Pirms rītdienas fināliem mūsējie vēl labākās pozīcijās - Sūlbergu diskvalificē; Baumanis sestais; Nitišs desmitais 2

 

Foto: Baumanis Motorsport Photography

Nozare.lv | 1.oktobris 2016 18:03

Latvijas autosportists Jānis Baumanis ieņem augsto sesto vietu pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē notiekošā pasaules čempionāta rallijkrosā posma pirmajām divām kvalifikācijas kārtām, kamēr otrs pašmāju braucējs Reinis Nitišs ir desmitajā pozīcijā.

Prestižākajā "SuperCar" klasē līderis pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām ar 90 punktiem ir norvēģis Andreass Bakerūds, kam seko zviedri Timijs Hansens un Jūhans Kristofešsons.

Tikmēr Baumanis pēc divām kvalifikācijas kārtām iekrājis 71 punktu, kamēr Nitišam ir 67 punkti.

Baumanis savā pirmajā kvalifikācijas braucienā uzreiz pēc starta iekārtojās trešajā vietā, un viņš cieši sekoja slavenajam amerikānim Kenam Blokam. Trešajā aplī Latvijas sportists devās "džokera" aplī, kas lika atkrist uz ceturto vietu. Pašā noslēgumā gan viņam izdevās apsteigt Bloku, kurš līkumus ņēma pārāk plaši un zaudēja daudz laika.

Savukārt Nitišs savā pirmajā kvalifikācijas braucienā startā bija otrais, bet viņam uz pēdām mina slavenais Lēbs, kurš pirmā apļa beigās tomēr devās "džokera" aplī. Vienā no līkumiem saslīdēja krievs Timurs Timerzjanovs, kas latvietim ļāva pārņemt līderpozīciju. Nitišs "džokera" aplī devās savā noslēdzošajā aplī, un beigās viņu apdzina Lēbs, kas mājiniekam savā braucienā ļāva būt otrajam.

Otrajā kvalifikācijas kārtā abi latvieši startēja vienā braucienā, turklāt pirms starta bija viens otram blakus. Cīņa starp braucējiem šajā braucienā bija ļoti asa, bet pirmajos līkumos Baumanis iekaroja trešo vietu, kamēr Nitišs bija peletona beigās. Četri no pieciem sportistiem "džokera" aplī devās vien noslēdzošajā aplī, bet beigās Baumanis šajā braucienā ieguva trešo vietu, kamēr Nitišs bija piektais.

Noslēdzošajā otrās kvalifikācijas kārtas braucienā, kur startēja pieci labākie pirmās kārtas braucēji, bija ļoti sīva cīņa, turklāt vienā no epizodēm iepriekšējo divu sezonu pasaules čempions Peters Sūlbergs no Norvēģijas brauca ļoti agresīvi, kā rezultātā viņš izraisīja avāriju ar zviedru Matīasu Ēkstremu. Pāris stundas pēc finiša norvēģim tika piemērota diskvalifikācija.

Līdz ar to pēc otrajā kvalifikācijā uzrādītajiem rezultātiem Baumanis tika klasificēts astotajā vietā, kamēr Nitišam bija 12. labākais rezultāts.

Vēl divas kvalifikācijas kārtas "SuperCar" klasē tiks aizvadītas svētdien, bet pēc tām 12 labākie braucēji iekļūs pusfinālā.

Tikmēr mazāk prestižajā "RX Lites" klasē sestdien tika aizvadītas uzreiz trīs kvalifikācijas kārtas, turklāt tajās gana labus rezultātus uzrādīja latvietis Mārtiņš Lapiņš, kurš pašlaik ieņem sesto vietu. Savukārt zem Latvijas karoga startējušais krievs Vasilijs Grjazins ieņem astoto pozīciju.

Ceturtais kvalifikācijas brauciens un izšķirošās cīņas šajā klasē notiks svētdien.

Svētdien notiks arī cīņas par goda pjedestālu. Abās dienās Biķerniekos ieeja skatītājiem būs atvērta jau plkst.8 no rīta, bet trasē būs vērojamas cīņas arī Eiropas čempionāta ieskaitē.

Prestižajā "SuperCar" klasē Baumanis šosezon pārstāv "Austria" komandu, bet Nitišs līdz šim startēja "All-Inkl.com" vienībā, ar kuru sadarbību ir beidzis, bet iepriekšējā posmā Barselonā viņš pārstāvēja "Olsbergs MSE", kurā startēja arī iepriekšējos divus gadus.

Pasaules rallijkrosa čempionāta posms Latvijā norisinās pirmo reizi.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja sacensību organizētāja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs, sacīkstes divu dienu laikā varētu apmeklēt aptuveni 17 000 skatītāju.

Biķernieku rallijkrosa trases garums ir 1294 metri, un tās seguma proporcija atbilst FIA pasaules rallijkrosa čempionāta prasībām - 60% trases garuma ir ar asfalta segumu, bet atlikušie 40% - "netīrā" seguma posms. Trasē kopumā izveidoti trīs tramplīni - lielākais no tiem atrodas trases grunts sekcijā, bet atlikušie divi izvietoti paralēli viens otram - viens trases pamataplī, bet otrs "džokera" aplī. Braukšanas virziens pa jauno rallijkrosa trasi ir pretēji pulksteņrādītāja virzienam - astoņi no 12 līkumiem ved pa kreisi, bet četri pa labi.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pirms Biķernieku posma līderis ar 204 punktiem ir Matīass Ēkstrems, Baumanis ar 75 punktiem atrodams desmitajā pozīcijā, bet Nitišs ar 39 punktiem ir 15.vietā.

Pirms diviem gadiem Nitišs izcīnīja pasaules rallijkrosa čempionāta bronzas medaļu, bet pērn, savā otrajā sezonā "Olsbergs MSE" komandā, viņš palika septītais. Tikmēr Baumanis pērn kļuva par Eiropas čempionu "Super 1600" klasē, bet tagad spēris soli augstāk un startē prestižākajā klasē.

Pēc Rīgas posma pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā būs atlikušas vēl vienas sacīkstes.

 
Visi komentāri
 
Drivers 1.oktobris 2016 20:40
1 1 Atbildēt

Sūlbergs vai tomēr Solbergs ?!?

ej nu zini 1.oktobris 2016 21:21
1 1 Atbildēt

Šūmahers vai tomēr Šumahers?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti