Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Elmārs, 29.jūlijs 2010 15:03
Paldies!
Tajā situācijā tika izmantots video, no privāta fotoaparāta un nofiksēts pārkāpums, taču tajā nav redzama stoplīnija, un ir diezgan liels attālums!
To var uzskatīt kā pārkāpuma pierādijumu?
Ēriks Griģis:

Nesaprotu pārkāpuma un jautājuma būtību!
Kas nav redzams vai nav fiksēts, tas nav bijis! Bet ne jau foto vai filma ir vienīgais fakta pierādījums.
Pārkāpuma vietas shēma ar Jūsu un policijas ekipāžas parakstiem, kurā ir iezīmēts 929. ceļa apzīmējums, pietiktu, lai līnija, kas uzrādīta shēmā, būtu atrodama arī uz brauktuves!
Tad policijai, ja nav apstrīdamu faktu un nav noticis CSNg, vietas vizualizācija uz datu nesēja nav nepieciešama!
Apstrīdamais fakts var būt transportlīdzekļa apturēšana tieši pirms stop līnijas, ja tas ir noteikts! Vietā, kurā tiks kontrolēta vadītāju transportlīdzekļu apturēšana, tiek sastādīta vietas shēma, tai pievienota fotogrāfija (kā to dara pašvaldības policija fiksējot stāvēšanas pārkāpumus).

Savādāk, kāpēc policijas ekipāžai bija jāfilmē, jāfotogrāfē, ja tā nezin, ko viņi filmē un vai filmētais objekts - stop līnija vispār atrodas uz brauktuves?
Varbūt, lai iebaidītu, izmantotu vai kā citādi rīkotos, kas nav noteikts tiesību aktos par policiju?
Ja līnijas nebija, tad otrādi - nosodītajam vadītājam būtu jāfotogrāfē, lai pierādītu policistu kļūdu!

P.S.
1. Attēlus taču var palielināt, lai apskatītos tos tuvāk!
2. Bez tam, tikai pie vienas pašas stoplīnijas bez aizliedzošā luksofora signāla transportlīdzeklis nav jāaptur!
3. Stoplīnijai vizuāli uz brauktuves ir jāatbilst LVS standartā noteiktajam!
vārds Elmārs, 29.jūlijs 2010 14:12
Sveiks! Vai ceļu policija drīkst fiksēt ceļa satiksmes pārkāpumus izmantojot valstī nesertificētu, savu privāto fotoaparātu?
Ēriks Griģis:
Lai fiksētu situāciju bildē - drīkst. Policistam ir jābūt sertifikātam, kas apliecina to, ka viņš ir beidzis apmācības kursu un nokārtojis eksāmenus transporta kriminālistikas pamatos, tai skaitā - negadījuma vietas dokumentēšanā, izmantojot fotogrāfēšanu.
Jāpārbauda ir mērierīces: alkometri, mērlentas, radari, lāzermērierīces, distanciometri.
Fotoaparāti paši par sevi parasti nav mērierīces!
Speciālie fotoaparāti, ko izmanto CSNg vietas mērīšanai vai distances fiksēšanai, ir jāsertificē un tiem ir jāpārbauda mērījuma atbilstība.

P.S.
Kā pārbaudīt nofotogrāfētā attēla patiesumu, vai attēla datumā nav veiktas izmaiņas, vai attēlā nav pievienoti vai noņemti nost objekti, izmainīta automobiļu un priekšmetu atrašanās vietas, to mācu savās lekcijās transporta speciālistiem programmā "Transporta kriminālistikas pamati".
vārds maris, 28.jūlijs 2010 11:42
auto operativa lizinga nobraukums 50000 garantija beigusies atklajas dzineja defekts kas pie tada nobraukuma nedrikst but. remonts dargs ap 800lvl vai var pieraditka ka defekts neatbilst paredzetajiem dzineja resursiem un noverst to defektu ne par lizinga nemeja resursiem
Ēriks Griģis:

Ja "nedrīkst būt" ir tas pats, kas "garantijas laikā", tad var pierādīt. To var secināt tikai garantijas remontserviss.
Automobiļiem jau garantijas laiku nosaka tādu, lai tikai pēc tā automobilim atklātos vai rastos bojājumi!
rolandsloham, 27.jūlijs 2010 21:51
Nē, var braukt tikai jā tavs tēvs pieder mopēdam un tas ir registrets Rigas brivostā un tev ir atpūtas kuģa vadītaja apliecība ar 95 kodu
Atbilde vēl nav
rolands, 27.jūlijs 2010 19:28
vai drikst braukt ar mopedu ja tas pieder manam tetim?un tas ir registrets uz vina?
Atbilde vēl nav
Janis, 26.jūlijs 2010 23:53
Vai masinai ar Irijas reg.nr. darbojas Latvijas apdrosinasana,ja ar masinu brauka pa Iriju?
Ēriks Griģis:

1. OCTA standartlīgums nedarbojas.
2. Zaļās kartes apdrošināšanas līguma darbība Jums ir jānoskaidro Īrijas Zaļās kartes birojā.
3. KASKO apdrošināšanas līgums nedarbosies, ja nav īpaša vienošanās ar Latvijas apdrošinātāju.
Toms, 26.jūlijs 2010 23:03
Nopirku MB Vito 2002. gada. Vajadzētu veikt apkopi, bet nevar saprast kur labāk. Varbūt ir kādi ieteikumi?
Ēriks Griģis:

Ja man būtu MB Vito, tad izsūtītu jautājumus servisiem un no atbildēm izvēlētos labāko piedāvājumu.
vārds ivo, 25.jūlijs 2010 21:24
Atbilde vēl nav
sanita, 25.jūlijs 2010 16:16
ka rikoties situacija,ja tiek arestets Latvijas auto UK.,kas tur atrodas mazak par pusgadu,ir OCTA apdrosinasana,bet policists aresta iemeslu uzrada,ka apdrosinasanas neesamibu,sakot ka tada neder?
Ēriks Griģis:

1. Aizbraucot ciemos, būtu jāder.
2. Uzturoties vai strādājot UK - nederēs!
3. Ciemošanās un uzturēšanās laika robežas variet uzzināt tai pašā policijā vai UK Zaļās kartes birojā.
sanita, 25.jūlijs 2010 16:07
vai ar Latvijas auto,kam ir OCTA apdrosinasana,var braukt UK?
Ēriks Griģis:

Var braukt ciemos vai tūrisma braucienā.
Uzturoties vai strādājot ir jāslēdz jauns OCTA līgums ar vietējo apdrošinātāju.
vārds olegs, 25.jūlijs 2010 15:21
Atbilde vēl nav
asais, 24.jūlijs 2010 21:50
Atbilde vēl nav
vārds Dace, 23.jūlijs 2010 14:08
Labdien! Sakiet lūdzu vai pastāv vēl iespēja pieteikties auto teorijas pasniedzēju kursos?
Ēriks Griģis:

Jā! Apmācību grupa patreiz veidojas. Mācību sākums - oktobris. Samaksas termiņš - septembris.
Informācijas tālrunis 26322578
eiro temīda, 23.jūlijs 2010 11:13
Rihardam!

ZJPB EIRO TEMIDA
www.temida.lv
Ēriks Griģis:

Lūk, Rihard, Jums iespējamais palīdzības kontakts!
Rihards, 23.jūlijs 2010 10:27
Sveiki! Es nogriezos no Lubānas ielas uz Ilūkstes ielu (kreisais pagrieziens) pa oranžo, sarkano singnālu. Viens CP darbinieks krustojumā paslēpies filmēja un laikam paziņoja pa rāciju otram. otrs pēc 130m apstādināja(liekas ka viņš nevarēja redzēt pārkāpumu). Izrakstija man kvīti un teica lai es eju uz administratīvo komesiju un tur man piespriedīs konkrētu sodu. Kad aizgāju uz turieni konstatēju, ka video ir sliktas kvalitātes knapi var atpazīt luksafora signālu bet mašīnas nummura zīmi atpazīt nevar. Par spīti tam man piesprieda 30 Ls sodu. Jautājums: Vai iesniegumā varu rakstīt: "Pieprasu atcelt man piespriesto sodu nepietiekamu pierādijumu dēļ!" Vai arī labāk rakstīt ko citu? Būšu ļoti pateicīgs ja ieteiksiet kā rīkoties
Ēriks Griģis:

Jums nepieciešams jurista vai advokāta pakalpojums šī jautājuma risināšanai.
rolands, 21.jūlijs 2010 19:08
kads sods gaidams ja ar mopedu brauc ar veloo tiesibam?
Ēriks Griģis:

Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.

No LAPK:
"...
149.3 pants. Velosipēdu un mopēdu vadītāju administratīvā atbildība ceļu satiksmē
Šajā nodaļā noteiktos administratīvos sodus nepiemēro velosipēda un mopēda vadītājam, izņemot gadījumus, kad attiecīgajā sankcijā velosipēda un mopēda vadītāja atbildība ir īpaši paredzēta.
...
149.21 pants. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem noteikto papildu prasību pārkāpšana
Par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem, — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no pieciem līdz divdesmit latiem.
..."
ZJPB EIRO TEMIDA, 21.jūlijs 2010 10:03
ZJPB EIRO TEMIDA
www.temida.lv
100% tiesvedība un uzvara pār šiem krāpniekiem!
Ēriks Griģis:

Tā būtu arī atbilde abām iepriekšējām jautātājām!
Ginta, 21.jūlijs 2010 9:31
Sveicināti! Situācija bija tāda, ka sieviete brauca ar automašīnu, kad uz ceļa izskrēja meža zvērs. Zvērs tika notriekts, sieviete ieskrēja grāvī. Rezultātā bojāta automašīna. Sieviete pārbijusies šoka stāvoklī aizbrauca uz slimnīcu, jo pati bija cietusi. Lai saņemtu medicīnisko palīdzību. Ir visas izziņas no ārstiem.Tikai pēc tam tika ziņots policijai. BTA Kosko ir snieguši atbildi, ka atsaka izmaksāt apdrošināšanu pamatojoties uz BTA transportlīdzekļu apdrošināšanas noteikumiem Nr. 4F-3 3.3.1. Kā šādā situācijā lai rīkojas?
Ēriks Griģis:

Ja Jūsu rakstītais ir patiesība un pēc slimnīcas Jūs varējāt un atgriezāties negadījuma vietā,
tad BTA priekš Jums zaudē autoritāti!
Sākumā to jūt tikai viņi paši, jo zaudējumu atlīdzināšanas procesi kļūst patvaļīgi sabiedrības iekšienē! Pēc tam - klients.
Bet Jūsu gadījums ir sasniedzis publisko telpu! Manuprāt, ir vērts turpināt informēt sabiedrību par BTA un Jūsu zaudējumu atlīdzības procesu, iesaistot arī Patērētāju tiesību aizsardzības centru:
www.ptac.gov.lv/page/104

Jūsu gadījumā no KASKO 4F3 noteikumiem:
"...
3.3. BTA neizmaksā apdrošinašanas atlīdzību par bojājumu riskiem, ja:
3.3.1. transportlīdzekļa vadītājs ir atstājis CSNg vietu, pārkāpjot spēkā esošajos
normatīvajos aktos noteikto kārtību;
..."
Pēc Jūsu rakstītā secinu, ka BTA nav izvērtējuši CSNg apstākļus un notikušo pēc tam, pielīdzinot Jūs tiem pārkāpējiem, kas bēg no notikuma vietas!

Kopsavilkums.
Jums nepieciešams jurists vai advokāts, kas palīdzētu uzsākt un virzīt tiesvedību zaudējumu atlīdzības saņemšanai un ar to saistīto izdevumu kompensēšanai tiesā.
Dace, 21.jūlijs 2010 0:23
Paldies, ka izlasījāt kaut daļēji. Nezinu, kāpēc tekstu ielika tādā ķeburu formā.
Par 1. - visi dokumenti man ir ieskenēti, jo sūtīju tos visus LTAB. Varu nosūtīt Jums vai sarunāt ar Jums tikšanos, ja ir tāda iespēja.
Par 2. - medicīnas pakalpojumi visi ir dokumentēti ar izrakstiem no veselības iestādēm, izziņām, Veselības inspekcijas atzinumu pēc tam, kad AAS BALTIKUMS man pirmo reizi atteica ūdens massāžas procedūru apmaksu ārstējoties Gaiļezerā. Kad nācās to pierādīt, kad inspekcijas speciālisti pētīja visu medicīnisko līdz tam esošo dokumentāciju un konstatēja, ka rokas kauli salikti nepareizi un ir jāgriešas TOS, lai to labotu. TOS speciālisti konstatēja vēl arī nesaaugušus kaulus, kurus laikam jau par laimi man Jēkabpils slimnīcā pēc avārijas atteica operēt, jo "tāpat jau saaugšot...". Visas pārējās operācijas, kad no maniem citiem kauliem ņēma implantus ir sekmīgas. Iespēju robežās pirmās kļūdas ir izlabotas. Sākumā par pirmajām operācijām AAS BALTIKUMS arī neko neiebilda - laikam jau Veselības inspekcijas atzinums bija iebiedējis. Bet tad šī gada sākumā, kad man roka bija jāiekustina pie fizioterapeita pēc dzelžu izņemšanas, viņi nolēma, ka es pārāk daudz jau esmu saņēmusi. Sekoja neargumentēta (apšaubāmi argumentēta) vēstule ar atteikumu.
Esmu uzrakstījusi uz Apollo portālu un viņi manu stāstu ar visu mašīnas foto, atteikuma vēstuli un LTAB slēdzienu ir publicējuši.
Par 3. - telefonsarunas es vispār neuzskatu par pierādījumiem vai faktiem, tās ir tikai sarunas! :) Protams, viss tiek balstīts tikai uz dokumentāli pierādāmiem faktiem, iesniegtiem dokumentiem ar kopijām man, čeku kopijām.
Ēriks Griģis:

OCTA likumā ir noteikta ārstēšanās un rehabilitācijas izmaksu atlīdzināšana.
Redzu risinājumu tikai uzsākot tiesvedību Jūsu atlīdzības lietā.

No OCTA likuma:
"... 20.pants. Zaudējumi sakarā ar cietušās personas ārstēšanu
(1) Zaudējumi sakarā ar cietušās personas ārstēšanu ir izdevumi, kas saistīti ar cietušās personas nogādāšanu, ievietošanu, uzturēšanu, diagnostiku, ārstēšanu un rehabilitāciju ārstniecības un medicīniskās rehabilitācijas iestādē, cietušās personas kopšanu, ārstniecisko līdzekļu iegādi, ārstniecisko uzturu, ārstēšanos mājas apstākļos (ieskaitot ceļa izdevumus, apmeklējot ārstniecības vai medicīniskās rehabilitācijas iestādi), kā arī protezēšanu, endoprotezēšanu un tehnisko palīglīdzekļu iegādi vai nomu.
...
21.pants. Zaudējumi sakarā ar cietušās personas pārejošu darbnespēju
(1) Zaudējumi sakarā ar cietušās personas pārejošu darbnespēju ir nesaņemtie ienākumi par ārstniecības iestādes apliecināto darbnespējas laiku.
(2) Nesaņemtos ienākumus veido:
1) cietušajai personai, kura ceļu satiksmes negadījuma brīdī uzskatāma par darba ņēmēju, — Darba likumā noteiktajā kārtībā aprēķinātā cietušās personas vidējā izpeļņa, no kuras atskaitīta pēc veselības kaitējuma nodarīšanas cietušajai personai piešķirtā slimības nauda un slimības pabalsti;
..."
Dace, 19.jūlijs 2010 20:45
Vēlos lūgt Jūsu palīdzību, lai atgūtu a/s Baltikums nepamatoti neizmaksātos medicīnisko pakalpojumu,
rehabilitācijas un ceļa izdevumu atlÄ«dzÄ«bu. 12.10.2007. cietu smagā CSNg, kurā tiku atzÄ«ta pr cietuÅo treÅo personu
(sÄ“dÄ“ju blakus cietuÅā auto vadÄ«tājam) Traumas - smagas, dzÄ«vÄ«bai bÄ«stamas, kas konstatÄ“ts 21.01.2008. Valsts
Policijas IekÅÄ“jās droÅÄ«bas biroja lÄ“mumā Nr. 20/4-1462. VainÄ«gais notikuma vietā mira. Bija apdroÅinājies AAS
Baltikums. Sākumā Baltikums man atmaksāja medicīniskos pakalpojumus par operācijām (kļūvu par II grupas
invalÄ«di), pet ÅÄ« gada sākumā pirms kārtÄ“jās rehabilitācijas un kārtÄ“jās operācijas viņi paziņoja, ka vairāk
nemaksās, jo es pieprasu papildus samaksu.
Atteikuma vēstule datēta ar 24.03.2010.. Jau 17.03.2010. telefonsarunā ar AAS Baltikums aģenti man tika
paziņots, ka medicīniskie izdevumi netiks atmaksāti. Pirms tam - janvāra beigās pati aģente zvanīja un pieprasīja
papildus informāciju par fizioterapeita pakalpojumiem pēc kārtējās operācijas, kurus arī sagādāju. Tomēr tie pat
pÄ“c fizioterapeita apraksta tika atteikti. Atteikuma vÄ“stule bija Åāda:
"AAS Baltikums saņēma JÅ«su iesniegumus ar lÅ«gumu papildus izmaksāt apdroÅināÅanas atlÄ«dzÄ«bu sakarā ar Jums
2007. gada 12. okt. CSNg rezultātā radītajiem miesas bojājumiem.
Sauszemes transportlÄ«dzekļu Ä«paÅnieku OCTAlikuma 3. panta pirmajā daļā ir noteikts: "Obligātās apdroÅināÅanas
objekts ir transportlÄ«dzekļa Ä«paÅnieka vai tiesÄ«gā lietotāja civiltiesiskā atbildÄ«ba (turpmāk - Ä«paÅnieka civiltiesiskā
atbildÄ«ba) par CSNgadÄ«jumā nodarÄ«to zaudÄ“jumu treÅajai personai."
AAS Baltikums jau ir izmaksājusi apdroÅināÅanas atlÄ«dzÄ«bu par Jums veiktajām operācijām, iegādātajiem
medikamentiem, kā arī rehabilitāciju. Saskaņā ar iesniegtajiem dokumentiem par Jūsu veselības stāvokli, ir
konstatÄ“ts, ka kaulu lÅ«zumi ir konsolidācijas fāzÄ“, lÄ«dz ar to AAS Baltikums secina, ka kauli ir saauguÅi.
Å…emot vÄ“rā, ka AAS Baltikums ir izmaksājusi apdroÅināÅanas atlÄ«dzÄ«bu par nepiecieÅamajiem medicÄ«nas
pakalpojumiem un medikamentiem, kā arī rehabilitāciju, lai novērstu Jums CSNg radītos miesas bojājumus, AAS
Baltikums nav pamata Jums papildus izmaksāt apdroÅināÅanas atlÄ«dzÄ«bu par zaudÄ“jumiem, kuri raduÅies sakarā ar
nekvalitatīvi sniegtiem medicīnas pakalpojumiem.
AAS Baltikums, ņemot vÄ“rā iepriekÅ minÄ“to un saskaņā ar Sauszemes tr. lÄ«dz. Ä«paÅnieku civilties. atbildÄ«bas olig.
apdroÅ . likuma 3. panta pirmo daļu, pieņēma lÄ“mumu atteikt papildus izmaksāt apdr. atlÄ«dzÄ«bu.
Ar lietas materiāliem nepiecieÅamÄ«bas gadÄ«jumā var iepazÄ«ties... "
PÄ“c ÅÄ«s vÄ“stules saņemÅanas iesniedzu iesniegumu LTAB un LTAB lÄ“mums, protams, bija man labvÄ“lÄ«gs.
Atzinums 04/02-24-110/143, kas pieņemts 21.06.2101. un izsūtīts 06.07.2010..: "Ņemot vērā OCTA likuma mērķi
aizsargāt CSNg cietuÅo treÅo personu intereses, OCTA apdroÅinātājs nevar pārtraukt apdr. atlÄ«dzÄ«bas izmaksas, ja
tiek konstatÄ“ts, ka cietuÅajam sniegti nekvalitatÄ«vi medicÄ«niskie pakalpojumi un var pierādÄ«t tieÅu cÄ“loņsakarÄ«bu ar
CSNg gūto traumu.
Pamatojoties uz OCTA likuma 39. panta piekto daļu Personai nodarÄ«to zaudÄ“jumu izvÄ“rtÄ“Åanas ekspertu komisijas
2010. gada 27. maija lēmumu un Juridiskās komisijas 2010.gada 21. jūnija lēmumu, Transportlīdz. apdr. birojs
nolÄ“ma atzÄ«t par nepamatotu AAS Baltikums lÄ“mumu atteikt apdroÅināÅanas atlÄ«dzÄ«bas izmaksas sakarā ar D.
veselībai nodarīto kaitējumu.
Saskaņā ar OCTA likuma 39. panta sesto daļu, treÅā persona AAS Baltikums lÄ“mumu var pārsÅ«dzÄ“t tiesā."
Kopā par operāciju, rehabilitāciju AAS Baltikumam man ir jāizmaksā 1369,94 Ls. Pirmie izdevumi iesniegti ar Å.g.
12. janvāri, pēdējie - pēc pēdējās operācijas 1. aprīlī. Tā kā esmu aizņēmusies operācijai bankā, jo laikus netika
atmaksāts par rehabilitāciju, tad tagad bankā sakrājuÅies %. Atbildes no AAS Baltikums pÄ“c LTAB atzinuma vÄ“l
arvien nav.
Vai man ir iespÄ“jas Tiesas ceļā risināt Åo jautājumu sev labvÄ“lÄ«gi - arÄ« ar bankām maksājamo % atguvi un morālo
kompensāciju kā arī OCTA likuma 39. pantā (3) un 40 pantā (1),(2) noteikto procentu piedziņu no AAS Baltikums.
Sīkāk dokumentu kopijas man ir ieskenētas un varu tās izsūtīt, ja varat palīdzēt.
Å obrÄ«d notiek plaÅa reklāmas kampaņa, ka cietuÅie var saņemt atlÄ«dzÄ«bu, bet man jau otro reizi ir jāiet pa visādām
institÅ«cijām (pirmo reizi atteica Å«dens masāžu, ko nozÄ«mÄ“ja ārstÄ“joÅie ārsti, jo klasiskā man vienkārÅi bija par
smagu, kā dēļ nācās iet uz Veselības Inspekciju), lai pierādītu AAS Baltikums, ka tā medicīniskā palīdzība man
tieÅām ir nepiecieÅama pÄ“c avārijas, jo pirms tam biju pilnÄ«gi vesels cilvÄ“ks, kas ārstÄ“ja tikai akÅ«ti respiratoras
saslimÅanas, ne muguras un kaulu problÄ“mas.
Domāju pat, ka sākÅu risināt savu lietu ar masu mÄ“diju palÄ«dzÄ«bu, lai informÄ“tu arÄ« citus cietuÅos, kam ir lÄ«dzÄ«gas
problēmas. Vai ir vērts to darīt?
GaidÄ«Åu atbildi.
ar cieņu, Dace
Ēriks Griģis:

1. Man vajadzētu iepazīties ar Jūsu sarakstes materiāliem ar apdrošinātāju, sākot no "paziņojuma par ceļu satiksmes negadījumu".
2. Kā tika dokumentēti nekvalitatīvie medicīnas pakalpojumi?
3. Telefonsarunas strīdus gadījumā Jūs savās interesēs nespēsiet izmantot!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti