Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
jjjj 10.04.2022 22:59

Pēdējās 30 dienās (11.03-10.04) mana 13 kw saules sistēma saražoja kopā 1171 kwh. Rekords bija 2. aprīlī. Dienas laikā 64 kwh . No tām iedzinu Sadales tīklā 32 kwh. Bet pārējās 32 kwh sadalījās šādi - 12 kwh sadzinu akumulatoros priekš nakts, 20 kwh notērēju. Bet vispār no marta sākuma no ST neņemu neko! Pat naktī!

jjjj 25.08.2021 13:47

Shiirs, bet ir arī cits variants. Tas, ka nevaru atrast sertificēto meistaru, es savišķi nesatraucos. Ja katru mēnesi kādu pusi pensijas (kas ir nauda ne par ko, kā tāds papildus bonus, ko tērēju kā gribu), ja pusi pensijas grūdīšu iekšā LiFePo4 akumulātoros, tad drīz vien tas Sadales tīkls man būs tik pat vajadzīgs, kā zaķim stopsignāls

jjjj 25.08.2021 13:40

Šo atslēgšanas funkciju pilnībā nodrošina šis VictronEnergy MupliPlus-II invertors. Viņa konfigurācijā var ielikt, no cik voltiem Sadales tīklā viņam ir jāslēdzās ārā un no cik voltiem Sadales tīkla pusē atkal var slēgties atpakaļ. Kā arī - tiek norādīts frekvences diapazons no-līdz un maksimālā strāva, kuru es varu pūst iekšā Sadales tīklā. Tapēc jau šis invertors ir Sadales tīkla atļauto, sertificēto invertoru sarakstā, ka visas šīs funkcijas tiek nodrošinātas.

Bet problēma tikai ir tā, ka to sertificēto speciālistu skaits, kuriem ir kaut kāda sajēga no šī superīgā invertora, pie mums Latvijā ir tuvs nullei.

jjjj 25.08.2021 11:08

Nesapratu, ko Tu ar to domā. Uz sadales tīkla pusi aiziet no sertificētā invertora divi gali, caur slēdzi , automātu. Un invertorā ir iestādīts, kāds ir Sadales tīkla spriegums, kad invertoram slēgties ārā, pie kāda sprieguma drīkst slēgties iekšā un kāda ir Sadales tīklam 220v maiņsprieguma frekvence. To visu saskaņo ar Sadales tīklu. Bet kāda kuram daļa, kas notiek ar manu lokālo 220v tīklu, kas ar ārpasauli nav saistīts un atrodas šī invertora otrā pusē?! Vai tajā ir UPS funkcija, vai nav. Un cik mega vai giga vati manā pusē apgrozās? Un cik vēl papildus invertorus es tur esmu pieslēdzis, kuri no saules paneļiem vēl papildus, taisa uzreiz 220v , lai pastiprinātu šo iekšējo tīklu.

jjjj 25.08.2021 11:03

Protams, es kā fiziķis/elektroniķis pensionārs varu iestāties kādā mācību iestādē un iegūt šo sertifikātu. Bet vai man to vajag? Var jau arī sev kaut kā pats zobus mēģināt labot un pats sev matus apgriezt. Visu darīt pats.

jjjj 25.08.2021 10:40

Ko nozīmē "atsevišķu sistēmu tīklam"? Ja Tu ar to domā mikroģenerātora pieslēgumu pie Sadales tīkls, tad to drīkst darīt tikai sertificēts speciālists un ir nepieciešams precīzi nokārtot visas juridiskās prasības. Tas ir arī tad, ja ir tikai viena "kastīte" - invertors, pie kā slēdzas no vienas puses saules paneļi un otrā pusē aiziet vadi uz 220v uz Sadales tīkls. Tas ir tieši tas, par ko es runāju. Manā gadījumā šī "atsevišķā sistēma tīklam" ir divi vadi, kas iznāk no invertora "AC-in" un kurus ir jāpieslēdz pie ST. Bet kāda gan kuram daļa - kā izskatās sistēma otrā, manējā pusē aiz invertora?!

Ja Tu ar "atsevišķa sistēma tīklam" domā no Sadales tīkls neatkarīgu, autonomu "off-grid" sistēmu, tad jā, tajā var likt visdažādāko, nesertificēto ķīniešu aparatūru un nekam nav nekādas daļas. Un montāžu veikt drīkst kaut vai Tavs 5-gadīgais mazdēls, ja tik āmuru rokā var noturēt

jjjj 25.08.2021 10:29

Atteikumu iemesli pieslēgt "mikroģenerātoru" pie A/S Sadales tīkla vadiem no šo sertificēto "meistaru" puses parasti ir šādi:

1) Mēs Jūsu saules sistēmu pieslēgsim pie A/S Sadales tīkls tikai tad, ja visu esam izveidojuši paši no nulles un no Tevis, duraka, kurš no šī neko nesaprot, esam noplēsušu daudzus tūkstošus eiro.

2) Mēs nevaram izņemties atbildību par kaut ko tādu, ko paši neesam izveidojuši;

3) Mēs neko nesaprotam no Jūsu (A/S ST sertificētā) invertora VictronEnergy MultiPlus-II.

jjjj 25.08.2021 10:04

Rudens vēl nav pienācis, tad jau redzēs Bet mans invertors VictronEnegry MultiPlus-II 48/5000 ir A/S Sadales tīkls sertificētais un līgums par vēlmi izveidot vienas fāzes mikroģenerātora pieslēgumu ar A/S Sadales tīkls man ir. Bet problēma ir tā, ka jau 7 mēnešus nevaru Latvijā atrast nevienu sertificēto speciālistu, kurš: 1) uzliktu parakstu uz viena papīra, 2) ar vienu pirkstu ieslēgtu vienu slēdzi ar uzrakstu "Pieslēgt invertoru pie Sadales tīkla", 3) paņemtu no manis naudu, salocītu to un ieliktu sev kabatā. Latvijā šāda speciālista, kurš gribētu nopelnīt, ir sertificēts un kaut ko saprot no saules paneļiem un invertoriem, vienkārši nav!

Ir ļoti dīvaini klausīties no šādiem pseido "speciālistiem" jautājumus ar lūgumu viņiem sniegt konsultācijas

jjjj 24.08.2021 22:49

Tev nav taisnība. Var ar vienu un to pašu sistēmu lādēt akumulatorus (man ir 48v), uzturēt iekšējo, neatkarīgo mājas 220v tīklu un ar citu ieejas/izejas galu slēgties pie Sadales tīkla. Un pie tam vēl - tas viss ir Sadales tīkla sertificēto invertoru sarakstā, ar kuru likumīgi var veidot "mikroģenerātora" pieslēgumu. Tātad, šie ir holandiešu VictronEnergy MultiPlus-II 48/3000 un MultiPlus-II 48/5000 (manējais). Šī akumulātoru sistēma ir visā tajā integrēta. Ja mani akumulātori labi uzlādēti - varu padalīties ar Sadales tīklu, padodot viņiem AC220V. Ja akumulatori tukši un saules nav - varu ņemt no Sadales tīkla un lādēt savus 48v akumulatorus. Bet ja saule spīd - lādēju savus akumulatorus un nodrošinu savu lokālo 220v tīklu ar vajadzīgo jaudu un man ir pofig - Sadales tīkā ir vai nav spriegums. Ha! Un varu arī kādu invertoru, kas taisa no saules paneļu līdzsprieguma pa taisno AC220V (piem., kāds no Fronius) ieslēgt tādu nevis Sadales tīkla, bet sava lokālā 220v pusē Un no viņa, caur MultiPlusu lādēt akumulātorus Akumulātoru lādēt vai pietiek lādēt - to šie abi invertori sarunājās savā starpā, izmainot 50 Hz par +/- 1 Hz. Un atšķirībā no klasiskās shēmas, šajā gadījumā mans Fronius iekšējā tīklā (kurš taisa 220v no saules) turpina strādāt arī tad, ja Sadales tīklam vadi sapiņerējās un stabi nolūzt

jjjj 24.08.2021 21:36

1000 eur par 1 kw? Nu, tad tā ir kaut kāda super lētā sistēma, no ķīniešu aparatūras un, protams, bez jebkādiem akumulātoriem. Man 1 kw sanāca par 2100 eur (kur apm. 30%-40% cenas sastāda akumulātori)

jjjj 24.08.2021 19:27

Kapēc saki, ka "akumulatorus neliek, ja vien nedzīvo mežā"? Es nedzīvoju mežā, bet uztaisīju autonomu 8,5 kw saules sistēmu ar 45kwh akumulātoriem. Varu pilnībā iztikt bez A/S ST 2,5 diennaktis. Bet kapēc dot tīklā un pēc tam savu saražot pirkt atpakaļ? Bet ne reizi nav dzirdēts par saules aptumsumu 2,5 diennaktis garumā. Pat caur mākoņiem viss strādā (ar apm.10% no maks. jaudas).

jjjj 24.08.2021 19:06

Nē, tā nav. Kapēc tikai divas sistēmas un ja autonoma, kapēc tikai 4 kw? Man ir autonoma saules sistēma 8,5 kw un es to vēl paplašinu. Bet robeža šai sistēmai nav nodefinēta, liec kaut vai megavatu ar paneļiem, ja tik ir kur salikt.

Un otrkārt - kapēc vai nu/vai nu? Es gribu un ir pilnīgas tiesības šo 8,5kw sistēmu pa 1, vai 2, vai 3 fāzēm pieslēgt pie A/S "Sadales tīkls". Es pieslēgšu pa 1 fāzi ar limitu 3 kw. Un šim limitam nav nekāda sakara ar to, cik gigavati apgrozās manā iekšējā, mājas "off-grid" sistēmā.

Un tad nu sanāks, ka būs autonoma mājas "off-grid" sistēma (ar iespēju nodzīvot pilnīgā tumsā 2,5 diennaktis, jo ir 45kwh litija akumulātori) un šī autonomā saules sistēma pa tievu čuriņu, pa vienu fāzi ar limitu 3kw būs pieslēgta pie Sadales tīkla (lai pumpētu tur lieko un pirktu atpakaļ savu saražoto pa 50%)

jjjj 18.05.2021 23:37

Nolēmu alskatīties ss.lv elektroautomobīļus. Skatos un brīnos par tiem cipariem, kurus ļauži ieliek, lai raksturotu savu pārdodamo automašīnu. Vai tiešām es esmu vienīgais, kuram kaut kas te nešķiet pareizi? Piemēri: Pārdodu "I3 94ah Facelift 125kw Comfort Package , Fast Charging Dc , Backup Camera ss.lv". Ok, motora jauda ir 125kw. Bet nekas netiek pateikts par akumulātora ietilpību. Varbūt kāds ar ciparu "94Ah" ir domājis, ka raksturos akumulātoru? Bet šis cipars NEKO neizsaka. Ja akumulātora spriegums ir 1 volts, tad akumulātora ietilpība ir 1v x 94Ah=94Wh, vai 0,094 kWh. Ja akumulātora spriegums ir 100v, tad akumulātora ietilpība ir 100v x 94Ah=9,4Kwh. Bet, piedodiet, ja kādam elektroauto akumulātora sprieguma lielums ir pašsaprotama lieta, tad man tas nav zināms. Un šādu sludinājumu, kur tiek norādītas kaut kādas mistiskās, neko neizsakošās akumulātoru ampērstundas , www.ss.lv sludinājumos ir ka mudž! Varbūt cilvēki vienkārši nesaprot, ko nozīmē ampērstundas, kilovati un kilovatstundas un nesaprot, kādus lielumus kādās mērvienībās mēra?

jjjj 01.10.2020 22:28

iAuto rakstīja: No beterijām atradu šo kā jaudīgāko DELTA 1300 Power Station, var noderēt arī garāžā un mājā, kā rezerves elektrības avots. ecoflow.com/products/ecoflow-delta-power-station

Cena 1 400 USD.

Bet telts braucienam šis būs par niknu.

"Vai ir kāda pieredze? Kam pievērst uzmanību, ko noteikti vajag? Ieteikumi!"

1) Svarīgs ir leņķis pret sauli, kā novietots saules panelis. Ja panelis pagriezts precīzi pret sauli, nevis guļ horizontāli uz autiņa jumta, strāvas pieaugums ir ap 25-30%.

2) Svarīgi, kādu saules kontrolieri izmantojat. Lētie PWM kontrolieti nelietderīgi neizmanto to sprieguma un attiecīgi, jaudas daļu, kura ir virs akumulātoram nepieciešamā sprieguma, bet kuru dod saules panelis. Toties gudrie un dārgie MPPT saules kontrolieri pārvērš akumulātoram nepieciešamajā egerģijā 99,9% no saules paneļa jaudas, mainoties saules paneļa izejas spriegumam lielā diapazonā.

Tātad, ja no neliela paneļa gribat "izspiest" maksimumu, griežat paneli pret sauli un izmantojiet MPPT kontrolieri un viss būs ok! Neaizmirstiet arī par vadu šķērsgriezuma laukumu. Izmantojiet litija akumulātorus, nevis svina.

jjjj 17.08.2020 10:10

Īsti nesapratu jautājumu "Ledusskapis?", bet šajā ziņā nesen atklāju. Jā, kemperu ledusskapji strādā no 1) 220v, 2) gāze, 3) +12v. Bet šogad ievietojot kempera ledusskapī Xiaomi temperatūras devēju un paskatījos mobīlajā dinamiku, kā mainās temperatūra laika gaitā ar visiem šiem 3 enerģijas avotiem. Rezultāts bija šokējošs: Vislabāk ledusskapis strādā no ārējā 220v. Protams, jauda 350w pa 220v dara savu darbu un 2-4 stundās pēc ieslēgšanas ledusskapis ir gatavs lietošanai.

Pārejot uz gāzi, temperatūra no +1 ... +3 paceļas līdz +8 grādiem, bet arī ir ciešami. Bet ieslēdzot uz +12v, temperatūra nepārtraukti sāk iet uz augšu, saldējums saldētavā sāk kust. Protams, 5-8 A pa +12 voltiem ir par maz.

Secinājums - arī braucot ledusskapis jābaro no maiņsprieguma 220v, kuru taisa sinusoidāls invertors. Tas prasa no +12 voltiem strāvu apm. 22A. Tas ir ciešami, to var nodrošināt no 3 avotiem, jo: 1) strādā autiņa ģenerātors, 2) papildinājums braucošam autiņam no saules paneļiem, 3) pienācīgi liels litija akumulātors, kurš ir kā buferis, ja nav saules, ja apstājas autiņš, .......

jjjj 16.08.2020 23:19

Līdzīgs. Šis ir 15 ampērīgs, bet es nopirku 20 ampērīgu. Pasūtīju ASV. Cena bija ap 150 eur. Pēc tam izrādījās, ka par piegādi vēl ap 110 eur. Un pēc tam vēl Latvijas muita noplēsa kārtīgu summu. Tātad, summā sanāca ļoti dārgs!

Patīkami tas, ka mobīlajā telefonā visu var redzēt, ko šis kontrolieris dara.

Par atmaksāšanos, ...... nezinu, vai kemperu lietās tāds termins eksistē. Tomēr, ja ir iespējams uz aķi nosūtīt lielāku strāvu, nekā nāk no saules paneļa - tas ir super. Jā, tas bija to vērts!

Vēl par atmaksāšans runājot - šogad Igauņi bija sarīkojuši 3 dienu kemperceļotāju tusiņu pie Peipusa un stāvējām tur bez ārējā 220v pieslēguma. Un tikai pateicoties saules paneļiem, pareizajiem saules kontrolieriem un lielajiem litija akumulātoriem 3 dienas izmantojām kempera mikroviļņu krāsni, matu fēnu, 2 datori nepārtraukti bija ieslēgti, iekšējais apgaismojums, TV, mūzika, .......

jjjj 15.08.2020 22:49

Var likt daudz saules paneļus, it sevišķi, ja ir liels jumts. Otra iespēja - ņemt elektrību no mājām (protams, litija akumulātoros). Abām metodēm ir savi plusi un mīnusi. Bet var kombinēt - saules paneļi+akumulātori. Ja saules paneļi uz automašīnas jumta spējīgi sekot saulei (ar trekeri), tad cenas un svara ziņā abas minētās metodes ir līdzīgas.

Manam autiņam garums tikai 6,2m, bet jumts piebāzts ar viskaut ko un paneļiem nebija daudz vietas. Tātad - esošie jāizmanto maksimāli racionāli. Nomainīju vienu no rūpnīcā uzstādītajiem 65w uz maksimāli iespējamo pēc laukuma 150w. 6 mēnešu laikā uztaisīju šo paneli automātiski grozāmu pret sauli. Ja ieslēdz aizdedzi, viņš nolaižas un pievelkas pie jumta braukšanas pozīcijā. Šī iespēja dod strāvas pieaugumu par apm. 30%. Protams, tas ir vidēji. Ja mēs dzīvotu uz ekvatora, labums būtu minimāls, ja pie polārā loka, tad ieguvums maksimāls.

Tālāk - saules paneļu kontrolieri ir divu veidu. Ir par 10 eur PWM kontrolieri, kuri lieko jaudu, kura ir virs akumulātora nepieciešamā sprieguma, vienkārši izmet. Un ir MPPT kontrolieri, kuri maksā dārgi, bet visu (99,9%) saules paneļa saražoto nosūta uz aķi. Es uzliku Victron 20 ampērīgo, kas man izmaksāja ap 200 eur (vai vairāk). Viņš taisa tādu brīnumu, piem., ja no paneļa nāk kādi 8A, uz aķi aiziet 10A. Kapēc? Varu atsevišķi izstāstīt.

Tātad, kopumā normālā dienā no saules ņemu līdz 20A.

Tālāk - uzliku trešo akumulātoru grupu (1. startera, 2. dzīvojamās zonas standarta, svina). Trešā grupa salodēju no LiFePo4 no elementiem 32700 aptuveni 500 Ah.

Rezultātā, bez problēmām autiņā darbinu mikroviļņu krāsni (40A), ledusskapi no 220v arī braucot (!) (22A), vienmēr autiņā strādā pāris rūteri, on-line videonovērošana, dažādi devēji, kas vienmēr onlainā pieejami no mobīlā telefona, protams, infrasarkanie prožektori, lokālajā tīklā pieejami HDD, u.t.t., u.t.t.

Bija jāatrisina virkni problēmu, kas saistīti ar atšķirīgajiem spriegumiem svina un LiFePo4 akumulātoriem, bet tas viss tika atrisināts

www.kempericelo.lv/uzlabojumi/uzlabojumi/

jjjj 13.06.2020 9:29

Ja mašīna stāv ārā, zālājā un ja ir pieslēgts ārējā 220v kabelis, tad šīs maitas lien iekšā pa šo kabeli!!!

jjjj 10.06.2020 6:41

Nu, i-auto fani, šī īstenībā ir laba reklāma kemperiem! Liekat uz jumta saules baterijas, ieliekat kārtīgu litija akumulātoru un dzīvojiet tajā bez problēmām! Un Jums būs nospļauties - ir vai nav citiem elektrība Pirms nedēļas Latvenergo mums atslēdza elektrību uz visu dienu. Savācu datoru, otro monitoru, saules baterijas pagriezu pret sauli un visu dienu strādāju kemperī. Mūzika, internets, .... , kas var būt labāks par šo?! (un arī mājas ledusskapjus nobaroju no kempera 220v)

Bet Jūs tikai zinat sūdzēties ....

jjjj 19.05.2020 14:21

msh - paldies par ideju! Jā, viens no variantiem Kādreiz papētīšu, cik daudz tur ir brīvās vietas Fiatam Ducato ar 3l dīzeļa motoriņu.

jjjj 19.05.2020 10:17

Nav interesanti lasītājam visu pasniegt jau sagremotu un gatavu kā uz delnas. Labi, ja izlasītais liek mazliet padomāt arī pašam. Protams, P=IU, mīnus zudumi dēļ pārveidotāja lietderības koeficienta, kas nav 100%. Tomēr, tik un tā izmantojot šādu dārgo (Victron) MPPT kontrolieri, izskatās, ka ieguvums ir par kādiem 30-40%, salīdzinot ar lētajiem PWM kontrolieriem, kuru cena ap 10 eur. Un saite ar mobīlo tālruni pa bluetooth vispār šādu akumulātoru uzlādes kontrolieri padara par jauku mantiņu

jjjj 18.05.2020 21:18

Es salodēju savam autiņam trešo akumulātoru grupu (1.-starteris, 2.-dzīvojamā zona, 3-citam ...) priekš vienmēr esoša interneta un wifi autiņā un dažādām elektroniskām "izvirtībām" no LiFePo4 elementiem "32700". Apmēram 650 Ah. Sanāca tāda kastīte uz 50 kg. Problēma tā, ka viņiem pilnīga uzlāde ir pie 14,8v. Autiņa ģenerātors tik daudz īsti nedod. Tad nu lādēju šo kasti trīs veidos:1) Pie strādājoša autiņa ģenerātora ceļu augšā spriegumu ar speciālu DC/DC pārveidotāju, 2) Pie ārējā 220v pieslēguma - arī kā pirmajā punktā, kaut gan būs jānopērk speciāls lādētājs no 220/14,8v, 3) Ar saules baterijām, kas autiņam uz jumta. Un ir arī 4. variants - ja autiņš garāžā, lādēju no saules baterijām, kas uz garāžas jumta Starp citu, runājot par autiņu akumulātoru lādētājiem - ļoti super ir MPPT (dārgie) saules bateriju kontrolieri. Ļoti interesants un, liekas, paradoksāls ir tas fakts, ka šie padod uz akumulātoru lielāku strāvu (!), nekā dod saules baterija. Bet ideja ir vienkārša - šie strādā kā dc/dc pārveidotāji un no liela sprieguma un mazas strāvas uztaisa lielu strāvu un akumulātora spriegumu

jjjj 18.05.2020 15:35

Vai ar litija dzelzs fosfāta akumulātoriem un viņu lādēšanas problēmām kādam ir bijusi saskare?

jjjj 18.04.2020 14:24

Ja vajag ietilpīgu ģimenes automašīnu, kura pie tam ir otrā ģimenes mašīna, tādiem, kam ir daudz mazi bērni - ideālākais variants ir kemperis. Ir liels bagažnieks priekš bērnu ratiem, ja bērnam ik pēc brīža vajag tualeti - nav problēmas, tā vienmēr ir pieejama. Vienmēr var pagatavot ēst un tieši to, kas bērniņiem nepieciešams. Ja jaunā māmiņa vēl pati baro - tas ir vienkārši, aizver žalūzijas un dari to, kad un kur gribi. Ja kaut kas sašmucēts - duša vienmēr pieejama. Ja bērni nevar ilgstoši nosēdēt - vienkārša izeja - var piestāt ceļa malā (kaut ārā sniegputenis vai negaiss) - lai šie atsprādzējās un izlēkājās uz nebēdu, jo kemperis ir automašīna, kurā var izlocīt kājas, neizejot no automašīnas.

Ir tikai viena problēma - par 6000 eur var sanākt ļoti, ļoti vecs un pavisam sagrabējis

jjjj 03.02.2020 22:37

Kļūda 500\ Server error! - šādi strādā jaunā platforma

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti