietās izņemtajiem transportlīdzekļiem sniedz AĢENTŪRĀ Rīgā, Piedrujas ielā 5 personīgi vai pa informatīviem tālruņiem - 67218650, 67218651, kā arī transportlīdzekļa glabāšanas vietās visā Latvijā.
kaspars, 20.augusts 2011 0:08
cik maksā apdrošināšana 3 golfam anglijā šoferim ar 1 gada stāžu
Ēriks Griģis:

Ielūkojieties šeit:
www.lloydstsb.com/insurance/car/...
Ieva, 18.augusts 2011 14:03
Sveiki! vēlējos jautāt kā pareizi būtu noslēgt Kasko apdrošināšanu ja esam 2 vadītāji. Vai nav tā ka nelaimes gadījuma brīdī jābūt pie stūres mašīnas īpašniekam uz kā noslēgts Kasko?
Ēriks Griģis:

1. Jāpasaka apdrošinātajam, cik apmēram būs vadītāji.
2. Cik jaunākam vadītājam būs gadu. Pie stūres nedrīkst atrasties jaunāks vadītājs, kā Jūsu uzrādītais apdrošinātājam, KASKO līgumu noslēdzot.
Jānis, 17.augusts 2011 22:53
Iekļuvu avārija 20. jūnijā. teica, ka materiālus nosūtīs ekspertīzei. 1. Cik ilga var būt ekspertīze?vai tai ir kādi termiņi?
2. Otram šoferim bija auto ar Norvēģijas numurzīmēm, līdz ar to arī apdrošināšana norvēģu. Kā man rīkoties?kā, lai zinu vai šāda kompānija vispār ir pārstāvēta LV, vai apdrošināšana derīga braukšanai LV utt.?
Ēriks Griģis:

1. Piedalīties manās lekcijās par transportlīdzekļu apdrošināšanu Latvijā un vadītāju rīcību, iestājoties apdrošināšanas gadījumam ar ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekli.
2. Izdabūt no vadītāja visu informāciju, ko Jūs man jautājāt!
3. Uzticēties, ka Jums šo informāciju sagādās un palīdzēs kārtot atlīdzības saņemšanas jautājumus ārvalstu apdrošinātāju pārstāvis Latvijā - LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā.
Saits: www.ltab.lv/lv/dati_no_datubazes...
4. Ekspertīzei termiņš nav noteikts.
5. Prasīt atlīdzināt zaudējumus CSNg zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājam Norvēģijā. Tad Jūs:
5.1. saņemtu norādes par viņu pārstāvi - korespondentu Latvijā;
5.2. vai saņemtu atlīdzību.
vinijs, 17.augusts 2011 16:33
ja man ir mašina apdrošināta es to pārdodu,vai eas to esošo polisi varu pārcelt uz jauni nopirkto auto
Ēriks Griģis:

OCTA - nevar!

1. OCTA polises izdevēja apdrošinātājam Jums ir jāraksta iesniegums ar pieprasījumu atgriezt (vai pārnest uz jauno OCTA līgumu) neizmantoto prēmijas daļu. Ar to datumu, kādu pieprasījumu iesniegsiet, apdrošinātājs rēķinās neizmantoto prēmijas daļu par atlikušajiem pilnajiem mēnešiem, atņems savu procentu par administrēšanu un izmaksās, ja uz šo polisi nebūs bijušas izmaksas lietas.
2. Uz jauno auto Jums ir jāslēdz jauns OCTA līgums. Ja saglabāsiet to pašu apdrošinātāju, tad iesniegumā uzrādiet, lai atlikušo summu Jums pieskaita klāt jaunajam OCTA līgumam.

KASKO - var!
Martins, 12.augusts 2011 7:28
Labdien! Nokļūvu avārijā, kur vainīgais nebiju es. Apdrošīnāšana - OCTA. Tika izsaukta policija, jo manai mašīnai bija nopietni bojajūmi. Ar protokola numuru un čeku par evakuātora pakalpojumiem aizgāju pie vaininieka apdrošinātaja un uzrakstīju iesniegumu par atlidzību. Apdrošīnātaja parstāvis apskatīja mašīnu, jau pagāja 3 nedēļas un nekas nenotiek. Vai es varu iesniegt reķinu par auto nomas atlīdzību? Paldies!
Ēriks Griģis:

Protams! Uz čeka kopijas apdrošinātājs lai atzīmē, ka tāds no Jums ir saņemts.
beetins, 10.augusts 2011 21:39
Vajag pierādīt ka taksis mainīja joslas. Kā to var izdarīt? Ar mašinu bojājumu ekspertīzēm? Lieciniekiem? Lēmumu var vēl pārsūdzēt, bet vai tur var ko mainīt? Es prasu padomu nevis tikai gribu par to parunāt.
Ēriks Griģis:

1. Ar videoierakstu.
2. Ar bojājumu ekspertīzēm var, bet ne vienmēr.
3. Liecinieki neder.
4. Pārsūdzēt var, bet bez pierādījumiem nekas nemainīsies.
5. Sistēma ir jāmaina un aizmugure jāneitralizē.
6. Parunāties man arī te nav laika.
Artim, 10.augusts 2011 18:06
Runa ir tikai un vienīgi par naudu!
Ja vainīgais miris, tad pret jums, jo vismaz būs cerība no kā ko izspiest, kad centīsieties pierādīt savu nevainību!
Ēriks Griģis:

Lūk, vēl kādam ir līdzīgas domas vai pieredze!
vārds Artis, 10.augusts 2011 15:46
Labdien. 16.07.2011 nokļuvu avārijā,kur bija iesaistīti 3 auto,2 cilvēki cietušie-ieskaitot mani,teica būšot krimināllieta utt..Pēc pagājušām trīs nedēļām no policistu puses nebija pakustējies ne pat cm. uz priekšu. Sāku jau telefoniski bļaut,kā rezultātā pēc pāris stundām saņēmu zvanu atpakaļ.Vainīgais esot miris 30.07.2011.,un ka krimināllieta tūlīt tikšot ierosināta-bet pret ko tad lai to rosina,ja vainīgais jau ir zem zemes???
Ēriks Griģis:

Jūs nevariet zināt, ka tieši vainīgais ir zem zemes! Vainīgais ir nepieciešams, lai tiktu pie svešas naudas! Tāpēc par vainīgo vienmēr ir jākļūst dzīvajam ar naudas maciņu kabatā.

P.S.
Neko nezinot par Jūsu lietu, pieņemu, ka Jūs iemidzina, lai pēkšņi paziņotu, ka esat persona, pret kuru ir uzsākta kriminālvajāšana.
Dainis, 10.augusts 2011 11:24
labdien,man ir ieguta C kat,pec 2009g.Vai es varu kaut kur dabut materjalus uz 95kodu?un apmacities majas?
Ēriks Griģis:

1. Ir iespēja gatavoties patstāvīgi, izmantojot CSDD mājas lapā publicētos testus profesionālajiem vadītājiem.
2. Otra iespēja ir apmeklēt lekcijas un mācīties nodarbību laikā.
beetins, 9.augusts 2011 23:36
Mana kundze Rīgā izraisīja sadursmi ar "AirBaltic" taksi, kurš agresīvi braucot mainīja joslas un iebraucot mūsu joslā strauji bremzēja, jo nevarēja pārkārtoties uz vēl vienu joslu pa labi. Tā rezultā tā mana kundze, kas nav rīdziniece, ieturēja distanci līdz priekšā braucošai mašīnai, bet šo distanci aizpildīja šis taksis. Policija uz vietas vainīgo nenoteica, bet bija jāierodas Gaujas ielā 15. Tur tomēr par vainīgu atzina mūs, jo taksometra vadītājs bija paskaidrojumā uzrakstījis, ka braucis pa vidējo joslu un nekādus manevrus nav veicis. Arī policija saprot kā brauc šie takši, bet neko nevarot padarīt. Ko ieteiksiet? Lēmumu vēl var pārsūdzēt 30 dienu laikā. Vai ir kādi varianti. Lieki piebilst ka "AirBaltic" vadītājs esot Jānis Naglis un tāpēc esot aizmugure policijā.
Ēriks Griģis:

1. Vajag vai vajadzēja pierādīt, ka taksometrs nebrauca pa vidējo joslu.
2. Jātiek galā ar "aizmuguri"!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti