Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Autoskola, 28.aprīlis 2012 9:36
Vai ir kādas izmaiņas grupu reģistrācijā CSDD autoskolām? Kāpē par to nekur nav rakstīts? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir gan!
1. Jebkura mācību grupa (piemēram, A,B,BE,CE,C,D, [95] kods u.c.) CSDD reģistrējama pirms apmācības uzsākšanas, vēlākais apmācības uzsākšanas pirmajā dienā.
2. Pēc mācību grupas reģistrēšanas divu darba dienu laikā ir iespējams veikt izmaiņas reģistrētajā grupas sastāvā dalībnieku datos vai kādu izslēdzot no saraksta.
3. Šo divu darba dienu laikā nedrīkst grupā piereģistrēt jaunas apmācāmās personas.
5. CSDD informatīvās vēstules norādījumi sājas spēkā ar 07.05.2012.
6. No MK noteikumiem Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām
"...
4.2. Mācību grupu reģistrācija
39. Mācību grupas autoskola elektroniski reģistrē CSDD. Izmaiņas mācību grupas sastāvā atļauts veikt ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc mācību uzsākšanas.
40. Mācību grupā nereģistrē personu:
40.1. kurai piemērots administratīvais sods – aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
40.2. kurai ir transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums;
40.3. kura nav sasniegusi attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībai atļauto vecumu;
40.4. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai;
40.5. kurai nav tiesību uzturēties Latvijā ilgāk par 185 dienām kalendāra gadā.
41. Pēc mācību grupas reģistrācijas tajā neiekļauj jaunas apmācāmās personas.
42. Ja mācību grupā reģistrētā persona neapmeklē nodarbības, autoskola saskaņā ar šo noteikumu 36.punktā minēto līgumu to atskaita no mācību grupas un svītro no mācību grupas žurnāla. Par atskaitīto personu autoskola informē CSDD.
43. Ja tiek mainīts teorētisko priekšmetu nodarbību grafiks vai pasniedzēji, autoskola par to iepriekš informē CSDD.
... "
Daunis, 24.aprīlis 2012 17:32
1) B - mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg un sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas,
2) šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg
Ēriks Griģis:

Cik saprotami un vienkārši, vai ne!
dainis, 24.aprīlis 2012 12:55
Par tām pašām piekabēm! Ko var, ko nevar vilkt ar B kat (3500kg vilcējs+750kg piekabe=B kat)? Lūdzu paskaidrojiet ar konkrētu likumu, lai visi saprot un visiem beidzot būtu skaidrs, (arī tiem, kam galva grūta :) )! Jautājums radies tādēļ, ka viens man mēģina ieskaidrot, ka 750kg piekabi nedrīkstu vilkt, ja sastāva pm ir vairāk, kā 3500kg!

Jau iepriekš pateicos
Ēriks Griģis:

Es jau atbildēju!
"Visus" gaidu autoskolā, kur par BE kategorijas vadītāju apmācībām saņemu atalgojumu, vai prasiet skaidrojumus Satiksmes ministrijā!
Dainis, 23.aprīlis 2012 22:50
Es vēlētos uzzināt! Kā ir ar piekabēm? Vai 750kg piekabe ietilpst E kat. vai nē! Piemērs 3500kg vilcējs + 750kg piekabe = pietiek ar B kat
Ēriks Griģis:

750 kg pilnas masas piekabe ietilpst B kategorijā.

Atbilde.
Pietiek ar B kategoriju.
Anafilaktiskais šox, 23.aprīlis 2012 22:43
Sveiks, Ērik! Pamanīju jaunizdotajās "zaļajās" CSN/CSL grāmatiņās - termins "mopēds" pēc CSN - mehāniskais transportlīdzeklis, termins "mopēds" pēc CSL - nemehāniskais transportlīdzeklis.

Grāmatiņa, protams, nav oficiāls "likuma izdevums", bet autoskolu kursantiem var raisīt pamatīgu neizpratni.

Vēl Noteikumu terminiem, kas ir 1. nodaļas "apakšpunkti", nav numerācija.
Ēriks Griģis:

Taisnība!
Bet grāmatiņas jau neizdod cilvēki, kas nodarbojas ar satiksmes noteikumiem.
vārds, 18.aprīlis 2012 16:03
Četrvirzienu krustojumā divi virzieni ne vienmēr pieder galvenajam ceļam, piemēram ja krustojums ir vienādas nozīmes. Tas, ka jebkādā krustojumā tranvajam ir priekšroka pret auto, ja tie tuvojas no viena virziena (virziena nevis nozīmes) ceļa ir fakts.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vienādas nozīmes krustojumā tramvajam ir priekšroka! Tas salasāmi ir ierakstīts CSN.

Tikai tad, ja abi (auto un tranvajs) tuvojas no viena virzien, ja no dažādiem - tad nē! (Saistībā ar patreizējām izmaiņām).
Ēriks Griģis:

Viss jau tika agrāk pateikts.
Mārtiņš, 18.aprīlis 2012 10:16
Liels paldies! :)
Ēriks Griģis:

Lai Tev veicas Vācijā, Mārtiņ!
Mārtiņš, 18.aprīlis 2012 0:41
Labdien, Ērik!
Gribēju pajautāt, kā Vācijā saucās tas likums, kas ir Latvijās CSN "analogs", un arī kas Vācijā ir "Ceļu satiksmes likums", ja tāds vispār ir. Ā, un vēl - kas Vācijā ir analogs mūsu Administratīvo pārkāpumu kodeksam, nu, kur visi sodi apkopoti par satiksmes noteikumu pārkāpumiem.
Patiesā cieņā,
Mārtiņš
Ēriks Griģis:

1. Ceļu satiksmes noteikumi >>>Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
www.gesetze-im-internet.de/bunde...
2. LAPK (Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē) >>> Bußgeldkatalog
bussgeldkataloge.de/index2.html
3. Ceļu satiksmes likums >>> Straßenverkehrsgesetz (StVG)
www.verkehrsportal.de/stvg/stvg....
Anafilaktiskais šox, 18.aprīlis 2012 0:35
Vienādas nozīmes ceļu krustojumā VISPĀR NAV galvenais ceļs (tikalab kā nepastāv "mazāk svarīgs" ceļš). Tur VISI ceļi ir VIENĀDAS NOZĪMES. Šādā krustojumā, kā Ēriks pareizi norādīja, tramvajam ir ABSOLŪTA priekšroka. Bez variantiem.

(P.S. Neba lai precīzētu Ērika teikto, vienkārši tā... domas skaļi...).
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Denis, 17.aprīlis 2012 18:39
Labdien,ja izņemu digitālo tahogrāfa karti ATD un ja sāku strādāt pēc mēneša vai man ir jāveic kāda uzskaite par to laiku kad neesmu vēl braucis?
Ēriks Griģis:

Nepieciešama darbības apliecinājuma veidlapa no darba devēja ar diviem parakstiem!
www.likumi.lv/doc.php?id=160663
www.atd.lv/lat/normativieakti/mi...
Gunārs, 17.aprīlis 2012 18:35
Labdien,vēlētos uzzināt kur var uzzināt informāciju par iebraukšanas atļaujām Krievijā ar fūri?
Ēriks Griģis:

Krievijas vēstniecības Konsulārā nodaļā Dzirnavu ielā 57, Rīgā.
Konsulārās nodaļas vienotais uzziņu tālrunis: +371 67212579
e-pasts: ruskons@apollo.lv
vārds Juris, 17.aprīlis 2012 13:58
Četrvirzienu krustojumā divi virzieni ne vienmēr pieder galvenajam ceļam, piemēram ja krustojums ir vienādas nozīmes. Tas, ka jebkādā krustojumā tranvajam ir priekšroka pret auto, ja tie tuvojas no viena virziena (virziena nevis nozīmes) ceļa ir fakts.
Ēriks Griģis:

Vienādas nozīmes krustojumā tramvajam ir priekšroka! Tas salasāmi ir ierakstīts CSN.
vārds Juris, 16.aprīlis 2012 17:12
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.

Pilnībā piekrītu abu kungu augstāk teiktajam (kā āmurs uz naglas).

Tomēr tolkojot šo normu gramatiski (patreizējā redakcijā) - sanāk, ka tranvajam nav priekroka!
P.S. N0 viena virziena nevar tulkot - kā vienādos apstākļos, krustojumā (ja tas nav trīsvirziena krustojums) ir tomēr četri dažādi braukšanas virzieni.
Ēriks Griģis:

Četrvirzienu krustojumā divi virzieni pieder galvenajam ceļam. Atlikušajos divos virzienos ir vienādas nozīmes brauktuve, kur tramvajam ir priekšroka! Arī gadījumā, ja krustojumam tramvajs ar auto tuvojas no viena virziena. Pat jebkura veida krustojumā.
Tev būs vien jāpiekrīt šim secinājumam, ja ne redakcionālajam tekstam satiksmes noteikumos!
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:45
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:29
"Vienādos apstākļos" (uz tādas pašas nozīmes ceļa) neregulējamam nevienādas nozīmes krustojumam var tuvoties arī no dažādiem virzieniem.

CSN 148.: "nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam [..] ir priekšroka...". Tātad, ja mēs īpaši iceļam tramvaja tiesības konkrētajos apstākļos, tad citos apstākļos tramvajam tiesību nav.

Te pietiek ar parasto gramatiskas interpretācijas metodi, lai saprastu teikuma un normas jēgu. Tā ir propozicionālā (izteicienu) loģika virknējumos "ja - tad" (piem.: 1) "cilvēki ir mirstīgi", 2) "JA esmu cilvēks - TAD esmu mirstīgs" ;)

Juridisko fakultāšu pirmais semestris. Izskatās, tie (tas), kuri (kurš) raksta LR satiksmes noteikumus, ir vāji (vājš) formālās loģikas pazinēji (-s), lai rakstītu likuma normas.
Ēriks Griģis:

Satiksmes noteikumos nav loģikas! Tajos ir nauda valsts budžetam un cietušo asinis.
TRAM, 15.aprīlis 2012 0:11
Tad kāda nozīme vārdiem "no viena virziena"? Kāpēc tas jāizceļ īpaši?
Ēriks Griģis:

Tas jāuzsver, lai lasītājs saprastu, ka abi transportlīdzekļi vienādos apstākļos tuvojas nevienādas nozīmes ceļu krustojumam.
TRAM, 14.aprīlis 2012 8:25
Bet nu tad IR vai NAV priekšroka PRETIMBRAUCOŠAJAM tramvajam nevienādas nozīmes ceļu kurstojuma???!!!
Ēriks Griģis:

IR, ja tramvajs brauc pretī automobilim pa tādas pašas nozīmes ceļu, kā automobilis tam tuvojas!
Mārtiņš, 11.aprīlis 2012 19:55
Sveiki, jautājums par BE kategoriju.
šodien velkot uz objektu kompaktekskavatoru ,kurš atradās piekabē, kuras pilna masa ir 3500kg, mūs apturēja ceļu policija.
Pēc dokumentu uzrādīšanas policista kungs velējās sastādīt pārkāpuma protokolu. Auto vadītājam ir BE kategorijas vadītāja apliecība. Policists skaidroja, ka velkošā sastāva pilna masa pārsniedz 3500kg, un ir nepieciešama C1 E kategorija.
Vēlējos uzzināt, vai ar B kategorijas transporta līdzekli, kura pilna masa ir 3200kg, drīkst vilkt piekabi, kuras pilna masa ir 3500kg? Ja vadītājam ir BE kategorijas vadītāja apliecība.
Ēriks Griģis:

Ja valsts varas pārstāvis (policists) izmanto savas darba pilnvaras, lai manipulāciju ar tiesību aktiem vērstu pret indivīdu (transportlīdzekļa vadītāju), tad Jums ir pilsoņa pienākums par šo gadījumu (manipulācijas mēģinājumu) ziņot viņa nodaļas priekšniekam. Neziņošana būs vispārnosodāma, jo šādas manipulācijas pret sabiedrību var pārņemt citi policisti, tādējādi graujot sabiedrības uzticību valsts policijai kopumā.
Ja protokols netika sastādīts, tad ziņojumu priekšniekam paudiet konsultatīva jautājuma formā.
Saņemot atbildi rakstiski (vai mutiski), ticu, ka iegūsiet apstiprinājumu tam, ka notikušais ir padotā tiesību aktu pārpratums.

No MK noteikumiem Nr. 571
Vadītāja apliecību kategorijām atbilstošie transportlīdzekļi saistībā ar Jūsu jautājumu.
1. BE - B kategorijas vilcēja (ar pilnu masu līdz 3500 kg) savienojums ar piekabi, ja šāds savienojums neietilpst B kategorijā. Vadītājs ar tiesībām vadīt BE kategorijas transportlīdzekli drīkst vadīt Jūsu B kategorijas transportlīdzekli, kuram pilnā masa ir 3200 kg un ar to vilkt 3500 kg pilnas masas piekabi, ja vien sastāvam piekabes masas ierobežojumus nav noteicis automobiļa izgatavotājs.
2. C1 - mehāniskie transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 3500 kg, bet nepārsniedz 7500 kg un kuri neietilpst D kategorijā, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg.
Aleksandr, 7.aprīlis 2012 22:34
Paldies ka atbildējat, piedodiet ka uzrakstīju ne ta ka uzzīmēju, sajaucu sev un Jums galvu. Man jauc pratu ta daļa "no viena virziena". Es laikam stulbs esmu, no viena virziena es saprotu ka pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam vai transportlīdzekļu braukšanas virzienā, bet ka es tagad sapratu šajā 148. CSN punktā virziens domajams ka galvenais vai mazāk svarīgais ceļš. Vispar putra galvā...
Ēriks Griģis:

No palīgteikumiem tā putra rodas, ja tos lasa visus reizē, nevis vienu pēc otra.

Jaukus Lieldienas svētkus!
guntis, 7.aprīlis 2012 12:27
Labdien!
Vai Jūs lūdzu varētu pateikt,kurā vietā tieši aprakstīta fotoradaru konstatēto sodu uzlikšanas kārtība un to piemērošana.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Sodi

Par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, pārkāpumu uzskaites punkti netiek piešķirti.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma (CSL) 43.6.panta 2.daļu, vadītājam tiek piemērots paredzētais minimālais naudas sods. Naudas soda apmērs ir atkarīgs no tā, par cik pārsniegts atļautais braukšanas ātrums. Konkrētie soda apmēri noteikti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 149.8 pantā.

No 22.08.2006. MK noteikumiem Nr.694 Tehnisko līdzekļu (fotoiekārtu vai videoiekārtu) izmantošanas kārtība:
"...
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izmanto tehniskos līdzekļus (fotoiekārtas vai videoiekārtas), lai fiksētu pārkāpumus ceļu satiksmē, neapturot transportlīdzekli.
2. Pārkāpumu fiksēšanai rūpnieciski izgatavoti tehniskie līdzekļi (fotoiekārtas vai videoiekārtas) ir šādi:
2.1. stacionāri tehniskie līdzekļi;
2.2. pārvietojami tehniskie līdzekļi.
3. Stacionāros tehniskos līdzekļus to īpašnieks (valdītājs, turētājs) izvieto Valsts policijas priekšnieka, Valsts policijas teritoriālās struktūrvienības vadītāja vai viņu pilnvarotu amatpersonu (turpmāk - atbildīgā Valsts policijas amatpersona) norādītajā vietā un laikā.
4. Stacionāro tehnisko līdzekļu izvietošana tiek noformēta ar aktu. Aktā norāda stacionārā tehniskā līdzekļa precīzu atrašanās vietu un novietošanas laiku, kā arī atbildīgās Valsts policijas amatpersonas norādītos ceļu satiksmes kārtības kritērijus (piemēram, atļautais braukšanas ātrums, aizliegtie manevri), kuru pārkāpšana tiks fiksēta ar tehniskajiem līdzekļiem.
5. Šo noteikumu 4.punktā minēto aktu sastāda un paraksta persona, kas izvieto un noņem stacionāros tehniskos līdzekļus, un atbildīgā Valsts policijas amatpersona. Noņemot stacionāros tehniskos līdzekļus, šo noteikumu 4.punktā minētajā aktā izdara atzīmi par to noņemšanas laiku.
6. Pārvietojamo tehnisko līdzekļu izmantošanas laiku un vietu nosaka atbildīgā Valsts policijas amatpersona.
7. Ar tehniskiem līdzekļiem fiksēto informāciju nodod atbildīgajai Valsts policijas amatpersonai tiešsaistes datu pārraides režīmā vai ne retāk kā reizi diennaktī.
8. Valsts policijas amatpersona, kas pieņem lēmumu par naudas soda piemērošanu, izskata ar tehniskiem līdzekļiem fiksēto informāciju un pārbauda informāciju par transportlīdzekli un tā īpašnieku (turētāju, valdītāju) transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
9. Informāciju par pieņemto lēmumu ievada transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
10. Pēc informācijas apstrādes un lēmuma pieņemšanas informāciju, kas fiksēta ar tehniskajiem līdzekļiem, glabā, kamēr stājas spēkā pieņemtais lēmums, taču ne mazāk kā sešus mēnešus no informācijas fiksēšanas brīža.
11. Tehniskos līdzekļus verificē normatīvajos aktos par mērījumu vienotību noteiktajā kārtībā un termiņos. Par tehnisko līdzekļu verifikāciju ir atbildīgs to īpašnieks (valdītājs, turētājs).
..."

Lasītākie raksti

Jaunie raksti