39% autovadītāju braucot pie stūres runā pa telefonu, 40% - dzer kafiju 23

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton | 9.maijs 2024 9:58

Pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri pie stūres nodarbojas ar blakus lietām – 39% mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, 40% dzer kafiju, bet 27% norāda, ka, vadot auto, mēdz arī ieturēties, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

10% autovadītāju norāda, ka braukšanas laikā mēdz rakstīt ziņas telefonā, bet 3% mēdz lasīt ziņas vai pētīt sociālo mediju jaunumus.

Salīdzinot ar situāciju pērn, jāpiezīmē, ka to autovadītāju skaits, kuri nevelta visu uzmanību ceļam, ir pieaudzis – par 2% pieaudzis to šoferu skaits, kuri runā pa telefonu, bet par 6% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri braucot bauda kafiju, par 3% pieaudzis arī to respondentu skaits, kuri atzīst, ka pie stūres mēdz ēst.

“Jau vairākus gadus pēc kārtas redzam, ka to autovadītāju skaits, kuri pie stūres “grēko” ar dažādām paralēlajām lietām, turpina pieaugt, taču automašīnas vadīšana prasa nedalītu uzmanību. Telefons bez brīvroku sistēmas vai ēšana pie stūres var būt tikpat bīstama kā alkohola lietošana, arī blakus nodarbes var radīt bīstamas situācijas un nopietnas sekas,” norāda Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Analizējot atbildes starp respondentiem vīriešiem un sievietēm, redzams, ka vīrieši ar blakus lietām pie stūres nodarbojas daudz biežāk, piemēram, pa telefonu bez brīvroku sistēmas pie stūres runā 40% vīriešu un 37% sievietes, ziņas raksta 11% vīriešu un 9% sievietes, bet pie stūres ēd 30% vīriešu un 23% sievietes. Šāda tendence bija vērojama arī iepriekšējos gados.

Atbildes dažādās vecuma grupās liecina, ka visapzinīgākie ir gados vecākie autovadītāji – vairāk nekā puse (53%) šoferu vecumā virs 60 gadiem pie stūres koncentrējas tikai uz ceļu. Vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem teju puse (48%) norāda, ka pie stūres mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, bet 36% vecumā no 30 līdz 39 gadiem atzīst, ka pie stūres mēdz ēst. Visjaunākie autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) visbiežāk mēdz rakstīt ziņas telefonā (19%), dzert kafiju (50%) vai lasīt sociālo mediju jaunumus (7%).

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iJuris 9.maijs 2024 21:07
17 0 Atbildēt

Vai bakstīt auto iebūvētajā ekrānā drīkstēs? Nu tur navigācija, radio telefons man. vēl beņkiem siltums, tad kkādi eco skaitītāji....

Tak 9.maijs 2024 11:07
7 3 Atbildēt

muļķības.  Tā ir evolūcija.  Katram indivīdam,  kas grib izdzīvot,  būs jāiemācās braucot balstīt telefonu un planšeti  !

Xo 10.maijs 2024 8:42
7 0 Atbildēt

Aizliegts nav, bet ja tajā brīdi, kad ir krūze pie lūpām un kāds sirsnīgi iestums pa pakaļu, tad būs fobija uz visu mūžu pat pie galda sēžot kaut ko dzert

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

2000 km sniedzamība – BYD sola debesmannu ar saviem hibrīdiem 1

Ķīnas autoražotājs BYD drīzumā sola pārsteigt konkurentus ar mazcenas hibrīdiem, kas ar uzpildīto degvielas tvertni un uzlādēto akumulatoru spēs nobraukt līdz 2000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Kas notiks ar Ora? – Great Wall Motor (GWM) slēdz galveno mītni Eiropā 19

Ķīnas autoražotājs ir vīlies pārdošanas rādītājos, uzteiks darbu Eiropā nolīgtajiem darbiniekiem un slēgs galveno mītni, ziņo Vācijas mediji. Lasīt vairāk

 

Šupojās uz malas: vakar Andrejostā Daugavā gandrīz ieripo busiņš (+ FOTO) 44

Nenorautas rokas bremzes dēļ vakar Andrejostā Daugavā gandrīz ieripojis busiņš. Neliels slīpums attiecībā pret upi darija savu. Lasīt vairāk

 

Volkswagen sola elektrisko mobilitāti jau par 20 000 eiro, bet - no 2027.gada 11

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" otrdien paziņoja par plāniem Eiropas tirgū piedāvāt līdz šim lētāko pilnībā elektrisku automobili, ņemot vērā aizvien sīvāku Āzijas uzņēmumu konkurenci. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti