Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
Krokodils 20.12.2023 13:15

Ko darīt ja DPF 'reģenerācijas cikls' ieslēdzas, kad esi csdd teritorijā un gaidi rindā uz dīzeļa parbaudi?

 Interesanti vai ir kāds atkāpes punkts, ka tāda brīdī atļauj tev izbraukt no teritorijas un atļauj atgriezties tajā pat dienā(kad esi izmetis līkumu un izdedzinājies)

 Vai viņiem ir vienalga - atgāžu stendā protams, ka tevi izgāž jo tur elle nāk ārā un vienkārši ej vēlreiz un maksā vēlreiz?

Krokodils 19.12.2023 9:05

Tā pat kā ar 'bremžu stendiem' vai ūber gaismas kūļa mērītāja- vienīgie kas 'der' ir ejot skati pie viņiem.

 Visi pārejie vienalga cik kruti, pēc likuma panta ir metami. ;) 

Nevajag būt garāžas lohservisam, cik nav dzirdeti gadījumi, ka respektablā kantorī, kam iekārtas ir modernākas ne kā tam auteko, viss ir sataisīts kā vajag, bet skatē konstatē gan ''nevienmērīgu'' bremžu darbību, gan gaismas stars neesot pareizs. Aizbraucot uz servisu parbauda vēlreiz un rausta plecus, rādot, ka viss ir čotka!

 Te būs taspats.

Krokodils 14.12.2023 14:32

Bradypus rakstīja: Nu tev jau ir pavisam liela nespēja saprast "nelielo" atšķirību starp Vācijas un Latvijas izmēriem. Tas helikopteru apjoms, kas ir Vācijā, ir reāls, bet tā ir NIECĪGA daļa no visa kopējā policijas darba apjoma. Tieši tāpat, kā tavas piesauktās pakaļdzīšanās un noziednieku medības ir NIECĪGA daļa. 

Izskatās, ka tavs priekšstats par Vāciju tiešām ir no Kobras un Rozenheimas detektīviem. Ikdiena tur ir daudz garlaicīgāka, nekā tev liekas. Uz bāņiem katru dienu nenotiek pakaļdzīšanās ar lidojošem policijas auto un masu avārijām un Rozenheima ir pavisam mierīga skaista lauku pilsētiņa, kurā nebūt puse iedzīvotāju nav noslepkavota.

Tici man es gada laikā uz centrāleiropu braucu biežāk ne kā tu izbrauc ārpus Latvijas robežām!

 (Pa lielam sanāk reizi 2-3mēn Berlīne, Hamburga, Prāga.... pa retākām reizēm Nīderlande vai Šveice)

Diez kāpēc ceļu kultura KRASI mainās(ne uz to labo pusi) jau pie polijas-lietuvas robežas...Eiropā normāli zolīdi brauci, vairakums ir laipni, visi ir iedresēti kā pareizi jābrauc,  bet šeit prātiņi sķiet, ka norāvušies no ķēdes- agresīvi skrien, dzen jo ''tu'' esi lohs ka brauc ar atļauto ātrumu, nevis +10/15...

 Uz vairāk joslu šosejām arī brauc kā grib un pa kuru joslu grib. Un ja 90 vietā tu ''velcies'' uz 95, tad vecs smirdīgs bembis tev iesedīsies astē, jo tu viņam traucē!

 Protams, ka mums mums nevajag bez maz vai 100 helīšus, jeb  'kā vācijā'! Latvija nav tik liela lai mums to vajadzētu!

Mums pietiktu ar 5-10 multifunkcionālajiem helikopteriem,  kurus varētu darbināt pēc nepieciešamības - policija lai uzturētu ikdienas kārtību, glābēji kuri varētu daduz ātrāk reaģēt un tikt uz negadījuma vietu ja ir kāda smaga avārija, tad mediķi, kuri varētu kritiski cietušo/-os ''iekraut'' un steidzamības kārtā slimnīca tikt 10x ātrāk ne kā traucoties ar NMPD auto, ugunsdzēseji- ja ir sauss rudens un lielā platībā deg kūlas ugunsgrēki, ta varētu dzēst un pat militāristi, ja būtu tada vajadzība....

Bet kurš ta dos tādas izvirtības, kas uzlabotu valsti un valsts druktūrū visās jomās!

Jo priekš kungiem ikgadejā budžetā jaieplāno vismaz miljons vai divi, (respektīvi viens helītis gadā!) lai kariņš un co. varētu VIP čarteros lidināties, tāpēc vienmēr tiek priekš kungu izpriecām tiek rezervēts!

 Bet visiem pārejiem atsaka, jo budžetā naudiņas neesot.

Krokodils 14.12.2023 10:37

Tiešām nezinu ko tev vairak ieteikt, kā tikai izlien āra no savas alas un sāc izglītoties tālāk par vietējām LTV ziņām.

Eiropā policijas darbā 'helikopters' nav nekas futuristisks vai kāda seriāla kobra utopija... Tas laikam tik mūsu paltuma grādos ir NEREALI SASNIEDZAMS KOSMOSS! Jo knapi spējam uzturēt policijas auto parku daduz maz svaigu.

Piemēram, lūdzu- IZGLĪTOJIES! Bezmaksas doku par helikopera patruļas dzīvi vācijā:

www.youtube.com/watch?v=Uf5F9vmZa3A

Krokodils 14.12.2023 10:28

Protams ne jau visi 94 helīši lidinās dienu dienā gaisā, tas būtu nerealākais piķis šo uzturēt, bet cik man zināms tad līdz 10 helīšiem ir normāli, ka vācijā policistu vajadzībām izmanto gaisa ekipāžas.

Tapēc arī ir liela iespēja, ka ja rullēsi pa vairāku joslu šosi ne pēc iespējas labajai malai, tad 'polizei' piebrauks tev priekšā ar 'follow me' zīmīti un naksies maksāt sodu.

😂 Pie mums jūrmalas soseja- visi ka auni rullē pa vidus joslu, abas pilnīgi brīvas...Un visiem(gan braucejiem gan policistiem) ir po....

p.s. viss nav tik vienkaŗsi kā tu domā, dronam, vai jebkurai citai tehnikai  priekš policijas vajadzībām/fiksēšanas, no A-Z ir jabūt sertificetam pec visām normām, ja kaut viena norma nebūs, tad likuma pārkāpējs varēs apstrīdet sodu un uz papīra tas uzfilmētais video materials, kura būs nofilmēts noziegums, tiesā vairs nebūs derīgs.

 Gluzi kā pie mums ar videoregistratoriem, kamēr nodoklis nebūs nomaksāts- tikmēr tas neskaitās kā legit pierādījums tiesā! 😉

Krokodils 14.12.2023 9:59

Tāpēc ierēcu par mūsu 3 super vecajiem psrs mi-17 un vienu atdoto un arī ne kādu jauno black-hawk helīti, kuri mums ir domāti pamatā militārajam vajadzībām, nevis jebkādai policijas kontrolei.

Kā filmēšanas/video fiksācijas rīks, pie noteikta izplānota policijas darba- jā, bet ne jau policijas ikdienā, kur ir pārāk daudz nezināmo, laid gaisā drōōnu domājot, ka tas veiks helikoptera funkciju.

 Policijas helīši ir īpasi nokomplektēti ar video tehiku! Optika ir ar tur 30x optisko zoom, perfekti nofokusē un redz visu no vairāku km attāluma, arī tumsā vai aiz koku lapām, pateicoties siltuma, lazeru un pārejiem sensoriem.

 Ko tu ar savu dronu darīsi ārpus saulainiem laikapstākļiem, vai ja bēgošais ieskries mezā?!??

 Lai ieliktu kaut līzīgu video tehniku, tad drons svērs tik daduz ka tas knapi spēs pacelties un bateriju izsūks pirmajās minūtēs.

😂 Esi sadomājies utopiju pilnīgāko!

 Ta jau arī jāsāk poličiem iepirkt EV patruļauto jo šamējie tak no starta jaudīgāki!!!! 🙈 Un spēs 'pilnā gāzē' dzīties pakaļ 100km diapazonā, tad jāstājas malā pie štepseļa....

Krokodils 14.12.2023 9:56

Bradypus rakstīja: Kā var būt cilvēks tik atrauts no realitātes? Droni ir, tie tiek lietoti ikdienas policijas darbā, noteikti vairāk kā 10 pa visu valsti, viena lidojuma laiks ir nedaudz ilgāks, nekā tu iedomajies un lādēšanas problēma tavā izpratnē ir vispār absurds. Tāds drons lādējas no piepīpētāja, katrā policijas mašīnā, tāpat kā katram policistam ir telefons. 

Mūsdienās pat nopietni elektroinstrumenti jau visi ir ar baterijām, nevis vadiem, bet tev utopija ir drona lidināšana ar bateriju uzlādes stendu patruļauto. 

Patrulēšanai nekādi nav nepieciešams lidot stundām bez attāluma limita. Tieši otrādi - patrulēšana pēc būtības ir  definēta kā ierobežota sektora sistemātiska novērošanu.

Iejaukt specoperāciju viena konkrēta subjekta izsekošanai var tikai ar plnīgi neizpratni, kas vispār ir patrulēšana.

Nu nezinu gan cik ilgi ir jālādē iztukšota drona baterija pie 12v piepīpētāja... Nē nu moš 3..4h laikā pielādēs 😂

Cik zināms Dji lido ~30min (ja ar virzienu vērsts, tad 15min uz vienu pusi) lai nav pēctam jāmeklē meža vidū tehnika kur ir veicis avārijas nosēšanos vai 45min ar extended bateriju. 

Nerunājot, ka droni, ir ļoti sensitīvi pret laikapstākļiem(lietus, sniegs, lielāka vēja brāzma un ALLES tā tehnika!) 

 Tos vari laist tikai perfektajos-gandrīz perfektajos vasaras apstākļos. 

Ziemā ja zemes līmenī ir -5, tad ~1km augstumā būs visi -10, kur jau atņirgsies tavs drōōns! Nerunājot par nopietnākām temepratūrām vai lietu-sniegu!

Ka arī cik ilgi būs bēgsana, nevar paredzēt, 10..30min, 2h.. 4h...

 Tāpēc droni NEAIZTĀJ šo segmentu un neaiztās turpākos desmitu gadus, vismaz ne ar li-ion bateriju tehnoloģiju!

  Vācijā aktīvi lieto, JĀ LIETO helikopterus= kopā vācijas policijai ir pieejami 94 helikopteri!!!! Protams tie visi nav  vienādi, bet gan paredzēti visvisādiem darbiem.

Vēl ne tik sen policija pasūtīja un airbus piegādaja jaunos,

www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2018-12-german-federal-police-strengthens-super-puma-fleet-with-delivery-of

😂

Krokodils 13.12.2023 15:59

WALA rakstīja: NU labi, smagos helīšus izmantot tur kur prasts drons tiks galā ??? Nav vairs "viduslaiki" !

Tad nopērc tādu dronu, kas gaisā tev bez apstājas varēs vismaz 2 stundas nolidot, bez diapazona/attāluma limita! Tāds NEPASTĀV! Vismaz ne komerciāli.. Militāristiem tik... Un tikai tad sāc gaudot par kaut kādiem 'viduslaikiem'

Tas ka 10-20min palidināsies, filmējot, tad nāksies nosēsties tas neder policijas darbā! Tad cik koferus ar baterijām katrai ekipāžai ir līdz jāved lai nostrādatu pilnu 8h-10h maiņu?

Un cik kopā vajadzētu 'policijai' baterijas, ja aktīvi ikdienā gribētu lietot piemēram 10 dronus pa visu valsti?  Vismaz pāris simtu bateriju? Ta kur un kādam elektrotīklam jabūt lai to visu vienlaicīgi lādetu un varētu efektīvi uzturēt pie dzīvības šo visu... Tak attopies no savas utopijas! Esi laikam pārspēlējies cyberpunk!

  Ka arī ko darīt, ja kāds neprognozejamais, kurš izrādās izsludināts meklēsanā, uzsāk bēgšanu un tev ir jaizseko 'droši' no gaisa lai varētu patruļas droši un gudri aizturēt, neapdraudot sabiedrību... 5-10min pasekosi un teiksi, sorry džeki? 😂 Tak tas galīgi neder!

 'Drons' ir derīgs priekš situācijām, kuras neprasa vairak kā pārdesmit minūtes! Ka mūsu Poliči, kad vajag aizpildīt mēneša normas, tad VISIEM labi zināmajas vietās pīķa stundās uzlaiž gaisā, ar 2 - 3 papildus baterijām braši safilmē materiālu un tad ir visai dienai darbs ofisā pie galda- izrakstīt sodus, iztērejot kvīšu gramatiņu. 😉 Bet ne jau ikdienas patruļai komerciālais drons tiek lietots!

 Militāristu droni netiek lietoti priekš komerciālā, jo tur likumiski citas atļaujas u.t.t.

Krokodils 13.12.2023 9:51

ZZZZ rakstīja: Tādi core licēji +20, tur brauc -20. Izlasi ko Wala par vienas vietas lecējiem pieminēja. Vāciets ar lielāko prieku piezvanīs Emīram un Tevi piefiksēs. Kad pēdējo reizi tur pa laukiem to 100 mauci? 🙈 Tepat LT visi šie maucēji tādi mierīgāki paliek...

Vācijā ir infrastruktūra ar ko piefiksēt un noķert, jeb IR  policijas/satiksmes heikopteru, kuri ikdienā preventīvi patrulē gaisā un paši fiksē pārkāpumus, ko nodod talāk, kur tuvakā ekipāža paņem... 

Kas mums ir? 'Mi-17' no PSRS laikiem kam jau desmitā krāsas kārta uzkrāsota, lai izskatītos svaigāka.... 😂🙈 Un tie tiek lidināti tikai pēc super īpašiem/ekstrēmiem noteikumiem, nevis patrulē gaisā ikdienā, savādāk jau sen būtu izjukuši un mums nebūtu nekā.

Krokodils 13.12.2023 9:17

Pats stulbākais ko cilveks var darīt ir vest pie 'dīlera' vecu masīnu, jeb auto kam ir vairak par 5 gadi un vairak par 100k noskrējiens... 😂 Dīleris NAV autoražotājs! Ka tagad saskries auto konstruktori un kaut ko gribēs pētīt....

Dīleris cenšas maksimāli pelnīt naudu, kā jebkurš cits bizņessman lai galā kontā būtu pēc iespēja svairāk piķis!

  Tev ir 2008g auto, kam pēc autoražotāja acīm jau drošvien sen bija jābūt šrotā, parstrādatam par konservbundžu! Nevis vēl jābrauc uz ceļa!

Aizvedot dīlerim šādu autiņu būs 2 scenāriji

 1. ''diagnosticēs'' autiņu, sastādīs tāmi uz tūkstošiem pieciem vismaz, jo teiks, ka motoram kaput, vadības blokam, sprauslām kaput, vopšim VISS ir slikti, viss tas esot obligtāti jāmaina.

  Jo dīleris seko tikai oficiāli izlaistajai servisa gramatiņai un ja gramatā rakstīts, ka motora dzīve ir x km, bet tev odometrā ir krietni pāri, tad vienīgais ko viņi spēj ir sekot pēc gramatiņas- mainīt motoru, nevis saremontēt.

(tas nekas ka vēl rūc, brauc un skati var iziet)

 2. Būs ''godīgi'' un pēc diagnostikas par kuru vien samaksāsi 100€ pateiks, ka nav vērts remontēt auto, jo tas izmaksās vairak ne kā auto vērtība, beeeet viņi varot novērtēt par ''labu cenu'' un paņemt kā pirmo iemaksu un vēl piedavāt labu atlaidīti uz kādu no jauno vai lietoto auto parka... (un sadarbojas ar visiem kredīta devējiem) 😉

Mans neprofesionālais verdikts, gan jau  kaut kur ir kāds pusdzīvs sensors, kas aukstajā laikā, pie auksta autiņa atņirdzas un kompim dod nepareizus datus, tad piesķil un autiņš raustās.

  Auto ir vecs un lai pateisi izskaustu so problēmu būs 2x/3x jaiegulda auto vertība(jo atrast to vienu fakino kas ir pie vainas ir jaizjauc un jāpārlasa viss autiņš)....

 Drīzāk sagaidi vasaru, ka tādu problēmu nebūs, pārdod un perc nākamo, nevis centies sataisīt vecu autiņu lai darbojas kā jauns.

Krokodils 08.12.2023 15:39

WALA rakstīja: Varu tikai pateikt, ka no visām pusēm ne pārāk gudrs kadrs.

Gribas darīt ko nelikumīgu - kāpēc brauc ar savām numura zīmēm, tiešām pat bandītu filmas neskatās ???

P.S. laikos kad biju tuvāks autosportam, ne tādas vien lietas tika darītas un no policijas vilka prom, un neko neatrada ... tagad protams sportisti var atvadīties no diezgan daudz kā par šādiem "prikoliem" ...

Kā jau jebkurs, kurš ziemas apstākļos speciāli ar nodomu  izslidina savu auto uz publiskas ielas.

 Un ja noķer, tad domā, ka ir baigi gudrais, cenšoties piestātīt policistiem ausis  'man kāja nošļuka no sajūga, centās savākt.. utml...'

Tad visiem actiņas ir lielas, bēdīgas un runas maniere ir ļoti padevīga, cenšot iežēlināt= cenšoties maksimāli lai izslīdētu no soda.

Un kad policitu nav blakus, tad atkal turpina mētāt mega  krutos, it kā kādam interesetu vai būtu jālepojas ka viņš veic šīs bīstamās darbības...

 Diemžel jāsaka, ka BMW- tā ir diagnoze. (protams ar izņēmumiem)

  

P.S. Vispār radās interesanta reklāmas kampaņa CSDD ko palaist- gribi pontoties, lūdzu! Piesakies bezmaksas publiskam izaicinājumam un parādi visiem, ka to vari ar savu kruto dampi! 

 Kur trasē jāsacenšas un jaapsteidz  piemēram J.Baumani vai R. Nitišu vai citiem profesionālajiem sportistiem.... 😉 Domāju, ka absolūtais vairākums smagi izgāzīsies, jo māk tik muti brāķēt, jeb radīt bīstamas situācijas uz ceļa!

Krokodils 07.12.2023 12:54

spainis rakstīja: Nezinu izplānoja vai kā, bet naudas ir tik daudz, cik ir.

Par pieminēto Valmieras gadījumu tā konkrēti nezinu, bet pilnīgi iespējams, ka kāda tante bija zvanījusi uz policiju un sūdzējusies, vai arī novērošanas kamerās redzēja (tā notiek manā mazpilsētā), ka konkrētajā stāvlaukuma bandīti driftē. Un tad policija izbrauc uz notikuma vietu un bandītu noķer. Tāds varētu būt iespējamais scenārijs. Tu tak nedomā, ka viņi tupa sēž pie stāvlaukuma ar cerību, ka kāds varbūt kaut kad padriftēs?

Gan jau to sitēju noķers un sodīs, video tak bija safilmēti. Katram potenciālam sitējam policiju vienalga klāt nepieliks. 

Es pat importa zemēs esmu redzējis tās briesmīgās "kaumuma saules" un ar grafiti noķellētus tramvajus, mēs neesam izņēmums.

Pilsetas kamerās arī skatās, ja kameru uzraugs, veic savu darbu pienācīgi, nevis tikai atsēž stundas, saņemot ikmeneša algu  'pabalsta' veidolā, tad parasti pārsūta video materialus pašvaldības policijai, kur pēc policijas ieskatiem tālāk uzsāk administratīvās lietas.

Iz dzīves vēl pirms kovida -  pazīstams ziemas laikā gribēja pazīmēties ar savu bembi(klasiski), bija brīvdienu vēls vakars... pāris reizes Tukuma apļus paņēma, pazīmējās, savu 'ego' piepildīja un aizbrauca. Uz ielām NEVIENA policista.

 

Pēc 2ned uz deklarēto dzīvesvietu atnāk ierakstīta vēstulīte no policijas, ka ir kontatēts agresīvas braukšanas fakts, par ko tiek uzsakta tāda un šāda lieta atsaucoties un tādiem tādiem pantiem un ka līdz x datumam ir jādod informācija, kurš konkrētajā laikā un vietā bija pie auto stūres.

Tā nu sanāca skaidroties un beigās iet uz tukuma pašvaldības iecirkni klātienē pie vecākā inspektora(visticamāk, tad bembists vairs nekrutojās, bet bija ar lielām, skumīgām acīm utml) 

 Jo pēc likuma panta protams bija uzrakstīts maksimālais sods- pāris simti un daži soda punkti.

 Par cik iepriekšējo sodu nebija, bija 'vēls' jebšu nebija daduz auto uz ielām, tad punktus neiedeva, bet uzlika 100€ sodiņu, apsolot, ka vairs tā nedrīs.

Uz jautājumu kas nofilmējis, teica no videonoverošanas centrāles. 😉 Nu bet tad arī maigāk skatījās uz ko tādu, domaju ka tagad tik maigi netiktu cauri...

Krokodils 06.12.2023 8:51

spainis rakstīja: Es tā konkrēti nezinu, bet man labpatiktos ticēt, ka tie policisti, cik jau nu viņu mums ir, tomēr dara savu darbu un dīkā nesēž. Un tas, ka viņus neredz uz ielām, ir sekas iepriekšminētam. Pieļauju, ka satiksmes noteikumu ievērošanas kontrole, esošo resursu ietvaros, prioritāšu sarakstā ir stingri lejasgalā.

Protams,  jo jau saknē par cik mums trūkst reālie policisti, jo nav pieprasīta profesija, tad valsts sistēmā nevis padara šo profesiju pievilcīgāku, bet vienkārši ir uzstadījums, ka šo ātruma kontrolējošo funkciju galvenokārt pilda FR.

 Bet 'policisti' cīnās tikai ar sekām- brauc uz avāriju vietām utml.

  Tapēc jau mūsu mazajā valstī tie visur ir sakarināti priekšā pakaļā un tie blīvuma ziņā, attiecībā pret ceļu km. liekas, ka apsteidzam visas eiropas valstis. 😂

Krokodils 05.12.2023 14:56

Šorīt ap plkst 7:30 Jūrmala- braucu uz 56km/h pēc gps datiem. Man visi garām laiž, it kā es vilktos uz 40.... Respektīvi informācijas pēc iesēdos vienai 3 auto kolonai astē kas mani apsteidza, lai redzetu kads ir ātrums - speedo 85, jeb 80 rāda wāzē. (piebildīšu, ka VISIEM uz paneļa spīdeja waze aplikācija) JĀ to tumšā laikā var pirmajā sekundē pamanīt! - diez kapēc?!?? 

''Varoņi'' māk spiest, tikai ar atvērtu wāzi?  

  Posms tieši garām pumpuru vidusskolai, tātad posms ar iespējamību, kur sīkie neskatoties uz luksafora signāliem varētu skriet pāri.... Laiks tumšs, lampas uz ielām spīd spīdēšanas pēc nevis lai ko izgaismotu.

 Un tad šādi indivīdi arī paraksta, jo grib turpināt 'skriet' tajā retajā reizē, ja noķer maksājot smieklīgu sodu,  Piebļaujot pilnas ausis, ka tas neesot godīgi, mūs grib vienkārši atkal izkāst.... bla bla bla. - neiedziļoinoties likuma pantā un būtībā, bet izlasot tik skaļos virsraktus.

Krokodils 29.11.2023 9:28

kolumbs rakstīja: Kāds sakars? 

Par fotoradaru  sodiem soda punktus nepiešķir, tāpat arī tiesības neatņem. 

Tiesību atņemšana un soda punktu piemērošana ir par gadījumiem, kad persona ir identificēta.

Kur vispār problēma FR pārkāpumiem piesķirt soda punktus?

 Deklarēto auto īpašniekam atnāk konkrētais sodiņš ar bildi un pavēste, ka tādā tāda datumā tikos un tur tika konstatēts parkāpums un ka ja 10 dienu laikā neatbildēs, precizējot kurš bija patiesais autovadītajs fakta brīdī (ar personas kodu) tad automatiski naudas sods, soda punkti un pat varbūt autovadītāju apliecības anulešana, tiks piemērots deklarētā auto īpašniekam.

😉 Sistēma strādas pati par sevi! Jo neviens negribēs dabūt sodu un soda punktus par citiem! Ka arī liks aizdomaties tiem, kas dod auto draugiem/radiem/paziņām kuriem jau ir kāds liegums un uz sevi nevar reģistrēt auto.

Protams tad iekasēšanas sistēma būs mazliet piņķerīgāka, sarežģītāka un daļa nauda ne tik ātri ienāks valsts kasē, jo valsts uzmetēji var mēgināt vienkarsi norādīt draugu, draugs uzraksta ka tas nav viņš utt... Tad konkrētos izaukt klātienes apspriedei/izmeklēšanai...

  Tapēc šo precizesanas faktu uzskatīt kā 'zem zvēresta' kur par tīši nepatiesu informācijas sniegšanu jeb melošanu tu vari dabūt pantus.... 😉

Krokodils 28.11.2023 8:55

swed octa/kasko vispār ir kāsēju kantoris. Ievilina ar labu cenu un 'automatisko maksājumu' bet tev nemanot, tik ceļ cenu un tad tu brīnies kur tev nauda aiziet....

Ir bijis gadījums draugam, ka swed octa protams, ka tur tajā brīdī bija akcija un bija vislētakā sanāca ~80€ uz gadu, jeb nieka ~7€/men, ko skaitīja automātiski nost...

 Paņēma jo citu kantoru letakais bija pie simta gadā. Atceros jo sarunās par apdrošinātaju viņš swed slavēja tā ka bail! - Pieslēdz un aizmirsti!

Un arī aizmirsa... Pēc kādiem 2 gadiem džeks pārskatīja savus izdevumus un skatās, ka swed automatiski tik garina to octa, ja tu speciāli neatsakies, BET nu jau atvilka ap 17€/mēn par octa,( kas gadā sanāk ap 200€ polise) kaut kādā mazsvarīgā iekšējā banku ziņojumu sadaļā bija atsūtīts nakamā gada aprēķins, bet nu kurš to lasa.... Uz e-pastu ziņu nav par ko tādu.

 Kaut sūdus nebija taisījis un BM klase celās.

Vienīgais labums, ka par cik ikmeneša pasākums, vareja atcelt, atcēla un nākamo octa uz gadu paņēma BTA pa 90€ 😂 Jeb vairak kā uz pusi lētāk 👍

Krokodils 22.11.2023 10:07

Ja E-csdd savā profilā ir iestatīts, ka sodi nāk uz e-pastu tad parasti tās ir dažas darba dienas.

 Ja tev ir iestatīts, ka gribi papīra formā lai tev atsūta ierasksītā vēstulē tad var paiet labs mēnesis, kamēr nokļūst deklarētajā pastkastē.

Pašam pirms pāris gadiem bija, ka Augusta sakumā atnāca vēstulīte no policijas, par FR no Jūnija vidus(respektīvi pus otrs mēnesis pagājis.) Tad sāc kasīt pauri un atcerēties, vai sods vispār ir pamatots un vai vispār tas esi tu vai kāds ir uzlicis vienkarši tavus ciparus... jo protams ka no tās bildes kas uzdrukāts uz ta papīra zemakajā iespējamā izsķirtspējā lai taupītu toneri, tur īsti neko nesaprast... Tik vari salasīt savu nr zīmi jo tā ir palielināta un izcelta.

 Bet nu tad iestatīju uz e-pastu un to vienu reizi kad esmu pārkapis radaru un ir atnācis, atnāca otrajā darba dienā.

Jo fiksejums jau iziet cauri policijas inspektoru apstrādei, kur policijā kāds/-i sēž un visu dienu apstrādā šos fiksējumus, jo papildus ātrumam var arī būt sarkanā gaisma utml... Kur protams, ka papildus panti un tikai tad nosūta.  Nevis pa taisno no radara automatiski tev aizsūtās.

 Tādejādi viss ir atkarīgs cik daudz ir fiksējumu konkretajā dienā un cik naski vēlas strādat fiksējumu apstrādes inspektori.

😃 Likumā laikam bija rakstīts, ka 3menešu(90 dienu) laikā viņiem ir jāiekļaujas lai soda kvīts būtu derīga. Tā ka šis ir maksimālais termiņš....

Krokodils 26.10.2023 9:45

Slinkais rakstīja:

iAuto rakstīja: Kur tad ir Tavi labi ieteikumi?

Aizej kādā pārgājienā. Un paskaties kas tiešām strādā, un ko cilvēki lieto. Un tas nekad nebūs membrānu zeķes un lowas)))

Parastie 'pārgājienu' apavi nederēs 'kara' apstākļos... Šādos apstākļos drīzāk ir nepieciešami 'heavy duty' apavi. Kuri, jā, būs smagāki toties spēs turēt šo ekstremālo apstākļu slodzi...

 Pārgājienu apavi uzvelkot kājā protams, ka būs 2x ērtāki/vieglāki, bet tie tev izjuks pirmajā nopietnajā slodzē. Ka arī viņiem nav šī 'cietā' daļa, kas pasargās kāju ja kas krīt virsū vai no kādiem lidojošajiem fragmentiem.

 😉 Kara apstākļi nav tev kāds mierīgs vairaku stundu pargājiens pa kādu taku ar tējas pauzēm.... ka tev vajadzetu tādus apavus, ka nemaz nejūti ka ir uzvilkti....

Krokodils 18.10.2023 8:40

Jēga no 'titāna' maliņas ja viedierīce visapkārt ir no stikla.... Nokrīt, priekšā un pakaļā stikls sašķīst un jēga? Pie tāda kritiena tāpat ierīce metama... Saprastu būtu tur visa aizmugure kopā ar sāniem no šī metala sakausejuma.

😅 Ko tik apple nedara lai tikai attaisnotu to savu pārspīlēto cenu un diemžel cilvēki joprojām pavelkas ņemot kredītos un līzingos jo domā ka varēs pacilat savus pirkstiņus gaisā, jo ir 1000€+ ierīce kabatā.

Krokodils 22.09.2023 10:54

Ja tā būtu ka auto svars nebojā tad arī grants ceļi būtu gludi, kā tikko skūtas olas. Bet tā nav! 

 Ka arī asfaltbetona maisījumi ko pie mums lieto arī nav tie paši izturīgākie, jo mīlam taisīt pēc iespējas lētāk un bāzt kabatā. Tikko relatīvi jauni ceļi(5gadi un mazāk) nepateiksi, ka nesen ceļš atjaunots!

Tieši nesen ieteica šādu postu, kā vācijā taisa bāni:

www.facebook.com/CivilEngDis/photos/a.797102400334957/6123469621031515/?type=3

Tagad padomājiet, kā taisa pie mums - saved maksimāli daduz šķembas, sablietē, pēdejā laikā uzmet kaut kādu plastmasa sietu kas ķipa stiprina pret risēm un dažas asfalta virskārtas un ceļš gatavs. (un tad domā kāpēc ceļi nekalpo vairak pa 10 gadiem)

 Piemeram atjaunotā jūrmalene jau kopš sākta gala varēja just 'vibrācijas' un seguma nelīdzenumus. Bet tā laikam līgumā ir 'pieļaujamā norma.' Par stāvošo ūdeni lietus laikā nerunāsim...

 Tagad, ka pāris gadus asfalta virskārta ir nolietojusies vispār dažreiz pieķer sevi ka domā, ka tev riepa mīksta...   Īpasi tas bija iepriekš ka man bija nosēdināta un cieta masīnas piekare, to arī tagad varu novērot ar džipu, to pašu arī draugs ir teicis braucot ar A6, ka braucot pa turieni vairakas reizes ir domājis šādu domu....

 Tātad vaina nav mana piekarē vai galvā, bet gan ceļu būvē! Un vai sāda būve uz 'galvenās' 3 joslu šosejas ir normāla?

 

 Protams 40T/50T(un nelegāli pārktautie) smagie so spiedienu izdara nepārprotami vairāk, bet nav gluzi tā ka autiņa svars ir metams āra no ceļu projektešanas viedokļa.

Jo savu dara arī sals, karstums, lietus u.t.t. Kur atliek dēļ smagajiem tikai parādīties kādam plīsumam ceļā un tad jau ar parastajiem autiņiem diezgan ātri tiek izdauzīts, lielā bedrē, šo izdauzīšanas ātrumu kontrolē pati virskārtu asfaltbetona slāņu kvalitāte. Kuras mums acīmredzot nav jo burtiski pāris dienu laikā ir redzēts ka uz jauna ceļa no mazas bedrītes kurai brauc pāri, ir izveidojusies tāda bedre kuru gribi apbraukt lai nelauztu savu autiņu.

Krokodils 21.09.2023 15:33

Esi eauto piekritrējs un patiesība acīs kož, tapēc tagad meklē absurdus iemeslus, jeb ķersi katru kilogramu? 😂👌🙈 2min iegūglēju un man izmeta tādus ciparus, prasīji pierādījumus iemetu tev salīdzināšanas ekrānšāviņu. Ko vēl gribi? Lai tev uz konta parskaitu visu savu naudu?

Nezinu, ja tas tev ir tik svarīgi un gribi atrast 950kg ej un meklē kura modifikācija tik sver.

Pierādījumus es galdā izliku, ka tie sūū e dampji sver daudz, ceļus bojā vairāk un nekā laba tur nav....

 Bet 'trendu' laikam neapstādināt līdz nebūs par vēlu.

Krokodils 21.09.2023 11:50

core rakstīja: No kurienes šos datus ņēmi? Nosapņoji?

Skaties un raudi 2wd bendzīna komplektacija 😉 Pilnpiedziņas dīzelis būs tik 100kg smagāks par to mini emobīli kur iesēsties var četratā nerunajot par komfortu...

   

Krokodils 20.09.2023 12:45

Drīzak ieteiktu, ka elektro mīļiem, ja grib stumdīt šo lietu, ta vajadzētu savu, kādu 'E' kategorijas klasi, kuru var nolikt tikai tad kad tev ir bijusi B kategorija un 5 gadu stāžs. (Līdzīgi, kā tas ir smagajiem, vai lieljaudas močiem)

Jo dēļ lielā EV svara ko sastāda tiesi baterijas, tomēr ir jāzin un ikdienā jāreikina, ka salīdzinot ar tādu pašu ICE izmēra modeli, būs garāks bremzesanas ceļš, auto savādāk manevrēsies līkumos utml..

 Piemeram renault clio sver 950kg-1070kg

Tikmēr zoe sver no 1400kg - 1600kg

Videji par 50% smagāks autiņš vienādā izmērā. Tas pats ir attiecināms uz visiem parejiem izmēriem!!!

 Un vienalga, ka tev ir tulītējs griezes moments, nav laba doma sliktos laika apstākļos ar ev agresīvi braukt vai sēdet astē kādam....

  Nemaz nerunājot par ceļa nodokli, kur šie smagie par 50% vairak bojā/dauza ceļus dēļ sava smaguma, bet viņiem nodokli nav jāmaksā.... 👌😂 Tikmēr ICE segmentam tik liek klāt, jo šie autiņi esot tie kas bojā ceļus... Kaut vai ja salīdzina pašmasu, mans pilna izmēra SUV(xtrail) sver tikpat cik tas mazais zoe

Krokodils 18.09.2023 10:20

Topika autors laikam ir mūsdienu 'Gen Z' jaunatne visā savā skaistumā!

 Kabatā un zem pakaļas ir krutākās un jaunakās lietas sadarbībā ar kredīta/līzinga palīdzību, tādejādi samaksājot visas saistības, dzīvo no algas līdz algai, knapi spēj ieliet bākā. 

 

 Un tad čurā savās ūber dārgajās brendu biksītēs, domājot vai būs 40€ sods vai nē  😅👍

Krokodils 06.09.2023 9:22

Lielākā daļa Latvijā, tehniskajā apskatē pēc iespējas lētāk aizlāpa konstatētos divneiciņus lai izietu apskati un brauc kamēr galīgi noplīst un tikai tad ceļa malā kasa galvu kur sadabūt kādu, kas trosē aizvilks... 😉 

Un ta vēl ar šādu miskastes autoparku brēc, ka tehnisko vajadzētu reizi 2, 3 vai pat vēl labāk 5 gados!!!!

Par CVT varu pateikt ka nissans oficiāli vispār neparedz eļļas maiņu, jo tā eļļa nokalpo garantijas periodu. Un tālāk darbinieki acīmredzot 'nemāk' apkopt vairs autiņu jo nav uzrakstīts oriģ servisa grāmatā... (jā nissan norde man teica, ka eļļas maiņa nav paredzēta šai kārbai) 

 Tad domāju nomainīt pats... Atradu ko vajag, aizsūtīju detaļu kodus. dīleris par nepeiciešamajām detalām gribēja nokāst 300€, pasūtīju no amayama tās pašas oriģ. lietas un ar visu atmuitošanu sanāca pa 130€ ;) 

 Iegādājoties spēkratu ar 170k, nomainīju gan eļļu gan kārbas eļļas filtru. (filtrs ir līdzīgs kā motora eļļas filtrs, tikai 4x mazāks)

Un kārba uzreiz darbojas daudz reizes maigāk, parslēdzot no D uz R iepriekš bija jūtams tāds kā pārslēgšanās sitiens un tahometrā apgriezieni ~500rpm nolēkāja, tagad par ~180rpm nolēkā kas ir ok priekš cvt.

p.s. Oriģ. eļļa bija melns ūdens(līstot āra, pataustot uz pirkstiem reāls ūdens kur berzējot pirkstus nebija jūtama nekāda eļļas konsistence), tas mazais filtrs kuru arī nisans saka ka NEKAD nav jāmaina arī galīgi melns un aiszkakājies....

 Tā kā ja gribi lai autiņš kalpotu nav jābrauc līdz tas apstājas! Bet nav jāiet arī galējībās un piemēram kārbas eļļu tagad katru gadu mainot.... (ja vien nenobrauc tur 100k/gadā) 😉 Autiņš saprāta robezās ir jāpkopj, bet kurš to Latvijā dara.... brauc tik un tad čīkst, ka skatē speciāli gāž ārā.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti