Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
jānis, 11.jūnijs 2010 22:32
Interesējos par jaunu wv golf 5 2.0 tdi dzinēju ar 180hp, nevaru atrast kur ir iespējams apskatīt cenas un peidāvājumu, varbūt kāds var ieteikt kādu web adresi vai veikalu, kur ir kāds piedāvājums.

paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Jaunam motoram būs tikai pasūtījuma cena!
www.auto-ile.lv/
Raitis, 11.jūnijs 2010 20:21
Sveiki man ir jeep grand cherokee 1999 gada automats 4L motors bendzins/gaze.Ir tada problemina 1. Paneli iedegas bridinajuma lampina Cheak Engine dzeltena krasa! un lidz ar to masinai stavot brivgaita ir lieli apgriezieni lidz pat 2.. normali ir 0,5! kas varetu but par problemu varbut kads var palidzet! Dazreiz vina pati no sevim nodziest un vis atkal ir kartiba..
Ēriks Griģis:

Par automobili interesējaties, lūdzu, pēc adreses:

SIA TC Motors - Chrysler Jeep Dodge ģenerālpārstāvis Latvijā
Krasta iela 40, Rīga, LV – 1003
Servisa pieņemšanas tel.: +371 67812829
info@chrysler.lv
Reinis, 11.jūnijs 2010 15:54
Un kā soda vadītāju par minerālmēslu nepareizu pārvadāšanu?
Ēriks Griģis:

Tam vajadzētu būt ADR - ar bīstamo kravu pārvadāšanu saistītam noteikumu pārkāpumam.
Te būs no LAPK sodi vadītājam, pārvadātājam un nosūtītājam gan par ADR, gan ātrbojīgu pārtikas produktu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumiem:
"...
149.34 pants. Ar bīstamo kravu autopārvadājumiem saistīto noteikumu pārkāpšana

Par bīstamās kravas nodošanu pārvadāšanai bez normatīvajos aktos paredzētajām norādēm par bīstamās kravas esamību transportlīdzeklī —
uzliek naudas sodu nosūtītājam — fiziskajai personai — no trīssimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no divtūkstoš līdz piectūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas autopārvadājuma veikšanu bez bīstamo kravu autopārvadājumam nepieciešamajiem dokumentiem vai par transportlīdzekļa vadītāja neno¬drošināšanu ar šādiem dokumentiem, vai par šādu dokumentu nepareizu noformēšanu —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz simt latiem, pārvadātājam — no simt līdz septiņsimt latiem, kravas nosūtītājam — fiziskajai personai — no piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet kravas nosūtītājam — juridiskajai personai — no simt līdz tūkstoš latiem.

Par tādas bīstamās kravas pārvadāšanu, kuru aizliegts pārvadāt pa autoceļiem, vai par tādas bīstamās kravas pārvadāšanu, kuru aizliegts pārvadāt cisternās vai beztaras pārvadājumos, —
uzliek naudas sodu pārvadātājam no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no tūkstoš līdz piectūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu neatbilstošā transportlīdzeklī vai konteinerā vai neievērojot iepakojumu, cisternkonteineru vai cisternu pārbaužu vai izmantošanas periodus —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no trīssimt līdz tūkstoš latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no četrsimt līdz divtūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas nodošanu pārvadāšanai neatbilstošā iepakojumā vai par nepareizi kopā iepakotu bīstamo vielu (materiālu) nodošanu pārvadāšanai —
uzliek naudas sodu nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu, ja transportlīdzekļa cisternas vai kravas iepakojuma piepildījums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām normām vai neievērojot iepakojuma apzīmēšanas vai marķēšanas prasības, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu, neievērojot jauktās iekraušanas aizliegumus vai nepieciešamās drošības prasības attiecībā uz iekraušanu kopā ar citām kravām, vai bīstamās kravas izvietošanas un nostiprināšanas noteikumus, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.

Par tāda transportlīdzekļa dzinēja nepamatotu darbināšanu, kurā iekrauj vai no kura izkrauj bīstamo kravu, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit pieciem līdz piecdesmit latiem.

Par smēķēšanas aizlieguma neievērošanu vai par atklātas uguns lietošanu bīstamās kravas tuvumā, veicot kravu iekraušanu vai izkraušanu, — uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā.

Par bīstamās kravas noplūdi cisternas vai iepakojuma nehermētiskuma dēļ vai par bīstamās kravas pārvadāšanu nepareizi noslēgtā tvertnē vai iepakojumā, vai par tādas tukšas, neattīrītas un nenoslēgtas tvertnes vai iepakojuma pārvadāšanu, kurā ir transportēta bīstamā krava, vai tad, ja uz iepakojuma vai tvertnes ārējās virsmas atrodas bīstamās kravas atliekas, —

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no simt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — juridiskajai personai — no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu cisternā ar neatbilstošu informāciju uz datu plāksnes —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem, bet nosūtītājam — fiziskajai vai juridiskajai personai — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu ar transportlīdzekli, kuram nav atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzstādītas transportlīdzekļa pazīšanas vai bīstamības zīmes, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem, pārvadātājam — no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, bet nosūtītājam — fiziskajai vai juridiskajai personai — no trīsdesmit līdz divsimt latiem.

Par transportlīdzekļa apzīmēšanu ar pazīšanas zīmēm vai bīstamības zīmēm, ja transportlīdzeklī bīstamā krava netiek pārvadāta, —
izsaka transportlīdzekļa vadītājam brīdinājumu vai uzliek naudas sodu līdz divdesmit latiem.

Par bīstamās kravas pārvadāšanu vai nosūtīšanu bez nepieciešamajiem individuālās aizsardzības līdzekļiem, transportlīdzekļa papildu aprīkojuma vai ugunsdzēšamajiem aparātiem vai tad, ja individuālās aizsardzības līdzekļi, papildu aprīkojums vai ugunsdzēšamie aparāti neatbilst noteiktajām prasībām, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit līdz piecdesmit latiem, bet nosūtītājam — fiziskajai vai juridiskajai personai — no divdesmit pieciem līdz simt piecdesmit latiem.

Par transportlīdzekļa, kas pārvadā bīstamo kravu, stāvēšanu bez iedarbinātas stāvbremzes — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.

Par pasažieru pārvadāšanu transportlīdzeklī, kurā tiek pārvadāta bīstamā krava, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.

Par drošības konsultantu (padomnieku) nenorīkošanu komersantiem, kas nodarbojas ar bīstamo kravu pārvadājumiem, nosūtīšanu, iekraušanu un izkraušanu vai citām ar bīstamo kravu pārvadājumiem saistītām darbībām, — uzliek naudas sodu juridiskajai personai no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.

Par paziņojuma par drošības konsultanta (padomnieka) norīkošanu, ziņojuma par negadījumu ar bīstamo kravu vai gada pārskata par darbību bīstamo kravu autopārvadājumu jomā neiesniegšanu kompetentajai institūcijai normatīvajos aktos noteiktajā termiņā —
uzliek naudas sodu juridiskajai personai no simt līdz trīssimt latiem.

Par bīstamo kravu pārvadājumu aizsardzības plāna nesastādīšanu, nepareizu sastādīšanu vai neuzrādīšanu pēc kompetentās institūcijas pieprasījuma — uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz simt latiem, bet juridiskajai personai — no divsimt līdz piecsimt latiem.
(22.01.2009. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 25.02.2009.)

149.35 pants. Ātrbojīgu pārtikas produktu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumi autotransportā

Par pārvadāšanas iekārtas reģistrēto temperatūras mērījumu nesaglabāšanu normatīvajos aktos paredzēto termiņu attiecībā uz ātrbojīgiem pārtikas produktiem, kurus pārvadājot nepieciešams noteikts temperatūras režīms, — uzliek naudas sodu pārvadātājam no desmit līdz divdesmit pieciem latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, —
uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz simt latiem.

Par noteiktā temperatūras režīma nenodrošināšanu ātrbojīgu pārtikas produktu pārvadāšanas laikā —
uzliek naudas sodu pārvadātājam no piecdesmit līdz simt latiem.

Par noteiktā temperatūras režīma nenodrošināšanu pārvadājumam paredzēto ātrbojīgu pārtikas produktu iekraušanas laikā — uzliek naudas sodu kravas nosūtītājam no piecdesmit līdz simt latiem.

Par šā panta trešajā un ceturtajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, — uzliek naudas sodu no simt līdz divsimt latiem.

Par ātrbojīgu pārtikas produktu nodošanu pārvadājuma veikšanai vai iekraušanu transportlīdzeklī, kurā nav speciālās pārvadāšanas iekārtas (ja šāda iekārta attiecīgajam pārvadājumam ir nepieciešama) vai kura speciālā pārvadāšanas iekārta neatbilst tehniskajām vai sanitārajām prasībām vai tai nav veikta regulārā pārbaude, — uzliek naudas sodu kravas nosūtītājam no simt līdz divsimt latiem.

Par šā panta sestajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, — uzliek naudas sodu no divsimt līdz četrsimt latiem.
(22.12.2005. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.01.2009. likumu, kas stājas spēkā 25.02.2009.)
..."
Reinis, 11.jūnijs 2010 15:44
Paldies! Vai vadītājam tiek piešķirti arī soda punkti?
Ēriks Griģis:

Par citiem agrāk uzskaitītajiem LAPK kravas pārkāpumiem soda punktus (S.P.) nereģistrē.

Par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām - 1 S.P.
Par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 4 tonnām vai ass slodzi no 0,5 tonnām līdz 1 tonnai - 1 S.P.
Par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 4 līdz 6 tonnām vai ass slodzi no 1 tonnas līdz 1,5 tonnām - 1 S.P.
Par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 6 tonnām vai vairāk vai ass slodzi par 1,5 tonnām vai vairāk - 1 S.P.
Par kravas pārvadāšanu bez noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas, pārsniedzot noteiktos transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamos gabarītus - 1 S.P.
Reinis, 11.jūnijs 2010 15:32
Kādi ir sodi vadītājam par nepareizu kravas pārvadāšanu? Paldies!
Ēriks Griģis:

No LAPK:
"...
149.33 pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana

Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 5 procentiem — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.

Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 20 procentiem — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.

Par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.

Par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.

Par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz ārpus transportlīdzekļa gabarītiem izvirzītas kravas apzīmēšanu, diennakts gaišajā laikā — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.

Par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz ārpus transportlīdzekļa gabarītiem izvirzītas kravas apzīmēšanu, diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.

Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, līdz 1 tonnai, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem, kravas pārvadātājam — no piecdesmit līdz divsimt latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no trīsdesmit līdz simt latiem, bet juridiskajai personai — no piecdesmit līdz divsimt latiem.

Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 5 tonnām vai ass slodzi no 0,5 līdz 2 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 1 tonnas līdz 3 tonnām, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt divdesmit pieciem latiem, kravas pārvadātājam — no četrsimt līdz tūkstoš latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajai personai — no četrsimt līdz tūkstoš latiem.

Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 5 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 2 līdz 3,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 3 līdz 5 tonnām, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt divdesmit pieciem līdz divsimt latiem, kravas pārvadātājam — no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet juridiskajai personai — no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem.

Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 8 tonnām vai vairāk vai ass slodzi par 3,5 tonnām vai vairāk, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, par 5 tonnām vai vairāk, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz piecsimt latiem, kravas pārvadātājam — no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no četrsimt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajai personai — no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem.

Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteiktos transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) ar kravu vai bez kravas pieļaujamos gabarītus, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt latiem, kravas pārvadātājam — no divsimt līdz četrsimt latiem vai kravas nosū¬tītājam — fiziskajai personai — no simt līdz divsimt latiem, bet juridiskajai personai — no divsimt līdz četrsimt latiem.

Par kabotāžas autopārvadājumus reglamentējošo noteikumu pārkāpšanu —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecdesmit latu apmērā, pārvadātājam — no divsimt līdz piecsimt latiem, bet nosūtītājam — fiziskajai vai juridiskajai personai — no piecdesmit līdz simt latiem.

Par komercpārvadājuma veikšanu ar citas personas transportlīdzekli bez normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina nomas saistības vai darba tiesiskās attiecības, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem, bet pārvadātājam — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par aizlieguma piedalīties ceļu satiksmē, kas uzlikts, konstatējot pārkāpumu autopārvadājumu kontroles laikā, neievērošanu —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz četrsimt latiem, bet pārvadātājam — no piecsimt līdz tūkstoš latiem.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 25.11.2004. un 22.01.2009. likumu, kas stājas spēkā 25.02.2009.)
..."
Sarmite, 11.jūnijs 2010 14:56
Sveiki.
Neliels jautajums saistiba ar 1987 gada volvo 760 GLE.
Vai kaads zin kaadaa seciibaa atrodas sji modelja cilindri?
No visiem sessiem cilindriem-kur atrodas pirmais?

Piedodiet! Sapratu, ka šis jautājums nav pēc adreses!
Ēriks Griģis:

Pareizi!
Andris, 11.jūnijs 2010 9:25
Vēl par to pašu - kad vakar jautāju Latvijas radio par satiksmes drošību raidījumā "kā labāk dzīvot", viņi nevarēja neko man atbildēt?
Ēriks Griģis:

Viņi jau to nevar zināt!
Bet tas inspektors gan bija acīgs!
Andris, 11.jūnijs 2010 9:23
Mani policija sodīja par to, ka nevarēju uzrādīt noslēgto līgumu par pārvadājuma veikšanu!
Vai tāds sods par līgumu, kura nav, ir likumīgs?
Ēriks Griģis:

Ir likumīgs, ja tas saistāms ar kādu no zemāk nosauktiem LAPK punktiem!

No LAPK:
"... 149.33 pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana
...
Par komercpārvadājuma veikšanu ar citas personas transportlīdzekli bez normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina nomas saistības vai darba tiesiskās attiecības, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem, bet pārvadātājam — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.
...
149.36 pants. Noteikumu neievērošana attiecībā uz autopārvadājumu veikšanai nepieciešamajiem dokumentiem
...
Par pasažieru neregulārā komercpārvadājuma veikšanu pēc pasūtījuma bez rakstveidā noslēgta pārvadājuma līguma — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem, bet pārvadātājam — no divsimt līdz piecsimt latiem.
..."
aldich, 10.jūnijs 2010 8:52
FORD MONDEO 1994.G. 1.6 pikaps nestrādā centrālā atslēga, ir probl. ar durvju aizslēgšanu! Kur atrodas centrālās atslēgas vadības bloks?



Piedodiet! Sapratu, ka šis jautājums nav pēc adreses!
Ēriks Griģis:

Jums taisnība!
Inga, 8.jūnijs 2010 23:15
Labdien!
Vai var piestādīt regresa prasību, ja ir vienošanās ar cietušo ka nav pretenziju un sods par negadījumu jau ir beidziet ( 1gads nosscīti)?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja krimināllietā ir panākta vienošanās ar cietušo un cietušais ir parakstījies par zaudējumu kompensācijas saņemšanu, tad apdrošinātājam nav iemesla kompensēt vēl kādus zaudējumus un par nēesošu kompensāciju piestādīt regresa prasību vainīgajam.

Kā sapratāt no atbildes, ir bijis svarīgi panākt tādu vienošanos, lai pēc tam apdrošinātājam nebūtu jāmaksā vēl nesaņemtie CSNg radušies zaudējumi.
Ja tomēr apdrošinātājs tos ir izmaksājis, tad apdrošinātājam ir jābūt pamatojumam, kāpēc tika pieņemts lēmums piestādīt regresa prasību.
Krimināllietas ierosināšana un vainīgā sodīšana nav pamats regresam pret CSNg vainojamo.
edgars, 7.jūnijs 2010 16:42
velos iegadaties savam volvo v40 2001gada 2.0 i, cipu prieks motora , un cik vins maksaatu un kur vinu vareetu uzlikt
Ēriks Griģis:

Zvaniet, lūdzu, savas markas automobiļu tirdzniecības pārstāvim Latvijā.
Anda, 7.jūnijs 2010 13:55
Paldies Ērikam, par detalizētu informāciju! ;)
Ēriks Griģis:

Ņemiet par labu!
Lai veicas! Un Jums noteikti veiksies, jo jautājumu atsūtījāt savlaicīgi!

Šo jautājumu, parasti, uzstāda tad, kad jau viss ir salaists dēlī!
sandris, 7.jūnijs 2010 13:30
Labdien!
Mans jautājums ir tāds 4.jūnijā Jūrmalā brauca 4 automašinas kolonā,tad pēkšņi viens auto strauji sabremzēja es arī paspēju sabremzēt aiz manis braucošais auto arī sabremzēja,bet 4.auto nesabremzēja un ieskrēja 3.auto aizmugurē un 3.auto arī tika iestumts 2.auto aizmugurē( kas bija mans auto) un iespējams,ka arī es mazliet tiku iestumts 1.auto,bet bojājumu 1.auto nebija.
Policīja ieradās visi uzrakstījām paskaidrojumu un auto bojājumus un kā viss notika?Policīja teica,ka vainīgs 4.auto.(distances neievērošana).
4.auto šoferi mediķi sašpricēja.Kas notiksies tālāk?Un ko man darīt,lai nepaliktu muļķos,jo es nēsmu vainīgs?
Ēriks Griģis:

Kāpēc piebilde par vainīgā špricēšanu?
Vai 4. šoferis bija narkomāns?
Vai viņš nedrīkstēja atklāt savu darba vietu vai ko citu?
Vai šoferim iešpricēja asinīs spirtu, lai no viņa vairāk soda naudas piedzītu?
Vai šoferis bija tādā alkohola reibumā, ka vajadzēja viņu atkačāt, ar sāļiem atšķaidot asinis?
Vai, vienkārši, jutāt naidu pret viņu un tāpēc mediķiem ieteicāt viņam to nodarīt?

Jums jādodas pie izraisītāja OCTA apdrošinātāja, jāraksta paskaidrojums par notikušo CSNg, tad jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu - par automobiļa bojājumiem, norādot, ka atlīdzību vēlaties saņemt naudā vai remonta pakalpojumos, un mantiskajiem bojājumiem, ja tādi bez automobiļa ir iegūti.

Izraisītāja OCTA apdrošinātāju atradīsiet internetā, ievadot viņa automobiļa reģistrācijas numuru.
Saits: www.ltab.lv/bm/Contract.do?lang=...
no: www.ltab.lv/lv/dati_no_datubazes
Anda, 7.jūnijs 2010 12:56
Labdien!
Man interesē sekojošs jautājums. Automašīna ir pārdoda, ir nopirkta jauna. Iepriekšējo pārdot OCTA bija derīga vel 6 mēnešus. Pardotā automašīna vēl ir uz mana vārda, arī jauna jau ir reģistrēta uz mana vārda Vai pastāv iespēja pārrakstīt OCTU uz jauno transportlīdzekli (i-neta neizdevās atrast tādu info)? cik lielas varētu būt izmaksas?
Ēriks Griģis:

1. OCTA apdrošināšanu nav iespējams pārrakstīt uz citu automobili.
2. KASKO var pārrakstīt uz citu vai no jauna iegādātu automobili.

3. Pirmajā gadījumā Jums jārūpējas par to, lai pārdotais automobilis vairs nebūtu uz Jūsu vārda!
Tikai ar īpašnieka pārreģistrācijas brīdi CSDD automobilis ir pārdots!
Mans ieteikums!
Lūdzu, nekavējoties aiciniet pircēju uz CSDD nodaļu un piereģistrējiet automobili uz jaunā īpašnieka vārda!


4. Pēc automobiļa pārreģistrācijas OCTA apdrošināšanas līgums automātiski zaudē savu spēkā esamību.
5. Tūlīt pēc pārreģistrācijas iepriekšējam OCTA apdrošinātājam rakstiet iesniegumu par sava automobiļa atsavinājumu īpašnieku maiņas rezultātā un prasiet atmaksāt Jums neizmantoto prēmijas daļu.
6. Iesniegumā norādiet datumu, kad iesniegums nodots apdrošinātājam.
Uz iesnieguma kopijas lūdziet apdrošinātāju atzīmēt iesnieguma saņemšanas datumu!
7. Ja Jums uz Jūsu pārdoto automobili nav bijušas izmaksas pēc OCTA noslēgtā līguma, tad OCTA apdrošinātājam ir jāaprēķina neizmantotā prēmijas daļa par pilniem atlikušajiem mēnešiem, jāatņem no aprēķinātās summas administratīvo izdevumu procents, un atlikusī summa jāizmaksā īpašniekam - Jums.
8. Tad jauns OCTA apdrošināšanas līgums Jums jānoslēdz jau pie automobiļa pārreģistrācijas uz sava vārda.
Noskaidrojiet, vai turpmākais Jums būs jādara!
Ja automobilim nav veikta ikgadējā TA, nav nomaksāti sodi pēc Soda reģistra noteiktā kārtībā vai veikta ikgadējā transportlīdzekļa nodokļa nomaksa, tad, piecu dienu laikā pēc jaunā automobiļa reģistrācijas uz sava vārda, Jums jānomaksā visi nepieciešamie maksājumi un jābrauc uz CSDD nodaļu, lai automobilim veiktu tehnisko apskati.
9. Novirzes šai procesā var Jums piedāvāt pats apdrošinātājs.
Piem., ja savu atbildību uz no jauna iegādātā automobiļa Jūs apdrošināsiet pie iepriekšējā OCTA apdrošinātāja, tad iespējams komisijas naudas bonuss par veco līgumu un naudas ieskaitījums nākošajā OCTA līguma prēmijas daļā.
10. Noteikti informējiet jauno Jūsu bijušā auto īpašnieku, ka, nekavējoties pēc automobiļa noformēšanas uz viņa vārda, viņam ir jānoslēdz jauns OCTA apdrošināšanas līgums uz sava vārda. Tikai tad viņš drīkst piedalīties ceļu satiksmē.
Pēc auto pārreģistrācijas viņš nedrīkst izbraukt ceļu satiksmē, nenoslēdzis jaunu OCTA līgumu uz sava vārda.
Nedrīkst pat izbraukt no CSDD teritorijas!
Tas pats attiecas arī uz Jums pēc jaunā automobiļa iegādes.
Katrina, 4.jūnijs 2010 16:08
Man apdrosinasana ir ar anlijas apdrosinasanas kompaniju un Latvija sobrid man nav apdrosinaataa auto...vienkarsi interesejos par nakotni jo atgrozoties uz Latviju gribetos pirkt un apdrosinat auto!!!tad visam jabut kartiba??Paldies
Ēriks Griģis:

Tad, ceru, Latvijā Jūsu apdrošināšanas "dosjē būs tīrs".
Nav ticami, ka Anglijas Loids nodotu savam meitas uzņēmumam Dānijā un tālāk Latvijā datus no savas datu bāzes!
Katrina, 4.jūnijs 2010 15:56
Man Anglija gadijaas tikt auto avarija,kas ietekme manu apdrosinasanu sheit Anglija!!Vai tas ietekmes arii manu apdrosinasanu Latvija???un vai apdrosinot jaunu auto Latvija man jadod zinas par sho auto avariju??Paldies.
Ēriks Griģis:

Kur Jums ir noslegti OCTA un/vai KASKO ligumi?
Ja pie Latvijas apdroshinataja, tad ietekmes, ja Anglijas - tad neke, jo nav par to jazinjo kadas treshas valsts apdroshinatajam, no kuras esiet aizceljojusi.
vārds Dace, 4.jūnijs 2010 15:29
Labdien! Sakiet lūdzu cik jāmaksā, lai iegūtu CSDD autoskolas pasniedzēja sertifikātu, kāds ir kursu ilgums un nodarbību grafiks, kur notiek šie kursi un vai studentiem tiek piedāvātas kopmītnes? Paldies!
Ēriks Griģis:

Informācija pa tālruni 26322578, lūdzu zvaniet!
Alberts, 4.jūnijs 2010 14:32
Labdien! AAS "Balta"ir atsūtījusi man regresa prasību par apdrošināšanas zaudējumu atlīdzības atmaksu kā gājējam, kurš ir vainojams ceļu satiksmes negadījumā. Viņi balstās uz policijas izziņu, kurā konstatēts, ka esmu vainīgs negadījumā, un man izteikts policijas brīdinājums. Pats ieguvu politraumu un ārstējos jau 5 mēnešus un joprojām esmu ar ierobežotām kustībām. Neuzskatu, ka būtu izraisījis sadursmi aiz rupjas neuzmanības, jo ielu šķērsoju gājēju takas turpinājumā, paskatoties pa kreisi, lai gan gājēju pārejas tur nav. Ielas vidū apstājos, lai palaistu garām no labās puses braucošu automašīnu, un tajā brīdī man uztriecās auto no kreisās puses.
Vai "Balta"ir tiesīga man pieprasīt apdrošināšanas kompensācijas atmaksu, ja viņiem nav speciālista slēdziena par rupju neuzmanību šajā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Jums bija jāpilda satiksmes noteikumu prasības attiecībā par brauktuves (ielas) šķērsošanu. Jūs pārkāpāt CSN 2. nodaļas prasības attiecībā par gājēju pienākumiem šķērsojot brauktuvi.
Nekad un nekur nav atļauts gājējam apstāties brauktuves vidū!

Apdrošinātājam būs jāpierāda Jūsu ļaunais nodoms un/vai rupjā neuzmanība. Bez speciālista atzinuma te neiztikt. Ticami, ka šādam atzinumam būtu jābūt.
Jums ir tiesības griezties tiesā ar prasību izskatīt BALTA prasības pamatotību.
vārds: Eduards, 2.jūnijs 2010 11:56
Apdrošinātāji atteicās izmaksāt atlīdzibu pa CASKO. Kur varētu pasūtit CSNg datormodelēšanu, atveidojot sadursmes mehānismu?
Ēriks Griģis:


Ja jāstrīdās ar apdrošinātāju, iesaku par datormodelēšanu griezties POSTekspert mājas lapā www.postekspert.lv/lat/about/

Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir autotehniskās ekspertīzes, ceļu satiksmes negadījumu rekonstruēšana un modelēšana.
T. 29139502
Kravas nostiprināšana, 2.jūnijs 2010 10:16
Jūs mācījāt mūsu grupiņai kravas nostiprināšanu un izdales materiālos katram izsniedzāt MK 166 noteikumus no pagājušā gadsimta. Klāt bija pievienota eiropas standarta lapa kravas nostiprināšanai. Mūsu uzņēmuma vadībai ir vācu dekra izstrādāts materiāls, ko viņi mums - šoferiem nerāda, sakot, ka Latvijā Eiropas noteikumi nav svarīgi. Vai latviski Jūsu rādītais eiropas standarts kravas nostiprināšanā ir un vai citiem būs pieejams?
Ēriks Griģis:

Latviešu un krievu valodās pēc šī Eiropas standarta prasībām lasu lekcijas kravas nostiprināšanā profesionālo autotransporta vadītāju periodiskajos kvalifikācijas kursos [95] koda iegūšanai, C un CE kategoriju vadītāju apmācībās, autoskolas pasniedzējiem kvalifikācijas apmācībās, muitas institūtā, esmu pieteicies lasīt šo kravas nostiprināšanas kursu augstskolās Rīgā un Jelgavā.
Patreiz pie Satiksmes ministrijas ministrs gatavo darba grupu jaunu noteikumu izstrādē, iepriekšējo harmonizācijā ar Eiropas prasībām kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti