Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Martins, 3.novembris 2010 20:16
Griezos pa labi no Valdemara ielas uz Zirnu ielu. Dega sekcija.Pa Valdemara ielu preteja virziena braucosa a/m ari griezaas uz Zirnu ielu, veicot kreiso pagriezienu, iebrauca manas masinas kreisajaa saanaa (durviis).
Apdrosinataji norada, ka atbildiba jadala, jo man dega sekcija tatad, pec CSN jadod cels.
Maupraat, sajaa krustojumaa ir uzkrasotas baltaas linijas, sadalot brauktuvi divas dalas, viena - tiem kas veic labo pagriezienu no Valdemara ielas, bet otra domata tiem, kas no preteja virziena veic kreiso pagriezienu, tadejadi abi brauceji viens otram netrauce.
Negadijums notika tadel, ka tas, kas griezas pa kreisi, neturejas sava josla bet iebrauca maneejaa.

Vai mana argumentacija ir pamatota un ka man rikoties?
Ēriks Griģis:

Jūsu argumentācija nav precīza!
Jums jāmācās paskaidrot notikušais apdrošinātājam!
Ja daļa apdrošinātāji ir mācījušies un joprojām mācās kursos pie manis, tad Jums jābūt vēl zinošākam par viņiem, labāk sagatavotam par viņiem un ar nepārprotamu, bet saprotamu argumentāciju un tās pamatojumu vai pierādījumiem, lai panāktu sev vēlamu risinājumu.

Ko nozīmē "dega sekcija"?
janis, 2.novembris 2010 21:49
labdien! man tads jautajums esmu masinu apdrosinajis bet pasu polises izdruku vel nav sanacis iznemt! vai man pa to draud kads sods?
Ēriks Griģis:

Nedraud, ja nešķērsosiet LR robežu.
Guncis, 2.novembris 2010 16:55
Sveiki! Vai varu saņemt OCTA atlīdzību savai sasistai mašīnai, ja priekšā izskrēja suns,saimnieks zināms, noteikumi netika pārkāpti, policija fiksējusi faktu savā ziņojumā, suņa saimnieki atzīst savu vainu, bet naudas viņiem nav ko segt zaudējumu.Apdrošinātājiem iesniegts iesniegums par atlīdzību, bet ar to arī viss beidzies.
Ēriks Griģis:

Nevar, jo ne sunim, ne tā saimniekam nav OCTA polise.
Jevgenijs, 1.novembris 2010 1:07
Vai ir iespējams kaut kūr lejupladēt vai apskatīt Valsts Satandartus?
1. LVS EN 12368:2000 "Ceļu satiksmes regulēšanas tehniskie līdzekļi. Luksofori"
2. LVS 370:2010 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori".

Es nevēlos tos pirkt pa 30Ls/gab.
Ēriks Griģis:

Nav iespējas!
Ja nu vienīgi piesakoties kursos, kur mācību lekciju laikā skaidroju standartus un to nozīmi.
andis kizans, 31.oktobris 2010 8:44
cik metrus aiz gajeju parejas var stavet vienvirziena iela?
Ēriks Griģis:

Aizliegts apstāties un stāvēt:
135.5. uz gājēju pārejām,
vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš un tuvāk par 5 m no tām:
...
Indra, 30.oktobris 2010 14:22
Laba diena!
Šodien lasīju novembra žurnālu Auto Bild , un 45.lpp. par apdzīšanas manevru, ja ir iespējams, izlasiet viņu, un lūdzu uzrakstiet savu viedokli, vai tā arī ir?
Ēriks Griģis:

Tā nav un nedrīkst būt vairumā no rakstā minētajiem gadījumiem! Izpildot apdzīšanas manevru, vadītājam jābūt pārliecinātam, ka to veiks droši!
Izlasot rakstu, manuprāt, tas ir pasūtījuma raksts policijas cīņai par soda naudu gada robežas - 4 miljoni pārsniegšanu un reizē - valsts budžeta papildināšanu!
rolands, 29.oktobris 2010 14:07
vai plicistam ir atlauts atnemt man mopedu ja man ir registracijas pase un velo tiesibas?
Ēriks Griģis:

Jautājiet šeit:
www.vp.gov.lv/jauta.php
nezinite, 29.oktobris 2010 12:06
Man ir Irijas pagaidu tiesības,vai ar tam varu vadit mašīnu Latvijā?
Ēriks Griģis:

CSDD tālrunis uzziņām 67025777
Justine, 28.oktobris 2010 21:17
Labdien!
Sanemu pa pastu vestuli no AAS Balta par regresa prasiibu par CSN,kas notika 11.2008. Es izraisiju CSN ar nelieliem skrapejumiem cietusajai a/m.Uzrakstijam saskanjoto pazinojumu un skiiramies.Gaidiju no apdrosinatajiem pazinjojumu par ierashoanos un a/m atradiisanu,bet ta ari neko nesanjeemu.Taja laika nodomaju,ka cietushais iespejams nemaz nav versies pie apdrosinatajiem, par sho jautajumu vairs neinteresejos.Bonus malus klase ar nepasliktinajas uz nakosas octas iegadi.
Sanjemtaja vestule no AA Balta regresa prasiba ir pamatota,ka neesmu atradijusi a/m, nereagejot uz vinju izsuutito pazinojumu 2008.g.Shadu vestuli caur Latvijas Pastu no apdrosinatajiem neesmu sanjemusi, ka ari vidrizak ta nebija ierakstiita.Uzskatu,ka prasiba ir nepamatota, jo tads rakstveida pazinojums nav sanjemts. Nav jau ari pieradijumu ka parastits ierakstiitas vestules pazinojums par tasanjemsanu,kas apliecinatu ta ignoreshanu.
Vai ir iespejams so regresu apstriidet???
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ja saņemsiet no pasta rakstisku apliecinājumu, ka viņi šādu vēstuli nav saņēmuši un nav Jums to piegādājuši.
Santa, 27.oktobris 2010 11:04
Kā tad īsti ir - vai pretendējot uz atlīdzības saņemšanu pie auto zaudējumu novērtēšanas īpašniekam ir jānorāda ar pirkstu uz katru iespējamo bojājumu vai tomēr ekspertam jāveic pašam profesionāla apskate?
Ēriks Griģis:

Bojājumi ir jāieraksta paziņojumā apdrošinātājam par CSNg. Eksperts ierodas uz auto apskati ar Jūsu iesnieguma kopiju "rokās".
Protams, ka eksperts neuzskaitīs bojājumus, kas neattiecas uz attiecīgo CSNg.
Norādot ar pirkstu uz iespējamo bojājumu, Jūs pārliecināsieties, ir tas atbilstošais vai nav.
Motociklists, 25.oktobris 2010 22:48
Labdien!
Braucu ar motociklu, uzsāku apdzīšanu. To neievērojot, apdzenamais transporta līdzeklis ieslēdza kreiso pagriezienu un uzsāka griezties pa kreisi. Es sāku bremzēt, taču nepaspēju izvairīties un ieskrēju vieglās automašīnas aizmugurējā kreisajā spārnā. Abi atradāmies pretējā braukšanas joslā. Kad atbrauca policija, atzina mani par vainīgu par distances neievērošanu. Bez tam izrādījās, ka dažas dienas atpakaļ bija beigusies OCTA.
Vainīgs nejūtos, nedēļu gulēju slimnīcā, tagad jāiet uz policiju. Ko man darīt - vai nepieciešams advokāts? Vai varat kādu ieteikt?
Ēriks Griģis:

Ja Jūs nepārsniedzāt braukšanas ātrumu, tad:
1) policija Jūsu gadījumā nedrīkst runāt par distanci. Distances pieminēšana apliecina tās nosaucēja analfabētismu - viņš neprot lasīt! Uz negadījuma vietu pie Jums neizbrauca policija, jo policisti prot lasīt.
2) CSN 89.punktā noteiktā prasība - nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojuma, bezsliežu transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš pretim braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem transportlīdzekļiem, kas uzsākuši apdzīšanu... ir tas, kas bija jāizpilda apdzenamajam transportlīdzekļa vadītājam.
3) policijai bija jāpārbauda, vai viņš to ievēroja un izpildīja, vai, drīzāk, jau nē.
Airisa, 25.oktobris 2010 16:46
Labdien!
Notika avārija, tika uzrakstīts saskaņotais paziņojums- abiem OCTA`s BTA. 1 perona iesniedza vienā filiālē (laikam Tukums) 2 persona Kuldīgas filiālē. Rezultāts: BTA nav vienotas sitēmas, dēļ kā cieš viņu klienti. Kautgan negadījums ir pieteikts no abām pusēm, nez kāpēc Rīgas galvenais birojs to savā sistēmā neredz un sūta vislaik draudu vēstules, sms un zvana, lai piesaku negadījumu, kas sen jau ir pieteikts! Tajā pašā laikā mana lieta jau Kuldīgas filiālē virzas uz priekšu, jau 2x ir bijis eksperts novērtēt a/m.
Jautajums ir : Mēs ar otro negadījumā iesaistīto auto viens otru uzskatām par vainīgo CSN izraisītāju- viņš mani, jo ieskrēju viņam aizmugurējos sānos, bet es viņu, jo viņš tajā laikā griezās pa kreisi, kad es izdarīju apdzīšanas manevru, jo viņš strauji bremzēja uz šosejas. Vai lieta var ievilkties dēļ tā, ka BTA nav vienotas sistēmas un vai tā dēļ var pazust nozīmīgas nianses lietas izskatīšanas jautājumā?
Kā arī kur vērsties, ja BTA kļudas dēļ beigās mani izsauks uz policiju par itkā neierašanos atrādīt a/m?
Ēriks Griģis:

1. Saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai tad, kad ir izpildīts viens no nosacījuma punktiem - abi CSNg iesaistītie vadītāji spēj vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem. Ja Jūs strīdējāties, tad saskaņoto paziņojumu nedrīkstējāt aizpildīt! Šī pārkāpuma dēļ apdrošinātājs ir tiesīgs Jums atteikt zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Lieta var ievilkties, jo apdrošinātājs negatavojas Jums atlīdzināt zaudējumus.
3. Policijai ar saskaņotā paziņojumā uzrādītajiem transportlīdzekļiem nav nekāda sakara, ja vien nav pārkāpti satiksmes noteikumu punktu prasības. Ja strīdējāties, Jūs neizpildījāt CSN 51. punktā noteiktās prasības, Jums par notikušo bija jāpaziņo policijai! Policija Jūs sodīs par šo pārkāpumu - CSNg vietas atstāšanu nepaziņojot policijai par notikušo.
Gžegošs, 23.oktobris 2010 9:29
Sveicināti!

Tikko, ejot tehnisko, manam Ford Galaxy 1.9 TDI konstatēja ļoti lielas atgāzes - 5.24. Pieļaujamās esot līdz 3. Domāju, kā to novērst. Vai kāds nevarētu nākt talkā ar padomu?
Vēl autiņam ļoti lēni silst motors un ir jāmaina termostats. Skati gāju 8 no rīta. Varbūt motors paceļam no mājām vēl nebija labi iesilis. Vēl viens apstāklis ir tāds, ka degvielas sūknim konstatēja noplūdi.
Ēriks Griģis:

Uzticiet savu automašīnu ekspertiem!
Ford serviss
www.ford.lv/lv/T/serviss/Serviss...
vārds Sigvards, 20.oktobris 2010 16:31
Labdien!
Apdrošināšanas kompānija atsakās man atmaksāt apdrošināšanas atlīdzību CSNg , kurā pēc valsts policijas lēmuma nav vainīgas abas negadījuma iesaistītās puses. Apdrošināšanas kompānija mani uzskata par 100% atbildīgu šajā CSNg.
Uzrakstīju iesniegumu LTAB, uz kuru saņēmu atbildi , ka pēc viņu eksperta aprēķiniem esmu pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu par 4km/h. Iepazīstotie ar aprēķiniem secināju, ka ekperts aprēķinus veicis balstoties uz to, ka ceļa segums bija slapjš asfaltbetons, taču tā bija ziema un ceļš bija apledojis, jo gaisa peratūra bija -12 C.
Kā man rīkoties tālāk?
Ar cieņu,
Sigvards.
Ēriks Griģis:

Jāiesūdz LTAB tiesā par krāpniecību un jāpieprasa atlīdzināt visi ar šo negadījumu un pēc tā Jums radušies zaudējumi!

1. Apdrošināšanas kompānijas lēmumam nav nekāda sakara ar policijas pieņemto lēmumu. Apdrošinātāji ir pārliecināti, ka policija pieņem lēmumus nekompetenti, viņi nezin satiksmes noteikumus, nesaprot satiksmes drošību un neko nav dzirdējuši par satiksmes organizāciju, tāpēc likumā ir iestrādāta preambula - mēs, apdrošinātāji, neuzticamies policijas pieņemtajiem lēmumiem, tāpēc lemjam paši un atlīdzības arī izmaksājam paši no savas naudas, nevis policijas vai valsts kases līdzekļiem.
2. Jums būs jāpierāda, ka ceļš bija apledojis, jāpasūta ekspertīze, kurā eksperts noteiks, cik ātri Jūs patiesībā braucāt, un jāiesniedz prasība tiesā, apdrošinātājam atlīdzināt Jums nodarītos zaudējumus, ieskaitot dīkstāves un tos izdevumus, ko OCTA likums neparedz, ja tādi Jums šai sakarā ir radušies.

P.S.
Kā pierādīt un kā rīkoties CSNg vietā un pēc tam, ja Jūsu viedoklis nesakrīt ar vispārpieņemto, mācu savās 5 dienu lekcijās. Lūgums visiem - lekcijas Jums būs noderīgas, ja pieteiksieties uz tām, pirms Jums ceļu satiksmē būs kas gadījies! Lai paplašinātu klausītāju loku, varu īsu lekciju kopsavilkumu nolasīt arī televīzijā, ja dosiet man tādu iespēju!
vārds peteris, 19.oktobris 2010 20:57
labvakar esmu atbraucis no anglijas ar savu auto,kurs registrets uz mana varda,dabuju csdd atljauju uz tris gadiem,vai man butu iespeja seit veikt apdrosinasanu sim auto?paldies!
Ēriks Griģis:

Jā! Ja auto uz laiku reģistrēts Latvijā, tad uz šo laiku apdrošinātāji slēdz OCTA standartlīgumu, kur viena līguma laiks nepārsniedz 12 mēnešus.

Lai veicas!
Georgs, 19.oktobris 2010 13:49
Kadi dokumenti, kas saistiti ar garantiju, jasanem no autosalona perkot jaunu auto, ja razotajs dod 3gadu garantiju un dileris 5 gadu garantiju?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Garantijas apliecinošs dokuments. Pārbaudiet to pie jurista, vai garantijas rakstam būs segums!
Kārlis, 19.oktobris 2010 13:10
Badien, mani interesē 'par (CE95) kodu, ja esmu ieguvis tiesības pirms 2009 gada 1. septembra, tātad man ir tikai tā periodiskā apmācība, un vai man ir obligāti praktiskais eksāmens jāliek pēc periodiskās apmācības, jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:

Tikai periodiskās apmācības 5 dienu garumā, kopumā 35 stundas, bez eksāmena. Patreiz lasu šos kursus, nākošie plānojās uz 11.-15.11. Tālrunis uzziņām 22327740
vārds Jānis, 18.oktobris 2010 16:06
Labdien. Kad sāksies topošo satiksmes noteikumu pasniedzēju apmācības un cik tie maksā? Vai tādi kursi būs arī nākoša gada sākumā? Paldies!!
Ēriks Griģis:

28.10 un 08.11.2010
Tālrunis uzziņām 26322578
vārds, 15.oktobris 2010 15:36
Labdien,
Tagad ir radusies nepieciešamība ar domubiedriem (kopā 18 cilvēki) aizbraukt uz vienu pasākumu Vācijā. Caurskatīju iAuto forumu, taču nespēju atrast dažas atbildes uz man interesējošajiem jautājumiem:
1.) Vai iznomātajam autobusam esošā OCTA un KASKO ir pietiekama braucienam uz Vāciju?
2.) Man 2003. gadā ir iegūtas D kategorijas autovadītāja tiesības, taču vēl neesmu nokārtojis 95 kategoriju (ja es pareizi saprotu, tad to varu kārtot līdz 2014. gadam), vai braucot ārvalstīs var būt kādi sarežģījumi (ar ceļu policiju, apdrošinātājiem), ja nav šī kategorija, ar nosacījumu ka es neveicu komercpārvadājumu?
3.) Kādas var būt sekas, ja autobusam nestrādā tahogrāfs, pie nosacījuma ka es neveicu komercpārvadājumu?

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. OCTA ir derīga, pārbaudiet vienošanos ar OCTA apdrošinātāju, vai nav atsevišķi jāpiesaka izbraukums ārpus Latvijas!
2. KASKO jāpārbauda, vai līgums darbojas Vācijā.
3. [95] kods Jums vēl nav obligāts.
4. Tad jābūt Eiropas Savienības parauga pašpārvadājumu sertifikātam

www.atd.lv/lat/pasazieruparvadaj...

Lai jauks brauciens!
vārds, 13.oktobris 2010 15:23
Labdien! Gribētu pajautāt - ja taisāmies pirkt otro ģimenes auto, tad ir izdevīgāk to ierakstīt kā otro mašīnu uz vīru, vai katram pa vienai - viena paliek uz vīra, otru ierakstām uz sievu. Cik es saprotu OCTA jāpērk īpašniekam. Bet kas būs īpašnieks nevaram nolemt.
Ēriks Griģis:

OCTA Jums svarīga būs cena par otru automobili. Ja Jūsu apdrošinātājs jau ir ar reputāciju, tad pārbaudiet viņa OCTA cenu abos gadījumos par Jūsu jauniegādāto auto un izdariet izvēli!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti