Jā, diemžēl, tā arī būs. Iestatījums uz tiešo ekoloģiju nozīmē tikai to, lai neindētu sevi un bērnus, sildot iekšdedzes motoru, vai sastrēgumā u.tml. Tātad nenozīmē, ka lētāk! Netika it nemaz domāts par lētāku pārvietošanos, kad sāka uzspiest bateriju automobiļus tautai. Kādu brīdi relatīvo lētumu (vienīgi sakritības pēc) dažs izmantoja propagandas nolūkos, tas gan.
Par to neindēšanu es tik pārliecināts nebūtu, ar to veco EV lūžņu un bateriju pārstrādi viss nemaz tik skaisti nav, tik tas ka to neviens šobrīd nekādi nemēra ... bet tīrs ūdens gan drīz var kļūt par luksus preci ...
Nē, nesatraucies. Priekš tādiem ekologiem, kā tu, nogrūdīs kaut kur nost no īsprātiņu tiešās redzamības un atstās bumbu ar laika degli nākamajām paaudzēm risināšanai. Nu gluži tāpat, kā iepriekšējās paaudzes komunisti izdarīja ar visādiem atkritumiem tos nogremdējot, piemēram, Baltijas jūrā.
Iedomājieties šito momentu, stāvi, gaidi zaļo gaismu un vari beidzot droši ievilkt gaisu plaušās! Tas gan tikai tad, kad viss transports būs bezizmešu. Pēc tam jau vienalga sajutīsies apmānīts, kad iedomāsies, ka izmeši vienkārši vienmērīgāk sadalīti pa zemeslodi...
Vietās ar dzīvu satiksmi tā ir problēma. Pastāvi 10 minūtes vasaras dienā Brīvības ielā Rīgas centrā, pie centrālās stacijas vai kaut kur Slāvu apļa apkārtnē. Patīkami nebūs.
Nīcas skudrulāčiem to nesaprast. Atbrauc uz Rīgu jūlijā darba dienā kad uz ielas ir +25 un vairāk un dienas vidū aizej uz tām vietām pastāvēt. Pat pīpēt nevajadzēs.
Dižās pilsētas wannabe meža vidū dzīvotājiem laikam grūti saprast ka tie kas dzīvo ārpus visuma centra pilnīgi saprot ka pilsētā gaiss ir nedaudz savādāks kā ārpus tās Jā, es labi atceros situāciju kad es pirmo reizi aizbraucu ar mašīnu uz dižo pilsētu, savu audī - pārbraucu pāri vanteniekam, apstājos, domāju "kas te tā smird, vai man kaut kādi vadi svilst?" - paskatos apkārt, ā, man tak visapkārt pilsētnieki savos dīzeļos sēž...
Jebkurā gadījumā - valstīs kur pilsētās ir piesārņots gaiss - Ķīna, Japāna - pilsētās cilvēki jau gadiem nēsā uzpurņus, Kur pie mums bija uzpurņu nēsātāji pirms kovida? Ā nu jā - briesmīgais gaisa piesārņojums Rīgā ir tik, lai tas gaiss vairs nekvalificētos par meža vai jūras gaisu...
Atļaušos apšaubit šos apgalvojumus, jo Rīgā esmu nodzivojis gadus 10 laikos kad vel lēja svina degvielu, tieši pie Valdemāra ielas. Ogļu putekļi gan bija no palodzem jāvāc ar lupatiņu ik nedēļu, ja logi bija vaļā.
Tie gadi arī visi ir godigi nostaigāti ar kājam pilnā Barona ielas garuma (ar variācijām pa Miera, Brivibas, Valdemāra utml.). Un arī visu pārējo laiku līdz šai dienai vismaz 3-6 km dienā ar kājām pa Rīgu kā minimums katru darba dienu ...
Kas notiks, ja visi gribēs būt gudri un lādēs "off peak" un naktīs? Vairāki desmiti vai pat simti tūkstoši autiņu vienlaicīgi. Vai tad tas arī būs "off peak" un pa lēto?
Tas ir tāpat kā teikt, je negribi sēdēt korķī izbrauc ātrāk, bet, ja visi klausīs šo padomu, tad atkal būs korķis, bet tikai agrāk.
Līdz 2030. gadam nez cik daudz to elektroauto nebūs, lai tik ļoti samaitātu patēriņa līkni. NO 35. gada sola, ka jaunus iekšdedzes auto netirgos (ja? laikam), tad pieskaiti + cikturpadsmit gadus, cik mums ir vid. auto vecums, un tad līdz 2050, ja būs pieprasījums, ļaunie kapitālisti izdomās, kā to nodrošināt.
Nezinu tādu kalkulatoru, kas dotu man pareģa spējas, lai aprēķinātu lādēšanas izmaksas pēc 10+ gadiem desmitiem tūkstošu autiņu, ja slodzes dēļ celsies tarifs. Bet viens ir skaidrs... Sludinātais lētums izbeigsies ātri.
8 gadu laikā daudz, kas var mainīties un tie paies ļoti ātri.
Ja neesi pamanījis tad lētais tarifs tajā laikā ir domāts tieši šādas dabas parādības veicināšanai. Kas notiks ja pa nakti parādīsies liela slodze? Tad tarifs pacelsies, elementāri.
Nu nez, man šonakt vispār bija atslēgumslīdz pat pusdienlaikam. Lai ieietu dušā un pabrokastotu nācās kurbulēt generātoru. Ja būtu japaļaujas ka uzlādēsies ev, varētu sanākt kapi
Nevarēju atrast veco topiku, bet piepildījās manas prognozes. Ja janvārī Norde reklamēja Nissan Leaf ar jauno atbalstu varēja iegādāties par ~22890 EUR, tad februārī jau par citu cenu.
Nez kāpēc tikai galējo ziemeļu zonā NO4. Blīvāk apdzīvotā NO2 daļā gandrīz 2x dārgāk kā mums. Paši norvēģi vēl nesen raudāja ka kāpums ir vēl izteiktāks kā mums.
Man te aiz gara laika skatoties jūtubē Doug DeMuro mašīnu apskatus, gadījās uzdurties viņa Volkswagen XL1 viģikam. Noskatoties secinājums - nu naksuj autoražotāji no rijīgām šķidrās degvielas mašīnām aizgāja rijīgu elektromobīļu virzienā? Nu uzražotu to XL1 nevis no karbonādes bet no parasta bleķa, un izveiktu vēl šādus tādus palētinājumus lai tā tačka maksātu nevis 150 pakas bet 30, nu pasliktinātos degvielas patēriņš, no 900 gramiem uz simtu uz, teiksim,2 litriem - tas tāpat būtu kosmoss salīdzinot ar nopērkamajām elektrības kapsētām...
Elektroauto cena par 1 km gandrīz kā dīzeļmotora transportam
Tagad tikai 15% starpība, bet ja jālādē ātrājās uzlādēs, tad tas pata vien ir!
Atpakaļ pie dīzeļiem? - Elektroenerģijas cenām pielāgojas arī pasažieru pārvadātāji (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/latvija/40150-atpakal-pie-dizeliem-elektroenergijas-cenam-pielagojas-ari-pasazieru-parvadataji-video