«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (5.diena)

iAuto | 13.oktobris 2010 0:02

Piedāvājam iepazīties ar iAuto komandas atskaiti par šīs vasaras ekspedīciju uz Rumāniju.

Pirmā daļa »»

Otrā daļa »»

Trešā daļa »»

Ceturtā daļa »»

Jau atkal naktī kalnos plosījās negaiss. Esam jau pie tā pieraduši – kā vakars, tā negaiss ir klāt. Taču rīts mūs sagaida ar sauli un siltumu. Pēc brokastīm, kurās notiesājam pāri palikušo picu, dodamies kalnos. Kalna serpentīnu dēļ esam nedaudz atpalikuši no mūsu plānotā grafika. Taču šāda atpalikšana pasaragāja mūs no nakšņošanas kalnos laikā, kad plosījās negaiss.

Galvenais mūsu šīs dienas galamērķis – Transfagarašan kalnu pāreja (2034m augstumā), kuru Čaušesku valdība uzbūvēja 1970.gadā, lai savienotu ar Karpatu kalniem atdalītos Valāhijas un Transilvānijas reģionus. Lai uzbūvēto šo kalnu ceļu, tika izlietoti 6 miljoni kg dinamīta. Laika apstākļu dēļ šis ceļš ir atvērts tikai no jūnija līdz oktrobrim. Transilvānijas ceļa daļa ir skaistāka un ekstrēmāka. Mūsdienās populārais raidījums „Top-Gear” šajā ceļa posmā mēdz testēt dažādus automobiļus.



Dodamies ceļā, cerot uz to, ka 15.jūnijā Transfagarašan ceļš būs jau vaļā un mēs varēsim izmēģināt mūsu Subaru populārajā ceļa posmā. Nedaudz uzgaidot, kamēr traktors nošķūrēs no ceļa naktī noslīdējušos sniega blāķus, esam uzbraukuši uz pareizā serpentīna. Visapkārt kalni, saule – patiešām aizraujošs skats. Arī ceļa līkloči neliek vilties, un mūsu auto šo pārbaudījumu iztur godam. Vēl tikai neliela pietura pie mākslīgi izveidotā ezera Vidraru, kas izveidots būvējot HES, un atkal garām paslīd skaistās kalnu ainavas ar baltiem zirgiem, mazām mājiņām un straujām upītēm.



Nākamā pieturvieta – Branas jeb Drakulas pils. Jāsaka gan, pilij nav nekāda sakara ar grāfu Vladu Cepešu jeb Drakulu.

Branas pilī agrāk dzīvoja karaliene Marija ar savām meitām. Un grāfu Drakulu šeit divus mēnešus turēja apcietinājumā. Par Drakulas pili tā kļuva, pateicoties īru rakstnieka Brema Stokera iztēlei, kurš uzrakstīja romānu „Drakula”. Taču šis vēsturiskais fakts nemaz netraucē vietējiem tirgotājiem piedāvāt tūristiem neskaitāmos suvenīrus ar Drakulas tematiku.



Pēc pils apskates dodamies uz nākamo plānoto apskates objektu – Rašnovas vecpilsētu. Taču tā ir slēgta rekonstrukcijai. Tādēļ braucam uz Bušteni – Rumānijas kalnu kūrortu, kurā kā galvenais apskates objekts tiek minēts Varoņu Krusts 2384m augstumā, līdz kuram var nokļūt ar pacēlāju. Taču pa ceļam ceļu remontu dēļ iekļūstam milzīgā sastrēgumā, kurā nostāvam līdz tumsas iestāšanās brīdim. Saprotam, ka šo krustu mums nav lemts apskatīt, kā arī vietu nometnei mēs pa tumsu neatradīsim. Tādēļ nolēmām meklēt nakstmājas vietējā pilsētiņā. Diezgan ātri to arī atrodam – divzvaigžņu hotelī divvietīgs numurs maksāja 10Ls. Taču tajā bija gan TV, gan balkons ar skatu uz kalniem, gan citas ērtības. Neliela romantiska pasēdēšana uz balkona un varam doties pie miera.

Turpinājumu lasiet šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izmēģina atjaunoto otrās paaudzes Toyota Aygo (+ foto) 1

Toyota Aygo ieguvis pusmūža feisliftu. Tas ieguvis mazliet jaudīgāku dzinēju, aizraujošāku stūres un balstiekārtas darbību, jaunus apdares materiālus un modernāku izskatu. Lasīt vairāk

 

Divu varenauto "saķeršanās" uz autobāņa Vācijā - Koenigsegg Agera R ierāda vietu Porsche 918 Spyder (+ VIDEO) 18

Skriešanās ar ātrumu līdz pat 350 km/h - Porsche 918 Spyder hibrīds mēģina spēkoties ar zviedru varenauto Koenigsegg Agera R. Lasīt vairāk

 

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 7

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo jauno modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Jauns motors un automātiskā kārba – UAZ gatavojas apvidnieka Patriot modernizācijai 5

Krievijas apvidus automobiļu ražotājs plāno UAZ Patriot modernizāciju, kā galvenos ieguvumus solot tam jaunu motoru un automātisko pārnesumkārbu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti