Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kursi, 3.septembris 2012 15:24
Sakiet, vai šogad būs auto uzbūves pasniedzēju kursi?
Ēriks Griģis:

Jā! Pieteikšanās jau notiek pa tālruni 26322578
Albertiņš, 1.septembris 2012 0:14
Konkrētajā gadījumā (ar amaroku) bez BE varat vilkt 750 kg pilnas masas piekabi. Ne grama vairāk.
Ēriks Griģis:

Jautājums bija cits, bet papildus skaidrojums pareizs! Ar B kategoriju šajā gadījumā var braukt ar sastāva kopējo masu 3790 kg.
Dainis, 31.augusts 2012 15:38
Papildinu informāciju. Transportlīdzekļa MB Sprinter pilna masa=4.6t, vietas 18. Braucu es viens vai vedu tikai paziņas izbraucienā, nesaņemot par to naudu! Jālieto vai nav obligāti jālieto Tahogrāfs!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Pašpārvadājumos tahogrāfs ir jālieto! Regulā ir izņēmumi.
Kārlis, 31.augusts 2012 10:19
Atsaucoties uz ieprikšējo jautājumu.

Auto vw amarok (džips) pilna masa ir 3040kg pašmasa ir 1993kg
Drīkstot vilkt 3000kg piekabi.

punktu 195.10. nepārkāpjam, jo atļauj vilkt vairak.

Pamat jautājums ir vai šadam sastāvam vajadzīgs BE kategorija. Jo pilna masa pārsniegs 3500kg, bet nav piekabe.

Jo Ceļu satiksmes likuma 23.panta 5.punktā ir rakstīts "Piekabe", bet kā šis tehnooģiskās iekārtas, ir piekabe, vai ka atsevišķa katgorija uz kuram neatiecas šis likuma punkts. un var vilkt neskatoties uz to ka pārsniedz kopējo masu.

Un ja piemēra šī tehnoloģiskā iekārta būtu 1500kg ka šajā gadījumā.
Ēriks Griģis:

Vajag BE!
Mācības BE kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem sākšu rīt, 9:00
Pieteikties 29900991
Dainis, 30.augusts 2012 19:49
Vai man ir jālieto Tahogrāfs, ja es esmu viens šajā transportlīdz, vai vedu tikai savas paziņas izbraucienā, nesaņemot par to naudu! Transportlīdz. MB Sprinter ar 18 vietām!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Info ir pamaz, tāpēc drošākā atbilde ir >jālieto<
Karlis, 29.augusts 2012 13:37
Jautājums tāds vai var vilkt ar B kat iekārtu kurai nav numura, iekartas svars ap 2000kg Tas ko atradu likumos un Mk, bet netieku skaidrībā.

Ceļu satiksmes likums
1.pants. Likumā lietotie termini
18) piekabe (puspiekabe) — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai savienojumā ar mehānisko transportlīdzekli. Šis termins neattiecas uz motociklu blakusvāģiem;
23.pants. Transportlīdzekļu vadītāja apliecību kategorijas, kuras dod tiesības vadīt attiecīgus transportlīdzekļus
5) B — mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750kilogramus, kā arī B kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, ja šā savienojuma pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu;


Ministru kabineta noteikumi Nr.571 Ceļu satiksmes noteikumi

9. Braukšanas ātrums, distance un intervāls
117.3. velkot šo noteikumu 249.punktā minētos tehnoloģiskos agregātus - piekabes, - 40 km/h;
18. Transportlīdzekļu vilkšana
195. Aizliegts vilkt:
195.10. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu;
195.11. diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos - šo noteikumu 249.punktā minēto tehnoloģisko agregātu - piekabi;
249. Tehnoloģiskā agregāta – piekabes (piemēram, kompresori, ģeneratori, celtnieku dzīvojamie vagoniņi) īslaicīga pārvietošana pa ceļiem nozīmē tā pārvietošanu no viena objekta uz citu (neatkarīgi no attāluma), kur tas tiks izmantots paredzētajiem darbiem.
Ēriks Griģis:

Ne tur būs atbilde!
1. Cik pilna masa ir automobilim, ar kuru vilksiet?
2. Rokasgrāmatā par auto, ar kuru vilksiet, ir rakstīts, kādu maksimālas pilnas masas piekabi auto drīkst vilkt!
Andrej18, 28.augusts 2012 15:47
Vai ir jaievēro 207. ceļa zīmi "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts", ja ta ir uzstadīta pirms dzelzceļa parbrauktuves, ja nedeg aizliedzošais luksofora signāls?
Ēriks Griģis:

Jā, jāievēro un jāizpilda tās prasība.
andris, 27.augusts 2012 12:33
Labdien, gribetu uzzinat ja celu policija celu satiksmes negadijuma ir pienemusi lemu ka negadijums noticis abpusejas vai del , ir iespeja sanemt apdrosinasanas atlidzibu ja ir tad kada apmera,
Ēriks Griģis:

1. Policijas lēmums apdrošinātājiem tikai dod informāciju. Apdrošinātāji paši pieņem lēmumu par atbildības dalījumu un atlīdzības apjomu, vai pat nosaka tikai vienu atbildīgo par negadījumā radītajiem zaudējumiem, gadījumā ja policija lemj par abpusējo vainu.
2. Abpusējā vaina policijas lēmumā Jums ir jāpārbauda, jo jaunie policisti var nezināt satiksmes noteikumus, satiksmes drošību un autotransporta krimināllistikas pamatus, arī tehniskos noteikumus elektronisko iekārtu pielietojumā. Līdz ar to policijas pieņemtais lēmums ir pārbaudāms.
3. Sagatavojot atzinumu, apdrošināšanas speciālists ievēro, ka ir noteikti šādi transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpju sadalījumi:
3.1. 50% : 50% vai;
3.2. 40% : 60% vai;
3.3. 30% : 70% vai;
3.4. 25% : 75% vai;
3.5. 20% : 80% vai;
3.6. 10% : 90% un, protams, 100% : 0%
4. Pēc apdrošinātāju pieņemtā lēmuma Jums ir izredzes saņemt atlīdzību apjomā, par kuru atbild otrs negadījumā iesaistītais transporta vadītājs.
Piemēram, Jums apdrošinātājs nosaka atbildību 30%, otrajam - 70% par radītajiem zaudējumiem apdrošināšanas gadījumā (policijas protokolā - CSNg).
Jums ir izredzes saņemt atlīdzību 70% apmērā no Jums radītā zaudējuma (teiksim, automobiļa remonta izmaksām).
Toties bonus/malus klasē Jūsu pozīcija kritīsies uz leju, pilnībā palielinot nākošā OCTA līguma prēmijas apmēru.

Manuprāt ir lietderīgi iepazīties ar atzinuma sastādīšanas kārtību, atbilstoši Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja metodiskiem norādījumiem „Ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana”

5. Lai sagatavotu atzinumu, speciālists atbilstoši konkrētā CSNg situācijai saskaņā ar metodiskajiem norādījumiem:
5.1. izvēlas vienu CSNg pamatsituāciju grupu no metodisko norādījumu III daļas „Ceļu satiksmes negadījumu pamatsituācijas”;
5.2. no attiecīgās CSNg pamatsituāciju grupas izvēlas vienu CSNg pamatsituāciju, kas atbilst konkrētajam CSNg, par kuru tiek gatavots atzinums;
5.3. salīdzina konkrētā CSNg atbilstību metodisko norādījumu 5.2.apakšpunktā izvēlētās CSNg pamatsituācijas aprakstam;
5.4. ja konkrētais CSNg atbilst metodiskajos norādījumos ietvertajai pamatsituācijai, tad atbildības pakāpi nosaka atbilstoši pamatsituācijas apakšpunktos norādītajiem apstākļiem, ievērojot šādus nosacījumus:
5.4.1. ja nav fiksēts transportlīdzekļa bremzēšanas ceļš, jāpieņem, ka transportlīdzeklis pārvietojies ar maksimāli atļauto ātrumu;
5.4.2. ja nav iespējams noteikt, vai transportlīdzekļa vadītājam bija vai nebija tehniska iespēja apturēt savu vadīto transportlīdzekli līdz sadursmes vietai, jāpieņem, ka transportlīdzekļa vadītājam nav bijusi tehniska iespēja apturēt savu transportlīdzekli līdz sadursmes vietai;
5.5. ja konkrētais CSNg neatbilst metodiskajos norādījumos pamatsituāciju apakšpunktos norādītajiem apstākļiem, tad atbildības pakāpes noteikšanā kā informatīvu materiālu var izmantot CSNg situācijas šo metodisko norādījumu 1.pielikumā „Paskaidrojošie ilustratīvie materiāli”;
5.6. ja konkrētajā CSNg pastāv vēl citi apstākļi, kas nav minēti metodisko norādījumu pamatsituāciju grupā, tad atbildības pakāpi nosaka patstāvīgi, nepieciešamības gadījumā kā informatīvo materiālu izmantojot atbildības sadalījumu aprakstus un norādes, kas ievietotas šo metodisko norādījumu 1.pielikumā „Paskaidrojošie ilustratīvie materiāli”;
5.7. ja ir zināmas CSNg iesaistītās personas, bet to pretrunīgo liecību dēļ nav iespējams noteikt šo personu atbildības pakāpi saskaņā ar metodiskajiem norādījumiem, tad, atlīdzinot zaudējumus, pieņem, ka atbildības pakāpe CSNg iesaistītajām personām ir vienāda (Likuma 31.panta septītā daļa);
5.8. drīkst noteikt tikai tādus atbildības pakāpju lielumus, kādi minēti šīs nodaļas 4.punktā, ievērojot, ka tas piemērojams tikai gadījumos, ja ir noteikta iesaistīto CSNg dalībnieku rīcības neatbilstība ceļu satiksmes noteikumu prasībām;
5.9. ja atbilstoši Ceļu policijas lēmumam vai tiesas spriedumam par CSNg zaudējumus nodarījušām personām atzīti divi vai vairāki dalībnieki, tad metodiskajos norādījumos dotās CSNg situācijas ar norādi: ”Nav CSNg ar dalītu atbildību” var izmantot par pamatu atbildības pakāpju noteikšanai, tikai sastādot konkrētu pētījumu ar atsevišķu atzinumu par izkatāmo CSNg situāciju;
5.10. ja apdzīvotā vietā vai ārpus tās uz braukšanas priekšroku tiesīgajam transportlīdzekļa vadītājam ir bijusi tehniska iespēja novērst sadursmi, braucot ar atļauto kustības ātrumu, tad atbildības pakāpes noteikšanā, nosakot uz braukšanas priekšroku tiesīgā transportlīdzekļa vadītāja atbildības pakāpi atkarībā no maksimāli atļautā kustības ātruma pārsniegšanas lieluma, ievēro metodiskajos norādījumos iestrādātos principus, kas norādīti metodisko norādījumu 3.2 nodaļā „Galvenais ceļš / izbraukšana uz galvenā ceļa” aiz 2.1.pamatsituācijas tabulā „Skaidrojums pamatsituācijām, kad uz braukšanas priekšroku tiesīgā ātruma pārsniegšana – atrodas cēloniskā sakarā ar sadursmes sekām vai ar CSNg rašanos. Transportlīdzekļa braukšanas ātruma pārsniegumu līdz 5 km/h jāuzskata par aprēķinos pieļaujamo kļūdu, un līdz minētajai kustības ātruma vērtības robežai jāuzskata, ka vadītājs nav pārsniedzis maksimāli atļauto kustības ātrumu;
5.11. Izskatot CSNg situācijas, kurās konstatējama CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju rīcības neatbilstība ceļu satiksmes noteikumu prasībām, bet kurās, lai noteiktu precīzu CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpi, ar lietas materiāliem nav iespējams gūt konkrētu priekšstatu par CSNg rašanās apstākļiem, pieņem, ka CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju atbildības pakāpe par radītajiem zaudējumiem ir dalāma vienlīdzīgi, t.i. 50% : 50%, 33,3% : 33,3% : 33,3%.
6. Ja konkrētais CSNg nav ietverts metodiskajos norādījumos, sastādot atzinumu, speciālists:
6.1. nosaka patstāvīgi CSNg iesaistītās personas atbildības pakāpi, rūpīgi izvērtējot CSNg un tā apstākļus,
6.2. ja uzskata par nepieciešamu, nosūta CSNg materiālus (CSNg apraksts, shēma un atzinums par atbildības pakāpju sadalījumu) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam metodisko norādījumu papildināšanai.
7. Ja, sagatavojot atzinumu, speciālists ir izmantojis citu kompetentu speciālistu sastādītus dokumentus vai konsultācijas, tad to norāda atzinumā.
8. Atzinumu sagatavo vienā eksemplārā. Latvijas Republikā normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos tiek izsniegtas atzinuma kopijas, kuras jāapliecina Latvijas Republikā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
9. Atzinumu izmanto apdrošināšanas atlīdzības noteikšanai. Atzinums tiek pievienots atlīdzību lietai, un to uzglabā kopā ar atlīdzību lietu elektroniskā veidā.
10. Sagatavojot atzinumu, ja CSNg iesaistītajiem dalībniekiem ir atzīta dalīta atbildība, par šo CSNg jāinformē visas apdrošināšanas sabiedrības, kuras ir apdrošinājušas CSNg iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību un/vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja kāds no CSNg iesaistītajiem transportlīdzekļu īpašniekiem nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, nosūtot atzinumu saskaņošanai. Apdrošināšanas sabiedrībām saņemot atzinumu, saskaņojums ir jānosūta atpakaļ saskaņojuma pieprasītājam 10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas dienas. Ja cita apdrošināšanas sabiedrība nepiekrīt atzinumā noteiktajam atbildības sadalījumam, tai ir jāsniedz atzinuma saskaņojuma pieprasītājam konspektīvs nesaskaņošanas iemeslu paskaidrojums.
sanons, 26.augusts 2012 21:47
Nekaadiigi nevaru nekur atrast cik lielu piekabi kas apriikota ar bremzeem var vilkt ar C kategoriju. Piemeeram tas vareetu buut MB Atego 7490kg un piekabe
Ēriks Griģis:

Piekabes dati jāmeklē automobiļa instrukcijā (piem., MB Atego 815, Motorleistung - 152 PS (112 kW), Volumen - 4250 cm3, Zylinderanzahl - 4, Euro -4) vai pie izgatavotāja (tā pārstāvja Latvijā).
Vai piezvani kādam no auto lietotājiem un uzzini, piem.:
t. +31 (495) 54 32 27
www.schepens.trucks.nl/
Aiva, 24.augusts 2012 15:23
Labdien!
Gribēju uzzināt kā labāk rīkoties šādā situācijā:
Auto īpašnieks miris 2009. gadā un auto tiek mantots, taču dažādu apsvērumu dēļ vēl nav pārreģistrēts citam īpašniekam. Vai tagad pārreģistrējot auto ir jāmaksā kādi nodokļi par pagājušo periodu( 3 gadiem, auto ir 1992 gada izlaiduma Audi B4).
Ēriks Griģis:

Transporta ekspluatācijas nodoklis nav jāmaksā par šiem gadiem, tikai par pēdējo, kad Jūs reģistrēsieties par īpašnieku.
No Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma
"...
6.pants. Atbrīvojumi no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas
(1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par:
...
11) transportlīdzekli, kas reģistrēts fiziskajai personai īpašumā, par laiku no šīs fiziskās personas nāves brīža līdz īpašnieka maiņas reģistrācijas brīdim;
..."
www.likumi.lv/doc.php?id=223536
Aleksandrs, 23.augusts 2012 15:49
Kad lasīsiet piekabes kvalifikāciju CE?
Ēriks Griģis:

24.08. sāksies sešu dienu CE kvalifikācijas kursi.
Info par kursiem 29900991
Pēteris, 22.augusts 2012 12:48
Labdien!
Kad sāksies instruktoru apmācība? Kurā vietā notiks nodarbības? Paldies.
Ēriks Griģis:

28.08.2012. plkst.10:00 Rīgā. Uzziņas 26322578
nezinītis, 22.augusts 2012 12:16
Sveiki! Jautājums īsti ne pa tēmu. Ja es braucu ar autobusu (ar 40 sēdvietām) kas pieder novada domei un pārvadāju tikai novada skolu skolniekus vai man ir jālieto tahogrāfs un vai man ir nepieciešams nokārtot 95.kodu?
Ēriks Griģis:

Kods ir nepieciešams! Apmācībās izstāstīšu Jums par tahogrāfiem un darbu un uzskaites laikiem. Pieteikšanās kursiem 29900991
Katerina, 21.augusts 2012 17:37
Sveiki, te atkal es. Uz ipasnieku, kuram piedereja manis vaditais transportlidzeklis? A ja vins nebija registrets ne uz vienu?
Ēriks Griģis:

Ir jābūt!
Pārbaudiet CSDD datu bāzē. Uzziņas 67025777
Uz nepilngadīgo nevar attiecināt regresa prasību! Juridiskā informācija 67270292.
Katerina, 21.augusts 2012 14:25
Labdien. Gribeju uzdot jautajumu, kas saistit ar celu satiksmes negadijumu. Tagad jau ir 2012 gads, bet negadijums bija noticis 2008 gada, kad es biju nepilngadiga. Tikai tagad atnaca milziiga summa, kura jaatmaksaa. Ko man darit? Man nav ne darba, vispar nekaadu ienakumu, dzivojam tikai par vecmammas pensiju. Bet rakstits, ja neatdosu 3 menesu laikaa, summai augs procenti. Kurs musdienas normals cilveks pa 3 menesien var salasiit 2600 Ls? Es esmu izmisumaa, vajadzes vergot visu muzu.
Ēriks Griģis:

Ja negadījuma brīdī bijāt nepilngadīga, tad regresa prasība attiecas uz transportlīdzekļa īpašnieku, ne Jums!

Jums nepieciešams jurists, kas pratīs prasmīgi uzrakstīt atbildi apdrošinātājiem.
Aigars, 20.augusts 2012 19:16
Sveiki!
Vēlreiz par ceļu satiksmes drošību, iebraucot rotācijas aplī. Jautājums - juridiski pareizi būs rādīt labo virzienrādītāju vai nerādīt, iebraucot standarta, mini, dubultajā vai dvīņu rotācijas aplī?

Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Latvijā iebraucot jārāda (jebkurā).
2. Braucot pa apli jārāda mainot tajā joslas.
3. Izbraucot jārāda (arī taisni izbraucot).
Rudmate, 15.augusts 2012 17:21
Labdien!
Nedaudz saputrojos, tāpēc lūdzu skaidrojumu.

Ja notiek sadursme starp satiksmes dalībnieku, kam ir obligāta CAOA, un satiksmes dalībnieku, kam CAOA nav paredzēta. Kā tad ir - vai abi var/nevar sastādīt Saskaņoto paziņojumu? Ja var, tad pie kādiem nosacījumiem?
Un vēl.
Ja, par piemēru, negadījumā iesaistītais satiksmes dalībnieks, kam CAOA nav paredzēta, negadījuma vietā no medicīniskās palīdzības sniegšanas/izsaukšanas atsakās un dodas projām. Vai otram iesaistītajam, ja auto bojājumi ir maznozīmīgi, vienalga jāpaliek uz vietas un jāziņo policijai par faktu?
Ēriks Griģis:

1. Nevar sastādīt.
2. Ir jāziņo.
Iedomā situāciju, kurā abas iesaistītās puses izliekas, ka nekas nav noticis. Pēc laika otrais iesaistītais, sociālajos tīklos uzzina, kā iegūt naudu no pirmā vadītāja, un sāk to īstenot. Tad man raksta Jūsu aprakstītā situācijā nonākušais autovadītājs un jautā, kā tam vajadzēja rīkoties, lai izspiešana vai šantāža nenotiktu. Atbilde būtu pagātnes formā - vajadzēja paziņot policijai.
Rudolfs, 12.augusts 2012 15:29
Ja uz viena balsta stav 3 zīmes (no lejas uz augšu) - papildzime darbības laiks, zīme apstāties aizliegts un zīme maksimālā ātruma ierobežojums, tad papildzime "darbības laiks" darbojas uz abiem zīmēm, vai tikai uz apstāties aizliegts?
Ēriks Griģis:

822.papildzīme "Darbības laiks". Norāda diennakts laiku, kurā zīme darbojas. Darbojas kopā ar zīmi, ar kuru tā uzstādīta (326), lai norādītu diennakts laiku, kurā pamatzīme darbojas.
Lēbs, 12.augusts 2012 0:31
Doti:

MAN TGX 18.480 (maģistrālais seglu vilcējs ar bortu puspiekabi ar vilcēja pilnu masu 18t, sastāva pilnu masu - 40t).

Jāpieskaita: divi Mitsubishi Lancer Evo sporta sacensību auto kā krava.

Mērķis - pārvietot tos divus sporta autiņus no treniņvietas uz sacensībām un otrādi ar "fūru".

Jautājums: Vai tas IR pašpārvadājums vai nē, un vai to maz PIEREĢISTRĒS kā pašpārvadājmu, ja vērsīsimies Vaļņu 30?
Ēriks Griģis:

1. Vai visiem trijiem auto ir viens īpašnieks?
2. Tahogrāfs un vadītāja laiku uzskaite fūrei būs vajadzīga dēļ pilnās masas, jo tā pārsniedz 7,5 tonnas.
3. Tad arī starptautiskais pašpārvadājuma sertifikāts būs nepieciešams, ja vēl tam atbilstošs būs 1. punkts.
4. ATD tālrunis uzziņām 67280485

No Autopārvadājumu likuma:
"...
27) pašpārvadājumi — pārvadājumi, kuri bez maksas tiek veikti ar komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības, valsts vai pašvaldību institūcijas, biedrības vai nodibinājuma (turpmāk — pašpārvadājuma veicējs) īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, kurus vada pats pašpārvadājuma veicējs vai viņa darbinieks, lai pašpārvadājuma veicēja vajadzībām pārvadātu personas vai kravu, kura ir viņa īpašums vai kuru viņš nopircis, pārdevis, iznomājis, izīrējis, ieguvis, izgatavojis, pārstrādājis vai remontējis. Pašpārvadājumi ir tikai pašpārvadājuma veicēja papilddarbība;
..."
Inese, 8.augusts 2012 22:28
Sveiki!
Kā var pats dabūt nost bremžu disku. Man sāka ķīlēt rokas bremze aizmugurējo riteni?

Paldies.
Ēriks Griģis:

Braucot jāvēro reklāmas uzraksti. Ja izlasiet "Autoserviss", tad tā ir vieta, kur bremžu diski viegli nāk nost! Brauciet droši iekšā un lai veicas!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti