Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ilgvars L., 23.aprīlis 2010 12:43
Labdien,
Man ir jautājums vai ir cerība apstrīdēt un panākt pozitīvu rezultātu par to, ka Administratīvo pārkāpumu protoklols (sods par stāvēšanu) ir sastādīts nepareizi - respektīvi pēc Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta prasībām protokolā jāuzrāda amatpersonas vārds un uzvārds, bet protokolā ir tikai vārda pirmais burts!
Ēriks Griģis:

Pārkāpuma būtību tas nemaina.
Zane, 23.aprīlis 2010 11:30
Sveiki!

Vēlejos uzināt šādu jautajumu! Uz cilvēka vārda ir reģistrētas 2 mašīnas (A un B).
Mašīna A ir saņemusi 2 sodus (par stāvēsanu no Municipālās policijas un sarkanās luksafora šķērsošanu no Ceļu policijas).
Ja īpašnieks ies uz TA ar mašīnu B (kurai nav neviens no šiem sodiem), vai viņam būs uz vietas jāapmaksā mašīnas A sodus?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Tālrunis uzziņām par Jūsu jautājumu 67025770
BE-1777, 21.aprīlis 2010 23:19
sveiki!
intresee šāda lieta vai vēlaizvien latvijā ir pieņemta norma par priekšējo logu tonēšanu vai arī tagad drīkst tonēt logus ja jā tad kādās normās jāiekļaujās lai nebūtu problēmu nedz uz ceļa nedz TA
Ēriks Griģis:

No MK noteikumiem nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
627.3. Automobiļa priekšējo stiklu (vējstiklu) aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumiem, izņemot tā augšmalu 14 cm platā joslā vai tiktāl, cik to var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, ja tiek saglabāts tāds augšmalas caurspīdīgums, lai būtu izšķirami luksofora gaismas signāli.
Priekšējā stikla (vējstikla) gaismas caurlaidība jebkurā gadījumā nedrīkst būt mazāka par 75 %.
Pārējo vadītāja redzamības zonā esošo automobiļa stiklu (vadītāja durvju un vadītājam blakus sēdošo pasažieru durvju stiklu, kā arī stiklojuma starp vējstiklu un šīm durvīm) gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %.
..."
Gita, 20.aprīlis 2010 0:16
Labdien!
Man ir tāds jautājums:
2008. gada jūnijā sanāca, ka izraisīju negadījumu. Tajā pat dienā sazinājos ar savu apdrošināšanas aģentu un pieteicu saskaņoto paziņojumu. Nākamajā dienā nosūtīju saskaņoto paziņojumu un iesniegumu par negadījuma izraisīšanu.
Tagad saņēmu regresa prasību no Balta, kas balstīta uz to, ka es neesot pieteikusi negadījuma izraisīšanu, turklāt ar neadekvāti augstu summu.
Ko man tagad darīt, ja visi dokumenti palika firmā, kura uz to laiku bija patapinājusi manu mašīnu, bet firmas īpašnieks ir miris un dokumentiem es klāt netieku? Vienīgais, kas man ir, ir fotogrāfijas no negadījuma vietas.
Ēriks Griģis:

1. Izdomājiet, lūdzu, kā būtu iespējams pierādīt šo Jūsu sazināšanos ar AAS Balta?
Tas ir jāpierāda!
2. Vai ierakstītās vēstules apstiprinājuma kvīts, kuru Jūs nākošajā dienā nosūtījāt AAS Balta, joprojām ir pie Jums?
Jābūt pie Jums vismaz trīs gadus!
3. Pretī "neadekvāti augstajai summai" būs jāpiestāda pierādīta patiesās remonta izmaksas summa otrajam CSNg iesaistītajam ar remontservisa tāmes vai eksperta aprēķina pārbaudes palīdzību.
No cietušā jāuzzina, kurā servisā viņš remontēja automobili!
4. Jāizgudro, kā tikt klāt un jātiek klāt dokumentiem, ar kuru palīdzību, iespējams, ir pierādāma Jūsu paziņošana par izraisīto CSNg apdrošinātājam.
Jāmeklē palīdzība pie tā, kas firmā to var izdarīt Jūsu vietā.

P.S.
Katram CSNg izraisītājam ir jāprot apieties ar iespējamo apdrošināšanas sabiedrības regresa prasību!
Tāpēc visiem autovadītājiem šie jautājumi man bija jāuzdod uzreiz pēc vadītāja apliecības saņemšanas vai pirms braukšanas uzsākšanas ceļu satiksmē. Esmu gatavs uz šādiem jautājumiem atbildēt visplašākajā publiskajā telpā, tikai, nav piedāvājuma!
velreiz Jānis, 19.aprīlis 2010 12:54
Paldies, Ērik!
Vēl gribu precizēt - KUR var iziet šos 95.-tos kursus un cik tie vidēji maksā?
Ēriks Griģis:

Uzziņām t. 26322578
Elgars, 19.aprīlis 2010 11:09
1.Es vēlos uzzināt cik ilgi es drīkstu braukt ar Lietuvas tranzīta numuriem(tiem laikam ir 30 vai 60 dienu derīgums un ir apdrošināšana uz 30 dienām) pa Latviju to nereģistrējot? kāds sods ja to pārkāpju?
2. Auto nevēlos reģistrēt, jo taisos to izjaukt priekš detaļām, bet tad man ir LV nereģistrēta mašīna un LT skaitās uz tranzīta nr. kādas sekas un sankcijas tam var sekot?
Ēriks Griģis:

Uzziņām t. 67025777
Jānis, 16.aprīlis 2010 17:44
Man ir BE, CE, DE kategorijas.
1) kā izpaužas "95." profesionālā koda ieguve
2) vai ir kāds laika ierobežojums, līdz kuram man tas "obligāti" jākārto?
3) cik ilgi ir "derīgs" vienreiz iegūtais "kods"?
4) vai saglabājas kategorijas, ja neiegūstu "kodu"?
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Ja tiesības vadīt ir iegūtas līdz 09.09.2008., tad jānoklausās 35 stundu periodiskie kvalifikācijas kursi, jāsaņem sertifikāts un CSDD vadītāja apliecība ar sertifikātu un veselības uzziņu ir jāuzrāda, jānodod vecā apliecība un sertifikāta kopija, jānofočenējas un jāgaida jaunā aliecība ar [95] kodu uz visām Jums esošajām profesionālajām kategorijām. Uz BE tas neattiecas!
2. Jāiegūst kods obligāti līdz 09.09.2014.
3. 5 gadus.
4. Kategorijas Jums saglabājas un pat ar savu kravas auto drīkstiet braukt. Tikai nedrīkstiet strādāt algotu darbu, veicot komercpārvadājumus.
Olga, 16.aprīlis 2010 11:30
PALDIES!!!
Vai man nesanak LETAK ja es apdrosinu uz cilveku kuram ir 35 gadi stazs,bet masina ir uz mana varda!(?)
Ēriks Griģis:

Pasakiet, lūdzu, kurš ir auto īpašnieks?

Ja viņš ir auto īpašnieks, tad, protams, ir lētāk!

P.S.
Jūs uz sava vārda nevariet drošināt, ja nēesiet auto īpašniece!
Olga, 16.aprīlis 2010 9:21
Labdien!vai es varu apdrosinat savu auto uz citu cilveku?man nav staza,bet tam cilvekam staze ir 35 gadi,vai man nebus letak drosinat uz vinja vardu?un vispar tas ir iespejams?PALDIES!!!
Ēriks Griģis:

1. OCTA drošina īpašnieka atbildību uz viņam piederošu automobili.
Maksāt par OCTA apdrošināšanu var kaut vecmāmiņa bez vadītāja apliecības!

2. KASKO drošina īpašnieka automobili, apdrošināšanas līgumā uzrādot visas personas, kas brauks ar šo automobili. Riska viens no vērtēšanas punktiem un līdz ar to samaksu ietekmē jaunākā persona, kas brauks ar aprošināto automobili!
Maksāt par KASKO apdrošināšanu var jebkura cita persona.
Sintija, 14.aprīlis 2010 20:07
Manai mašīnai ir noņemtas(nozagtas) dažas lietas - logtīrītāju birstītes un BMW zīmīte priekšā. Tas tika izdarīts laikā no svētdienas līdz otrdienai. Vēlētos zināt, vai tad, ja jau esmu paspējusi braukt ar to, vēl ir iespējams ziņot par to apdrošināšanas firmai, policijai? (pamanīju vakarā un tad vajadzēja izmantot mašīnu)
Ēriks Griģis:

Ir iespējams ziņot gan policijai, gan apdrošināšanas firmai. Jums būs jāpaskaidro, kāpēc nepaziņojāt uzreiz, pirms izbraukšanas.
Jānis, 14.aprīlis 2010 19:56
Labvakar! Vai var veikt teh. apskati ja uz mana auto sodīts cits vadītājs un viņš to nav samaksājis?
Ēriks Griģis:

Protams, ka var un ir jāveic apskate!
Tikai pirms apskates, veicot dokumentu pārbaudi un maksājot par apskati un gada nodokli, Jums vēl skaidrā naudā būs jāsamaksā par nesamaksāto pārkāpumu.
Janis, 14.aprīlis 2010 14:33
Labdien!
zinu, ka mazliet ne pa teemu, bet nu varbuut ir info:
vai atkaartoto tehnisko apskati es varu iziet jebkuraa tehniskajaa stacijaa, jeb tikai tajaa, kur gaaju pamata tehnisko apskati ( iedaliija 30 dienu atljauju, rupuchi...)
paldies jau ieprieksh!
Ēriks Griģis:

Var jebkurā.
No MK noteikumiem Nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
5. Tehniskā apskate veicama jebkurā transportlīdzekļa kategorijai un konstrukcijas parametriem atbilstošā tehniskās apskates stacijā neatkarīgi no transportlīdzekļa reģistrācijas un transportlīdzekļa īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas. ..."
incognito, 14.aprīlis 2010 14:12
Labdien!

Ir sekojoša lieta ar Gjensidige apdrošināšanas kompāniju:
Viņu klients izraisīja nelielu sadursmi, kā rezultātā mēs sastādījām saskaņoto paziņojumu. Bojājums sākumā šķita nebūtisks- nolauzts un pilnībā sadragāts vadītāja puses atpakaļskata spogulis. Problēma bija iekš tā, ka man pēc 2 nedeļām beidzas CSDD izsniegtā atļauja piedalīties ceļu satiksmē, jeb TA uzlīme. Lai to pagarinātu uz gadu, spogulis ir nepieciešams. Tā nu laika ekonomijas dēļ, izvēlējos servisu, kurā man solīja spoguli samainīt pret jaunu, servisa darbinieks nekavējoties apdrošināšanas ekspertam nosūtīja servisa tāmi 136 latu vērtībā. Tas tika darīts, jo sākotnēji eksperts solīja lietu izskatīt dažu darba dienu laikā, uz ko arī paļāvos. Diemžēl pagāja 2 nedēļas un nekas uz priekšu nekustēja. Es devos uz Gjensidige biroju un uzrakstīju iesniegumu, lai naudu man izmaksā kontā, jo servisa tāme nav apstiprināta un uz skati jābrauc, bet bez spoguļa ne kā. Par savu naudu savedu spoguli tādā stāvoklī, lai varētu izbraukt cauri tehniskās apskates stacijas vārtiem, principā tas kopā neturas, bet nu par laimi izgāja. Pēc nedēļas man kontā ieskaitīja 135 latus ar santīmiem. Sāku meklēt šo spoguli- kā izrādās, manam automobilim spogulis nekur nav atrodams, arī serviss, kurā sākotnēji tika solīts spogulis, vairs nevar sadabūt šādu spoguli, pēc 3 vai cik tur nedēļām šāda spoguļa vairs nav, jo tas arī bija vienīgais iespējamais variants. Kad apzvanīju visus „šortus”, kur piedāvā lietotas detaļas, visi kā viens pateica, ka tāda spoguļa nav un vēl jo vairāk- tāds kā ir man, vispār esot liels retums. Devos pie auto dīlera, lai noskaidrotu, cik tad maksā jauns spogulis- jauna spoguļa cena 275Ls bez krāsošanas un darba par uzstādīšanu. Devos pie apdrošinātājiem- viņi man saka, ka lai sazinos ar ekspertu un jauc iekšā to sākotnējo servisa tāmi, jo redz tur esot norādīts tā, uz manu atbildi, ka tāmei nav pamata, jo viņi laicīgi nevarēja to apstiprināt un tādu detaļu vairs nav, viņi rausta plecus un sūta tālāk. Zvanu ekspertam, lai uzzinātu, pēc kādām cenām viņš vadījās un kur tad ir tas mans spogulis nopērkams, jo kā apgalvoja Gjensidige: „Mēs maksājam ekspertiem par to, lai viņi klienta auto novestu līdz tādam stāvoklim, kāds tas bija pirms negadījuma!”. Diemžēl eksperts spoguli pats nekur nav atradis, vienkārši apstiprinājis to servisa tāmi, lai arī es viņam skaidri un gaiši telefoniski teicu- ka tāme vairs netiek ņemta vēra, ka es uzrakstīju iesniegumu par naudas saņemšanu. Kad mani sūtīja pie tā servisa meistara, teicu, viņiem vēlreiz apstiprināju, ka tās detaļas vairs nav.
Tā nu sanāk varbūt nedaudz piņķerīgi sarakstīts, bet tāda nu ir tā situācija, ka mans auto paliek bez spoguļa, bet apdrošinātāji, kuriem tas būtu jāsedz, atsakās palīdzēt- vien atbild: „rakstiet pretenziju- uz to mēs rakstiski atbildēsim!” Tas izklausījās ļoti nepārliecinoši un drīzāk pēc vēlmes mani dabūt prom no viņu biroja! Tā nu es tagad arī īsti nezinu ko darīt, vai man vispār ir iespējas piedzīt no viņiem spoguli, trūkstošo summu vai ko, nu nevar būt tā, ka cilvēka apjukuma dēļ (šāda situācija ir pirmo reizi) apdrošinātāji var mierīgi nesegt zaudējumus? Automašīna ir 2004.g. Volvo S60, ja tas ko maina.

PS
Pretenzijas rakstīšanas gadījumā, vai man ir tiesības uz visu dokumentu kopijām, kas ir viņu birojā, ko iesniegt juristam, lai būtu vieglāk uzrakstīt to pretenziju?

PSS
No pieredzes, vai vispār ir vērts cīnīties, vai beigās nesanāks tā, ka zaudējumi man būs vēl lielāki bet ieguvuma nekāda?

Jau iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

1. Jūsu izvēlēts serviss nosūta ekspertam tāmi.
2. Eksperts to apstiprina.
3. Jūs vēlaties atlīdzību saņemt naudā.
4. Jums to pārskaita.
5. Jūs parakstieties, ka atlīdzību esat saņēmis, kā to vēlējāties.

Tas viss tik tālu notiek ļoti reti!
Un, pēkšņi, Jūs vēl tikpat - pusotru simtiņu gribat pa virsu!

Jūsu paviršība ir vērtējama, nenoskaidrojot spoguļa patieso iegādes cenu un parakstot apstiprinājumu par piekrišanu atlīdzībai un to saņemot, neprecizējot pirmo, kā nelabojama.

6. Apdrošinātāja rīcībā ir visi nepieciešamie dokumenti, lai tiesā cīnītos pret Jums.
7. Tik nopietnam cīniņam vajadzēs lielākas izmaksas, lai pierādītu apdrošinātāja vēlmi Jūs apkrāpt, nekā maksā spogulis!
Cīniņš var būt arī nesekmīgs.
8. Uz kopijām Jūsu tiesības nav noteiktas. Jums ir iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem.
vārds, 12.aprīlis 2010 17:05
Labdien, gribēju uzzināt vai ja gājējs atrodas alkoholiskā reibuma stāvoklī, viņam var atņemt autovadītāja apliecību, ja ir pārsniegta norma, cik zinu tad tā ir 1.0 promile.
Ēriks Griģis:

Atņem, lai nepazaudētu! Citādi nav par ko atņemt!
Gājējs nav vadījis, nevada, nemācās vadīt transportlīdzekli!
Viņam nav vadītāja apliecības, kuru viņš neuzrāda personas identifikācijai!

NO LAPK:
"... 149.23 pants. Gājēju un pasažieru izdarītie pārkāpumi
Par pasažieriem noteikto pienākumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu pasažierim desmit latu apmērā.

Par gājējiem noteikto pienākumu pārkāpšanu —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu gājējam no pieciem līdz divdesmit latiem.
(08.02.2007. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 09.03.2007.)..."
vārds, 10.aprīlis 2010 21:41
Vai te kāds konsultē arī administratīvos jautājumus?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Par pārkāpumiem Satiksmes noteikumu, satiksmes drošības un kravas nostiprināšanas jautājumos - lūdzu, jautājiet!
Vineta, 5.aprīlis 2010 20:35
Biju nepaeizi noparkojusi mašīnu, saņēmu dzelteno administratīvā pārkāpuma protokolu-paziņojumu uz mašīnas stikla.
Gribu samaksāt, bet nevaru, jo uz protokola ir norādīts tikai saņēmējs Rīgas domes Finansu departaments. Taču konta numurs nav. Uz kādu kontu man jāmaksā?
Ēriks Griģis:

Informācijai Jums tālruņu numuri Rīgas domes Finansu departamenta mājas lapā:
www.riga.lv/LV/PostingData/News/...
uris, 3.aprīlis 2010 18:10
Cik ilgi drikst uztureties UK ar LV registretu auto, ko nepieciesams darit lai oficiali drikstetu uztureties veselu gadu?
Ēriks Griģis:

To aplūkojiet UK satiksmes departamenta mājas lapā.
vitalijs, 1.aprīlis 2010 18:14
sveicinati gribeju pajautat man ir mersedes 230e,,ir lielisks piedavajums nopirkt vasaras riepas kopa ar diskiem(dzelz)pa ljoti mazu cenu bet pashi diski neder mazliet pats aplis ir mazaks kadu milimetru vajag nogriezt ka to var izdarit vai kur to vispar dara,un cik tas var maksat
Ēriks Griģis:

Nezinu gan!
Bīstami!
Pēc novirpošanas var tikt izjaukts spēku līdzsvars diskā un tas var deformēties, ļodzīties vai izlūst vidējā daļa.
ivars, 31.marts 2010 21:10
vai vacijaa tiesam uz robezas maksaa par auto izvessanu no valsts ja taa tur iegaadaata
Ēriks Griģis:

Par izvešanu nemaksā, bet atgriež MwSt. (19,00%) nodokli, ja pārdevējs ir nodokļa maksātājs un nodoklis ir ietverts automobiļa pārdošanas cenā.
vārds, 31.marts 2010 13:07
Labdien, es vēlētos uzzināt par to profesionālo kodu, cik ātri var iegūt, cik maksā, un kādas ir perspektīvas ja braucu strādāt uz Lielbritāniju, jo cik zinu, tur var pamainīt tiesības pret angļu tiesībām pēc 200 dienām un vai vispār viņi sapratīs ka man ir tas Driver Certificate of Professional Competence ( CPC ) pie viņiem ir grūtāk nolikt , tātad man ir arī jautājums vai es vieglāk nevaru iegūt sertifikātus, aiziet nevis uz CSDD , bet pie notāra lai viņš man uztaisa angļu valodā tulkojumu un kopiju. ? Cik esmu dzirdējis , ja es eju kursos, tad man par vienu dienu iedod 1 sertifikātu, un kopumā vajag tādus piecus, un tad man ar tajiem sertifikātiem jāiet uz CSDD, vai es pareizi sapratu?
Ēriks Griģis:

1. Esiet sapratis pareizi. Latvijā patreiz dod vienu sertifikātu par piecām dienām, kurās esiet piedalījies, kopumā, 35 stundu lekcijās. Sertifikāts un derīga veselības uzziņa Jums ir jāuzrāda CSDD, lai samainītu savu vadītāja apliecību pret jaunu ar profesionālo [95] koda atzīmi tajā. Ja Jums ir vecā vadītāja apliecība C (C1, D1, D) kategorijas transportlīdzekļu vadīšanai, tad pēc samaksas par kursiem, Jums jānoklausās periodiskie profesionālās kvalifikācijas 5 dienu kursi. Parasti kursi aizņm piektdienu, sestdienu svētdienu un otrdienu, trešdienu. Pēc to noklausīšanās jāsaņem sertifikāts un tā kopija, tad jādodas uz CSDD mainīt vadītāja apliecību.
2. Anglijā un Īrijā Latvijā izdoto vadītāja apliecību Jums apmaina pret anglijas vai īrijas, ja tiek izpildīti uzturēšanās nosacījumi attiecīgajā valstī.
3. Citās valstīs sapratīs Latvijā iegūtās vadītāja jaunās apliecības ar [95] koda atzīmi tajā.
Latvijas sertifikātam citās valstīs šobrīd nav būtiskas nozīmes.
4. Anglijā vadītājam no Latvijas profesionālās kompetences apstiprinājums ir [95] koda atzīme vadītāja apliecības 12. kolonā, atbilstoši izņemta jauna ciparu tahogrāfa vadītāja karte un ADR kravu pārvadāšanai derīga apliecība.
5. Notāram nav nekāda sakara ar vadītāja apliecības maiņu ne Latvijā, ne Anglijā, ne profesionālā [95] koda atzīmi tajā.
Uzziņām t. +371 26322578

Lasītākie raksti

Jaunie raksti