Nissan Qashqai nu jau vairāk kā 10 gadus ir ieņēmis absolūtu un stabilu līderpozīciju kompakto SUV segmentā, pārdodot ik gadu Eiropā vairāk kā 200 000 vienību. “Facelift” ārēji ir pietuvinājis Qashqai jaunajai dizaina līnijai, ko pirmais iezīmēja jaunais Micra modelis, kam sekoja Leaf otrās ģenerācijas modelis.
Arī LVM rīcībā ir 16 gab. 2016. un 2017. gadā iegādāti Nissan Qashqai pilnpiedziņas dīzeļu! Un Carnikavas mežos uzskatāmi redzējām, kādēļ tomēr pilnpiedziņa ir vēlama, ja domājam no asfalta arī kādreiz nobraukt – mūsu rīcībā nodotais “divritenis” ar lielām grūtībām pārvietojās pa samērā blīvām smiltīm, lai auto noliktu rindā fotosesijai un tālāk arī braukt nemēģinājām.
Jāsaka, ka Nissan pilnpiedziņas sistēma vēl nav likusi vilties ne Qashqai, ne X Trail, ne arī Dacia Duster automašīnās. Arī abos Nissan SUV sastopamais 1,6 litru turbodīzelis ir ļoti kluss ar maigu skaņu un pats svarīgākais – ekonomisks – pilnpiedziņas Nissan Qashqai reāli patērē no 5 līdz 6,5 l/100km dīzeļdegvielas!
Par ko vajadzētu atcerēties ekspluatējot Nissan Qashqai gan smiltīs gan sniegā? Nissan Qashqai tomēr vairāk ir “pilsētas apvidnieks” un iebraukšanas lenķis (ap 18 grādiem) ir ziedots airodinamikai un dizainam, tādēļ pārbaudiet, kas jums “ķērājcimdā” ir sakrājies (smiltis, lapas, sniegs), citādi varat nejauši “uzvārīt” dzinēju.
Ja ekspluatācijas laikā sanāk izmest kādu līkumu pa “neceļiem”, tāpat uzmanība jāpievērš zem grīdas esošajiem airodinamiskajiem plastikāta veidojumiem – tie ir dobi un tādēļ nav sevišķi izturīgi saskarsmē ar grunti.
Bez ārējiem kosmētiskiem uzlabojumiem Nissan Qasqhai ir saņēmis arī jaunā dizaina stūri, ar kādām ir aprīkoti iepriekš minētie dizaina līdzinieki, kā arī ar dažādām elektroniskām palīgierīcēm. Diemžēl nav pieejama ProPilot sistēma, ar kādu ir aprīkots Nissan Leaf II – līdz ar to stūrēšana pagaidām paliek pašu rokās.
Jeep – ražotājs ar milzīgu pieredzi 4x4 automobiļu ražošanā, kas arī pašlaik FIAT paspārnē ražo 6 izmēros līdzīgus SUV. Šī 4x4 ŗažošanas pieredze un autiņu bezceļu spējas ir ļāvušas Jeep vēl palikt kā atpazīstamai vērtībai. Arī “Kompass” nav izņēmums – iebraukšanas/izbraukšanas leņķi ir vairāk kā 30 grādi, klīrenss lielāks par 200 mm, atsevišķi braukšanas režīmi sniegam, smiltīm un dubļiem – tas viss padara JEEP COMPASS spējīgu pierādīt sevi ārpus ikdienas ceļiem – “Trail rated” testa trases pievarēšana tam ir pārliecinošs pierādījums.
Bet šķiet, ka ar pliku 4x4 mūsdienās ir par maz un ražotāji (arī Jeep) ir spiesti ieviest visas šīs mūsdienu elektroniskās lietiņas un ar tām Jeep Compass gadījumā, manuprāt, nav veicies ļoti labi, kaut arī jāsaka, ka piedāvājums ir salīdzinoši liels. Drīzāk teikšu, ka šis piedāvājums nav līdz galam izkopts un nostrādāts.
Radara novietošana zem numuru zīmes līmeņa gan Jeep Compass, gan vēl jo vairāk lielajiem brāļiem Cherokee un Grand Cherokee – manuprāt ir inženieru pieļauta kļūda! Jau pa smilšu ceļu braucot pazaudējām dekoratīvo vāciņu, bet ko radars “teiks” par slīcināšanu pārvarot ūdens šķēršļus vai iebraucot kupenā, vai sniegot slapjam sniegam? Neteiks neko, t.i. droši vien arī nestrādās
Līniju asistents ir un strādā – pats piestūrē a/m, lai tā paliktu joslā (tā ir labā ziņa), bet diemžēl to dara diezgan neveikli – Compass mētājas no vienas līnijas pie otras, brīžiem tām pārbraucot arī pāri – no malas tas varētu šķist pēc iereibuša braucēja uz ceļa.
9 pakāpju automāta pārslēgšanās darbība (jau iepriekš arī Renegade modelim) šķiet uzlabojama, sevišķi pārslēdzot zemāku pārnesumu - pauze starp pārnesumiem ir pārlieku gara!
Vēl daži sīkumi kā:
- uzstādītais ātrums kruīzkontrolei instrumentu panelī ir attēlots tik mazā šriftā, ka to saskatīt būs grūtības daudziem;
- stāvošam auto instrumentu paneļa krāsu displejā iespējams vērot tikai “parkinga sonāru” vērojumus, citu informāciju nav iespējams apskatīt – tā parādās tikai tad, kad uzsākam braukt!
Jeep Compass Latvijā ir nopērkams gan ar 1,4 l turbo benzīna dzinēju, gan 2,0 l turbo dīzeli! Testējām vieglās degvielas versiju – pa visādiem ceļiem un režīmiem braucot uz paneļa rādīja 11,9 l/100km patēriņu, bet vienmērīgi braucot pa šoseju izdevās sasniegt 7,2 l/100 km patēriņu – starpība a/m cenā ir tikai 1000 EUR, tādēļ domāju, ka Latvijā izvēle noteikti varētu būt par labu dīzelim pilnpiedziņas izpildījumā, bet benzīna dzinēju būs spiesti ņemt tie, kuri izvēlēsies tikai Jeep izskatu, jeb priekšpiedziņas modeli!
Vēl vienu lietu gan gribi pieminēt un uzslavēt Jeep ražotājus un tā ir TEICAMA MŪZIKAS SKAŅA! Nav atrodamu nekādu zīmolu uzrakstu uz skaļruņu restītēm, bet skan līdzīgi kā Volvo par lielu naudu.