Eiropas Savienībā tiks izstrādātas normas, kas regulēs nanotehnoloģiju izmantošanu autorūpniecībā.
Šīs normas pasargās cilvēkus un apkārtējo vidi no kaitējuma, kas var rasties no automobiļu daļām, kurās tiek izmantotas nanodaļiņas.
Nepieciešamība kontrolēt šādu tehnoloģiju izmantošanu radās dēļ tā, ka mūsdienās nanodaļiņas nav pietiekoši izpētītas. Tā, piemēram, nav zināms, kā tās var ietekmēt cilvēku un apkārtējo vidi automobiļa ekspluatācijas laikā. Pat ja arī to var izpētīt jau šodien, tad nav zināms, cik ļoti nolietoto autodaļu nanodaļiņas ietekmēs cilvēku un dabu nākotnē.
Mūsdienās jau eksistē automobiļi, kuros tiek izmantotas nanotehnoloģijas. Piemēram, vācu kompānija Lanxess ir izstrādājusi polimērmateriālus ar nanodaļiņām autoriepām. Šādu riepu kalpošanas ilgums ir pagarinājies par 15%.
Kompānija BMW saviem dīzeļdzinējiem ir izgatavojusi kvēpfiltru ar nanodaļiņām, kas spēj aizturēt kaitīgās vielas par 99%. Bet Mercedes-Benz ir izstrādājusi krāsu, kura novērš skrāpējumu rašanos uz auto virsbūves.
Autoražotāji plāno ražot arī "nano-automobiļus". Tā, piemēram, Volkswagen 2006.gadā prezentēja konceptautomobili Nanospyder. Šī automobiļa karkasu tika piedāvāts izgatavot no miljardiem nanodaļiņu bloku, kuru diametrs būtu mazāks par 0,5mm. Pateicoties šīm daļiņām, sadursmes gadījumā automobiļa virsbūve deformējas, neradot kaitējumu pasažieriem.
Foto: VW Nanospyder (www.diseno-art.com)
Nu pļē, 0,5 mm nav pat īsti mikro, kur nu vēl nano.