Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Santa, 27.oktobris 2010 11:04
Kā tad īsti ir - vai pretendējot uz atlīdzības saņemšanu pie auto zaudējumu novērtēšanas īpašniekam ir jānorāda ar pirkstu uz katru iespējamo bojājumu vai tomēr ekspertam jāveic pašam profesionāla apskate?
Ēriks Griģis:

Bojājumi ir jāieraksta paziņojumā apdrošinātājam par CSNg. Eksperts ierodas uz auto apskati ar Jūsu iesnieguma kopiju "rokās".
Protams, ka eksperts neuzskaitīs bojājumus, kas neattiecas uz attiecīgo CSNg.
Norādot ar pirkstu uz iespējamo bojājumu, Jūs pārliecināsieties, ir tas atbilstošais vai nav.
Motociklists, 25.oktobris 2010 22:48
Labdien!
Braucu ar motociklu, uzsāku apdzīšanu. To neievērojot, apdzenamais transporta līdzeklis ieslēdza kreiso pagriezienu un uzsāka griezties pa kreisi. Es sāku bremzēt, taču nepaspēju izvairīties un ieskrēju vieglās automašīnas aizmugurējā kreisajā spārnā. Abi atradāmies pretējā braukšanas joslā. Kad atbrauca policija, atzina mani par vainīgu par distances neievērošanu. Bez tam izrādījās, ka dažas dienas atpakaļ bija beigusies OCTA.
Vainīgs nejūtos, nedēļu gulēju slimnīcā, tagad jāiet uz policiju. Ko man darīt - vai nepieciešams advokāts? Vai varat kādu ieteikt?
Ēriks Griģis:

Ja Jūs nepārsniedzāt braukšanas ātrumu, tad:
1) policija Jūsu gadījumā nedrīkst runāt par distanci. Distances pieminēšana apliecina tās nosaucēja analfabētismu - viņš neprot lasīt! Uz negadījuma vietu pie Jums neizbrauca policija, jo policisti prot lasīt.
2) CSN 89.punktā noteiktā prasība - nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojuma, bezsliežu transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš pretim braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem transportlīdzekļiem, kas uzsākuši apdzīšanu... ir tas, kas bija jāizpilda apdzenamajam transportlīdzekļa vadītājam.
3) policijai bija jāpārbauda, vai viņš to ievēroja un izpildīja, vai, drīzāk, jau nē.
Airisa, 25.oktobris 2010 16:46
Labdien!
Notika avārija, tika uzrakstīts saskaņotais paziņojums- abiem OCTA`s BTA. 1 perona iesniedza vienā filiālē (laikam Tukums) 2 persona Kuldīgas filiālē. Rezultāts: BTA nav vienotas sitēmas, dēļ kā cieš viņu klienti. Kautgan negadījums ir pieteikts no abām pusēm, nez kāpēc Rīgas galvenais birojs to savā sistēmā neredz un sūta vislaik draudu vēstules, sms un zvana, lai piesaku negadījumu, kas sen jau ir pieteikts! Tajā pašā laikā mana lieta jau Kuldīgas filiālē virzas uz priekšu, jau 2x ir bijis eksperts novērtēt a/m.
Jautajums ir : Mēs ar otro negadījumā iesaistīto auto viens otru uzskatām par vainīgo CSN izraisītāju- viņš mani, jo ieskrēju viņam aizmugurējos sānos, bet es viņu, jo viņš tajā laikā griezās pa kreisi, kad es izdarīju apdzīšanas manevru, jo viņš strauji bremzēja uz šosejas. Vai lieta var ievilkties dēļ tā, ka BTA nav vienotas sistēmas un vai tā dēļ var pazust nozīmīgas nianses lietas izskatīšanas jautājumā?
Kā arī kur vērsties, ja BTA kļudas dēļ beigās mani izsauks uz policiju par itkā neierašanos atrādīt a/m?
Ēriks Griģis:

1. Saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai tad, kad ir izpildīts viens no nosacījuma punktiem - abi CSNg iesaistītie vadītāji spēj vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem. Ja Jūs strīdējāties, tad saskaņoto paziņojumu nedrīkstējāt aizpildīt! Šī pārkāpuma dēļ apdrošinātājs ir tiesīgs Jums atteikt zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Lieta var ievilkties, jo apdrošinātājs negatavojas Jums atlīdzināt zaudējumus.
3. Policijai ar saskaņotā paziņojumā uzrādītajiem transportlīdzekļiem nav nekāda sakara, ja vien nav pārkāpti satiksmes noteikumu punktu prasības. Ja strīdējāties, Jūs neizpildījāt CSN 51. punktā noteiktās prasības, Jums par notikušo bija jāpaziņo policijai! Policija Jūs sodīs par šo pārkāpumu - CSNg vietas atstāšanu nepaziņojot policijai par notikušo.
Gžegošs, 23.oktobris 2010 9:29
Sveicināti!

Tikko, ejot tehnisko, manam Ford Galaxy 1.9 TDI konstatēja ļoti lielas atgāzes - 5.24. Pieļaujamās esot līdz 3. Domāju, kā to novērst. Vai kāds nevarētu nākt talkā ar padomu?
Vēl autiņam ļoti lēni silst motors un ir jāmaina termostats. Skati gāju 8 no rīta. Varbūt motors paceļam no mājām vēl nebija labi iesilis. Vēl viens apstāklis ir tāds, ka degvielas sūknim konstatēja noplūdi.
Ēriks Griģis:

Uzticiet savu automašīnu ekspertiem!
Ford serviss
www.ford.lv/lv/T/serviss/Serviss...
vārds Sigvards, 20.oktobris 2010 16:31
Labdien!
Apdrošināšanas kompānija atsakās man atmaksāt apdrošināšanas atlīdzību CSNg , kurā pēc valsts policijas lēmuma nav vainīgas abas negadījuma iesaistītās puses. Apdrošināšanas kompānija mani uzskata par 100% atbildīgu šajā CSNg.
Uzrakstīju iesniegumu LTAB, uz kuru saņēmu atbildi , ka pēc viņu eksperta aprēķiniem esmu pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu par 4km/h. Iepazīstotie ar aprēķiniem secināju, ka ekperts aprēķinus veicis balstoties uz to, ka ceļa segums bija slapjš asfaltbetons, taču tā bija ziema un ceļš bija apledojis, jo gaisa peratūra bija -12 C.
Kā man rīkoties tālāk?
Ar cieņu,
Sigvards.
Ēriks Griģis:

Jāiesūdz LTAB tiesā par krāpniecību un jāpieprasa atlīdzināt visi ar šo negadījumu un pēc tā Jums radušies zaudējumi!

1. Apdrošināšanas kompānijas lēmumam nav nekāda sakara ar policijas pieņemto lēmumu. Apdrošinātāji ir pārliecināti, ka policija pieņem lēmumus nekompetenti, viņi nezin satiksmes noteikumus, nesaprot satiksmes drošību un neko nav dzirdējuši par satiksmes organizāciju, tāpēc likumā ir iestrādāta preambula - mēs, apdrošinātāji, neuzticamies policijas pieņemtajiem lēmumiem, tāpēc lemjam paši un atlīdzības arī izmaksājam paši no savas naudas, nevis policijas vai valsts kases līdzekļiem.
2. Jums būs jāpierāda, ka ceļš bija apledojis, jāpasūta ekspertīze, kurā eksperts noteiks, cik ātri Jūs patiesībā braucāt, un jāiesniedz prasība tiesā, apdrošinātājam atlīdzināt Jums nodarītos zaudējumus, ieskaitot dīkstāves un tos izdevumus, ko OCTA likums neparedz, ja tādi Jums šai sakarā ir radušies.

P.S.
Kā pierādīt un kā rīkoties CSNg vietā un pēc tam, ja Jūsu viedoklis nesakrīt ar vispārpieņemto, mācu savās 5 dienu lekcijās. Lūgums visiem - lekcijas Jums būs noderīgas, ja pieteiksieties uz tām, pirms Jums ceļu satiksmē būs kas gadījies! Lai paplašinātu klausītāju loku, varu īsu lekciju kopsavilkumu nolasīt arī televīzijā, ja dosiet man tādu iespēju!
vārds peteris, 19.oktobris 2010 20:57
labvakar esmu atbraucis no anglijas ar savu auto,kurs registrets uz mana varda,dabuju csdd atljauju uz tris gadiem,vai man butu iespeja seit veikt apdrosinasanu sim auto?paldies!
Ēriks Griģis:

Jā! Ja auto uz laiku reģistrēts Latvijā, tad uz šo laiku apdrošinātāji slēdz OCTA standartlīgumu, kur viena līguma laiks nepārsniedz 12 mēnešus.

Lai veicas!
Georgs, 19.oktobris 2010 13:49
Kadi dokumenti, kas saistiti ar garantiju, jasanem no autosalona perkot jaunu auto, ja razotajs dod 3gadu garantiju un dileris 5 gadu garantiju?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Garantijas apliecinošs dokuments. Pārbaudiet to pie jurista, vai garantijas rakstam būs segums!
Kārlis, 19.oktobris 2010 13:10
Badien, mani interesē 'par (CE95) kodu, ja esmu ieguvis tiesības pirms 2009 gada 1. septembra, tātad man ir tikai tā periodiskā apmācība, un vai man ir obligāti praktiskais eksāmens jāliek pēc periodiskās apmācības, jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:

Tikai periodiskās apmācības 5 dienu garumā, kopumā 35 stundas, bez eksāmena. Patreiz lasu šos kursus, nākošie plānojās uz 11.-15.11. Tālrunis uzziņām 22327740
vārds Jānis, 18.oktobris 2010 16:06
Labdien. Kad sāksies topošo satiksmes noteikumu pasniedzēju apmācības un cik tie maksā? Vai tādi kursi būs arī nākoša gada sākumā? Paldies!!
Ēriks Griģis:

28.10 un 08.11.2010
Tālrunis uzziņām 26322578
vārds, 15.oktobris 2010 15:36
Labdien,
Tagad ir radusies nepieciešamība ar domubiedriem (kopā 18 cilvēki) aizbraukt uz vienu pasākumu Vācijā. Caurskatīju iAuto forumu, taču nespēju atrast dažas atbildes uz man interesējošajiem jautājumiem:
1.) Vai iznomātajam autobusam esošā OCTA un KASKO ir pietiekama braucienam uz Vāciju?
2.) Man 2003. gadā ir iegūtas D kategorijas autovadītāja tiesības, taču vēl neesmu nokārtojis 95 kategoriju (ja es pareizi saprotu, tad to varu kārtot līdz 2014. gadam), vai braucot ārvalstīs var būt kādi sarežģījumi (ar ceļu policiju, apdrošinātājiem), ja nav šī kategorija, ar nosacījumu ka es neveicu komercpārvadājumu?
3.) Kādas var būt sekas, ja autobusam nestrādā tahogrāfs, pie nosacījuma ka es neveicu komercpārvadājumu?

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. OCTA ir derīga, pārbaudiet vienošanos ar OCTA apdrošinātāju, vai nav atsevišķi jāpiesaka izbraukums ārpus Latvijas!
2. KASKO jāpārbauda, vai līgums darbojas Vācijā.
3. [95] kods Jums vēl nav obligāts.
4. Tad jābūt Eiropas Savienības parauga pašpārvadājumu sertifikātam

www.atd.lv/lat/pasazieruparvadaj...

Lai jauks brauciens!
vārds, 13.oktobris 2010 15:23
Labdien! Gribētu pajautāt - ja taisāmies pirkt otro ģimenes auto, tad ir izdevīgāk to ierakstīt kā otro mašīnu uz vīru, vai katram pa vienai - viena paliek uz vīra, otru ierakstām uz sievu. Cik es saprotu OCTA jāpērk īpašniekam. Bet kas būs īpašnieks nevaram nolemt.
Ēriks Griģis:

OCTA Jums svarīga būs cena par otru automobili. Ja Jūsu apdrošinātājs jau ir ar reputāciju, tad pārbaudiet viņa OCTA cenu abos gadījumos par Jūsu jauniegādāto auto un izdariet izvēli!
Aina, 10.oktobris 2010 22:43
Labdien,

Vai CSN, kura tiek izsaukta policija, bet uzrakstits saskanotais pazinojums apdrosinatajs izmaksajot OCTA kompensaciju nem vera ari policijas uznemtas bildes no avarijas vietas un telefona ierakstus no izsaukuma zvana? Mana situacija mes vienojamies ar otru pusi par mazliet savadaku situacijas izklastu saskanotaja pazinojuma, neka situacija tika aprakstita policijas izsauksanas bridi.
Atbilde vēl nav
vārds Svetlanai, 10.oktobris 2010 9:48
Paņem personu apliecinošu dokumentu, medicīnisko izziņu un dodies uz CSDD.
35.37.punkts:
www.csdd.lv/documents/normativie...
Atbilde vēl nav
vārds SVETLANA, 9.oktobris 2010 18:33
man atvalinajuma Egipte pazuda tiesibas kas man jadara jo tiesibas vajadzigas ikdienai
Ēriks Griģis:

Augstāk minētajā atbildē būtu nepieciešams pievienot vēl vienu dokumentu - kādas institūcijas apliecinošu dokumentu, kas apliecina, ka Jūs esiet ziņojusi par šo gadījumu, piemēram, policijai vai viesnīcas administrācijai.
Māris, 7.oktobris 2010 15:03
Kāds lūdzu, ir Jūsu e-pasta adrese?
Ēriks Griģis:

egrigis@delfi.lv
Jānis, 5.oktobris 2010 16:29
Labdien! Ja auto īpašnieks ir miris, bet auto ir tehniskā kārtībā ar derīgu apskati un OCTA apdrošināšanu - vai šādu drīkst lietot satiksmē radinieki līdz mantojumu lietu nokārtošanai, jeb jāveic jauna apdrošināšana? īpašnieka maiņu arī, šķiet, 3 mēnešus nevarēs nokārtot?
Ēriks Griģis:

Uzvaniet, lūdzu, darba dienā, t. 67270292, 29180099
Jānis, 5.oktobris 2010 10:44
Kur varētu dabūt ekspertu un cik aptuveni izmaksātu šādi eksperta pakalpojumi?
Ēriks Griģis:

OCTA sertificēto ekspertu saraksts atrodas šeit:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
Viktors, 1.oktobris 2010 14:32
Labdien , iesakiet kā rīkoties - situācija tāda braucu es ar velosipedu lija lietu priekšā bija milzīga peļķe kurai braucu cauri, bet tai mirklī nebremzējot man garā pabruca satiksmes autobuss kā rezultātā nošļakstija mani no galvas līz kājām. vai ir kādi csn kurus viņš ir pārkāpis?
Ēriks Griģis:

Nošļakstot Jūs, bija vai nebija nodarīts zaudējums Jūsu mantai?
1. Ja bija, tad vadītājs nav izpildījis CSN 51. punktā noteiktās prasības.
2. Ja nebija, tad autobusa vadītājs nav izpildījis CSN 10. punkta prasības - ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
3. Jums ir tiesības prasīt atlīdzināt zaudējumus, ja tādi ir radušies, pārvadātājam vai OCTA apdrošinātājam. Jums būs jāpierāda, ka autobuss Jūs apšļakstīja, tādējādi nodarot konkrētu zaudējumu. Liecinieki nebūs pierādījums.

Ceļu satiksmes negadījums — ceļu satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens transportlīdzeklis un kura rezultātā cilvēks gājis bojā, viņam nodarīti miesas bojājumi vai arī nodarīti zaudējumi fiziskās vai juridiskās personas mantai vai videi, kā arī citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, noticis negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis.
Aleksandrs, 29.septembris 2010 21:58
Kur var iekārtot dubultējošas pedaļus Volkswagenam b5 universalam lai strādātu par instruktoru? Cik tas izmāksas? Un ka ir ar tipu apstiprinājumu CSDD, vai to vispar var izdarit?
Ēriks Griģis:

Variet interesēties ADS-Servisā, Margrietas ielā 7, Rīgā vai jebkurā autoskolā, ar kuru gatavojaties slēgt sadarbības līgumu.
Izgatavotāja komplekts izmaksās ap 420 Ls, pašu gatavots - no 200 līdz 350 Ls, uzstādīšana ap 100 Ls, apstiprinājuma sertifikāts - ap 30 Ls.
Ja to veiksiet pie savas autoskolas, cenas var mainīties!
Jānis, 28.septembris 2010 17:59
Situācija sekojoša: tramvajs, kas brauca no Mežaparka uz pilsētas centru, sadūrās ar kravas furgonu. Tamvajs sāka kustību pēc apstāšanās pieturā. Furgons, braucot virzienā uz centru pa Miera ielu, nogriezās pa labi uz Ēveles ielu, šķērsojot sliedes. Tajā brīdī tramvajs ietriecās furgona kravas nodalījumā. Jutājums tāds kā tramvaja vadītāja varēja nepamanīt, ka furgona vadītājs bija jau sācis šķērsot sliedes līdzpusei. Vai ir iespējams pierādīt, ka tramvajs nepamanīja furgonu? Kā? kāds ir tramvaja bremzēšanas ceļš? Vai tramvaja vadītājam pē CSN nav jāpārliecinās par drošību uz ceļa uzsākot kustību no pieturas?
Ēriks Griģis:

Uz Jūsu uzstādītajiem jautājumiem var atbildēt eksperts, veicot rūpīgu izmeklēšanu pēc materiāliem, ko viņam sagādāsiet, ieskaitot APK protokola kopijas.

1. Varēja nepamanīt vai vajadzēja pamanīt, to varam noskaidrot negadījuma vietā!
2. Pierādīt var visu. Ne vienmēr pierādītais ir noticis!
3. Kā pierādīt, tas ir speciālista ziņā.
4. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no ātruma kvadrāta un palēninājuma.
5. Tas ir jādara jebkuram transportlīdzekļa vadītājam.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti