Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Jānis, 5.decembris 2011 23:10
Situācija: krēslas laikā braucu pa ielu, aiz nepārredzama līkuma no manis labajā pusē kādi 15 m no brauktuves manā virzienā skrien CP inspektors. Rokā tam ir zizlis, skrienot viņš nemēģināja mani apturēt, bet likās, ka skrien apturēt manu auto taču nekādas skaidras kustības un žestus neveica. Viss notika tik zibenīgi, ka neapturēts es turpināju savu maršrutu. Pakaļ man neviens netraucās un nemēģināja apturēt. Izskatijās, ka gribēja mani apturēt taču nepaguva. Tātad jautājumi:
1.Vai man var izvirzīt apsūdzību, par mukšanu no policijas darbinieka vai nepakļaušanos policijas darbiniekam?
2.Ja jā, tad kā viņi mani vai manu auto meklēs rokā un kā pierādīs, kurš cilvēks ir bijis pie auto stūres?
3. Vai vispār par šo faktu man tagad ir jāsatraucas.

Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Turpmāk iesaku izmantot videoreģistratoru, nostiprinātu automobiļa vējstiklā! Strīdīgos gadījumos tas palīdzētu noskaidrot patiesību un liktu braukt uzmanīgāk.

Ir policisti, radari, zivtings un "skrejošie" vai "štopējošie" policisti! Divi pēdējie ir domāti, lai ceļu satiksmē radītu bailes un no bailēm vadītāji sāktu uztraukties, kļūdītos un radītu haosu!
1. Braucot pa ceļu, jārēķinās, ka no malas tas vienmēr izskatās līdzīgi mukšanai.
2. Ja meklēs, tad atradīs, visbiežāk, automobiļa īpašnieku!
3. Jums noteikti ir jāsatraucas! Tikai nekļūdieties ceļu satiksmē. Jūsu kļūdīšanos fiksēs pirmie divi un tad kļūsiet par donoru budžetam!

P.S.
Pie satraukuma pieradīsiet un ar laiku tas mazināsies!
vārds Juris, 5.decembris 2011 15:57
CSN 148.vecā redakcija: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jaunā redakcija šim punktam: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jautājums: vai tramvajam vairs nav priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem, piemēram ja ir vienādas nozīmes krustojums un tramvajs attiecībā pret automobili tuvojas no kreisās puses!?
Ēriks Griģis:

Tramvajam ir priekšroka pret automobili, kas vienādas nozīmes krustojumā tramvajam tuvojas no labās puses!

Mans komentārs attiecībā uz CSN 148. punktu!
Noteikumi ir jāmācās saprast, tos nedrīkst lasīt, lai iekaltu!
Jaunā redakcija ir tāda pati, kā vecā, tikai ar iespraudeni un nosacījuma palīgteikumu!
Lasi izcelto rakstu kā vienu teikumu! Iespraudenis ar nosacījumu attiecas uz nevienādas nozīmes krustojumiem!

CSN 148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Mans 148. punkta sadalījums tiem, kas CSN iekaļ no galvas!
148.(1.) Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
148.(2.) Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
janis, 4.decembris 2011 16:47
Sveki,man tads jautajums.cik lielu atlidzibu waretu sanemt no apdrosinatajiem par 3 tdi golfu 95 g.masina pec avarijas naw taisama.
Ēriks Griģis:

Atlīdzības, kas saistīti ar transportlīdzekļa pirmsavārijas vērtību, meklējamas Transportlīdzekļu vērtību katalogā, ko izstrādā LTAB:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
Ekspertīžu metodika norāda, kā un kādu faktoru ietekmē šī summa var mainīties:
www.ltab.lv/data/articles/451/42...
Vai ekspertīze ir veikta atbilstoši MK noteikumiem, izlasīsiet šeit"
www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-note...

Atgādinājums.
Svarīgi ir zināt, ka atlīdzības apjomu ietekmē tas, kur paliek neremontējamais transportlīdzeklis (atliekas)!
Vai atliekas atstāsiet apdrošinātājam, vai paturēsiet pats sev!
vārds Aldis, 4.decembris 2011 12:18
Vai tiešām tagad visi ,Ugunsdzēsēji,ātrie ,un policisti .maksās par ātrumu no savas kabatas.Kāda jēga,tad ir no šiem dienestiem.Ar cieņu,paldies ka izlasījāt.
Ēriks Griģis:

1. Kāda jēga no tiem, padomājiet pats!
2. Attiecībā uz braukšanas ātruma pārsniegšanu, šiem dienestiem jāievēro tikai daži CSN punkti:
CSN noteikumu 42.punktā minētajos gadījumos operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 35.punktā, 39.1., 39.2., 39.3., 39.4., 39.5., 39.6. un 39.7. apakšpunktā un 50.punktā minētās prasības un prasības, kas tiek noteiktas ar satiksmes regulētāja signāliem. Operatīvā transportlīdzekļa vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība.
Operatīvā transportlīdzekļa statuss ja piešķirts un automobilis piedalās ceļu satiksmē ar ieslēgtu zilu mirgojošu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, tad braukšanas ātrums nav ierobežots, ja braukšanas mērķis atbilst CSN42. punktā noteiktajam.
42. Operatīvie transportlīdzekļi drīkst piedalīties ceļu satiksmē, tikai pildot neatliekamus dienesta uzdevumus, lai:
42.1. glābtu cilvēka dzīvību, materiālās vērtības vai novērstu personai smagus veselības traucējumus un kaitējumu videi;
42.2. novērstu draudus sabiedriskajai drošībai un kārtībai (arī braucot uz noziedzīga nodarījuma (notikuma) vietu);
42.3. sekotu no operatīvā transportlīdzekļa bēgošai personai;
42.4. pārvadātu materiālās vērtības sevišķi lielos apmēros;
42.5. pavadītu citus transportlīdzekļus (kolonnas);
42.6. nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos.
3. Ja tā, tad noskaidrot, vai attiecīgā dienesta auto vadītājs ir vai nav pārkāpis radarā fiksēto ātrumu ir CSDD darbinieka uzdevums!
Raimonds, 2.decembris 2011 22:16
Anglijā iegādājos auto (stūre labā pusē, protams). Tagad vēlos atgriezties Latvijā ar šo autiņu. Cik ilgi es varu braukāt ar to pa latviju un kādas formalitātes man jākārto un kādos termiņos.
Ēriks Griģis:

Piecas dienas, kurās Jums jāveic auto pārbūve, lai stūre atrastos kreisajā pusē! Ja vien Jums nav līgumsaistības ar darbu vai mācībām Anglijā.

Tālrunis uzziņām: 67025777
Tatjana, 2.decembris 2011 21:21
Paldies par informāciju, noteikti pieteikšu savus šoferus.
Man ir vēl jautājums, vai Jūs iesaistāties konkrētu gadījumu (CSN) negadījumu risināšanā?
Ēriks Griģis:

Gaidīšu pieteikumus!
Jā gan, apmācāmo grupā pētām negadījumus, kuros kāds no tiem ir bijis iesaistīts. Analizējam iesaistīto vadītāju rīcību pirms negadījuma un negadījuma brīdi, lai citi mācītos no to kļūdām! Skaidroju policijas, izmeklētēju, izziņas inspektoru, apdrošinātāju un ekspertu darbību, norādot uz to iespējamām kļūdām un to, kā vadītājiem rīkoties, ja ierēdņu darbības varētu tikt vērstas pret vadītājiem.
ivars, 2.decembris 2011 20:47
dzinejs braucot noslapa ,pec tam vairs nevareja pielaist kas pa vainu varetu but , varbut bendzina filtrs pie vainas
Ēriks Griģis:

To uzzināsiet, parādot savu automobili atbilstošās markas remontservisā noslāpšanas brīdī!
janis, 2.decembris 2011 19:10
sveiki.man 22 notika avarija un tika slimnica nonemtas asinss analizes,bet vel lidz sim policija nekadas atbildes nesniedz.pats zvaniju uz slimnicu ar analizem viss kartiba,bet pats nedrikstu iznemt!!! Cik ilgi tad sis process vel var vilkties? Un laikam vainigajam soferim nebija apdrosinasa,ka varesu dabut apdrosinasanu un tik atri tas var notikties?
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas atlīdzība Jums ir jāprasa savam apdrošinātājam, ja otrajam OCTA nebija. Jūsu OCTA apdrošinātājs pārstāv LTAB, kas ir Garantijas fonda turētājs. Jūsu apdrošinātājs izmaksās Jums atlīdzību no Garantijas fonda līdzekļiem, protams, ja Jums tā pienāksies. Ja izraisītājam OCTA nebija, tad viņam būs regress, lai Garantijas fonds izmaksāto atlīdzību atgūtu.
Bija vai nebija OCTA, Jūs uzzināsiet šeit, ievadot automobiļa reģistrācijas numuru:
services.ltab.lv/lv/apdrosinataj...
Ja viņam bija OCTA, tad Jums jāiet pie viņa apdrošinātāja, jāpaziņo par notikušo un jāprasa atlīdzināt zaudējumus.
Apdrošinātājs Jūs informēs par atlīdzības procesa norises gaitu un to, vai Jūs pretendēsiet uz zaudējumu atlīdzināšanu!
No policijas apdrošinātājam Jūsu atlīdzības lietā ir nepieciešama uzziņa, kurā norādīts izraisītāja transportlīdzeklis un zaudējumu nodarījusī persona nevis vainīgais!
Cik ilgi tas var vilkties?
Ja zaudējumi ir aprēķināmi, tad triju mēnešu laikā no rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (ja pretējai pusei nebija OCTA) pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam. Atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas dienas.
Tatjana, 2.decembris 2011 16:54
Labdien!
Nodarbojos ar kravu pārvadāšanu un manā uzņēmumā ir vairāki auto. Vai maniem šoferiem būtu iespēja mācīties 95kodu Pareizticīgo Ziemassvētku un Lieldienu laikā, kad šīs skaitās neoficiālas svētku dienas? Un kādā veidā to iespējams būtu īstenot? Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Jā! Ja ir nepieciešams, tad var gan Ziemassvētkos, gan Lieldienās!
Patreiz periodisko apmācību kursus 95 koda iegūšanai tieši plānoju Ziemassvētkos un Pareizticīgo Ziemassvētkiemsvētku dienās tiem vadītājiem, kuri atgriezīsies no Eiropas maziem un lielajiem lokiem, un arī tiem vadītājiem, kuri ved kravas uz Krieviju un robeža svētku nedēļā būs slēgta.
Periodisko apmācību kursi 95 koda iegūšanai notiks:
1) Ziemassvētkos 16.,17.,18. un 24.,25.12.2011. Rīgā krievu un latviešu valodās;
2) Pareizticīgo Ziemassvētkos 02.,03.,04.,05. un 06.01.2012. Rīgā. Mācības notiks krievu valodā;
3) Izbraukumā Kurzemē 27.,28.,29.,30.,31.12.2011. latviešu valodā;
4) Individuālā apmācība Ziemeļeiropā (UK, Īrijā, Norvēģijā) strādājošiem vadītājiem latviešu valodā no 10. līdz 15.12.2011. un no 19. līdz 23.12.2011 Rīgā;
5) Eiropā strādājošiem uz 2012. gadu pieteikties laikus internetā, prasot pēc manis (ID Nr.:1253) varēsiet klausīties arī krievu valodā, parasti lekcijas notiek vācu valodā: www.lasiportal.de/berater/berate...
laiki:
www.tuev-sued.de/akademie-de/sem...

Pēc periodisko apmācību kursu noklausīšanās vadītāja apliecību maiņa CSDD notiks bez eksāmena! Nepieciešama tikai derīga veselības uzziņa un patreizējā vadītāja apliecība bez lieguma!
Pieteikumus ar saviem tālruņa nr. sūtiet lūdzu uz e-pastu: egrigis@delfi.lv
Tiksimies mācībās!
kris, 2.decembris 2011 15:26
liels paldies Jums par izsmeljoso atbildi
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju būt noderīgs!
kris, 1.decembris 2011 23:10
Sveicinati, Erik!
Man tads jautajums, uz doto bridi es atrodos Lielbritanijaa un velos nopirkt seit automobili un izvest to uz Latviju. Auto ir registrets Latvija, bet tehniskas apskates deriguma termins ir iztecejis un nav apdrosinats. Kaa var izvest automobili sada gadijumaa?
Paldies
Ēriks Griģis:

Ja ar auto ne kripatiņas pa ceļu nav jābrauc, Tu, patiesi, to varēsi izvest uz treilera no UK un atvest līdz Latvijai, tad nekas no abiem nav vajadzīgs.
1. Uz treilera automobilis Tev ir jāpārvieto Latvijā līdz nummuru salīdzināšanai, reģistrācijas vietai CSDD un līdz tehniskās apskates (TA) vietai pie CSDD!
2. OCTA apdrošināšanas līgums Tev ir jānoslēdz pēc reģistrācijas līdz TA!
3. Ir iespēja braukt ar auto uz TA!
Uz TA vari braukt ar auto pati tikai pec tam, kad CSDD esi izņēmusi vienas dienas braukšanas atļauju. OCTA līgumam tad ir jābūt noslēgtam!
4. Vēl jābūt pirkšanas - pārdošanas līgumam, pilnvarojumam noņemt to no uzskaites Latvijā, ja iepriekšējais īpašnieks nebrauc līdzi, reģistrācijas apliecībai un identifikācijas VIN kodam (šasijas nummuram) uz automobiļa ir jābūt skaidri saskatāmam uz neremontētas metāla virsmas vienādam ar reģistrācijas apliecībā un pirkšanas-pārdošanas līgumā (ja ir, tad pilnvarojumā veikt automobiļa noņemšanu no uzskaites) uzrādītajam.
5. Ja auto Tev izdodas atvest uz kuģa, tad pretī ir jāizbrauc ar piekabi - treileri.
Ja muitas zonā redzi policistus pārbaudān automobiļu vadītājiem dokumentus, tad atstāj auto uz piestātnes un atbrauc tam pakaļ vēlāk!
6. Ja izdodas, tad ostā noslēdz OCTA uz sava - jaunā īpašnieka vārda, ja ir pirkšanas-pārdošanas līgums vai veikala uzziņa, pēc tam CSDD piesaki internetā vienas dienas atļauju un brauc uz numuru salīdzināšanu, tad pārreģistrē auto un pēc tam uz TA.

Lai izdodas!
Andris, 1.decembris 2011 15:39
78.punkts nosaka, ka izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.),.... Ko nozīmē normatīvajā aktā "utt."
Vai nav skaidras definīcijas, kas noteiktu, ka kāda konkrētā teritorija ir uzskatāma par blakusteritoriju? Citādi ir parāk lielas interpretēcijas iespējas.
Ēriks Griģis:

"Utt.", "u.tml.", "u.c.", tiesību aktos (CSN) izmanto normatīvā akta autori, kuri paši neorientējas situācijā (ceļu satiksmē), kuru viņi apraksta. Tādas piebildes, turpinājumi un vispārinājumi tiesību aktos nedrīkst būt!
Bet tās tomēr pieļauj lēmumu pieņēmēji, lai "ieinteresētie lietpratēji" interpretētu, tādējādi veicinot sava lobējamā mērķu sasniegšanu!
Saviem audzēkņiem neļauju tā izteikties. Viņiem visas iespējamības ir jāuzskaita, nevis jāslēpj aiz publiskas (ne)zināšanas.
Inga, 1.decembris 2011 15:33
Labdien. 29.11.2011 esam cietuši CSNg, esam cietušā puse, mašīna tiko tika sagatavota tehniskai apskatei, esam pamatīgi cietuši un šodien bija eksperts no apdrošināšanas kompānijas kurš novērtēja auto un secināja ka remonts izmaksās dārgi, jo ir skartas visas pamata detaļas mašīnā un viss drošāk mums tiks piedavata nauda, nevis remonts, ko vēlamies. Man ir tāds jautājums, ja gadijūmā pieņemtais lēmums mūs neapmierina, vai ir iespēja to apstrīdēt un kāda veidā? Iepriekš paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Pārsūdzēt lēmumu var, ja tam ir iemesls!
Ja no apdrošinātāju puses runa ir "labāk par naudu nekā remontu", tad apdrošinātājs nedrīkst izvēlēties atlīdzības veidu cietušajam, kas ir apdrošinātāja interesēs! Atlīdzības veidu automobilim, ja tas ir remontējams, izvēlas cietušais!
Ja automobilis CSNg ir gājis bojā vai par tādu ir atzīts, tad atlīdzība tiks izmaksāta tikai naudā. Tad cietušajam ir svarīgi izvēlēties - atstāt atliekas apdrošinātājam vai paturēt tās sev.
2. Pieņemto lēmumu var apstrīdēt, pirms tam pārliecinoties par neapmierinātības pierādījumiem un sagādāt tos.
2.1. Vispirms rakstiski jāsaņem no apdrošinātāja atlīdzības piedāvājums rakstiski, tad var tam nepiekrist, iesniedzot rakstisku pamatojumu ar paskaidrojumiem vai pierādījumiem.
2.2. Nākošais solis ir sūdzība LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā. Jāiesniedz sūdzība, kurai pievieno apdrošinātāja lēmumu un atbildi, eksperta slēdzienu, ja tāds ir izsniegts un pierādījumus. LTAB atbilde nebūs saistoša apdrošinātājam, bet apdrošinātājs saņems norādes pārbaudīt atlīdzības lietu.
2.3. Pēc tam var iesniegt prasību tiesā, apdrošinātājam apmierināt Jūsu zaudējumu vai tā daļu. Iesniegumam jāpievieno iepriekšējie rakstiskie materiāli, kas apstiprina pretenzijas pamatotību.
3. Apdrošinātājs skatīsies uz to, cik drošs viņš ir savās pozīcijās pret Jums un to, kas tiesā pārstāvēs Jūsu intereses. Ja izredzes viņam ir vājas un Jums ir krietns aizstāvis, tad apdrošinātājs piedāvās sarunas par strīda pirmstiesas izlīgumu.

Ja strīds iet vaļā pa īstam, tad Jums nepieciešams sagatavoties!
No MK noteikumiem Nr. 251 no 12.04.2005 Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi:
"...
64. Ja transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots un tehniski iespējams, transportlīdzekļa īpašnieks eksperta atzinumā norādīto zaudējuma atlīdzību var saņemt naudā vai pēc saskaņošanas ar apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju var izvēlēties remontuzņēmumu,
kas labos ceļu satiksmes negadījumā bojāto transportlīdzekli.
64.1. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Trans­portlīdzekļu apdrošinātāju biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts izvērtē fotogrāfijas un remontuzņēmuma tāmi, kurā atspoguļoti apskates laikā konstatētie ceļu satiksmes negadījumā radušies transportlīdzekļa bojājumi. Ja apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts konstatē, ka transportlīdzekļa bojājumu novēršanas izdevumi atbilst ceļu satiksmes negadījumā iegūtajiem transportlīdzekļa bojājumiem, sagatavo atzinumu par remonta ekonomisko pamatotību.
65.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma. Minētajā gadījumā eksperts zaudējumu aprēķinā sniedz atzinumu par remonta ekonomisko nepamatotību. Ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas vismaz par 10 % pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma, turpmākais zaudējumu aprēķins nav nepieciešams. Atzinumā norāda:
65.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
65.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
66.Zaudējumu aprēķins nav nepieciešams šādos gadījumos:
66.1.saskaņā ar apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja lēmumu veicama tikai ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa apskate;
66.2.transportlīdzekļa remonts pēc ceļu satiksmes negadījuma tehniski nav iespējams.
67.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par tehniski neiespējamu, ja nepieciešams remonts:
67.1.ugunsgrēkā bojātiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem;
67.2.ceļu satiksmes negadījumā deformētiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un to remontu nepieļauj izgatavotāja tehniskie noteikumi;
67.3.stipri korodējušiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un tos nevar savienot, izmantojot metināšanu.
68.Ja transportlīdzekļa remonts tehniski nav iespējams, eksperts par to sagatavo pamatotu atzinumu. Atzinumā norāda:
68.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
68.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
..."
www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-note...

Un vēl:
www.ltab.lv/data/articles/451/42...

Pārējais nepieciešamais meklējams šeit:
www.ltab.lv/lv/norm-akti
Anafilaktiskais šoks, 1.decembris 2011 10:36
Zini, Griģi, ZB jau tā Tava nemitīgā ķengāšanās par valsti, policiju, atbildīgām institūcijām, apdrošinātājiem u.tml. Neviens neko nesaprotot, nezinot, tikai Tu esi tas zinošākais un gudrākais. Lielummānija, vai? Pamaini stilu, citādi riebj lasīt. Tā humora izjūta ar` tāda pašvaka Tev.
Ēriks Griģis:

Nelasi! Sauc to kā gribi, bet no visiem nezinošākais ir autovadītājs. Pārējie nopelna ar to, ko vadītājs nezina, maksā citu vietā, dzīvo bailēs zaudēt darbu, sodīs viņu vai nesodīs.

P.S.
Ir jāpasaka, ko citi nezin un tāpēc jautā. Šajā forumā jautājumus uzstāda tie, kuriem nav zināšanu par foruma tēmas kādu savu problēmu! Jau desmit gadus savu zināšanu robežās es atbildu uz šiem jautājumiem, lai jautātājam kaut nedaudz palīdzētu vai iedrošinātu.
Ja zināšanas tiek nodotas tiem, kuri grib zināt, tad tā nav ķengāšanās par tiem, kuriem tās nav vajadzīgas!

Kādu nu esmu to humora devu saņēmis, ar to man ir jāsadzīvo!
Nekādīgi nelasi!
www.delfi.lv/news/national/polit...
Un ja sods ir paredzēts tikai vadītājam vai atbildīgajam par rīkojuma došanu? Kā tos radars nofiksēs, ja ātrumu vadītājs nepārsniegs? Labāk nekomentēt! Cerams, komentārus izdzēsīs!
www.tvnet.lv/auto/satiksme/40150...
Pat nesapņo!
www.apollo.lv/portal/news/articl...
Jāaizliedz publicēt!
www.tvnet.lv/auto/notikumi/88482...
Ko atļaujas!
www.apollo.lv/portal/news/articl...
Šausmas!
www.financenet.lv/viedokli/39964...
Ziņu lasīšana un skatīšanās būtu jāaizliedz! Un internetā nedrīkstētu lasīt un jautāt vēl par šādām lietām:
www.at.gov.lv/files/archive/department1/2007/546.doc
APK, 30.novembris 2011 17:41
Vai pārvadātāju nesoda, ja šoferim krava nav nostiprināta?
Ēriks Griģis:

Pēc LAPK - nesoda!
Pārvadātāju lobijs Juridiskās komisijas sēdēs un Saeimā ir bijis tik liels, it kā viņi paši tur būtu sēdējuši un šos grozījumus pieņēmuši!
Tāpēc par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu vai konteineru un kokmateriālu kravu pārvadāšanu ar neatbilstošiem un nereģistrētiem transportlidzekļiem, tikai vadītāju soda ar 40 Ls.
vārds Juris, 29.novembris 2011 14:43
Labdien!
Varētu paskaidrot - kas tas par jauno kravas nostiprināšanas apreiķinu, vai ir kādas izmaiņas normatīvajos aktos šajā sakarā!?
Ēriks Griģis:

Eiropas standartam kravu nostiprināšanā ir vairākas daļas. Viena no tām - aprēķinu daļa. Tajā ir pieņemtas izmaiņas, kas stājās spēkā šī gada otrajā pusē. Izmaiņas aprēķinos samazina kravu nostiprinājumu drošību, jo aprēķinos ir pieņemts izmantot koeficientus un faktorus, kas nav pamatoti ne ar fiziku, ne eksperimentāli. Tie ir vienkārši pieņemti, lai nepamatoti samazinātu kravu nostiprināšanā aprēķināmos nostiprināšanas spēkus.
Standarti Latvijā nav pamats, lai aprēķinātu kravai nepieciešamos nostiprināmos spēkus, tāpēc uz normatīvajiem aktiem, attiecībā uz ceļu satiksmi, izmaiņu pagaidām nav.
Attiecībā uz ES dalībvalstīm un EEZ kravas nostiprināšanas kontrolēs vairums valstīs, piemēram, Vācijā, Polijā, Šveicē, Austrijā, Norvēģijā policija un BAG kontroles dienesti pārbaudīs pēc iepriekšējām ar drošību pamatotām aprēķinu metodēm.
Tas nozīmē, ka no Latvijas ar autotransportu ievestās kravas Vācijas teritorijā pārbaudīs iepriekšējā kārtībā!
Nespeciālistu grozītie normatīvie akti, īpaši politiķu pieņemtie, un to prasību izpilde ne vienmēr ir drošības garants un ne vienmēr kalpo preventīvām drošības interesēm ceļu satiksmē.

Plašāk par kravu nostiprināšanu, policijas pārbaudēm ES valstīs, jauninājumiem vadītāju darbu un atpūtas laiku uzskaitē un vadītāju sodīšanu LAPK noteiktā kārtībā skaidroju savās lekcijās profesionālo vadītāju periodiskajās apmācībās [95] koda iegūšanai.
janis, 29.novembris 2011 10:30
Labdien..Vainīgais aizbēga no negadījuma vietas, taču es paspēju piefiksēt auto numuru..Pateicu policijai numuru, kādā veidā vainīgais tiks atrasts un cik ilgi tas aiznems...Viņjam tiks sūtīta vēstule vai kkaa savādāk? Kas draud vainīgajam par šādu rīcību...auto nelieli skrāpējumi...
Ēriks Griģis:

1. Nestrādāju policijā un nezinu, kādā veidā policija vainīgo atradīs, un vai vispār meklēs.
2. Cik ilgi policija meklē vainīgo, ja meklē, par to variet spriest, skatoties milicijas seriālus no Krievijas TV.
3. Ja vainīgo atradīs, viņu izsauks uz nopratināšanu, nosūtot pavēsti.
4. Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.

Skaidrojums par OCTA apdrošināšanu.

Lai izskatītu, lemtu un atlīdzinātu CSNg cietušajam, apdrošinātājam nav vajadzīgs vainīgais vadītājs! Policija par to ir informēta, tāpēc strādā (meklē vai nemeklē ļaundari) pēc savām iekšējām instrukcijām un norādēm attiecībā par valsts un tās budžeta aizsardzību!
OCTA zaudējumus atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis OCTA automobiļa īpašniekam, ar kura automobili zaudējums ir nodarīts!
No OCTA likuma:
"... 31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem. (nevis policija! - mans komentārs)
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, (nevis policijai ir jānosaka vainīgais vadītājs, lai apdrošinātājs lemtu par atlīdzību! -mans komentārs) vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
... "
Krava, 29.novembris 2011 0:34
Runā, ka jaunais kravu nostiprināšanas aprēķins nav drošs! Vai tā ir?
Ēriks Griģis:

Jaunajā kravas aprēķinā, kas saistīts ar laika atzīmi "2011" kravu nostiprināšanā ceļu satiksmē drošība ir samazināta apmēram uz pusi! To noskaidroju eksperimentālā veidā, veicot nostiprināšanas aprēķinus ADR un zāģmateriālu kravu nostiprināšanā pārvadājumos.
Novitātes drošības mazināšanai!
1. Aprēķinos netiek izmantots koeficients, kas nostiprināšanas iekārtas - saites abās pusēs ievērtē iepriekšējā spriegošanas spēka berzes zudumus.
2. Netiek ievērtēts nestabīlās kravas drošības faktors 0,2g!
3. Nepamatoti tiek noteikts jauns berzes koeficients, kas ir divreiz lielāks par iepriekšējo. Līdz ar to kravu var nostiprināt ar mazāk saitēm, kas pārvadājumus padara nedrošus! Šī novitāte bija paredzēta kravu nestiprināšanai vispār pret pārvietošanos uz sāniem un pretēji braukšanas virzienam! Tas pieļauj kravas gāšanos pārvadājuma laikā!
4. Tiešajā nostiprināšanā nepamatoti ir ieviests jauns skaitlis, kas samazina esošo berzes koeficientu. Līdz ar to kravu var atļauties nostiprināt nedrošāk!

Secinājums.
Latvijā policijai un pašvaldības kontroles institūcijām par kravu nostiprināšanu pārvadājumos nav zināšanu! Tāpēc kravu pārvadātāji kravas vietējos pārvadājumos nestiprina vispār.
S1. Ja krava nokritīs, vilksies līdzi vai traucēs citiem satiksmes dalībniekiem, tad par nenostiprinātu kravu sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu naudas sodu!
S2. Ja kravu pārvadās tai nepiemērotā transportlīdzeklī, par to arī sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu soda naudu.
S3. Ja kravai krītot tiks nodarīts zaudējums trešajai personai, tad pēc izmaksātās atlīdzības OCTA apdrošinātājs piestādīs pārvadātājam regresa prasību atmaksāt iztērēto.
S4. Pēc noslēgtā darba līguma ar automobiļa vadītāju, pārvadātājs liek vadītājam segt visas tehniskās izmaksas - arī par saņemto regresa prasību!
Kristy, 28.novembris 2011 23:03
Labdien! Es gribētu uzzināt man uz mašīnas paneļa iedegās lampiņa dzeltena uz kuras rakstīts "Service Engine Soon" ko tas nozīmē, ko man darīt?
Ēriks Griģis:

Te var iztulkot:
translate.google.lv/#en|lv|

Automobiļa lietotāja rokasgrāmatā jābūt signāla skaidrojumam. Ticami, ka motors ilgojas pēc servisa!
Sergej, 27.novembris 2011 17:18
Vai trolejbuss ir mehāniskais transportlidzeklis? No CSL
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, traktortehnika, kas pārvietojas pa ceļu ar savu
enerģiju, izņemot mopēdus un sliežu transportlīdzekļus, kā arī trolejbuss;
Nesaprotu, jo no latviešu valodas tulkojot iz krievu iznāk ka trolejbuss arī ir mehāniskais (vai arī es nepareizi tulkoju?). Un no 31) trolejbuss — mehāniskais transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai pa ceļu savienojumā ar ārēju
elektroenerģijas padeves avotu. Es vienkarši kad macījos, pasniedzejs teica ka nav mehāniskais, bet iznāk ka ir.
Ēriks Griģis:

Trolejbuss, kopš trolejbusiem sāka uzstādīt iekšdedzes motorus, ir mehāniskais transportlīdzeklis!

No CSL:
"...
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, ... kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju ... arī trolejbuss ... "

Lasītākie raksti

Jaunie raksti