Ir jautajums,prims 4000km ir mainita ella pluss bija pueliets vel 0.5 klat....Tagad ir vispar sausais,lampina nedeg bet parbaudot mērstieni parada ka vispar necik ellas nav...Tas ir normali? Vai jadzen uz servisu? Zem auto ellas pleku nav bijis...Hyndai sonata nf 2.0 2006
Nevar jau teikt, ka tas ir normāli, bet tak tai servisā tev neko uz sitiena nesalabos. Pielej klāt, brauc, monitorē. Vai vislabāk pamaini citu eļļas marku, veic jaunu eļļas maiņu. 1.4,1.6 mazs karteris, mazs eļļas daudzums. Ja nav redzamu noplūžu, tad neko uzreiz un tagad citu neizdarīsi.
Kur tu tādus lētučus dabū; samaksā vietējajam komunālajam uzņēmumam lai palaiž kanalizācijas notekūdeņu attīrīšanas iekārtās pasmelt? Neesmu 5w40 redzējis lētāk par piecīti.
Mūsdienās motori tādi ka tas, diemžēl, ir normāli; vārds "normāls", ja kas, ir sinonīms vārdam "izplatīts". Alumīnija bloki, bezatsperu blīvslēgi un citi mēsli...
Vienkārši būtu vēlams ievērot arī specifikācijas. Tas kas der vācietim, nebūs labi korejietim. Ja negrib tur baigi urbties, tad vienkāršāka meklēt eļļas domātas Aziātiem vai Ford
650 rakstīja: Tam auto tiešām ir paredzēta 5w30 ??
Kāpēc lai nebūtu? Es te tikko 2001. gada polo nomainīju motoru un, protams, pie viena samainīju eļļu - nopērkot pēc VAG specenes eļļu, sanāca 5w30, 20 gadus vecam motoram...
Volx rakstīja: Vienkārši būtu vēlams ievērot arī specifikācijas. Tas kas der vācietim, nebūs labi korejietim. Ja negrib tur baigi urbties, tad vienkāršāka meklēt eļļas domātas Aziātiem vai Ford
A kādi tad vēl eļļai parametri var būt kā viskozitāte?
Eļļām no jau ir ļoti daudz raskturojošo lielumu vēl bez viskozitātes API, SAE klases utt. Un tās ir jāievēro, ja vien negribi auto priekšlaicīgi auto izmest.
Svarīgākais, ko Lohiem būtu ievērot- vai viņu mašinām ir/nav Dpf-s.Tas ir viennozīmīgi svarīgāk, nekā vecam korejass suudam bez dpfa ieliet kko drusku viskozīgāku par 5w30.Galvenais neliet beznosaukuma suudu no mahima plaukta.
Nedomāju, ka "pārējo" barības vielu 0,000xyj% klātbūtne izļurkātam 15g vecam motaram būtu noteicošais.Ja gribās kko tur sargāt,iztērē liekus pārdesmit eur un ielej taj hlamā zināmas markas motorprotektu. Tas būs labāk par jebkuru ražojošā demagoga ieteikumu.Bet Lohiem jau to neiestāstīsi- viņi "ievēro" noteikto (prottams, kā nu kuru reizi- skatoties pēc garastāvokļa- kad viņiem tas ir izdevīgi un kad apgrūtinoši..).
OK, veciem lūžņiem tā aŗi būs, bet vēl jau ir kategorija ar tiešās iesmidzes motoriem, kam arī nepareiza eļļa taisa lielākus sūdus nekā "dzinējam vulgaris".
Es kā gar kundaju garāmgājējs bez rakņāšanās nespēju to saprast- vai šis ir gdi, vai crdi, vai hvvz-i.Protams, ja gdi, tad vajadzētu iedziļināties, lai nesanāk kā ar kkādu dīzeļa dpf-i.Viņš jau nav deklarējis- cik ilgi pats brauc, varbūt vnk to šaizi konstatēja savas lietošanas sākumā, ka tā eļļa kkur izdeg trubā.Es viņa vietā ar pliku eļļu nebrauktu nepakam nee ne puskilometru (nekā personīga konkrēti pret autoru vai runātājiem),bet nu Lohiem/regulārajiem jau to ir bezjēdzīgi skaidrot.Tā apm tas ir, kad vecam hlamam īpašnieks "ražotāju un senukaju" klausās.
Ja jau 90tajos, kad nebija ne izvēles, ne nojautas, ar attiecīgiem līdzekļiem varēja "uzlabot" eļļas patēriņu pusmiljona hlamiem no litra uz 300km līdz litram uz 3k,nu tad pie šodienas piedāvājuma jābūt galējam Loham, lai to neizskatītu.Turklāt, neba jau viņi tos hlamus remontēs pēc noteikumiem un jēdzieniem.Neviena plika regulārā eļļa nesatur tādus brīnumus, lai vienkārši pamainot marku,klasi un/vai viskozitāti paildzinātu sprāgoņa motora agoniju.
Tu vari izlasīt, ka ASV un Japānas autoražotāji griezušies lai izstrādātu jaunu eļļas standartu GDI motoriem, lai novērstu LSPI(detonāciju), apaugunus utt.
Atiecīgi eļļas ar Api Sn plus domātas tieši šiem motoriem, ne vāciešiem vai frančiem.
Kvalitātes parametri. Fofāgenam, piemēram, tāds cipars kā viskozitāte nemaz neeksistē - tu atver ELSU lai paskatītos kāda eļļa jāizmanto konkrētajam motoram, a tur rakstīts ka motoram jāizmanto VW 50x.xx standarta eļļa, un ne vārda par viskozitāti...
Dkurs rakstīja: Sirds mieram 5/40 lukss eļļu var iegāzt pa 3nīti litrā... Dzinējus drīzāk piebeidz long-mileage eļļas, kuras tiek brauktas pa pilsētu 5 gadu garumā...
Labi, es neizglītots, lejam to, ko ražotājs norādījis
Nafig jālēj kaut kāda šnaga, ja Total Energy 5w40 5l kanna iekš Intercars maksā 21 EUR. Aptuveni tāda cena arī ir Senukai un vēl kaut kādos veikalos.
Sagaidi ksenukai 30% atlaidi un nopērc pa 3nīti litrā...
Kas ir šņaga? Visas eļļas normālas attiecīgajam mērķim arī Pilots... Pilotu cilvēki pērk griezdamies, ja nepirktu viņš nebūtu katrā benzīntankā un Depo... Tāpat visu lamāto jasper pērk, kā traki cilvēki... Un savu viņš nokalpo... saplīst pērc jaunu...
Jasper savu mūžu nenokalpo. Esmu mēģinājis krāsojamo rullīti - puse griestu pūkās, pēc tam nolūza kāts nafig. Nezinu, kādam optimistam jābūt, lai kaut kādu elektroniku no viņiem pirktu. Un īstenībā ir citi lētie ražotāji, kas nemaksā neko dārgāk, bet kvalitāte kudiš augstāka. Tik jāzina, kur meklēt, un Depo nav tā vieta.
Jā, Depo arvien vairāk spiež uz to, ka pasūta paši preces no Ķīnas ar saviem Jasper brendiem un zināmu vai citu brendu produktus tur nopirkt ir arvien grūtāk.
Piemēram, Osram vai Philips auto spuldzes vairs nepārdod, tā vietā tirgo savu ķīnu par to pašu Osram cenu.
Bet nu saprotams- lieli iepirkumi, nav jāmaksā starpniekiem un var uzlikt lielāku uzcenojumu. Bet kvalitāte bedīga..
Jāsperu ir jāpērk ar prātu - ja to izdara, tad nav par ko sūdzēties. Teiksim, man garāžā ir Jāspera fleksis un Jāspera dremelis. Fleksi es nopirku kā rezervistu uz to laiku kad mans Hitachi fleksis bija jādod jau otro reizi uz garantijas remontu - galvenā problēma - tas 850 vai cik tur vatu fleksis ir maza lielā flekša kopija, ļoti neērts lietošanai ar vienu roku; jāspera flekšiem jāuzmana reduktora sazobe, ja vajag, jāsašeibo lai nebūtu pārāk liela lufte, jo ja neaprauj zobratus, tad nav par ko sūdzēties. Jāspera dremeli es nopirku jo Dremel dremelis izbeidzās, ļoti ātri pie tam, vajadzēja dremeli, un viens forumists teica ka tas ir 90% no īstās mantas funkcionalitātes par 20% cenu - un viņam ir pilnīga taisnība, tas jāspera dremelis ir pārdzīvojis to īsto kas man bija vismaz 10x; galvenais kas man nepatika - viņam pa 17 eirām bija miskastē izmetamu instrumentu komplekts; būtu labāk tos sūdus pietaupījuši un vēl bik kvalitatīvāku viņu uztaisījuši.
Kādas nu kuram vajadzības. Nopirku sev elektrisko skrūvgriezi/urbmašīnu. Paņēmu Metabo, jo ar tiem tēvam un citiem radiem ir ļoti laba ilglaicīga pieredze. Pārāk daudz nedarbojos, bet nojaušu, ka man šī manta kalpos ļoti ilgi.
Brālim vajadzēja stipri mazākam lietojumam, nopirka kaut kādu mistisku kitajozu par vismaz 3x lētāku cenu. Arī gluži apmierināts. Protams, ja viņš tagad ietu halturēt un skrūvēt uz nebēdu, droši vien manta nekalpotu.
Vajadzības? Katrs šis Jāspers aizvieto kādu problemātisku "īsto" mantu. Dremel dremelis, kā jau minēju, nosprāga ļoti ātri, domājams, bezjēdzīga vipendrona dēļ - slēdzis tam bija tāds velkams, ar kuru vienlaicīgi ieslēdza un regulēja ātrumu, tas laikam arī izbeidzās - Jāspera dremeli ieslēdz ar parastu slēdzīti, ātrumu regulē ar atsevišķu ripuli kuru nekad nevajag aiztikt. Par fleksi jau izteicos - es pirms tam nopirku pa ~50 eirām Hitachi mazo fleksi - gribēju Makitu, bet Depo taisni bija pārgājuši uz Hitachi; fleksi vajadzēja uz sitiena - tas nelietis DIVAS REIZES izbeidzās - vispirms jau jaunu ieslēdzot bija aizdomīga skaņa, ne tā kā vajadzētu skanēt fleksim, tas bija viens no iemesliem kāpēc saglabāju čeku un kasti, un noderēja, dažus mēnešus vēlāk izbeidzās reduktors; kad šis jau tur sprāga nost, nopirku jāsperu lai nepaliktu bez flekša - to sataisīja, vēl kādu laiku vēlāk kaut kas elektriski izbeidzās; fleksis vienkārši apstājās un viss - to atkal sataisīja - nu tagad tas fleksis mētājas garāžā ar drāšu birsti virsū; ja savajagas kaut ko nokasīt [ļoti reti], viņu izmantoju, savādāk izmantoju mazo Makitu, ko impulsīvi gadījās Aizkraukles "Mājai un Dārzam" nopirkt; rumāņu Makita pagaidām ir bijusi jālamā tikai par sprūstošu slēdzi.
Attiecībā par tavu izvēli - tas tavs Metabo no Jāspera atšķiras tikai ar bik labāku kvalitāti un vieglāku detaļu pieejamību. Ja es akurāt gribētu pirkt ko tādu, pirktu Makitu; vienkārši ir bijusi pieredze - vienu gadu kopā ar vienu čali būvējām karkasa mājeles, viņam bija Makitas čemodāniņš ar skrūvpistoli un urbjmašīnu , skrūvpistole tika likta nenormālā slodzē, dienās kad skrūvējām kopā rāmjus, lādētājs nespēja akumulatorus lādēt - pēc kādiem 9 mēnešiem vienā jaukā dienā skrūvpistole apstājās, čalis to izjauca, atrada nodilušas ogles, izjauca pie sienas pakārtu lieku Makitas urbjmašīnu, no tās izņēma tādas pašas ogles, ielika skrūvpistolē un dragāja tālāk.
Rakveres cīsiņus arī visi pērk griezdamies.. Savu funkciju tādas eļļas varbūt pilda pāris tūkstošus km. Bet vai ir vērts ietaupīt pāris EUR uz eļļas maiņu, ja kvalitatīvs produkts maksā nedaudz vairāk. Eļļas filtru gan jau arī liec no SCT..
Tas, ka visi pērk un visur tirgo nozīmē, ka ir zema iepirkuma/pārdošanas cena un pieejamība, nevis kvalitatīvs produkts, it īpaši, ja skatāmies uz Depo un benzīntankiem.
Bet par Pilots ražoto antifrīzu (kuru ražo tepat Mangaļos)- diemžēl Latvijā bija ļoti švaki ar antifrīza izvēli. Vai nu Pilots, vai nu ļoti dārgi. Bet nu jau pāris gadus ir pieejami kvalitatīvāki poļu ražojuma antifrīzi par sakarīgām cenām.
Filtron palicis krietni labāks kopš viņus nopirka Mann-hummel. Pats bieži lieku gaisa un salona filtrus. Eļlas un degvielas filtram drošāk tomēr ņemt ko dārgāku.
Par eļlu galīgi nepiekrītu. Nezinu kā lietuviešu mannols un citi mistiski brendi iegūst tās sertifikācijas, bet tāda eļļa nevar būt kvalitatīva. Tomēr lielajiem brendiem ir sava atbildība un kvalitātes kontrole. Un cenas starpība nav tik liela.
Man bijušajam kursabiedram ir jaunāks santafe un arī eļļa zūd. Tur forumi saka ka gredzenos un cilindros vaina, līdzīgi kā pāris vag pirmajiem TSI motoriem. Bet ar visu šito zušanu (sadegšanu) dpfs vēl dzīvs, nu jau kādu laiku tā arī brauc un pielej, remonts padārgs, pircēju maz tādām auto.
Tātad kārtējais nezkurais pierādījums, ka daudzos gad tā Dpf-am un ekoloģijai paredzētā ūdenim līdzīgā šķidrā 5w30 zampa nespēj pienācīgi nodrošināt nejauna motora dzelžu aizsardzību.Tai ir divi gali,lohiem vienmēr tiek tas sliktākais.Ja kāds ir laiciņu pabraucis ar tādu īpašības zaudējušu neeļļojošu sūdu (piekopis pārāk garu intervālu,izvēlējies šaubīgu eļļas marku,iepircis ilgi stāvējušu 2x mēnesī darbinātu auto,ziemā ļurinājis ar 8g vecām nestrādājošām kvēlsvecēm, utttt)- pēc tam tur vari kaut izstiepties.Tālāk ar pliku eļļu tas suuds paliks arvien sliktāks.Izlasi tagad kaut visus forumus un lej tur kaut pa 5kkm katru nedēļu vislabāko,dārgāko un atbilstošāko. Sākumā,sen jau vajadzēja par to preventīvi padomāt.Kaut gan tādam dīzeļa ar/dpf īpašniekam 6x sliktāks "signāls" būtu, ja viņam tas eļļas līmenis augtu augumā.
Pērnajā rudenī apdomāju viena i40 pirkšanu, paskatoties uz eļļas līmeni, njā, 2 x virs max atzīmes. Smuks autiņš bija, bet dīleris tā arī pateica, ka šādā gadījumā pieskaiti cenai jaunu dpf.
Tagad baidos samelot kur man trāpījās redzēt viens mivens a la Chrysler Voyager (iespējams ar Dodge bedžu) - un ka tik tas nebija apskatē, ka jamo izmeta par to ka uz šcupa bija orģinālās metkas un tad kaut kādas ar roku veidotas atzīmes, jo šcups nebija orģināls.
Detaļas kods tam mērstienim tāpat ir, ko var apskatīties... Cita lieta ka var nebūt oriģināls kaut kas cits - teiksim, es te tikko vienam motoram ko mainīju dabūju uz pusēm salūzušu [pārpuvušu] mērtausta trubu sametināt, procesā nedaudz nolohojoties un uztaisot to trubu par puscentimetru garāku - nu tad īpašniekam arī pateicu lai lej max 4/5 no līmeņa; līmenis ~2,5 cm.
650 rakstīja: Tātad kārtējais nezkurais pierādījums, ka daudzos gad tā Dpf-am un ekoloģijai paredzētā ūdenim līdzīgā šķidrā 5w30 zampa nespēj pienācīgi nodrošināt nejauna motora dzelžu aizsardzību.Tai ir divi gali,lohiem vienmēr tiek tas sliktākais.Ja kāds ir laiciņu pabraucis ar tādu īpašības zaudējušu neeļļojošu sūdu (piekopis pārāk garu intervālu,izvēlējies šaubīgu eļļas marku,iepircis ilgi stāvējušu 2x mēnesī darbinātu auto,ziemā ļurinājis ar 8g vecām nestrādājošām kvēlsvecēm, utttt)- pēc tam tur vari kaut izstiepties.Tālāk ar pliku eļļu tas suuds paliks arvien sliktāks.Izlasi tagad kaut visus forumus un lej tur kaut pa 5kkm katru nedēļu vislabāko,dārgāko un atbilstošāko. Sākumā,sen jau vajadzēja par to preventīvi padomāt.Kaut gan tādam dīzeļa ar/dpf īpašniekam 6x sliktāks "signāls" būtu, ja viņam tas eļļas līmenis augtu augumā.
Nejau es pats vinu mainiju,visu jau dara pargudrie servisa darboni...
Tu vari izlasīt, ka ASV un Japānas autoražotāji griezušies lai izstrādātu jaunu eļļas standartu GDI motoriem, lai novērstu LSPI(detonāciju), apaugunus utt.
Atiecīgi eļļas ar Api Sn plus domātas tieši šiem motoriem, ne vāciešiem vai frančiem.
650 rakstīja: Es kā gar kundaju garāmgājējs bez rakņāšanās nespēju to saprast- vai šis ir gdi, vai crdi, vai hvvz-i.Protams, ja gdi, tad vajadzētu iedziļināties, lai nesanāk kā ar kkādu dīzeļa dpf-i.Viņš jau nav deklarējis- cik ilgi pats brauc, varbūt vnk to šaizi konstatēja savas lietošanas sākumā, ka tā eļļa kkur izdeg trubā.Es viņa vietā ar pliku eļļu nebrauktu nepakam nee ne puskilometru (nekā personīga konkrēti pret autoru vai runātājiem),bet nu Lohiem/regulārajiem jau to ir bezjēdzīgi skaidrot.Tā apm tas ir, kad vecam hlamam īpašnieks "ražotāju un senukaju" klausās.
Ja jau 90tajos, kad nebija ne izvēles, ne nojautas, ar attiecīgiem līdzekļiem varēja "uzlabot" eļļas patēriņu pusmiljona hlamiem no litra uz 300km līdz litram uz 3k,nu tad pie šodienas piedāvājuma jābūt galējam Loham, lai to neizskatītu.Turklāt, neba jau viņi tos hlamus remontēs pēc noteikumiem un jēdzieniem.Neviena plika regulārā eļļa nesatur tādus brīnumus, lai vienkārši pamainot marku,klasi un/vai viskozitāti paildzinātu sprāgoņa motora agoniju.
650 rakstīja: Es kā gar kundaju garāmgājējs bez rakņāšanās nespēju to saprast- vai šis ir gdi, vai crdi, vai hvvz-i.Protams, ja gdi, tad vajadzētu iedziļināties, lai nesanāk kā ar kkādu dīzeļa dpf-i.Viņš jau nav deklarējis- cik ilgi pats brauc, varbūt vnk to šaizi konstatēja savas lietošanas sākumā, ka tā eļļa kkur izdeg trubā.Es viņa vietā ar pliku eļļu nebrauktu nepakam nee ne puskilometru (nekā personīga konkrēti pret autoru vai runātājiem),bet nu Lohiem/regulārajiem jau to ir bezjēdzīgi skaidrot.Tā apm tas ir, kad vecam hlamam īpašnieks "ražotāju un senukaju" klausās.
Ja jau 90tajos, kad nebija ne izvēles, ne nojautas, ar attiecīgiem līdzekļiem varēja "uzlabot" eļļas patēriņu pusmiljona hlamiem no litra uz 300km līdz litram uz 3k,nu tad pie šodienas piedāvājuma jābūt galējam Loham, lai to neizskatītu.Turklāt, neba jau viņi tos hlamus remontēs pēc noteikumiem un jēdzieniem.Neviena plika regulārā eļļa nesatur tādus brīnumus, lai vienkārši pamainot marku,klasi un/vai viskozitāti paildzinātu sprāgoņa motora agoniju.
Ilgi braukts nav,4 menesi...Pirmā masina tapec daudz sajegas no ta visa nav...un ir crdi
Man nav bijis, ka kādam auto starp eļļas maiņas reizēm būtu kādreiz jāpielej eļļa. Un šobrīd ir atbildībā uzņēmuma autoparks no 30+ auto. Nedaudz fascinē cilvēki, kas apgalvo, ka eļļas papildināšana ir normāla parādība. Bet nu pieņemsim, ka te uzturās autosportisti, kuri savu sabiedriskā ceļa ērzeli tura uz maks apgriezieniem uz jebkura ātruma.
Eļļa... Hyndai Sonata nf 2.0 2006
Ir jautajums,prims 4000km ir mainita ella pluss bija pueliets vel 0.5 klat....Tagad ir vispar sausais,lampina nedeg bet parbaudot mērstieni parada ka vispar necik ellas nav...Tas ir normali? Vai jadzen uz servisu? Zem auto ellas pleku nav bijis...Hyndai sonata nf 2.0 2006