Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Anafilaktiskais šox, 14.marts 2012 11:03
Ērik! Pamatā, ja kursants nenoliek skolas eksāmenu teorijā ar pirmo reizi (pieļaujama viena kļūda, ja ir 30/35 jautājumi, divas kļūdas, ja 60/70 jautājumi), viņš pārliek eksāmenu. Piem. autoskola "Credo", ja kursants nav pieļāvis vairāk par trim kļūdām no 30 jaut., ļauj pārlikt PAR VELTI. Ja ir četras un vairāk kļūdas, tad gan - piečuks. Tirgus konkurence ir milzīga, gribētāju ir daudz, un ir protams "slēpta" naudas noslaukšana, piem. "teorija par velti" , bet pēc katras noklausītās tēmas jāliek ieskaite, nosacījums ieskaitē - bez kļūdām, ja kaut viena kļūda - pārlikšana maksās latu vai divus, tātad cilvēks pārliekot 30 tēmas (CSN 30 nodaļas) samaksā, pat nenojaušot, to pašu teorijas maksu, kādus 50-60 latus. Bet tāpēc pirms iestāšanās ir jānoskaidro visi "par" un "pret". Rīgā ir divas skolas, kur pilnīgi noteikti notiek "čakars" - tie ir "autoskola *** " un tie ir "autoskola *** ". Par citām man informācijas nav.
Ēriks Griģis:

Lūdzu, esi pieklājīgs, ja reiz ienāci manā forumā.
Andris, 12.marts 2012 22:41
Vai autoskolas krāpjas, solot teoriju iemācīt pa velti? Kas aiz tādas labvēlības slēpjas? Paldies!
Ēriks Griģis:

To var saukt par "noklusēšanu", jo skolas nauda pretendentam, lai tiktu pielaists pie valsts eksāmeniem CSDD, vēlāk būs šā vai tā jāsamaksā ar uzviju! Atbilstoši noslēgtajam līgumam, kas paredz tikai apmācības autoskolā bez maksas un reizē bez pielaides valsts eksāmenam, un arī bez ieskaites testiem, un bez valsts eksāmenam CSDD nepieciešamajiem dokumentiem, par krāpšanu to nenosauksi.

Piemērs.
1. Teorijas mācības kurss ir bez maksas. Tas tiesa un tā arī notiek!
2. Savukārt, lai pretendentam autoskola izsniegtu dokumentus dalībai valsts teorijas eksāmenā CSDD, autoskolā, kura teorijas apmācību piedāvāja bez maksas, sekmīgi ir jānokārto ieskaites tests teorijā, pirms tam samaksājot par to 50,- Ls. Katrs atkārtotais ieskaites tests pēc pirmā neveiksmīgā maksā 15,- vai 20,- Ls.
3. Un tā ir patiesība, jo autoskolas un apmācāmā līguma priekšmets ir apmācības kursi bez maksas, nevis dokumentu saņemšana valsts eksāmenam un zināšanu pārbaudes testi pirms eksāmena CSDD.
Ja pēdējo autoskola noklusē mācības uzsākot, tad visiem, pirms mācību uzsākšanas autoskolā, iesaku pārbaudīt maksas nosacījumus par autoskolas piedāvātajiem pakalpojumiem līdz pretendenta pielaidei valsts eksāmenam.
T.i., cik maksā: reģistrācija grupā, teorijas apmācība, testu grāmata, satiksmes noteikumi, pirmās medicīniskās palīdzības kurss, medicīniskā komisija, CSN testi autoskolā, pieeja e-apmācībai, apmācību beigšanas vai pirmseksāmena testi, atkārtotie teorijas testi, mācību braukšanas atļauja, braukšanas karte, braukšanas pirmās trīs, piecas, četrpadsmit un pārējās stundas, braukšanas testi un pirmseksāmena braukšanas ieskaite vai atkārtota ieskaite, izmēģinājuma brauciens ar eksāmena automobili, valsts eksāmens un nokavēts vai atkārtots valsts eksāmens. Tad vēl - cik ilgi samaksa ir spēkā, ja nav iespējams piedalīties vai apmeklēt attaisnotu iemeslu dēļ vai mācības drīkst uz kādu laiku atlikt bez papildus samaksas un bez papildus mācībām vai testiem!
4. Bez tam ir vēl praktiskās braukšanas apmācības, kur autoskola pretendentam dāvina 5 apmācības stundas bez maksas vai ar atlaidi - par 3,-Ls/stundā. Tad nāk noklusētās braukšanas stundas virs tām, par kurām tika maksāts ar atlaidi. Un, visbeidzot, par katru ieskaiti pretendents, pirms dokumentu saņemšanas valsts eksāmenam CSDD braukšanā, maksā autoskolai 15,- Ls. Visticamāk, ka "lēto" vai "dāvināto piecu stundu" vietā pretendents nenokārtoto ieskaišu laikā samaksā autoskolai reizes trīs vairāk, nekā citā autoskolā bez dāvinātām un lētajām stundām braukšanas apmācībā.
Indra , 9.marts 2012 20:30
Labdien,vēlētos uzzināt jūsu ieteikumus šādā situācijā, mēnesi atpakaļ uz gājēju pārejas aizķēru gājēju, kā rezultāta lūzumi un ārstēšanās slimnīcā ilgstoši un tagad persona vēršas pret mani tiesā kas man var draudēt un kā varētu iziet no šīs situācijas ja izlīgums nav iespējams? Paldies
Ēriks Griģis:

1. No Krimināllikuma:
" ...260.pants. Ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšana
(1) Par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās rezultātā cietušajam nodarīts viegls miesas bojājums, — soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz sešdesmit minimālajām mēnešalgām, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku līdz pieciem gadiem vai bez tā.
(11) Par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās rezultātā cietušajam nodarīts vidēja smaguma miesas bojājums, — soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku līdz pieciem gadiem vai bez tā.
..."
2. Izlīgums ir advokāta kompetencē.
3. Jāredz krimināllieta, lai atrastu, vai tehniski ir ko pateikt priekšā advokātam.
4. Advokāta ikdienas darba vieta ir blakus tiesnesim iepretī prokuroram. Daudz izšķir Jūsu vainu mīkstinošie apstākļi (ja nav pastiprinošie) un advokāta daudzu desmitu gadu prasme saprotoši "izskaidrot aizstāvāmā vēstīto" saviem ikdienas darba vietas kolēģiem.
Anafilaktiskais šox, 9.marts 2012 12:22
Par pagriezienu no Rīgas uz Valdlaučiem.

Ēriks Griģis savas atbildes 3. pinktā mazliet maldās: CNS 142. punkts nosaka - braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.

Paskaidroju: Noteikumi nereglamentē tieši, kā būtu jāizprot papildsekcija, kura strādā reizē ar atļaujošo zaļo signālu luksofora pamatsekcijā. Taču Noteikumi pasaka skaidri: ja papildsekcija strādā reizē ar luksoforā sarkano pamatsignālu - tam, kurš brauc papildsekcijas virziena, JĀDOD CEĻŠ visiem citiem no visiem virzieniem braucošajiem (arī pretimbraucošajiem, kuri nogriežas pa kreisi).

Tomēr, tas, kurš nogriežas pa kreisi, kaut arī redz, ka pretēja virziena luksoforam ir papildsekcija, nevar būt pārliecināts, vai papildsekcija strādā un ar kādu tieši pamatsekcijas signālu reizē tā strādā. Citiem vārdiem, nogriežoties pa kreisi, ir jāvēro, ko dara pretimbraucošais, kas nogriežas pa labi - ja viņš dod mums ceļu - varam braukt, ja nedod - iedosim ceļu viņam. Ja notiks CSNg - būs ļoti grūti pierādīt, ka tas, kurš griezās pa labi, nav ievērojis 142. punktu.

Rezumējot - braucot pa kreisi "Valdlauču" gadījumā, jāievēro CSN 10. punktā noteikto - nedrīkst radīt bīstamas situācijas un nodarīt zaudējumus.

Ceru, saprotami izskaidroju.
Ēriks Griģis:

Papildsekcija kopā ar zaļo signālu - noteikumi reglamentē, bet ne visi zina, kā!
Interesents, 9.marts 2012 11:12
Sveiki, Ērik! Delfi portālā ir izvērsusies "karsta" diskusija par Valdlauču/Bauskas ielas krustojumu: aculiecinieks.delfi.lv/news/auto...
Vēlētos noskaidrot Jūsu viedokli par šo gadījumu.

Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Papildsekcija pie zaļā luksofora signāla, braucot no Ķekavas puses, aizliedz nogriezties pa labi, ja tā ir izslēgta. Zaļais deg, bet papildsekcija nedeg - pa labi nogriezties aizliegts.
2. Papilsekcijai būtu jāizslēdzas zaļā signāla beigās, lai no Rīgas braucošie bez traucējuma varētu pabeigt kreiso manevru, kas jau to ir uzsākuši un nobraukuši no galvenās ceļa Rīga-Ķekava brauktuves. Intensīvas satiksmes laikā var izmantot sarkano krustu (kas pēc būtības ir aizliedzošs signāls, bet budžets prasa savu) luksoforā no Rīgas puses braucošajiem! Papildsekciju var kombinēt ar sarkano signālu luksoforā! Iespējas ir, tikai tās uzlabos satiksmes drošību, ko budžeta dēļ nedrīkstētu pieļaut.
3. Nogriežoties pa kreisi, braucot no Rīgas puses, ir jādod ceļš tiem, kas brauc pretī taisni vai nogriežas pa labi. Deg zaļais no Rīgas braucošajiem, nogriezties pa kreisi drīkst, dodot ceļ tiem, kas brauc no Ķekavas taisni vai otrajā brauktuvē nogriežas pa labi.
Dainis, 6.marts 2012 12:44
Labdien!

Gribētu zināt, kādai kategorijai pieder posmainais autobus "garmoška"! Cik es esmu interesējies, domas dalās viens saka, ka D otrs saka, ka DE, kā tad īsti ir, man jau liekas ka DE!

Paldies jau iepriekš
Ēriks Griģis:

D, jo posmainajam autobusam nav piekabes, kuru var atvienot no autobusa, lai ar autobusu brauktu tālāk.

1.pielikums Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumiem Nr.571
Transportlīdzekļu vadītāja apliecību kategorijas, kuras dod tiesības vadīt attiecīgus transportlīdzekļus
"...
1.8. D - mehāniskie transportlīdzekļi pasažieru pārvadāšanai, kuros sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, pārsniedz astoņas vietas, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg;
...
1.13. DE - D kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa pārsniedz 750 kg
..."
Ceļu satiksmes likums
...
18) piekabe (puspiekabe) — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai savienojumā ar mehānisko transportlīdzekli. Šis termins neattiecas uz motociklu blakusvāģiem
... "
Piemērs.
M3 kategorija - transportlīdzekļi, kuri konstruēti un izgatavoti pasažieru pārvadāšanai un kuros papildus vadītāja sēdeklim ir vairāk nekā astoņi sēdekļi un kuru maksimālā masa pārsniedz 5 tonnas.
M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļi;
9.2.1. I klases transportlīdzekļi:
9.2.1.1. CA vienstāva;
9.2.1.2. CB divstāvu;
9.2.1.3. CC vienstāva, posmains; >>> ir (viens, bez piekabes) M3 transportlīdzeklis = autobuss = "garmoška".

M2 un M3 kategoriju transportlīdzekļa tipa, varianta un versijas definīcijas
4.4. konstrukcijas un dizaina būtiski aspekti:
4.4.1. šasija/nesošā virsbūve (vienstāvu, divstāvu, posmainais, ar zemu grīdas novietojumu u.tml.)

Piekabe = O3 kategorija - piekabes, kuru maksimālā masa pārsniedz 3,5 tonnas, bet nepārsniedz 10 tonnas.
Posmainais autobuss transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumos ir uzdots kā M2 vai M3 transportlīdzeklis bez piekabes O kategorijas.
Sergejs, 29.februāris 2012 8:56
Labdien! Sazinoties ar Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju, noprotu, ka apdrošinātājs nosaka vainīgo, pamatojoties uz apdrošināšanas likuma 31.panta 1.punktu:
Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
Vai tā tiešam ir?
Un vai cietušajam ir jāiesniedz SP izraisītāja apdrošinātajam "... tikko tas ir kļuvis iespējams."? Apdrošināšanas līkuma neesmu tādu atradis. Tur ir tikai minēts 38.pantā:(3) var pieteikties uz mantas izdarītiem zaudējumiem- gada laikā; (4) veselības kaitējumu- trīs gada laikā no apdrošināšanas gadījuma iestāšanās.
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinātāji nosaka atbildību katrai CSNg iesaistītai personai.
Ja Jums patīk, sauciet to par "vainīgā" noteikšanu, kaut vainīgo subjektu nosaka tikai policija vai tiesa!
2. Jā gan, rīkojieties, kā tas rakstīts 38. pantā.

No LTAB mājas lapas:
www.ltab.lv/lv/biezak-uzdotie-ja...

"... Kas jādara Latvijas Republikā ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām?
1) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos par negadījumu nekavējoties paziņo Valsts policijai, kā arī veic visus iespējamos pasākumus, lai novērstu vai samazinātu turpmākos zaudējumus.
2) Persona, kura pretendē saņemt apdrošināšanas atlīdzību, nekavējoties (tiklīdz tas ir iespējams) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz aizpildīto saskaņoto paziņojumu apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda. Ja persona, kura ir aizpildījusi saskaņoto paziņojumu, nepretendē saņemt apdrošināšanas atlīdzību, tā nekavējoties (tiklīdz tas ir iespējams) iesniedz saskaņoto paziņojumu apdrošinātājam, ar kuru noslēgts transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tas nav iespējams, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam.
..."
Rādžiņš, 28.februāris 2012 17:24
Tikko pa rādžiņu Skonto teica - intensīvas snigšanas apstākļos jāieslēdz pakaļējie miglas lukturi! Ko tas nozīmē? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tas nozīmē redzamības attālumu, kas snigšanas laikā braukšanas virzienā ir mazāks par 50 m.
Juris, 28.februāris 2012 17:01
Vai drīksts sastādīt SP, ja vienam no iesaistītajiem auto nav OCTA un/vai izieta TA (protams nav cietušo, 2 auto utt)? Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Ceļu satiksmes likums un Ceļu satiksmes noteikumi to neaizliedz!
2. OCTA likums arī paredz šādu iespējamību! To pieļauj 36.panta 2. punkta 1. apakšpunkts.

No OCTA likuma:
"... (2) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā:
1) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu. Pieteikumam pievieno aizpildītu saskaņoto paziņojumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas
... "
Sergejs, 28.februāris 2012 16:04
Labdien! Vai Jūs nevarētu paskaidrot, kas ir "CSNg izraisītājs" un kāda laika termiņā ir jāsniedz informāciju apdrošinātajam par CSNg, ja persona nav CSNg izraisītājs?
Kā arī, kādam apdrošinātājam (pretendējuša vai nepretendējoša uz atlīdzību vadītāja) ir jāiesniedz saskaņoto paziņojumu, ja saskaņotais paziņojums nenosaka vainīgo?
Ēriks Griģis:

1. Ne saskaņotais paziņojums, ne apdrošinātāji nenosaka CSNg vainīgo! Apdrošinātāji izmanto citus nosaukumus pretstatā tiem, ko mēs un pat policija saucam par "vainīgo" un "cietušo". Lai Jūs mani labāk saprastu, apsaukāšu CSNg iesaistītos vadītājus pazīstamos vārdos - "vainīgais" un "cietušais".

2. CSNg "cietušo" apdrošinātāji sauc par trešo personu vai personu, kas pretendē uz zaudējuma atlīdzību.
3. CSNg "vainīgo" apdrošinātāji sauc par personu, kas ir atbildīga par apdrošināšanas gadījumā (CSNg) radītajiem zaudējumiem vai personu, kura nepretendē uz zaudējuma atlīdzību.

4. No iepriekš rakstītā "vainīgais" būs CSNg izraisītājs, bet "cietušais" nebūs vainojams CSNg izraisīšanā.

5. "Vainīgajam" vadītājam 10 dienu laikā pēc CSNg, ja ir sastādīts saskaņotais paziņojums, savs eksemplārs jāiesniedz savam apdrošinātājam.

6. "Cietušajam" vadītājam vai tā transportlīdzekļa īpašniekam savs SP eksemplārs jāiesniedz pretējās puses apdrošinātājam tikko tas ir kļuvis iespējams. Ja tas nav noskaidrots, abiem vadītājiem negadījuma vietā izpildot CSN 51. punktā noteiktās prasības, tad SP iesniedz savam OCTA apdrošinātājam un rīkojas tālāk pēc viņa norādījumiem.

CSN - Ceļu satiksmes noteikumi
CSNg - ceļu satiksmes negadījums vai apdrošināšanas gadījums
SP - saskaņotais paziņojums
OCTA - Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās
apdrošināšanas likums
Aleksej, 27.februāris 2012 20:16
Preiļos tiku apstadināts ar ceļu policistiem, ta ka latviešu zinu ta diezgan švaki saku runāt ar tiem krievu valodā, bet tie saka ka nedrīkst ar mani runāt krievu valodā, it ka tiem tas ir aizliegts, jo mēs dzīvojam Latvijā. Uz manu runu krievu valodā tie dažas reizes apturēja manu runu un darīja izskatu it ka nesaprot neko. Tad parbaudīja uz alkoholu reibumu un atlaidija. Vai viņiem tieši drīkst runāt tikai latviešu valodā? Tas bija pirmo reizi mužā, jo tiku daudz reizes apstadināts Daugavpilī un Rezeknē, un vienmē brīvi runāju ar tiem krievu valodā.
Ēriks Griģis:

Ticu, ka situācijā ir radusies nesapratne, iespējams, ka abas puses pietiekoši nav pratušas latviešu valodu, bet viena tomēr ir centusies runāt latviski. LR Valsts policijas darbinieki prot svešvalodas un nepieciešamības gadījumā policijas rīcībā ir tulki. Par to esmu pārliecināts, jo lasu viņiem lekcijas gan latviski, gan krieviski, gan vācu valodās, un visi teikto līdz šim ir sapratuši.
Jurijs, 24.februāris 2012 13:03
Labdien, man gribetos pajautāt, cik tagad māksa Tehniskas informācijas un autoparvādājumu pasniedzēju kursi? Vai tie notiks kaut kur pavasarī - vasarā? Paldies!!!
Ēriks Griģis:

Grupas mācības sākas šonedēļ! Jums pirmā nodarbība būs 29.02., ja pieteiksieties uz mācībām un Jūsu kvalifikācija būs atbilstoša noteiktajām prasībām. Tālrunis uzziņām 26322578
Jānis, 20.februāris 2012 19:38
Labdien, esmu iegādājies auto , kura pārreģistrācija ir veikta uz mana vārda(LT tranzīta numuri - derīgi 3 mēnešus), savukārt Lietuvā OCTA uz mani kā LR pilsoni uz šiem trim mēnešiem tā arī nevarēja izrakstīt, toties samaksāju par to uz bijušā saimnieka LT pilsoņa. Situācija kurioza, iznāk ka es nevaru braukt?. Esot LV es griezos pie sava apdrošinātāja, kas savukārt uz mana vārda atkal nevar izrakstīt OCTA, jo auto ir ar LT tranzīta numuriem. Mašina mana, OCTA uz LT pilsoņa.
Protams tas tiks pārreģistrēts uz LV numuriem , bet kamēr tas nav izdarīts, cik likumīgi ir man ar to pārvietoties, domāju dēļ OCTA polises.
Lietuvā uz LR pilsoni OCTA neizraksta, pie mums ar LT numuriem arī nevar dabūt OCTA, kā tad īsti ir..... .
Ēriks Griģis:

Ja LT reģistrācija, OCTA apdrošināšanai jābūt LT! Jāmeklē taisnība, sākot ar LTAB:
www.ltab.lv/
Osis, 17.februāris 2012 20:30
Kur ir atrodama informācija par Jūsu vadītajiem semināriem saistībā ar apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:

Ir tikai obligātie, amatam nepieciešamie semināri. Brīvprātīgi un par samaksu nevienam nekas nav vajadzīgs, jo visi paši ir gudri.
Seminārs "Ko noklusē apdrošinātājs" par 50,00 Ls bija 10.02.
Nākošais iespējamais ir 24.02., bet par faktu ir jāzvana 26322578
Osis, 17.februāris 2012 20:24
Ēriks Griģis:

Komentēju OCTA likuma 36. panta 6. punktu!
No OCTA likuma:
"...
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
..."

Vai uzreiz pēc sava TL atrādīšanas apdrošinātājam, gadijumā, ja esmu vainīgs pie csng, es nedrīkstu uzsākt sava TL remontu?
Ēriks Griģis:

Ne ātrāk kā sestajā dienā pēc paziņojuma par CSNg iesniegšanas savam apdrošinātājam.
Priekš Jums apliecinājums paziņojumam ir tā kopija ar apdrošinātāja pārstāvja datiem, datumu un parakstu uz tās.
Osis, 16.februāris 2012 22:29
Vai variet paskaidrot savu komentāru?
4.Izgatavojiet SP kopija un, nododot savu SP eksemplāru, iedodiet apdrošinātāja pārstāvim parakstīt izgatavoto kopiju ar salasāmu viņa vārdu, kodu un datumu. Savu auto varēsiet remontēt sestajā dienā pēc atzīmes datuma uz kopijas, ja apdrošinātājs nelems savādāk.
Ēriks Griģis:

Komentēju OCTA likuma 36. panta 6. punktu!
No OCTA likuma:
"...
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
..."
Jānis, 14.februāris 2012 8:30
Ko nozīmē uz saites etiķetes STF 400 daN? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tas ir pieļaujamais iepriekšējais savilcējiekārtas spriegošanas spēks kravas nostiprināšanā apsienot to.
Maris, 12.februāris 2012 19:14
1. Jautājums par analogo tahogrāfu.
Kā ir jārīkojas transportlīdzekļa vadītājam pirms iknedēļas atpūtas (45h), kas jādara ar tahogrāfa ripu, ja zinu ka nevarēšu pēc 24h samainīt. Vai es var ielikt jaunu ripu un atstāt lai griežās vairākas reizes un tad kad nāku ņemt ārā tad ar roku uzrakstu uz ripas cik ilgi ir bijusi atpūta?
2. Vai ir kādi ieteikumi par darba laika ievērošanu vadītājiem kas nodarbojās ar īslaicīgiem pārvadājumiem (kūdras vešana, šķeldas, grants). Ja maršruta garums ap 160 km. Pārbraucieni nav gari, bet sanāk stāvēt rindā uz iekraušanu un izkraušanu. Līdz ar to vadītāji nav kad paņem pārtraukumu.
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Tahogrammas pēc brīvdienām ir jāaizpilda ar roku, ievelkot atpūtu piektdienas vakaram un pirmdienas rītam, tāpat no jauna sestdienas un svētdienas 24 stundām ar atzīmi diska otrajā pusē - brīvdienu disks!
2. Jāorganizē pārtraukumi iekraušanā/izkraušanā. Ja tas nav iespējams, jāņem pārtraukums ceļā vai kraušanas darbu beigās.
Šoferis Vācijā, 12.februāris 2012 15:17
Braucu Vācijā jau otro ziemu, bet nekur neatradu, ka kravas auto vajag ziemas riepas! Policisti un BAG to pārbauda!
Lūdzu, kur tas ir rakstīts?
Ēriks Griģis:

Vācijas Ceļu satiksmes noteikumos vispārējās daļas 2. paragrāfā:

"... Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
I. Allgemeine Verkehrsregeln
...
§2 Straßenbenutzung durch Fahrzeuge
(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988 (BGBl. I S. 1793), die zuletzt durch Artikel 3 der Verordnung vom 21. April 2009 (BGBl. I S. 872) geändert worden ist, dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen.
..."
Danim, 11.februāris 2012 21:45
Ceļu satiksmes intensitāti nosaka viss tas, ko vadītājs redz no visam pusem, bet no statistikas viedokļa tas ir automašinu skaits, kuri brauc noteikta laikā noteiktā ceļa posmā.
Ēriks Griģis:

Satiksmes intensitāte raksturo transportlīdzekļu un mazākaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku skaitu, kas pārvietojas vai šķērso noteiktu ceļa posma garumu noteiktā laika vienībā.
Transportlīdzekļa vadītājam tas nozīmē tos satiksmes dalībniekus, kurus viņš ir spējīgs pamanīt transportlīdzekļa priekšā, sānos un aizmugurē, lai izpildītu 113. un citus CSN punktu prasības, īpaši saistītus ar CSN 7. un 8. nodaļas prasībām, un kas pārvietojas viņa braukšanas virzienā, tam pretī, šķērso braukuvi krustojumos vai ārpus tiem, pa regulējamām vai neregulējamām bet apzīmētām gājēju pārejām.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti