Gribu ievākt cilvēku pieredzi saistībā ar dūmiem/tvaikiem no izpūtēja. Esmu jauns šoferis un ar benzīnu- benzīnu/gāzi nav sanācis sastapties ziemas (cik nu šogad tā ziema ir) apstākļos. ir tā, ka pielaižot mašīnu sākumā vispār nekas redzams no izpūtēja nenāk... bet kad pēc kadas minutes brauc prom tad ir mākonis- tāds diezgan paliels... Ok, tas būtu kondensāts... bet Piemēram šodien pie +3 grādiem nobraucot 30km un parkojoties tāpat nāk ārā dūmi... kauns paliek no citiem šoferiem Pirmais minējums- briesmīgā galvas blīve (kas arī visticamāk ir pie vainas). Tosols ari mazliet zūd (vēl viens iemesls galvas blīves bažām). Juadas zuduma nav, pēc tiem 30km nav nekāds lielais spiediens sistēmā. Servisa džeks saka ka arī gāze var tādas figņas taisīt... bet manuprāt ka vienīgā vieta pa kurieni tosols var pazust un iznākt no izpūtēja ir caur cilindriem... varbūt kāds var ko pakomentēt... negribas vnk vest uz servisu lai ņem nost galvu un beigas vaina nebūs likvidēta... nav arī BAIGi dzirdēts ka motoru bloki vai glavas plīstu... gaidu atbildes un paldies jau iepriekš.
No tosola dūmi ir tādi izteikti balti. Vari mēģināt paturēt roku pie izpūtēja kādu brīdi un tad pagaršot - ja salds, tad točna tosols. Vispār tagad laika apstākļi tādi, ka vairums auto uz aci pamatīgi dūmo (tieši lielie motori), kaut gan pamatā tur gaisa mitrums pie vainas.
Šis jautājums ir klasisks, un tāpēc uz to došu klasisku atbildi
Lūk, pilnīgi normāls motors darbojas brīvgaitā +10 - +15 grādu temperatūrā.
Degvielai sadegot, galvenās izplūdes gāzu sastāvdaļas ir CO2 un ūdens, ūdens, protams, tvaika formā - ja apkārtējā vide ir pietiekami auksta, tad šis tvaiks redzamā formā var kondensēties jau izpūtējā, dēļ kā rodas redzami dūmi. Pie viena ir vēl cita nianse - tev ir 2.4 piecu katlu motors - tikmēr vidējais "cits" dižpilsētas šoferis brauc ar četru katlu belarusnieku zem 2 litriem, kāds brīvgaitā patērē 4x mazāk degvielas, un attiecīgi spēj izdalīt 4x mazāk tvaiku...
Man personīgi ir bijusi pieredze četras reizes ar situāciju, kur dzeses šķidrums nonāca degkamerā - nu, vai, vismaz nonāca saskarsmē ar to. Pirmā pieredze - VAG lielā bloka motors, 1.8 karburatornieks, pakorodējusi galva laicīgi nemainīta dzeses šķidruma dēļ - bija neliels dzeses šķidruma patēriņš, apvienojumā ar brūno puņķveidīgo putu nākšanu ieplūdē caur kartera ventilāciju, bet savādāk viss normāli, braucu, mēnesī puslitru litru dzeses šķidruma dabūju pieliet, neko īpašu ārēji nemanīju. Pieredze numurs divi - VAG mazā bloka četru katlu motors - tāda pat cēloņa dēļ uzcēlās sistēmā spiediens - pamanīju tikai tad, kad uzsprāga salona radiators. Pieredze numurs trīs - VAG mazā bloka četru katlu motors, cits, citā mašīnā - pēkšņi parādījās spiediens kas beidzās ar skatu kā filmās, strauji uzkāpa temperatūra un tvaiku mākonis no motortelpas. Pieredze numurs četri, un vienīgā reize, kad tiešām varēja redzēt no ārpuses ka dzeses šķidrums nonāk degkamerā - VAG lielā bloka četru katlu motors, hvz kāpēc izpūta galvas blīvi, dēļ kā dzeses šķidrums nonāca vienā katlā - brīvgaitā motors degkamerā nonākošā dzeses šķidruma daudzuma dēļ darbojās uz trīs katliem un vareni kūpēja, izkustoties no krustojuma, aizmugurē stāvošais palika baltu tvaiku mākonī...
Pārliecībai ka tas nav dzeses šķidrums kas tur kūp var izdarīt jau augstāk minēto pārbaudi, bet labāk lai kāds uzgāzē. Neliels daudzums dzeses šķidruma var zust gar kādu plastmasas flanci, gan pie motora, gan ar gāzi saistītajās lietās - jāskatās vai nav kaut kas mitrs.
Pagaidām paldies par atbildēm. Pagaidīšu ko vēl kāds pateiks/ieteiks. Uz gāzi darbojoties tie dūmi bija ar to saucamo saldeno smaku... Tas diezgan pierāda ka tosols nevis kondensāts.. bet jautājums- vai galvas blīve ir vienīgais caur kurieni tosols var tikt cilindros. Kkur lasīju ka arī caur ieplūdes kolektoru itkā....
Nesen sev samaniju PVC vārstu jeb membrānu kartera gāzu ventilācijai. Tas arī taisa visādus pigorus, ja nestrādā korekti. Man tas viegli mainījās bet piemēram tādām ecotec motoram tā membrāna iestrādāta tai vāka un nav tik viegli nomainīt. Tad sanāk visu vāku mainīt, ja netrāpa uz zinātāju. Ar šitādiem dūmiem jābūt vēl kādam pazīmēm pēc kurām tad var arī diagnoscēt precīzāk. Apskati vārstu vāku vai nav norasojis, izskrūve sveces parādi kādam specukam, paskaties vai eļļa neveidojas balta emulsija. Dūmu nav vienīgais, tur vēl jābūt kkam
Vienmer ta nebūs - man vecajam fordam šī šaize jau ir gadi 10, dzeses skidrums minimali zūd, bet ar eļļu problemu nav - tas nozīmē tikai vienu - dzeses šķidrums nonāk vienmer cilindrā un vienmer virs virzuļa.
Jā un nē - baigi atkarīgs no problēmas būtības, manā gadījumā kad tikko paņēmu to lūznīti (jams nebija kustināts un gadus 4 vai 6 bija bez apskates) pa 900 Ls ap 2010 gadu ar kaut kādu sūnainu radiatora korķi - jams ātri uzvārījās. Izdarīju sekojošo - kārtīgi no visām trubām izspaidīju gaisu un nomainīju radiatora korķi uz niknāku (tur lielāku spiedienu), tāds bija pie rokas no kaut kādas Celicas ko izjaucu daļās. Vārīšanās problēma pazuda. Bet riezi ~5 gados ir jāmaina dzeses šķidrums - jo kaut kas jau tajā visā pilnīgi noteikti no izplūdes nonāk (bet nobraukumi mazi līdz 2000 km pa gadu - tā ka pofig).
WALA rakstīja: Vienmer ta nebūs - man vecajam fordam šī šaize jau ir gadi 10, dzeses skidrums minimali zūd, bet ar eļļu problemu nav - tas nozīmē tikai vienu - dzeses šķidrums nonāk vienmer cilindrā un vienmer virs virzuļa.
Man ar citu problemu nav. Ella tīra un tosols arī bez eļļas. Saucamie MISFIRE ari nav. Klūdu ari nav. Ja tosols nonak virs virzuļa, kā rakstīji tad vaina ir vai nu blivē vai galvā? Galvenais lai blokā nav vainas. Galva ir vel viena man ko uzlikt.
Problēma var būt blīvē, var būt plaisa bloka augšdaļā cilindra sieniņā, iespējams arī galvā, bet tur tad jāņem un jāskatas uz motora uzbūvi, jo vienai daļai jau skatoties uz bildi vien paliek skaidrs, ka ja tur būtu defekts, tad eļļas vietā būtu daudz dzeses šķidruma. Es savu tā arī neesmu jaucis - pat nezinu kur ir īsti problēma.
msh tev jau visu paskaidroja. Ja dzesēšanas sistēmā spiediens nav paaugstināts, ja antifrīzs tīrs, ja eļļa bez ūdens pēdām(pelecīga, ja kadu laiku nav mainīta) - neķer kreņķi! Pa izpūtēju jānāk āra CO2 un ūdens tvaikiem - tas ir pie ideālas degvielas sadegšanas. Ja ūdens tvaiki paspēj izpūtējā kondensēties, tad pa izpūtēju tecēs ārā ūdens.
Nu pagaidām jau neskriešu servisā lai maina galvu.... Bet nu tosols paļubomu zūd... Tāds dūms + tosola zušana = galvas blive (protams pirmā ideja)
Var jau but sagadīsanās ka tiešām izpūtējā ir daudz udens (p.s. man bik caurs kkur ir) un kautkur laiž garām minimāli ka to var pamanīt tikai uz katriem 200km... Jo aptuveni uz katriem 500km tosola līmenis nokrītas par kādu centimetru... Diviem..
Vnk kolēģim tieši tāds pats XC70 arī ar gāzi bet vinam tādu dūmu laukā nesit.. tpc ari esmu mazliet satraucies par to ka KAUTKAS tomer nav kā vajag.
iesaku auto nodot šrotā un iegādāties etalonu uz gadu, ja pēc tāda dūma un tosola zudumiem neplāno apmeklēt servisu un mierini sevi ar internta komentāriem, uz ceļa nav ko darīt.
Plānoju, bet servisnieks teica, lai nesatraucos un vnk braucu. Nekas traks nevar notikt kamēr tosolu turu normas robežās. Nāks pavasaris/vasara tad lai dzenu skatīties.
Izurb 3mm urbumus vienā vai divās zemākajās izpūtēja vietās. Tā oriģināli dara daudzi autoražotāji. Ja izpūtējā no īsgabalu braukšanas saglabājies pāris spaiņu ūdens, tas var kūpēt arī pēc garāka gabala. Pēc tam diagnoze paliks skaidrāka. Vari, protams, arī meklēt klasiskās izplūdes gāzu sastāvdaļas tvaikos no dzesēšanas šķidruma. Tad vajag servisu ar atgāzu analizatoru un normālu prātu. Tādā veidā noteiksi blīves bojājumu ar lielu ticamības pakāpi.
Ja netici paņem paslogo kārtīgi to motoru, vēlams uz gāzes.
Tosols sāks zust nedaidz vairāk, atkarībā no tā kur ir plaisa (domāju galvā dēļ jobanās gāzes), parādīsies spiediens dzeses sistēmā, un vājākajā vietā, vai viss ticamāks gar bačoka vārstu sāks spiest laukā dzeses šķidrumu.
Visi 2.4 volvo gāzinieki beidz savu dzīvi ar plaisu galvā, vai blokā, cits ātrāk cits vēlāk, bet tā notiek ar visiem, volvo gadījumā tās ir sekas apgazējot volviķi. Normāla gāzes sistēma atslēgtos pie noteiktiem rpm, tavā gadījumā nekas tur neatslēdzas, kad iegriez to nabagu nemotoru gāze ar savu augstāku sadegšanas temperatūru to galvu pamatīgi sacepina!
Un turpmāk atceries NEKAD nepērc kāda cita apgāzētu automašīnu, ja gribi gāzi, tad pērc auto un dodies uzstādīt gāzes sistēmu pie norm meistariem nevis koļām, pec tam tirgo nost to apgāzēto lūzni, visiem gāziniekiem tur vairāk vai mazāk (atkarīgs cik ilgi auto jau ir ar gāzi un kāds ir motors utt) būs pizgets. Ne velti orgināli volvo gāziniekiem tika uzstādītas citas galvas un cits gāzu sadales mehānisms.
Ir man viens rezerves motors SLIKTĀKAJAM gadījumam. Tā ņemt un tirgot nost ari nav māksla.
P.s. manam gāze pie "pedal to the metal" atsledzas. Taka nav jau TIK traki. Ir vairaki kas brauc ar volvo kam gāze uzstādīta un nav problēmu. Taka ja kkur ir plaisa tad ir rezerves motorelis ko nomainīt.
Kpc vnk nedzenu uz servisu? Tpc ka ar servisnieku runāju un teica ka esot nesen mainījis blīvi auģikam un dūmošana tapat palika, taka vaina kkur citur. Nakamnedēļ beidzot bus brivs laiks un pamēgināsu sveces paskruvet ārā un papētīt vai nav kāda no viņām baigi tīra.. kā arī kompresijas pārbaude var mazliet palīdzēt noskaidrot situāciju.
Palasījos netā ka turbīne arī šitiem VOLVO varot sulot tosolu izpūtējā... Tpc vaina var but ari citur... Jo spiediens sistēmā pec tiem nobrauktiem 30km (ko katru ritu braucu) ir loti minimals. Un ella ar tosolu nekur kopā nejaucas... Kamer tosols zūd ap 1cm uz 500km tikmer vnk braukšu.
Kā arī- letāk ir tomer remontet nekā kadam iesmērēt vai nodot lūžņos. Xc70 ir auto kas der manām vajadzibām, un nevaru izmest miskaste un nopirkt 3.golfu pa 300€...
murx rakstīja: Izurb 3mm urbumus vienā vai divās zemākajās izpūtēja vietās. Tā oriģināli dara daudzi autoražotāji. Ja izpūtējā no īsgabalu braukšanas saglabājies pāris spaiņu ūdens, tas var kūpēt arī pēc garāka gabala. Pēc tam diagnoze paliks skaidrāka. Vari, protams, arī meklēt klasiskās izplūdes gāzu sastāvdaļas tvaikos no dzesēšanas šķidruma. Tad vajag servisu ar atgāzu analizatoru un normālu prātu. Tādā veidā noteiksi blīves bojājumu ar lielu ticamības pakāpi.
Vot NEKUR nevaru internĀtā atrast- cik ir īss gabals
Tie mani 30km plus 30km dienā skaitās īss gabals? Jo pec tiem 30km man apakšējā tosola truba auksta ir.
Ja auto brauc ar normālu slodzi, tad 30 km pietiek. Ja pa vidam ir Rīgas satiksme, tad nē. Apakšējai caurulei ir jābūt aukstai. Pēc 100 km vienmēr būs viss iespējamais izsilis. Gāzei vai benzīnam šajā gadījumā nozīmes nav.
Problēma puslīdz atrisināta. Pēc nobrauktiem 2000km tosolā īsti izmainu nav. Reizēm augstāk. Reizēm zemāk. Bet nav nacies pieliet. Problēma bija tosola trubās, kas nāk no gāzes reduktora. Tās nomainot viss ir bumbās. Kompresija tika nomērīta- visos cilindros 12 bāri kā arī sveces visas vienādi izskatījās.
Dūmi/tvaiks. benzīns/gāze
Sveiki.
Auto-XC70 2.4t benzins/gaze
Gribu ievākt cilvēku pieredzi saistībā ar dūmiem/tvaikiem no izpūtēja. Esmu jauns šoferis un ar benzīnu- benzīnu/gāzi nav sanācis sastapties ziemas (cik nu šogad tā ziema ir) apstākļos. ir tā, ka pielaižot mašīnu sākumā vispār nekas redzams no izpūtēja nenāk... bet kad pēc kadas minutes brauc prom tad ir mākonis- tāds diezgan paliels... Ok, tas būtu kondensāts... bet Piemēram šodien pie +3 grādiem nobraucot 30km un parkojoties tāpat nāk ārā dūmi... kauns paliek no citiem šoferiem Pirmais minējums- briesmīgā galvas blīve (kas arī visticamāk ir pie vainas). Tosols ari mazliet zūd (vēl viens iemesls galvas blīves bažām). Juadas zuduma nav, pēc tiem 30km nav nekāds lielais spiediens sistēmā. Servisa džeks saka ka arī gāze var tādas figņas taisīt... bet manuprāt ka vienīgā vieta pa kurieni tosols var pazust un iznākt no izpūtēja ir caur cilindriem... varbūt kāds var ko pakomentēt... negribas vnk vest uz servisu lai ņem nost galvu un beigas vaina nebūs likvidēta... nav arī BAIGi dzirdēts ka motoru bloki vai glavas plīstu... gaidu atbildes un paldies jau iepriekš.